Usko Jeesukseen

Melperi1

Joh. 3:16

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen. Tämä on yksinkertainen Raamatun TOTUUS, jonka sisältö on kiteytetty edellä olevaan ns. pienoisevankeliumiin.

SRK ja vl-puhujat eivät halua nöyrtyä iäti kestävän Jumalan sanan alle vaan he ovat keksineet ikioman Raamatun vastaisen oppirakennelman, jota pusketaan täyttä höyryä pahaa-aavistamattomien ja munaskuita myöten aivopestyjen rivivanhoillisten päähän. SRK:n oppirakennelmassa vl-ihmiset on korotettu Jumalaa korkeammalle = Vl-oppi: Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua - siihen pystyy vain vl-henkilö.

"Nöyrä" SRK-oppi opettaa 2 pakollisen välimiehen (Jeesus vl) oppia. Jumala on tämän VALHEOPIN mukaan voimaton toimimaan ilman vl-henkilön apua. Löytyykö maailmasta montaa kristittyinä itseään pitävää lahkoa, jonka päätä ei palele opettaa olevansa Jumalaa suurempi ja voimallisempi? Löytyykö montaa lahkoa, jotka opettavat ilmiselvää Jumalan sanaa vastaan = YKSI ON VÄLIMIES...

SRK:n miehet ja vl-puhujat pystyvät tähän.

1.Tim. 2:

"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"

Sanooko Jeesus nämä pelottavat sanat myös kaikille SRK:ta palvoville "vain me" -vanhoillislestadiolaisille:

Matt. 4:10

"10. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

32

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On huomattu

tarjota SRK:lle ja SRK-mielisille Jumalan sanaa.

• kirjoitettu on!!!!

Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat

Mark. 1:
        23 Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa. Hän alkoi huutaa:
        24 "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

Pahat hengetkin uskovat Jeesukseen, mutta eivät pelastu

• kirjoitettu on!!!! kirjoitti:

Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat

Mark. 1:
        23 Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa. Hän alkoi huutaa:
        24 "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

että Kristuksen verellä pestyt vl-herätysliikkeen ulkopuoliset uskovaiset ovat "pahoja henkiä"?

Taidat vl-äijäparka kerätä voimakasta Jumalan vihaa yllesi kirjoituksillasi ja opeillasi.

• iveta
        kirjoitettu on!!!! kirjoitti:

Mark. 1:

pelastumme, kun Jumala on herättänyt meissä synnintunnon ja pyydämme nöyrästi Jeesuksen edessä syntejämme anteeksi,otamme vastaan kohdallemme Jeesuksen Täydellisen Sovitustyön ja Syntienanteeksisaamisen puhtaasti lahjana vastaan Jeesuksen Rakkaudesta. Eilen seuroissa puhuja näin vakuutti, että uskon ainoa perustuksemme on: Jeesuksen täydellinen Sovitustyö ja sen lahjana vastaanottaminen. Hän toisti sen kolme kertaa. Siinäpä se. Ei tarvittu "toista välimiestä" . Jeesus ja Hänen Sovitustyönsä yksin riitti.

Jumalan Rauhaa Kaikille!

• Eikö?

Mark. 1:

varmaan vl-puhuja. :((

• iveta
        Eikö? kirjoitti:

varmaan vl-puhuja. :((

ei ole Uuno, enkä ole vl-puhuja, jos minua tarkoitit. Olen vain Iveta-tyttönen, joka on onnellinen siitä, että saan olla Jeesuksen oma, vain Jumalan käsittämättömästä Rakkaudesta, puhtaasta armosta ja ihmeellisenä Jumalan antamana lahjana. On ihanaa omistaa Jeesus sydämessään. On ihanaa kertoa Hänestä muille ja sanoa niinkuin sydänkin sanoo: "Hän on mun Herrani, Vapahtajani ja Kuninkaani."

Jumalan Siunausta Sinulle!

• sinua.
        iveta kirjoitti:

ei ole Uuno, enkä ole vl-puhuja, jos minua tarkoitit. Olen vain Iveta-tyttönen, joka on onnellinen siitä, että saan olla Jeesuksen oma, vain Jumalan käsittämättömästä Rakkaudesta, puhtaasta armosta ja ihmeellisenä Jumalan antamana lahjana. On ihanaa omistaa Jeesus sydämessään. On ihanaa kertoa Hänestä muille ja sanoa niinkuin sydänkin sanoo: "Hän on mun Herrani, Vapahtajani ja Kuninkaani."

tarkoittanu.

• iveta
        sinua. kirjoitti:

tarkoittanu.

anteeksi!

• Kempelainen..

Mark. 1:

Juuri päin vastoin, Muslimit, Jehovan Todistajat, VL;t ja muut ”jumala- uskovat” uskovat jumalaan, samoin kun saatana.
        Mutta eivät usko, että Jeesus on Kristus, Herra. Et sinäkään, joten olet tuossa samassa veneessä saatanan ja muslimien kanssa.
        Pahat hengetkin uskovat Jeesukseen, mutta eivät pelastu** Missä se lukee Sanassa, kerro yksi henki, sinäkin.

• iveta kirjoitti:

pelastumme, kun Jumala on herättänyt meissä synnintunnon ja pyydämme nöyrästi Jeesuksen edessä syntejämme anteeksi,otamme vastaan kohdallemme Jeesuksen Täydellisen Sovitustyön ja Syntienanteeksisaamisen puhtaasti lahjana vastaan Jeesuksen Rakkaudesta. Eilen seuroissa puhuja näin vakuutti, että uskon ainoa perustuksemme on: Jeesuksen täydellinen Sovitustyö ja sen lahjana vastaanottaminen. Hän toisti sen kolme kertaa. Siinäpä se. Ei tarvittu "toista välimiestä" . Jeesus ja Hänen Sovitustyönsä yksin riitti.

Jumalan Rauhaa Kaikille!

pelastumme, kun Jumala on herättänyt meissä synnintunnon ja pyydämme nöyrästi Jeesuksen edessä syntejämme anteeksi,otamme vastaan kohdallemme Jeesuksen Täydellisen Sovitustyön ja Syntienanteeksisaamisen puhtaasti lahjana vastaan Jeesuksen Rakkaudesta. Eilen seuroissa puhuja näin vakuutti, että uskon ainoa perustuksemme on: Jeesuksen täydellinen Sovitustyö ja sen lahjana vastaanottaminen. Hän toisti sen kolme kertaa. Siinäpä se. Ei tarvittu "toista välimiestä" . Jeesus ja Hänen Sovitustyönsä yksin riitti.** Ei riitä iveta. Vain usko Jeesus Messiaaksi.
        Miten se ristin ryöväri pelastui, kerrotko sen?

Shalom

• iveta kirjoitti:

-- Hän on mun Herrani, Vapahtajani ja Kuninkaani."

Miskis sinä sitten veilä selittelet, miten pelastuu VL saarnan mukaan, saamalla synnit anteeksi, se on vain yksi osa kaikesta.

Rakastan sinua, etsivä tyttönen. Shalom

• kaise rehen-

Mark. 1:

telijää, se on kokemattomille opiksi, opeta viisasta, ja hänen tietonsa kasvaa.
        Oikein tekee oikeamielinen jumalattomille, hän syöksee tuhoon koko joukkion.
        Joka sulkee korvansa köyhän pyynnöltä, joutuu itse pyytämään saamatta vastausta.

• Kuka voi

sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, kaikesta synnistä olen vapaa"?

• uhkea neito

.. kempeleläinen?

• ???

???

• ???

???

• Takarivin Taavi

on uhkean sisaren kuppikoko. Jos näin saapi kysyä.

• Puhujaveli
        Takarivin Taavi kirjoitti:

on uhkean sisaren kuppikoko. Jos näin saapi kysyä.

sovittu treffit uhkean sisaren kanssa.

• Katkera ja kateellinen veli
        Puhujaveli kirjoitti:

sovittu treffit uhkean sisaren kanssa.

että puhujaveljet vetävät välistä!

• ainakaan

vl-seuroihin.

• uska Jee-

sukseen syntien sovittajana.

• kuitenkin seu-

roissa usein kuuluu Jumalan ääni.

• virvoittuu

raamatunlauseita luekiessani.

• kanssa samaa

mieltä: Kristuksen sovitustyöhön kannattaa uskoa.

• Miten on?

Raamatun vastaisiin vl-valheoppeihin?

• raamatunpaikka on

ihan ok. Miset usko siihen? Jumalan valtakunnassa ainakin uskotaan juuri noin kuin aluksi siteeraamassasi raamatunkohdassa sanotaan. Loppuosa tekstistäsi oli sinun tavanomaista höpäjämistäsi.

• raamatunpaikat

ovat kallista ja aivan keskeistä Jumalan sanaa.

• puhett HerrA

ei siedä, sanansa pitävä on hänelle mieleen.
      Viisas ei kersku tiedoillaan, tyhmä kuuluttaa julki tyhmyytensä.

• ki viisautta,

se on aarteista kallein, hanki ymmärrystä, sijoita kaikki varasi siihen.
      Vaali sitä, niin se tuo sinulle arvostusta, se vie sinut kunniaan, jos otat sen vierellesi.
      Se painaa päähäsi ihanan seppeleen, ojentaa sinulle kimaltavan kruunun.
      Kuuntele, poikani, ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet ovat monet.
      Minä opetan sinulle viisauden polun, opastan sinut oikealle tielle.

• käsitteitä näköjään ihan järjestään. Se menee aina näin, kuin Raamattu kertoo:

2.Kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

• kaudesta

kasvaa elämän puu, viisaan sanat otetaan vastaan.
      Hurskas saa palkkansa jo maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen.

• Kylmä totuus

Vanhoillislestadiolaisille on turha tarjota Raamatun oppeja ja totuuksia. Heillä on omat Oulussa keksityt ja Raamatun vastaiset opit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      7768
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5788
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2903
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1610
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      330
      1323
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe