Kannabis auttaa masennukseen

gaz_81

Sairastan vaikeaa depressiota. Olen käynyt psykologilla ja psykiatrilla yli vuoden ja syönyt lääkkeitä yhtä kauan. Harkitsin pitkään itsemurhaa ja olin hyvin pohjalla. Lääkkeitä olen syönyt mm. Xanor, Diapam, Temesta, Cipralex, Citalopram, Mirtazapiini, Setralin ja Cymbalta. Hirvein asia lääkkeiden syömisessä oli rauhoittavien lääkkeiden aiheuttama lääkekoukku. Lisäksi en ole huomannut suurtakaan apua SSRI lääkkeistä vaikka niitä on tullut syötyä yhtä sun toista.

Pilveä aloin polttelemaan 8kk sitten ja sen jälkeen en ole juonut tippaakaan alkoholia, vaan olen erittäin kiitollinen että tutustuin tähän loistavaan luonnontuotteeseen. Psykiatrit varoittelivat koko ajan, että teen elämäni pahimman virheen jos sekaannun kannabikseen ja että se voi aiheuttaa masennuksen pahenemista ja psykoosin. Kylläpä sitä tulee nyt jälkeenpäin ajatelleeksi että kaikenlaista paskaa ne psykiatrisen sairaalan lääkärit puhuvat. Kannabiksen käytön aloitettua elämäni on ollut selvästi parempaa ja lisäksi kannabis on PALJON parempi lääke stressiin kuin rauhoittavat lääkkeet. En ole kokenut minkäänlaisia vieroitusoireita kannabikseen, toisin kuin xanoriin yms aikoinaan. Lisäksi kannabis laukaisi kummasti pysyvän "hyvän olon" heti sen jälkeen kun sitä aloin käyttämään. Käytän sitä noin 3-6 kertaa kuukaudessa.
Tämä luonnontuote on ollut parempi lääke kuin yksikään psykiatrin antama myrkky. En tietenkään sitä sano että kannabis on täydellinen masennuksen poistaja, vaan se on oikeastaan parempi lääke ahdistustilaan ja stressiin. SSRI lääkkeet tekevät tehtävänsä pitemmällä aikavälillä ja ovat pitkässä juoksussa niitä oikeita masennuslääkkeitä, mutta kannabiksen apu ahdistukseen ja stressiin oli ainakin minulle täysin korvaamaton.

En väitä että tämä toimisi jokaiselle, vaan kannabiksella voi olla yksilöllisesti erilaiset vaikutukset. Jossain tutkimuksissahan on todettu, että kannabis lisää masennusta. Omalla kohdalla tilanne oli päinvastainen. Silti olen erittäin pettynyt lääkäreiden pelotteluun kannabiksen vaarallisuudesta. Suosittelen kokeilemaan jos olet masentunut ja tietenkin kaikille terveillekin. Hyviä poltteluhetkiä kaikille=)

44

3936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-masentelija

Kannabis kyllä auttaa masennukseen ja myös hyvin pieninä annoksina (5mg) ahdistuneisuuteen, mutta se myös potentoi noita vaivoja aiheuttavan kofeiinin vaikutusta. Jos käytät kofeiinia, luovu siitä täydellisesti, se on nimittäin todennäköisin aiheuttaja psyykkisille ongelmille. Kofeiini on psykotoksiini, jonka piileviä vaikutuksia kannabis, psyykeä paljastavana aineena, tuo esille. Psykotoksiineja ja psykedeelejä ei pidä käyttää sekaisin.

• vierestäseurannut

Kirjeesi oli vähän outo, ...
      "Sairastan vaikeaa depressiota. Olen käynyt psykologilla ja psykiatrilla yli vuoden ja syönyt lääkkeitä yhtä kauan."
      Sitten kirjoitit...
      "Pilveä aloin polttelemaan 8kk sitten ja sen jälkeen en ole juonut tippaakaan alkoholia, vaan olen erittäin kiitollinen että tutustuin tähän loistavaan luonnontuotteeseen"

Kysymys kuuluu..Miksi sinä käyt psykologilla ja psykiatrilla jos kerta mielestäsi olet saanut avun "mainostamastasi "luonnolääkkeesstä " ?

Mielestäni asia on niin..että kannabiksen käyttösi 8 kk. aikana on aina aiheuttamassa sitä kuvailemaasi ahdistusta ja depressiota ja kannabis jointti taas huumaa sinut niinkuin krapularyyppy alkoholistia, eli aina jointin tai paukun jälkeen on ihan kiva olla, mutta se jälkitila ilman ainetta ?
      Vaikuttaa siltä,että olet siitä kannabiksesta jo riippuvainen.

Suosittelen kuitenkin kuulemaan näitä lääkäreitä mieluimmin kun esim. tämän palstan kannabikseen rakastuneita.

• "antitepisijä"

luonut kannabiksen ihmisen käytettäväksi.

• epänormaali suomalainen
        "antitepisijä" kirjoitti:

luonut kannabiksen ihmisen käytettäväksi.

Kannabis on luonnontuote, ja on itsellänikin auttanut stressiin, masennukseen ja ahdistukseen. lääkäri yritti tyrkyttää kaikenmaailman kemikaaleja mulle, kokeilin ja totesin että niitä ei missään nimessä kannata syödä, ei xanoreita eikä pitkävaikutteisiakaan ahdistuslääkkeitä. hei sinä "olet jo adiktoitunut kannabikseen" et ole tainnut itse koskaan kokeilla kun tuollaisia puhut. kannabikseen ei jää koukkuun ellei itse niin halua. tottakai voisin viettää päiväni kotona poltellen kukkaa, mutta en halua. käyn töissä ja viikonloppuisin (kun muut ovat baareissa tuhoamassa aivojaan) poltan muutaman savut, saunon, katselen leffaa, käyn lenkillä ja vietän laatuaikaa kullan kanssa (kannabiksella ei ainakaan meidän suhteessa ole mitään huonoa vaikutusta seksiin, ehkäpä päin vastoin) kännikalalla ei edes seiso.

• medikaalia

sinä kun et halua nähdä kannabiksessa kuin huonoja puolia. aloittajan käyttökerrat 3-6 kertaa kuussa
        ovat todella vähän ja jos hän itse saa niistä apua niin mikä sinä olet sitä mollamaan.

lääkkeet joita aloittaja kertoi käyttävänsä ovat paljon kovempia ja riippuvuutta aiheuttavampia mutta
        niiden hyöty voi hyvinkin olla kyseenalainen.

omasta kokemuksesta voin sanoa että kannabis on hyödyllinen masennukseen ja ns. vitutukseen.
        tosin kumpaankaan ei sitä voi tällä hetkellä saada. pameja ja muita kovia mömmöjä kyllä saa.

• Jouko itsekin

"Suosittelen kuitenkin kuulemaan näitä lääkäreitä mieluimmin kun esim. tämän palstan kannabikseen rakastuneita."

Samaa voisin suositella sinullekin. Se voisi tuoda teksteihisi edes vähäistä asiantuntevuutta, tuollaisen itsekeksityn musta-tuntuu-teoretisoinnin, usein nähdyn ylimielisen näsäviisastelun ja "tiedän-kuka-kirjoittaa-mutta-en-ole-hullu-kuitenkaan"-sekoilusi sijaan.

• gaz_81

"Kysymys kuuluu..Miksi sinä käyt psykologilla ja psykiatrilla jos kerta mielestäsi olet saanut avun "mainostamastasi "luonnolääkkeesstä " ?"

Olipa tyhmä kysymys.

Psykiatrilla pitää ja kannattaa käydä pitkään vaikka olo tuntuukin kohenevan. Jos alkaa ns. parempi aikakausi niin se ei tarkoita että masennus on kertaheitolla parantunut. Se on pitkä prosessi. Ja en nyt tullut sanomaan että kannabis on poistanut masennuksen, koska se ei ole. Se AUTTAA masennukseen ja ahdistustiloihin. minähän puhuin vain omasta kokemuksesta.

ja muuten:

vierestä seurannut ei tarkoita että kaiken kokenut.

• Rainerinen onks9+15=24?

knabbikseen. knabbis se on eri klappis.? oon myös muunmuassa adkitokunu kun onn vaan, muuta en ole myöskään herhiläinenkään. kukka on kukka ja knabbis on klappista.?

• myrkyllisiä
        epänormaali suomalainen kirjoitti:

Kannabis on luonnontuote, ja on itsellänikin auttanut stressiin, masennukseen ja ahdistukseen. lääkäri yritti tyrkyttää kaikenmaailman kemikaaleja mulle, kokeilin ja totesin että niitä ei missään nimessä kannata syödä, ei xanoreita eikä pitkävaikutteisiakaan ahdistuslääkkeitä. hei sinä "olet jo adiktoitunut kannabikseen" et ole tainnut itse koskaan kokeilla kun tuollaisia puhut. kannabikseen ei jää koukkuun ellei itse niin halua. tottakai voisin viettää päiväni kotona poltellen kukkaa, mutta en halua. käyn töissä ja viikonloppuisin (kun muut ovat baareissa tuhoamassa aivojaan) poltan muutaman savut, saunon, katselen leffaa, käyn lenkillä ja vietän laatuaikaa kullan kanssa (kannabiksella ei ainakaan meidän suhteessa ole mitään huonoa vaikutusta seksiin, ehkäpä päin vastoin) kännikalalla ei edes seiso.

"Kannabis on luonnontuote"

Niinpä. Kärpässieni on luonnosta, ei ole yhtään vaarallinen, samoin seitikit.
        Alkoholia tuottaa hiiva, luonnosta sekin on peräisin. Ja tupakka on kasvistuote - terveellistä?

Kannabis rasvaliukoisena jää elimistöön pitkäksi aikaa rasvasoluihin, koepalasta rasvakudosta löytyy THC vielä ainakin 4 vi käytön jälkeen. Aivoihin näyttää vaikuttavan ainakin näillä pilvipäillä, jotka ovat kannabiksesta täysin riippuvaisia, ilman pössyttelyä eivät edes kykene ajattelemaan selvästi.

Kannabismyönteiset ihmiset ovat kuin hihhuliuskovia, joihin ei mikään enää vaikuta. Hukassa ovat.

• suomi juo aivonsa pellolle, katon vierestä ja nauran
        myrkyllisiä kirjoitti:

Alkoholia tuottaa hiiva, luonnosta sekin on peräisin. Ja tupakka on kasvistuote - terveellistä?

Kannabis rasvaliukoisena jää elimistöön pitkäksi aikaa rasvasoluihin, koepalasta rasvakudosta löytyy THC vielä ainakin 4 vi käytön jälkeen. Aivoihin näyttää vaikuttavan ainakin näillä pilvipäillä, jotka ovat kannabiksesta täysin riippuvaisia, ilman pössyttelyä eivät edes kykene ajattelemaan selvästi.

Kannabismyönteiset ihmiset ovat kuin hihhuliuskovia, joihin ei mikään enää vaikuta. Hukassa ovat.

Hei dorka kuka on es väittänyt että jos ganja on luonnontuote että se vaan sen takia olisi vaaraton.
        "ilman pössyttelyä eivät edes kykene ajattelemaan selvästi" ja mitenkähän niin?????? oot tainnu törmätä tyyppeihin jotka sun luulojen mukaan käyttävät vaan kannabista mutta vetävätkin paljon muutakin....

• sivullinen outo tyyppi
        Rainerinen onks9+15=24? kirjoitti:

knabbikseen. knabbis se on eri klappis.? oon myös muunmuassa adkitokunu kun onn vaan, muuta en ole myöskään herhiläinenkään. kukka on kukka ja knabbis on klappista.?

se on niin, että ne jotka vihaavat kannabista ovat raittiita sekä terveitä ja ne jotka ovat kokeilleet ja kokeneet hyviä puolia tai joilla on jotain positiivista sanomista kannabiksesta, ovat narkomaaneja ja psykootikkoja. Anteeksi pitkä lause.

• Dr.Three3

"Kirjeesi oli vähän outo, ..."

Oma kirjoituksesi oli _enemmän_ kuin vähän outo. Siitä paistaa läpi tiukka ja ahdasmielinen ennakkoasenne kannabikseen vaikka et selvästikään ole ottanut asiasta YHTÄÄN selvää.

Kannabis on vähiten riippuvuutta aiheuttavia päihteitä mitä on olemassa. Mm. THL:n julkaiseman vertailun perusteella.

Addiktoivin oli tupakka (nikotiini) ja heti siellä kärkipäässä oli alkoholi ja ns. kovat huumeet kuten heroiini, kokaiini jne. Myös kahvi ja sen kofeiinin oli addiktoivampi kuin kannabis.

Olet selkeästi kannabisvastaisen "huumepropagandan" uhri. Suosittelen kokeilemaan itse tai edes lukemaan hieman aiheesta (muualta kuin äärikonservatiivien julkaisuista).

Iso osa tätä sinun ongelmaasi onkin se että kannabiksen käytön puoltajat leimataan lähtökohtaisesti veltoiksi hipin retaleiksi -joita suoraselkäiset suomalaiset, nuo "koti, uskonto ja isänmaa" ihmiset eivät voi sietää.

Siksi te ette edes halua tietää totuutta kannabiksesta koska aihe on vastenmielinen.
        Jos osaisitte suhtautua asiaan ilman tuota inhoa, objektiivisesti niin asenne voisi muuttua hyvinkin radikaalisti.

Itse olen valtakunnan taloudellisella veturilla (entisellä sellaisella), Nokialla vuosia työskennellyt IT-asiantuntija, elän terveellisesti ja harrastan monenlaista urheilua.

Ja ei, en omaa pitkää liimalettiä eikä edes porttiteoriakaan ole toiminut, ei ole neulan jälkiä kyynärtaipeessa. :P
        Polttelen milloin huvittaa enkä ole huomannut minkäänlaista addiktiota asiaan. Välillä menee kuukausia etten polta ollenkaan, sitten poltan parit henkoset kavereiden kanssa ihan kohteliaisuuttani kun tarjotaan, vailla mitään erityisiä mielihaluja.
        Nyt satuin osumaan tähän keskuteluun koska olen kiinnostunut lääkekannabiksesta stressilääkkeenä ja hain muiden kokemuksia asiasta.
        Yksi lupaava vaihtoehto olisi esim. Cannatonic lajike joka sisältää yhtä paljon CBD:tä kuin THC:täkin, CBD on se vaikuttava ainesosa joka antaa kuulemma enemmän niitä terveydellisiä vaikutuksia.

Suosittelen kannabista kaikille. Varsinkin korvaamaan epäterveellisemmät tupakan ja/tai alkoholin.
        En kumminkaan suosittele varauksetta kaikkia lajikkeita koska niissä on eroja, enkä suosittele käyttämään mitään moottoriajoneuvoja liikenteessä vaikutuksen alaisena.

Paras ympäristö ja ajankohta monille lienee kiireetön alkuilta yksin kotona.

