Vanha tuukkalan sairaala

Asiasta kiinnostunut

Kuullut kaikenlaista tarinaa kyseisestä paikasta ja pitäisi käydä itse katsomassa.
Tietääkö joku missä tämä mielisairaala/sairaala sijaitsee?
Itse en ole koskaan löytänyt.

15

5585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalta olen, mutta...

on Moision alueella, se on ent. mielisairaala. Nykyisin siellä tehdään paljon erilaisia neurologisia tutkimuksia ym.
      Siis Tuukkalan sairaala, Moision osasto.

• duu

Tarkoitat varmaan tätä vanhaa rakennusta ABC:tä vastapäätä, viimeiset vuodet taisi olla jonkunlainen vanhainkoti?

• Asiasta kiinnostunut

Eli onko se siis vielä käytössä?

• daadiu
        Asiasta kiinnostunut kirjoitti:

tuukkalassa sijaitsevaa vanhaa sotasairaalaa. siellä on hylättyjä sairaalarakennuksia paitsi että pari vuotta sitten joku yritti ainakin kunnostaa osaa rakennuksista.

• duu
        Asiasta kiinnostunut kirjoitti:

Tämä mitä itse tarkoitan ei ole enään käytössä, oma sukulaiseni oli siellä hoidossa 95'.

• Minun
        duu kirjoitti:

Tämä mitä itse tarkoitan ei ole enään käytössä, oma sukulaiseni oli siellä hoidossa 95'.

Tuukkalan sairaala on entinen b-mielisairaala ja sijaitsee ABC:n vastapäätä. Punatiilinen L-muotoinen rakennus, näkyy Lappeenrannantielle, ollut pari vuotta tyhjillään, viimeeksi siellä toimi terveyskeskuksen vuodeosastoja.

• daadiu
        Minun kirjoitti:

Tuukkalan sairaala on entinen b-mielisairaala ja sijaitsee ABC:n vastapäätä. Punatiilinen L-muotoinen rakennus, näkyy Lappeenrannantielle, ollut pari vuotta tyhjillään, viimeeksi siellä toimi terveyskeskuksen vuodeosastoja.

Tuukkalan sairaala on tosiaan siinä abc:n vieressä, jos kyselijä tätä tarkottaa. Mutta sitten on myös olemassa se vanha sotasairaala kun ajetaan tuukkalan sairaalan ohi ja ajattelin että kyselijä tarkoitti tätä kun sitä monet ovat käyneet katselemassa :) Mutta jos tarkoitit tuukkalan sairaalaa niin suunnistahan abc:lle päin!

• rhj
        daadiu kirjoitti:

Tuukkalan sairaala on tosiaan siinä abc:n vieressä, jos kyselijä tätä tarkottaa. Mutta sitten on myös olemassa se vanha sotasairaala kun ajetaan tuukkalan sairaalan ohi ja ajattelin että kyselijä tarkoitti tätä kun sitä monet ovat käyneet katselemassa :) Mutta jos tarkoitit tuukkalan sairaalaa niin suunnistahan abc:lle päin!

sitä sotasairaalaa haeskelen :)

• Aatsi13

Kantsii mennä se on hullu mesta!

• kisumimmi

Siis mihin päin Tuukkalan sairaalasta? Sen takana on nykyisin Majakka-niminen luksus-asuntola. Soita sinne ja sovi tutustumiskäynti/intervallijakso. Pari päivää luulis riittävän siinä hoitolassa!

• XxLOLxX

Käytiin kavereitten kanssa sisällä. Siel on kaikki ikkunat ja ovet peitetty laudoilla ja ainoo sisään pääsy on yks parveke siinä sisä pihalla. Pitää mennä sen parvekkeen oven ikkunan läpi. Ei se mitenkää kauhee creepy paikka oo. Pari hammaslääkäri tuolii epäkunnossa olevat vessat huoneet ja portaat lattiat täynnä lasinsiruja ja katto homeessa. Siin vieres asuu ihmisii jotka soittaa kytät jos näkee et meet sisälle.

Et meneminen on omalla vastuulla mutta suosittelen kyllä!

• Tuukkalan

sairaala oli sen verran hirveä kokemus joskus 70-80 lukujen vaihteessa että katselin siitä painajaisia monta vuotta. Olin silloin itse ala-asteikäinen ja minut raahattiin väkisin katsomaan mummoni siskoa joka oli viety sinne loppusijoitukseen. Kuolemaa odottavia vaikeroivia ja huutavia muumioita suut auki ja haju hirveä. Joku voi sanoa että sellainen kuuluu elämään mutta minulle se oli silloin liikaa.

• Lähelläasuja

Siellä on kaikki ikkunat ja ovet vaneroitu umpeen mutta kyllä sinne jostakin pääsee siellä on ovissa vartiointipalvelu avarnin kyltit mutta luulen että ne ovat vain hämäystä koska ei sinne enään sähköä mene luultavasti ja jos siellä on valvontakameroita niin mistähän ne saavat virtansa. Mutta kyllä siellä varmaan pystyy käymään.

• Hego

Itsellä muistikuvia jostain -80-luvulta kun käytiin perheen voimin katsomassa suuauki mollottavaa isomammaa.. Oma äiti ja isoäiti huolehtivat hänestä sillä aikaa kun itse lähdin seikkailemaan pitkin sairaalan käytäviä.. Olen jälkikäteen miettinyt, että miten nykyaikana homma menisi, koska näin miten kuolleitten vanhusten päät sidottiin harsolla, että saatiin mollottava suu kiinni..Olin silloin 7-9 vuotias poika. Kovasti nykyajan lapsia suojellaan todellisuudelta.. Ei mulla muuta..

• menoomallavastuulla

Oltiin kaverin kans tulossa jo ulos sieltä kun vartija tuli pihaan ja soitti kytät. Saatiin sakot murtautumisesta. On vissiin kamerat jossain

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      111
      4359
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3543
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      84
      3395
    4. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3381
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      27
      3286
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      2954
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      66
      2841
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2800
    9. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      85
      2749
    10. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2589
    Aihe