Eli seuraavanlaista ongelmaa tällä naishenkilöllä: päänahassa on kutiavia ja ajoittain kipeitä punaisia erikokoisia läiskiä, on ollut jo parin vuoden ajan. Joskus eivät muistuta olemassaolostaan mitenkään, mutta hiuksia kammatessa siellä kuitenkin näyttävät edelleen olevan. Pesen hiuksia päivittäin hellävaraisilla aineilla, ja myös hiusten värjäystä ajoittain tulee harjoitettua, mutta oireet eivät ole reagoineet siihen, ihan sattumanvaraisesti tuntuu oireilevan pääkupu. Muukin iho on kuivahko ja kutiseva, kosteusvoide on ystäväni, joten voiko olla psoriaasisoireita jotka ovat keksineet keskittyä päähän? tai jotakin muuta ihottumaista.. miten tästä pääsis eroon? Hiustenlaitto alkaa olla rajallista kun ei halua että läikät paistaa läpi, ovat ajoittain aikas kirkkaanpunaisia nääs..
Päänahka from hell..
4
740
Vastaukset
- ellet niin varaahan aika
käynyt näyttämässä sitä päänahkaa ihotautilääkärille?
- päätellen
oire voi hyvinkin olla seborrea eli taliköhnä, se on synnynnäinen ominaisuus, jonka kanssa pitää oppia elämään. Kannattaa keskustella ihotautilääkärin kanssa, häneltä voit saada ensimmäiset ohjeet ja hoidot.
- pesu.
Ja ihan ekana sanoisin, että vähennä hyvä ihminen sitä hiusten pesemistä!
Suositeltu pesumäärä on viikossa 2-3 kertaa, eli ei joka päivä todellakaan. Itse pesen hiukseni kahtena päivänä viikossa, tiistaisin ja lauantaisin. Näin olen tehnyt vuosikausia. Hiuskeni ovat paksut, kiiltävät, ja jouhevat suomalaiset hiukset. Koskaan eivät rasvoitu, päänahka on hyvässä kunnossa ja hilsettä tulee vain joskus harvoin talvisin.
Eli tuo liiallinen pesukin saattaa rasittaa hiuspohjaa ja päänahkaa. Peset sitten kuinka laimeilla tököteillä tahansa.
En voisi edes kuvitella peseväni hiuksiani päivittäin, siitähän syntyisi varsinainen liruletti, ja rasvakuontalo. - geokätkö
itse olen saanut avun bio shamppoista, ja välillä kortisoniliuoksesta, sekä välillä ihan rasvaan päänahan, eli kosteutta tarvitsee sekin, aqualan , se vaaleanvihreä niistä on helpoiten leviteltävissä päänahkaan, kun itsellä on pitkät hiukset, ja väriäkin laitan, silloin kun on päänahka kunnossa, muuten hiuspohja imee värin niin kuin kosteusrasvan ja siitä ei hyvää seuraa, nytkin kutiaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949257Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki574826Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414511Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit532833Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001546- 401336
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441276Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641232Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota431211Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1691154