• Dr.Three3
        medikaalia kirjoitti:

sinä kun et halua nähdä kannabiksessa kuin huonoja puolia. aloittajan käyttökerrat 3-6 kertaa kuussa
        ovat todella vähän ja jos hän itse saa niistä apua niin mikä sinä olet sitä mollamaan.

lääkkeet joita aloittaja kertoi käyttävänsä ovat paljon kovempia ja riippuvuutta aiheuttavampia mutta
        niiden hyöty voi hyvinkin olla kyseenalainen.

omasta kokemuksesta voin sanoa että kannabis on hyödyllinen masennukseen ja ns. vitutukseen.
        tosin kumpaankaan ei sitä voi tällä hetkellä saada. pameja ja muita kovia mömmöjä kyllä saa.

Juuri näin.

Ja itse asiassa masennuslääkkeiden hyöty on nyt näiden vuosien aikana mitä näistä foorumikirjoituksista on nyt vierähtänyt, todettu tutkimuksissa vieläkin kyseenalaisemmiksi kuin aiemmin.

Eli virallisista lääkärinmääräämistä ei ole löydetty juuri sen enempää hyötyä kuin plaseboistakaan -mutta haittavaikutuksia sitäkin enemmän.

Monien elämä on mennyt sivuoireiden takia pilalle, esim. kyky nauttia seksuaalisuudesta on kadonnut joiltain kokonaan ilman että sitä on saatu pitkänkään aikaa lääkkeen nauttimisen lopettamisen jälkeen takaisin.

Viralliset masennuslääkkeet pitäisi lähes kaikki kieltää lailla. Sääli että äärikonservatiivit vihaavat hippejä niin paljon että näihin leimaantunut kannabis on automaattisesti "big no-no", asia mikä estää heitä suhtautumasta sen terveysvaikutuksiin asiallisesti.

• Päällystakki
        Dr.Three3 kirjoitti:

"Kirjeesi oli vähän outo, ..."

Oma kirjoituksesi oli _enemmän_ kuin vähän outo. Siitä paistaa läpi tiukka ja ahdasmielinen ennakkoasenne kannabikseen vaikka et selvästikään ole ottanut asiasta YHTÄÄN selvää.

Kannabis on vähiten riippuvuutta aiheuttavia päihteitä mitä on olemassa. Mm. THL:n julkaiseman vertailun perusteella.

Addiktoivin oli tupakka (nikotiini) ja heti siellä kärkipäässä oli alkoholi ja ns. kovat huumeet kuten heroiini, kokaiini jne. Myös kahvi ja sen kofeiinin oli addiktoivampi kuin kannabis.

Olet selkeästi kannabisvastaisen "huumepropagandan" uhri. Suosittelen kokeilemaan itse tai edes lukemaan hieman aiheesta (muualta kuin äärikonservatiivien julkaisuista).

Iso osa tätä sinun ongelmaasi onkin se että kannabiksen käytön puoltajat leimataan lähtökohtaisesti veltoiksi hipin retaleiksi -joita suoraselkäiset suomalaiset, nuo "koti, uskonto ja isänmaa" ihmiset eivät voi sietää.

Siksi te ette edes halua tietää totuutta kannabiksesta koska aihe on vastenmielinen.
        Jos osaisitte suhtautua asiaan ilman tuota inhoa, objektiivisesti niin asenne voisi muuttua hyvinkin radikaalisti.

Itse olen valtakunnan taloudellisella veturilla (entisellä sellaisella), Nokialla vuosia työskennellyt IT-asiantuntija, elän terveellisesti ja harrastan monenlaista urheilua.

Ja ei, en omaa pitkää liimalettiä eikä edes porttiteoriakaan ole toiminut, ei ole neulan jälkiä kyynärtaipeessa. :P
        Polttelen milloin huvittaa enkä ole huomannut minkäänlaista addiktiota asiaan. Välillä menee kuukausia etten polta ollenkaan, sitten poltan parit henkoset kavereiden kanssa ihan kohteliaisuuttani kun tarjotaan, vailla mitään erityisiä mielihaluja.
        Nyt satuin osumaan tähän keskuteluun koska olen kiinnostunut lääkekannabiksesta stressilääkkeenä ja hain muiden kokemuksia asiasta.
        Yksi lupaava vaihtoehto olisi esim. Cannatonic lajike joka sisältää yhtä paljon CBD:tä kuin THC:täkin, CBD on se vaikuttava ainesosa joka antaa kuulemma enemmän niitä terveydellisiä vaikutuksia.

Suosittelen kannabista kaikille. Varsinkin korvaamaan epäterveellisemmät tupakan ja/tai alkoholin.
        En kumminkaan suosittele varauksetta kaikkia lajikkeita koska niissä on eroja, enkä suosittele käyttämään mitään moottoriajoneuvoja liikenteessä vaikutuksen alaisena.

Paras ympäristö ja ajankohta monille lienee kiireetön alkuilta yksin kotona.

Jopas jotain! Ihanko suosittelet?

