On aika

Aika on seesteinen
ruusunpunainen
rakkaudelle otollinen

taivas on auki
luoden lempeän katseensa
kunnes koittaa aika -

jotain puuttuu
tai on hävinnyt
tuhkana tuuleen

tummat pilvet saapuneet
poutapilvet poistuneet.

Ei kuitenkaan lopullisesti
taivas ole kyyneliään päällemme vierittänyt

on ollut aikaa miettiä
asiat tärkeysjärjestykseen laatia
kunnes huomaa kuinka -

elämä on kaunis
on aika antaa anteeksi ja rakastaa.

12

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      ' elämä on kaunis
      on aika antaa anteeksi ja rakastaa '
      kunpa vain kykenisimme kaikki siihen.

      Kaunis ja ajatuksellinen runo, jossa näkyy aikuisen
      ja elämää nähneen naisen käden jälki.

      Pidin paljon.

      • Jos kauneus on katsojan silmissä, niin ehkä
        elämän kauneus voisi olla eläjän asenteessa?

        Toki elämä on raskasta, jos ei muuten, niin
        jo uutisia katsellessa pahaa tekee maailman
        onnettomuudet ja muut kauheudet, mutta...

        kyllä se on paljon itsestämme kiinni osata
        tai yrittää ottaa ilo ja onni elämän pienistä
        asioista ja koota niistä elämän tarkoitus.

        Kiitos jälleen kerran kauniista sanoistasi runoani kohtaan.


    • Kauris-62

      kiitos tästä kauniin herkästä lukuhetkestä tähän päivään
      pidin paljon tästä :)

      • Kaunis kiitos sanoistasi Kauris-62, oli ilo nähdä sinut runoni sisällä. :)


    • S.79

      Kaunis on elämä
      kaunis on runosi
      kaunista on antaa anteeksi
      ja kauneinta on rakastaa.

      • Kaunis on myös Sinun vastarunosi,
        kuinka muutamalla rivillä voikaan saada
        kauniin ajatuksen aikaan, Kiitos!


    • RAKKAUS on aina kaiken yläpuolella
      voimakkaine siteineen,
      vaikka puu taipuu monessa myrskyssä
      sen rakkauden täyteiset oksat
      pudottavat vain lehtensä.

      Juuria ei niin vain revitä irti
      vahvasta kasvualusesta.
      Rakkaus on sitä.

      Toit taas taidokkaan sanallisesti
      tämän asian esiin.

      Kiitos ystävä.

      T: Jokke

      • Kyllä, monesti rakkaus on niin vahvaa, että juuria myöten
        ei saa irti, aivan kuin luonnossa konsanaan, lehdet vain
        putoavat puusta ja keväällä taas kasvavat uudelleen.
        Rakkauskin voi uusiutua, vaikka kävisi välillä hiilloksella.

        Kiitos jälleen ystävyyden sanoistasi, kiva kun kävit lukemassa. :)


    • Aika voi olla hyvin seesteistä,myrskyävää kuin
      myös hyvinkin vaihtelevaa niin lyhyemmissä että
      pitemmissä suhteissa... mutta miten kukin omissa
      suhteissaan osaa/-pystyy luovimaan niin että
      kokonaisuus on suhdetta palvelevaa - pahimmankin
      taakan jälkeen - vai onko aika luovuttaa ?

      Antaa Anteeksi ja rakastaa,sillä elämä on kaunis
      kun rakennuspuut ovat vahvat ja perustukseltaan
      terveet.

      Hyvin ajaton että aina toimiva tunnelmaltaan
      oleva runo kun on sen jolloin aika pysähtyy
      kuin lupaa kysyäkseen jatkamiselle.

      • Luulisin ettei ole yhtään suhdetta jossa ei koskaan
        myrskyäisi, varmasti jokaisessa on hyvät ja huonot
        päivänsä tai aikakautensa, ylä- ja alamäet käytävä läpi?

        Mutta olen myös sitä mieltä, että ei pidä luovuttaa, ei ainakaan
        ihan helpolla, aina pitäisi yrittää ja vielä yrittämisen jälkeenkin
        yrittää uudelleen, jos ei sittenkään onnistu, niin silloinhan
        ei voi mitään, niinkin voi joskus käydä, sillä syitähän on monia.

        Anteeksianto on elämän suurimpia asioita, uskoisin niin?
        Ja on aivan mahtavaa, kenellä on anteeksiantavainen sydän!

        Kiitos pohdinnastasi runoani kohtaan ja hyvää yötä,
        tai ehkä Sinulle huomenta, nyt minä menen nukkumaan. :)


    • *MURUKULTA*

      Aaltoiluna elämä meille näyttäytyy, väliin ollaan sen harjalla väliin pohjalla
      mutta elämä on kaunis - kun vielä rakastaakin! :)

      Hieno tasapainoinen runosi Dii_ jälleen, kiitos siitä! :)

      • Elämä on aaltoilua, joskus pidempiä tasaisia aikoja,
        sitten ilmanpuhdistus ja on taas raikasta hengittää. *hymy*

        Ehkä liika tasaisuus olisi yksitoikkoista, mene ja tiedä, :)
        toisaaltaan pienet kuopat eivät rattaiden pyöriä irrota ja
        onneksi useimmiten epätasaisuus tasoittuu, kun kestävä,
        luja rakkaus voittaa ja tasoittaa tienpinnan.

        Kiitän sinua vierailusta ja siitä, että "kynäsi" kävi jäljen jättämässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe