Tuskallinen kurkkukipu!! Ja nuha.

oonkipeenä

Kaks päivää sitten mulla alko kurkkukipu. Aristi nieltäessä ikävästi. Seuraavana aamuna kurkku oli tosi kipee ja nenä tukossa ja lämpöilyä. Särki ja vihlo lihaksia. Mut tänään oli vielä nuha ja se kurkkukipu ja vähän väsyny olo mut ei oo ollu kuumetta. Mulla on se ongelma että mä kammoon nieluviljelyy.. hirvee vapina ku nään labran oven ees... =OO!! Pelkään et eikai mul oo joku kauhee nielutulehdus (bakteerin aiheuttama) ja mun pitäis mennä viljelyyn. Multa on 3-4 vuotta sitte leikattu nielurisat pois. Millon mun pitäs mennä lääkärii??

5

946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ‘A

Moi,

Melkein 2 viikkoa sitten alkoi oireet pääsäryllä. Viime maanantaina alkoi nenä vuotaa ja kurkku hieman kipeä, lisäksi ääni menin käheeksi. Tiistaina sitten saikulle jouduin, kun nenä oli aivan tukossa. Tiisatiaamuna ilmeisesti kuume hieman nousi kun jouduin hakemaan apteekista särkylääkettä. Illallakin taisi lömpö nousta.

Lihakset oli aika kipeet, mutta ei kuitenkaan kaikki yhtäaikaa. Jalkaterätkin olivat kipeet ja tuntui ettei kärsinyt kävellä ollenkaan.

Jossain vaiheessa söin marjapuuroa ja ihan kuin se olisi polttanut kurkkua, vaikka puuro oli kylmää. Join vain puuron päälle kylmää vettä ja oli kurkussa helpotti.

Sunnuntaina tuntui että olo on jo parempi, joten päätin mennä maanantaina töihin. Tänään sitten meninkin töihin ja iltaa kohden olo pahentui. Lihaksia särkee ja päätä jomottaa.

Nyt nenä vuotaa ja kurkku on kipeä. Huomenna jos olo on huono, niin pakko hakea saikkua ja levätä kunnolla.

ps. minä en saa ihan herkästi kuumetta, vällillä kuitenkin sitäkin.

• Saman sairastin

Virustauti, ei ne mitään testaa, kun räkä selkeästi lentää. Panevat vain saikulle ihan rutiinina.

Eikä sun tartte mennä edes käymään, soitat vaan, ne HALUU sun pysyvän kotonas, saat sen saikunkin nätisti postissa.

Eikun hyvää sairastamista sulle vaan. Koita kestää. Menee se aikanaan ohi ihan ilman ihme troppeja.

• Suklaa123

Moi mulla on ollut tässä jo kolme päivää kurkkukipee ja,nuha kävin vähän aikaa sitten legurilla.Ne sanoin, että mulla on vähän peitteitä kurkussa ja niuluviljely tulee vasta maanantaiks valmiiks. No kai tässä täytyy vaan kestää ja juoda lämmintä. 8D

• lila777

Ihan turha STRESSATA. Jos kuume PITKITTYY ja oireet jatkuvat ilman muutosta parempaan: Silloin saattaa kyseessäolla bakteerin aiheuttama angiina. Muuten voi olla ihan rauhassa ja lepäillä kotona.

• tahtooparantua

heips, täällä kanssa yksi kurkkukipuinen...Itse taistelin flunssaa vastaan viikonlopun, mutta ma se vei voiton. Kurkku oli aluksi vain käheän oloinen, eli "enteilevä", millainen yleensä ennen kuin tulee kunnolla kipeäksi. Ma-ti välisenä yönä heräsin aivan kaameaan kurkkukipuun ja sitä on nyt jatkunut eikä tietoa paremmasta ole! Eilen kävin lekurilla, ottivat tulehdusarvot ja nieluviljelmän, negaa näytti. Tulehdusarvot oli aika korkeet, tänään jo siitä melkein puolet laskeneet...Eilen illalla/yöllä tuli nuha...koko ajan nenä tukossa ja saa olla niistämässä...ei kuitenkaan mitenkään älyttömästi mitään sieltä nenästä tuu, mutta toinen sierain koko ajan ihan tukossa...Kuumetta ei ollut tietääkseni kuin yhtenä yönä, vaa 39 astetta, muuten ollu lämpötila siin 36-37,2 välillä. Pää ollut kanssa kipeä. Tänään jo muuten parempi olo, mutta kurkku ei ole yhtään parempi. Se on aivan älyttömän kipeä, olen sylnyt strepsilsejä ja suihkutellut pharysolia, ne ovat yhtä tyhjän kanssa, siis eivät lievennä edes siksi hetkeksi kipua, kuten yleensä...Kurkkua pistelee ja polttelee ja rauhaset ovat turvonneet ja tosi arat...Nieleminen on tuskaa ja koko viime yön valvoin kurkkukivun takia...
      Onko muilla vastaavaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      131
      7105
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4350
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3442
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      493
      3096
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      293
      2070
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1733
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1651
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1563
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      176
      1472
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1426
    Aihe