• JustMedicate
        myrkyllisiä kirjoitti:

Hahha nimen omaan THC jää sentakia ihmiskehoon niin pitkäksi aikaa koska se ei ole myrkky ja sen ei tarvitse nopeasti kehosta poistua minkä takia esim alkoholi poistuu nopeasti kehosta siksi koska se on myrkkyä ja keho haluaa siitä nopeasti eroon toisin kuin THC:stä itse olen kannabiksen aktiivi käyttäjä ja poltan lähes päivittäin enkä silti ole mikään vätys olen hoitanut koulut mallikkaasti ja olen muutenkin aivan tavallinen ihminen enkä mikään sekopää kunpa vain ahdasmieliset ymmärtäisivät sen ja valtio tämän luonnonlääkkeen laillistaisi josta on vain iloja ja monia hyötyjä

• Halooooooo

Häh? Itsekin käyn psykiatrilla vaikka poltan kukkaa. Psykiatrin EI VAIN TARVITSE MÄÄRÄTÄ MITÄÄN LÄÄKKEITÄ koska masennus ja ahdistus on jo hoidossa. Käyn juttelemassa siellä menneisyyden traumoista. Hän tietää että kannabis paransi mieleni siinä määrin etten kipu-tai mielialalääkkeitä enää vuosiin ole tarvinnut!!! :)

Oletko vähän tyhmä? Ei ole mitään jälkitilaa. Kannabiksesta ei tule krapulaa. Hän polttaa 3-6 kertaa kuukaudessa ja on täysin selvänä noin 25 päivää kuukaudessa. Itsekään en ole ikinä saanut mitään jälkitilaa.

• Anonyymi
        gaz_81 kirjoitti:

"Kysymys kuuluu..Miksi sinä käyt psykologilla ja psykiatrilla jos kerta mielestäsi olet saanut avun "mainostamastasi "luonnolääkkeesstä " ?"

Olipa tyhmä kysymys.

Psykiatrilla pitää ja kannattaa käydä pitkään vaikka olo tuntuukin kohenevan. Jos alkaa ns. parempi aikakausi niin se ei tarkoita että masennus on kertaheitolla parantunut. Se on pitkä prosessi. Ja en nyt tullut sanomaan että kannabis on poistanut masennuksen, koska se ei ole. Se AUTTAA masennukseen ja ahdistustiloihin. minähän puhuin vain omasta kokemuksesta.

ja muuten:

vierestä seurannut ei tarkoita että kaiken kokenut.

Onkohan tullut sanottua sille psykiatrillekin, että on käyttänyt kannabista oireiden hoitoon ?
        Suurin osa ihmisistä ei kerro psykiatrille käyttävänsä, tai muillekaan lääkäreille. Jos asiaa kysytään, monet valehtelevat ja kieltävät käyttönsä.

• rikas mies

voihan teitä pojjaat ja tytöööööt. nyt halun sanoo teille että kaikista paras masennuksen poistaja on elämä itse! menkää ja matkustelkaa. menkää surffaamaan ja nauttikaa elämän sinisistä aalloista. menkää skeittaa ja halatkaa auringon kuumaa poltetta! tuntekaa tuuli hiuksissa ja menkää täysin vapaana! ei paljoa sillon masenna! mut nyt tulee ihan faktaa teille kaikille! 100% cannabis on hyväksi ihmiselle! se ei laukaise yksistään mitään psykooseja tai muutakaan ja se on hauska homma että suurin osa johtajista ja muista isoistkain polttaa tätä kukkaa! life is simple! niinkuin surffarit sanoo! just go with the flow bro ! kaikki te jotka haluatte vihata ja mustamaalata ilman mitään tietoja ni sanon teille vain että ei pidä painaa väkisin sitä omaa katkeruutta joka paikkaan! jos frendis vierellä diggaa kukkaa ni antaa diggaa! jos ukot netissä diggaa kukkaa ni let them puff....

• häpeäisit edes

Ketkä tytöt? Olen laittanut tähän ketjuun tasan yhden viestin
        "myrkyllisiä 28.9.2009 23:10"

Voisit vähän miettiä ennen kun alat syyttelemään joitain "tyttöjä" mustamaamisesta, ja kuvittelet jonkun kirjoituksia jonkun toisen tekemiksi.

• häpeäisit edes
        häpeäisit edes kirjoitti:

Ketkä tytöt? Olen laittanut tähän ketjuun tasan yhden viestin
        "myrkyllisiä 28.9.2009 23:10"

Voisit vähän miettiä ennen kun alat syyttelemään joitain "tyttöjä" mustamaamisesta, ja kuvittelet jonkun kirjoituksia jonkun toisen tekemiksi.

rikas mies17.3.2012 19:40
        voihan teitä pojjaat ja tytöööööt. >>

Vastaus oli yllä mainitulle nimimerkille.

• niosda

Kyllä kannabis pidemmän päälle aiheuttaa masennusta ja siihen voi jäädä henkisesti koukkuun.Kyllä se poistaa ahdistusta jos sellanen kohtaus tulee mutta ei se masennusta sillain poista,ei poista kyllä lääkkeetkään. Elämän muutos poistaa masennuksen,kannabis on vaan hetkellinen lääke siinä missä alkoholiki paitsi alkoholi saa kaikki tunteet pintaan ja voi aiheuttaa jotain typerää käytöstä.

Itellä on 15 vuoden kokemus kannabiksesta ja poltan vieläki sillon tällön mut sen voin sanoa että sen verran heikko ihminen olen että jos kannabista olis tässä kokoajan lähettyvillä niin polttasin luutavasti aamusta iltaan samalla tavalla ku 3 vuotta sitte ku muutin pois vanhasta asuin kaupungistani.

Vitun junnut luulee ja kuvittelee että se on vitun coolii jee,on se kivaa jos osaa pitää asian hallussa mut valitettavasti aika moni ei osaa ja siitä seuraa vaan ongelmia.

• aqwe333

No mutta moni taas osaa pitää tuon asian hallussa. Varsinaisesti en lähtisi tuolla kyllä masennusta lääkitsemään. Siihen pitäisi löytää muut keinot. Kannabista sitten viihteeksi (kohtuudella tietysti.).

• riuttala76

Joo kyl mäkin voisin 3-6 kertaa kuussa poltella, mut tiedän et ei varmasti jäisi mulla siihen, jos vielä kotona oma puutarha oisi. Jännä aine kyllä että kaikki huonotkin kokemukseni psykoosit ja vainoharhat muistan aivan selvästi. Alkoholi ei mulle vastaavia koskaan ole aiheuttanut, mut muistikuvat ovat paljon epäselvempiä. Tosin harvoin mulle alkoholikaan muistikatkoja aiheuttaa, jos en samalla mene popsimaan rauhoittavia tai nukahduslääkkeitä. Niin kiva olisi kivasta yrtistä pelkkää positiivista sanoa, mut kun en enää vain yksinkertaisesti voi. Kyl mä silti kannabiksen laillistamista edelleen kannatan, vaikka kantapään kautta olen oppinut et mielenterveysongelmia siitä saattaa koitua ainakin toisille ihmisille. Niinhän se alkoholin kanssakin on et jotkut se muuttaa aggressiivisiksi ja toiset muuttuvat jopa mukavammiksi ja rauhallisemmiksi.

• -

"Kyllä kannabis pidemmän päälle aiheuttaa masennusta ja siihen voi jäädä henkisesti koukkuun."

masentua voi mistä tahansa ja henkisesti voi jäädä koukkuun mihin tahansa.
      taitaa alkohooli maistua sinulle ja paljon kun olet noin tyhmä.

vähän huolestuttavaa kun suurinosa ihmisistä on noin tyhmiä
      älkää lukeko valheita vaan kokeilkaa itse ja ajatelkaa sitten uudemman kerran.

• dxbfrr

Kyllähän hamppu voi lievittää masennusta sitä kautta että se tarjoaa uuden mielenkiinnonkohteen, ikäänkuin harrastuksen. Sitä kautta sitten saattaa tutustua uusiin ihmisiin ja sosiaalisuus helpottaakin masennusta. Kannabiksen vaikutus saattaa myös hetkellisesti viedä ajatukset pois masentavista asioista ja näin masentunut saa hengähdyshetken masennukselta. Unikin tulee hyvin jos on polttanut savut ja masentuneet ajatukset eivät täten pääse aiheuttamaan unettomuutta. Tosin liikaa jos käyttää niin siitä seuraava passivoituminen voi lisätä masennusta.

• Voipi olla

Masennuksesta en tiedä mutta hyvä unilääke se ainakin on. Rentouttaa mukavasti.

• jshaso

Mun mielestä kannabis saattaa helpottaa masennukseen, mutta vain hetkellisesti. Pidemmällä aikavälillä se vaan pahentaa, varsinkin jos käyttää paljon.

• dgtjrt

Olisi mielenkiintoista tehdä tutkimus jossa verrataan elämänsä aikana kannabista käyttäneiden elämää kokonaisuudessaan käyttämättömiin. Voisin kuvitella että kannabista käyttäneillä olisi kehittynyt keskimäärin laajempi mielenkiinto useampiin asioihin, kun taas käyttämättömät ovat ehkä keskimäärin "urautuneempia" tietynlaiseen elämäntyyliin. Voi tosin olla että tuo havainto pätee ainoastaan omassa tuttavapiirissäni. Itse olen kokenut että kannabis on antanut minulle sysäyksen "uusille vesille" tutkimaan tuntematonta, pois omalta mukavuusalueeltani. Tämä sama sysäys loppuviimein ajoi minut myös vähentämään käyttöäni jotta saisin elämästä irti enemmän.

• Does it work?

Parantaako se masennuksen? Kyllä. Käytin itse tätä lääkkeenä, kun mulla oli masennus, pelkäsin sosiaalisia tilanteita ja tästä ei ollu kavereilla mitään hajua. En myöskään ole kertonut asiasta kellekkään. Lääkekäytön olen lopettanut, mutta käytän sitä päihteenä, koska alkoholi ei yksinkertaisesti sovi minulle ja muutenkin viina on lähinnä lampaille suunnattu myrkky. Kannabista pitää osata käyttää niin kuin kaikkia päihteitä. Jokapäiväinenkin käyttö onnistuu pienissä määrin esim. normaalit Suomalaiset juovat aina saunaoluen tai kaksi tai/ja ruuan kanssa viiniä. Poltat jointin tai kaksi ei kovin suurta vaan n.0,1-2g per jointti. En itse käytä joka päivä vaan lähinnä viikonloppuisin, mutta en näe joka päiväisessä käytössä oikeastaan mitään järkeä se on mukavempaa jättää ne hommat viikonlopuille.

• ,

itsella oli lapsena epilepsia ja sanoin porukoille että haluaisin kannabista kasvattaa lääkkeenä. olin jotain 8-10vuotias mutta sanoivat ei ja nauroivat kun luulivat että vitsailen. napit naamaan vaan ja kukkuluuruu. nyt en muista lapsuudesta paljoo mitään koska olin lääketyksen alaisena melkein koko lapsuuden. sen jälkeen en ole edes buranaa käyttänyt.

lapsuus on parasta aikaa ja minä en sitä pysty muistamaan kiitos lääketeollisuuden!!!!!

• Jkokni

Minä olin myös lapsenero, mutta vanhemmistani puhuin vain höpönlöpön juttuja, nyt ihmettelevät että puhun edelleen samaa.

• UuraistenTryhvelit

No eipä se kannabiskaan olisi tuossa iässä hyvää tehnyt. Mutta asiaan: Pieni määrä taikasieniä on erittäin tehokas masennukseen. Auttaa jopa puoleksi vuotta ja vähentää selvästi ahdistuneisuutta. Toinen toimiva aine on ketamiini, jolla on tutkitusti samanlaisia vaikutuksia. Ketamiini paransi jopa vakavan masennuksen joksikin aikaa.

• Näin minulla

Hmm, olen kokeillut "taikasieniä", eivätkä ne vaikuttaneet masentuneisuuteeni tai ahdistuneisuuteeni juuri mitenkään paitsi korkeintaan muutaman päivän ajan. Samoin on ollut muidenkin hallusinogeenien kanssa. Välillä ne ovat saattaneet lievittää ahdistusta ja masennusta (jos sellaista on siis sattunut esiintymään samoihin aikoihin kun olen niitä käyttänyt, välillä mielialani on ihan hyväkin eikä minua aina ahdista) selvästi muutamaksi päiväksi, mutta välillä jo heti seuraavana päivänä on ollut ihan yhtä masentunut ja ahdistunut olotila kuin ennen sitä käyttöä.

Ketamiinia en ole kokeillut, mutta dekstrometorfaania olen, ja se on tuntunut vaikuttavan masennukseen/ahdistukseen melko pitkälti samoin. Mieliala on siis saattanut kohota hieman sen käytön seurauksena ja ahdistus vähentyä, mutta vain korkeintaan muutamaksi päiväksi ja aina ei ollenkaan.

Tehokkaimpia lääkkeitä masennukseen ja ahdistukseen minulla ovat olleet opioidit, mutta lähinnä vain sen aikaa kuin niiden vaikutukset kestävät. Tramadolia sanoisin ehkä kaikkein parhaaksi mm. sen takia, että se kohottaa mielialaa ja poistaa ahdistusta tehokkaasti jo sellaisella annostuksella, jolla opioideille tyypillinen pöhnäisyys/tokkuraisuus jää varsin pieneksi ja toimintakyky säilyy pitkälti normaalina (johtunee siitä, että tramadoli estää myös noradrenaliinin ja serotoniinin takaisinottoa, ja se on opioidiksi melko heikko). Sitä kuten muitakaan opioideja en ole koskaan käyttänyt useana päivänä peräkkäin, ja käytön jälkeen olen aina ollut pitkään erossa niistä, joten toleranssia minulle ei ole niille koskaan päässyt kehittymään, ja pitkäaikaiskäytöstä minulla ei siis ole kokemusta.

• hyvä_kramppi.jyvä
        Näin minulla kirjoitti:

Hmm, olen kokeillut "taikasieniä", eivätkä ne vaikuttaneet masentuneisuuteeni tai ahdistuneisuuteeni juuri mitenkään paitsi korkeintaan muutaman päivän ajan. Samoin on ollut muidenkin hallusinogeenien kanssa. Välillä ne ovat saattaneet lievittää ahdistusta ja masennusta (jos sellaista on siis sattunut esiintymään samoihin aikoihin kun olen niitä käyttänyt, välillä mielialani on ihan hyväkin eikä minua aina ahdista) selvästi muutamaksi päiväksi, mutta välillä jo heti seuraavana päivänä on ollut ihan yhtä masentunut ja ahdistunut olotila kuin ennen sitä käyttöä.

Ketamiinia en ole kokeillut, mutta dekstrometorfaania olen, ja se on tuntunut vaikuttavan masennukseen/ahdistukseen melko pitkälti samoin. Mieliala on siis saattanut kohota hieman sen käytön seurauksena ja ahdistus vähentyä, mutta vain korkeintaan muutamaksi päiväksi ja aina ei ollenkaan.

Tehokkaimpia lääkkeitä masennukseen ja ahdistukseen minulla ovat olleet opioidit, mutta lähinnä vain sen aikaa kuin niiden vaikutukset kestävät. Tramadolia sanoisin ehkä kaikkein parhaaksi mm. sen takia, että se kohottaa mielialaa ja poistaa ahdistusta tehokkaasti jo sellaisella annostuksella, jolla opioideille tyypillinen pöhnäisyys/tokkuraisuus jää varsin pieneksi ja toimintakyky säilyy pitkälti normaalina (johtunee siitä, että tramadoli estää myös noradrenaliinin ja serotoniinin takaisinottoa, ja se on opioidiksi melko heikko). Sitä kuten muitakaan opioideja en ole koskaan käyttänyt useana päivänä peräkkäin, ja käytön jälkeen olen aina ollut pitkään erossa niistä, joten toleranssia minulle ei ole niille koskaan päässyt kehittymään, ja pitkäaikaiskäytöstä minulla ei siis ole kokemusta.

Hyvä kehua tramaleita tekarit suussa siellä... Töihin et ole kyennyt pitkiin aikoihin, vaan varhaiseläkkeellä lääkkeen aiheuttamien sivuvaikutusten vuoksi. Paskin lääke koskaan, Tramadol.

• kuumottelija1

PORUKKA KIRJOITTELEE VITUN PSYKOOSISSA KAIKKEE JUTTUJA TÄHÄN. LAILLISTETAAN TÄÄ JUMALAN ANTAMA KUKKA, JA LOPETETAAN TÄMÄ IKUINEN KUUMOTUS JA PSYKOOSIT. SILLÄ SILLOIN KUN KUUMOTTAA EI TULE OLLENKAAN HYVIÄ OLOJA, VAAN HIRVEE PSYKOOSI JA KUUMOTUS.

• Willi.kortti

mukke, sä oot silti ihan paska rumpali. Etkä sä ollut eka joka sanoi, että kannabis on miedoin päihde..tai sanoit, että se on mieto huume, mutta kun oot vaan niin tyhmä tyyppi.

• ddds23

Olen osittain samaa mieltä kanssasi. Itsellänikin kannabis auttaa masennukseen ja pilvessä nyt on muutenkin kiva olla :) Mutta olen huomannut että ainakin että pitkään käytettynä alkaa kannabis hallita liikaa elämää ja ehkä joka kääntymään itseään vastaan masennuksen hoidossa. Välillä on jees polttaa paukut mutta en enää käytä säännöölisesti. Hyvä ruokavalio ja urheilu auttaa omalla kohdalla paljon paremmin masennukseen joten pysyttelen niissä.

• pharmabig

0.05g auttaa aamuisin ja tupla-annos on jo hyvä lääkityksen alku... 3.0 grammaa kun ylittää niin päihdetila loppuu ja jäljellä on enää lääkinnällinen vaikutus.

• Huume13kannabis

Kannabis onkin jo mukavasti laillistettu lääkkeenä melkein koko usassa mitäs nyt kannabis vastustajat sanotte hirveä huume ?

• Kannabist

"Lisäksi kannabis laukaisi kummasti pysyvän "hyvän olon" heti sen jälkeen kun sitä aloin käyttämään. Käytän sitä noin 3-6 kertaa kuukaudessa."

Sama juttu. Oisin itse voinu kertoa saman.

• Anonyymi

Todellakin auttaa masennukseen univaikeuksiin ym ym ym... 15v poltellut. Liian nuorena ei kannata aloittaa☺️

• Olen 20v poltellut päivittäin. Auttaa masemnukseen ja univaikeuksiin.
      Nyt ajattelin huviksee olla ilman 1kk
      Eikä mitää ongelmaa. Elämä on kivaa. Hyvää myssymaanantaita kaikille😘

• samassa jamassa minä täällä nm. ahdistus, ptsd, masennus, mielialahäiriö ja syömishäiriö. poltin ekaa kertaa tänä kesänä usan matkalla ja rakastuin siihen tunteeseen. kaikki oli helpompaa. nyt haluaisin polttaa suomessa mutta en tosiaan tiedä mistä sitä ostaa ja luotettavasti. APUA KIITOS <3
      -siiri

• Anonyymi

" Rakastuin siihen tunteeseen "
        Olepas varovainen, tuo on aika ikävän tuntuinen ajatus kyseisestä aineesta, tai mistä tahansa aineesta.
        Mitä enemmän johonkin tunteeseen rakastuu, sitä enemmän sitä haluaa, ja huumemaailmassa se on nopeasti syvälle imaiseva, suoraan sanoen ongelma.

Jotkut haluavat avun ehkä kannabiksesta, käyttävät harkiten, eivät rakastu tunteeseen, jonka se aiheuttaa. Jo ajattelutapa kertoo aika paljon, mitä kertoo ? Kannattaa miettiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3650
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      71
      1928
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1214
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      65
      1035
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe