Liperiläisestä Seppo Putkisesta tutkimus

Lohkis

Arvoisat taiteilija ja kuvaamataidon opettaja Seppo Putkisen (1933-1990) entiset oppilaat, työtoverit ja kollegat! Kokoan muistitietoa entisestä kuvaamataidon opettajastani ja lääniintaiteilija Seppo Putkisesta ja jos teillä on muistoja hänestä, niin täyttäisittekö seuraavan linkin alla oleva kyselykaavake ja palauttakaa se minulle postitse tai e-mailin liitetiedostona (doc-muotoisena tai pdf:nä), niin pääsen seulomaan dataa ja analysoimaan aineistoja. Lämmin kiitos kaikille tähän vapaaehtoishankkeeseen osallistuville! Erikoisesti muistutan niitä, jotka olivat Liperissä Seppo Putkisen oppilaina vuosina 1971-1974.

Yst. terv. koulukavereille Seija

http://seijatar.suntuubi.com/?cat=5&img=61

4

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lohkis

ja perheenjäsenet, naapurit ja ystävät, vastatkaa kyselyyn. Siten olette osaltanne vaikuttamassa karjalaisen kulttuurin tallentamiseen ja säilyttämiseen muistitiedon osalta ja sen akateemiseen arviointiin. EU-Suomessa on uhkana globalisoituminen ja paikalliskulttuurien assimiloituminen valtakulttuuriin. Eikö Seppo Putkinen ollut juuri sellainen henkilö, joka toiminnallaan myönteisesti edisti karjalaisuuden ja jopa karelianismin säilymistä?

Kiitos jokaiselle, joka ottaa osaa tähän hankkeeseen!

Yst. terv. Seija

http://seijatar.suntuubi.com/?cat=5&img=61

• Lohkis

ja ajatella, tutkijaseminaarissa assistentti ei edes tiennyt, kuka hän oli. Samoin juttelin Hesassa eräälle ikäiselleni työnantajan edustajalle tekeväni Putkisesta paperia ja hänkään ei tiennyt Seposta yhtään mitään! Mies oli itsekin sellainen elämäntaiteilija, mutta kiire oli vienyt huomion muualle eikä TV:tä kerinnyt edes 80-90-luvuilla katsoa vaikka omat muksut ois olleet pieniä. Eli olisi tarvetta saada aikaiseksi tämä paperi, joten pyydän joutuisaan kaikkia Seppo Putkisen entisiä oppilaita ja kollegoja vastaamaan kyselyyni, jotta homma lähtisi käyntiin. Eihän nyt varmaan työelämässä ole niin kiire, ettei ehdi vastata tai kuulluisa kateus ja piittaamattomuus vielä Pohjois-Karjalassa ja Liperissä niin syvää, ettei kyselyyn voi vastata. Mutta jos ei vastauksia tule, niin sitten pitää käyttää toisenlaista tutkimusmenetelmää: arkistoja, lehtijuttuja jne. Mutta paras olisi sellainen omakohtainen näkemys ihmisiltä, millaisena henkilönä hänet koettiin ja miten ne työt otettiin vastaan. Minä ainakin ihan rakastin kaikkia hänen tekemiään animaatioita ja ryntäsin TV:n eteen aina katsomaan, jos oli tiedossa Putkisen tekemiä juttuja. Joten laittakaapa niitä palautteita Putkis-tutkijalle, ja silloin ehkä tulee muutakin aikaiseksi kuin hukkaputkea.

Ystävällisin Halloo - ween -terveisin Sepon fani

• outi_ilona

Hei

Olen Seppo Putkisen entinen oppilas 70-luvulta ja Seppo oli meidän perhetuttumme ja olin mukana myös hänen animaatioprojekteissaan kesätöissäni. Arvostukseni häntä kohtaan on suuri!

Mutta haluaisin perehtyä paremmin tähän sinun tutkimusprojektiisi ennen kuin vastaan asiasta sen enempää.

Varsinkaan kun et halua paljastaa omaa nimeäsi!?

[email protected]

• lohkis

Valitettavasti tutkimusideaani Seppo Putkisesta ei otettu minulle jatkotutkimusaiheeksi. Olin myös itse aikoinaan Sepon oppilaana parisen vuotta. Mutta ehkä joku muu saa tehtävän hoitaakseen. Yst. terv. Lohkis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      373
      2336
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      61
      1816
    3. 154
      1385
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1214
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1181
    6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      925
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      90
      854
    8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      822
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      42
      786
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      28
      783
    Aihe