Päänahka from hell..

badhairdayzz

Eli seuraavanlaista ongelmaa tällä naishenkilöllä: päänahassa on kutiavia ja ajoittain kipeitä punaisia erikokoisia läiskiä, on ollut jo parin vuoden ajan. Joskus eivät muistuta olemassaolostaan mitenkään, mutta hiuksia kammatessa siellä kuitenkin näyttävät edelleen olevan. Pesen hiuksia päivittäin hellävaraisilla aineilla, ja myös hiusten värjäystä ajoittain tulee harjoitettua, mutta oireet eivät ole reagoineet siihen, ihan sattumanvaraisesti tuntuu oireilevan pääkupu. Muukin iho on kuivahko ja kutiseva, kosteusvoide on ystäväni, joten voiko olla psoriaasisoireita jotka ovat keksineet keskittyä päähän? tai jotakin muuta ihottumaista.. miten tästä pääsis eroon? Hiustenlaitto alkaa olla rajallista kun ei halua että läikät paistaa läpi, ovat ajoittain aikas kirkkaanpunaisia nääs..

4

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellet niin varaahan aika

      käynyt näyttämässä sitä päänahkaa ihotautilääkärille?

    • päätellen

      oire voi hyvinkin olla seborrea eli taliköhnä, se on synnynnäinen ominaisuus, jonka kanssa pitää oppia elämään. Kannattaa keskustella ihotautilääkärin kanssa, häneltä voit saada ensimmäiset ohjeet ja hoidot.

    • pesu.

      Ja ihan ekana sanoisin, että vähennä hyvä ihminen sitä hiusten pesemistä!

      Suositeltu pesumäärä on viikossa 2-3 kertaa, eli ei joka päivä todellakaan. Itse pesen hiukseni kahtena päivänä viikossa, tiistaisin ja lauantaisin. Näin olen tehnyt vuosikausia. Hiuskeni ovat paksut, kiiltävät, ja jouhevat suomalaiset hiukset. Koskaan eivät rasvoitu, päänahka on hyvässä kunnossa ja hilsettä tulee vain joskus harvoin talvisin.

      Eli tuo liiallinen pesukin saattaa rasittaa hiuspohjaa ja päänahkaa. Peset sitten kuinka laimeilla tököteillä tahansa.
      En voisi edes kuvitella peseväni hiuksiani päivittäin, siitähän syntyisi varsinainen liruletti, ja rasvakuontalo.

    • geokätkö

      itse olen saanut avun bio shamppoista, ja välillä kortisoniliuoksesta, sekä välillä ihan rasvaan päänahan, eli kosteutta tarvitsee sekin, aqualan , se vaaleanvihreä niistä on helpoiten leviteltävissä päänahkaan, kun itsellä on pitkät hiukset, ja väriäkin laitan, silloin kun on päänahka kunnossa, muuten hiuspohja imee värin niin kuin kosteusrasvan ja siitä ei hyvää seuraa, nytkin kutiaa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe