anne rice

lestat

mitä mieltä ootte anne ricen kirjoista? :) mun mielestä ne on todella ihania ja jotenkin todellisiakin...

8

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vampire :[

      mä ainaki rakastan Anne Ricen kirjoi...
      ne on jotenki niin todellisii ja hyvin kuvailtu kaikki,yms... listaa voi jatkaa vaikka kuinka paljon... :)

    • Lukija

      Ihan hyviä kirjoja, niin sujuvasti kirjoitettuja että lukeminen on helppoa. Itse olen lukenut kirjasarjan kolme ensimmäistä, nyt olisi vuorossa ilmeisesti 'tale of the body thief' jota ei kirjakaupoissa ole juuri näkynyt. Onko ko. kirja sarjassa jokin floppi vai onko mulla vaan käynyt huono tuuri? Voisiko siirtyä suoraan seuraavaan osaan vai onko se juonelle välttämätön. Valistakaas joku kirjoja enemmän lukenut =)

      • Keiju

        Anne Ricen Vampyyrikronikat ilmestymisjärjestyksessään:

        *Interview with the Vampire
        (Suomennos- Veren Vangit)
        *The Vampire Lestat
        (Suomennos- Vampyyri Lestat)
        *The Queen of the Damned
        (Suomennos- Kadotettujen Kuningatar)
        *The Tale of the Body Thief
        *Memnoch the Devil
        (*The Vampire Armand)
        *Merrick
        *Blood and Gold
        (*Blackwood Farm)
        *Blood Canticle

        Eli Ricen kronikoist on suomennettu vaan kolme ekaa, mikä on harmi sinällään (siis niiden kannalta, jotka ei pysty lukeen niitä alkuperäiskielel, englanniks) kun ne on kaikki tosi hyviä kirjoja!


      • mia
        Keiju kirjoitti:

        Anne Ricen Vampyyrikronikat ilmestymisjärjestyksessään:

        *Interview with the Vampire
        (Suomennos- Veren Vangit)
        *The Vampire Lestat
        (Suomennos- Vampyyri Lestat)
        *The Queen of the Damned
        (Suomennos- Kadotettujen Kuningatar)
        *The Tale of the Body Thief
        *Memnoch the Devil
        (*The Vampire Armand)
        *Merrick
        *Blood and Gold
        (*Blackwood Farm)
        *Blood Canticle

        Eli Ricen kronikoist on suomennettu vaan kolme ekaa, mikä on harmi sinällään (siis niiden kannalta, jotka ei pysty lukeen niitä alkuperäiskielel, englanniks) kun ne on kaikki tosi hyviä kirjoja!

        Eikö tosta puutu Pandora? En kyllä tiiä mistä välistä, mutta kyllä se johonki väliin tulis. Ricen kaikki kirjat on kyllä aika hyvin esitelty Anne Ricen virallisilla sivuilla:

        http://www.annerice.com

        sielä on kaikkee muutaki hauskaa, tutustukaa ihmeessä!


      • Vikki
        mia kirjoitti:

        Eikö tosta puutu Pandora? En kyllä tiiä mistä välistä, mutta kyllä se johonki väliin tulis. Ricen kaikki kirjat on kyllä aika hyvin esitelty Anne Ricen virallisilla sivuilla:

        http://www.annerice.com

        sielä on kaikkee muutaki hauskaa, tutustukaa ihmeessä!

        Joo ja vielä yks Vittorio, the vampire. Mäkin pidän hänen kirjoista...mahtavia. Ja on kertomuksia myös noidista...jos ketään kiinostaa. Niin The witching hour, on melko uusi kirja...tosi hyvä mun mielestä.


    • Tietoa...

      Juuh....

      Saitkin jo joltakulta aika hyvän selvityksen ilmestyneistä kirjoista. Niin ja Pandora ja Vittorio kuuluvat New tale of the vampires sarjaan kun taas nuo joita olet lukenut kuuluvat vampire chronicleen...tosin Pandora ja Vittorio sivuavat kerronnassaan tuota "alkuperäistä" sarjaa. Eivät juonellisesti mitenkään välttämättömiä luettavia, mutta kun olet kahlannut chroniclen läpi niin lue ihmeessä.

      Niin ja kysyit voiko kirjoja jättää välistä... En suosittele. Varsinkin Body thief on aika jänski. Parhaitahan tietysti on ne ensimmäiset, mutta ei noita muitakaan sarjan kirjoja tahdo jättää kesken kun kerran aloittaa lukemaan. Niin ja minun paikkakuntani Suomalaisesta olen haalinut jo koko sarjan (Kävin kerran kysymässä ricen kirjoja ja sitten olivat parin viikon päästä kaikki ricen tuotanto hyllyllä, englanninkielisenä siis) Pokkareina olivat eivätkä maksaneet 9e enempää kappale. Kirjastoista en minäkään löytänyt joten päätin ostaa omaksi. Kannattaa katsoa suomalaisen nettisivuilta ja tilata jos kehtaa. Englanninkielisyys tosin voi olla jollekkin haitta, mutta siinähän se kielipää kehittyy.

    • Anonyymi

      oon 37 mut myönnän että tykkään...en ennen digannut kauhukirjoja paitsi nyt

    • Anonyymi

      Hei herää ne kirjat eivät ole todellisia, eivätkä ihania. Olen katsonut televisiosta Veren Vangit (Interview with the Vampire). Ei ollut ihana, eikä todellinen. Emme aikoinaan pitäneet elokuvasta, kun katsoimme puolisoni kanssa kyseistä elokuvaa. Luoja tietää, mikä hirveä aika näihin tarinoihin käytkeytyy. Ne ovat mielipuolisuuden rumia ja turmeltuneita kauhu tarinoita, joissa ei ole muuta kuin kalmaa ja kuolemaa ja paheellisia ihmisiä, jotka raatelevat toisiaan. Syöhän ihmiset oikeastikin veripalttuuta (verlätyt) ja valmistavat teurastetusta lehmästä ja porsaasta rasvasta veristä jauhelihaa ja vanhenevat ja kuolevat. Ei ihmisillä ole sen enempää iäisyyttä kuten ei vampyyreillakaan, jotka lahoavat vähitellen ja eivätkä pysty elämään kirkkaudessa, jota auringonvalo edustaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe