Lapsen antaminen Kristukselle

JaanaPee

Olen aina ihmetellyt, miksi vanhemmat haluavat luopua lapsestaan, kastaa lapsen ja antaa näin ollen antaa lapsen Kristukselle.

Minä ainakin aion pitää lapseni itselläni. Ja jos vanhempana haluan elää Kristuksen vuoksi, niin tämän voin sitten itse valita..

Jeesus sanoo kasteesta: "opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa." Teettekö te vanhemmat näin, kun kastatte lapsenne Kristukselle?

3

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasseripasseri

      monet ei varmaan tiedä nimeämisjutuista tarpeeksi tai eivät jaksa ottaa selville vaihtoehtoisia nimenantosyreemejä.
      Itteetä ei niin kiinnosta ottaa selville vaikka enemmän ehkä ymmärränkin esim. vapaaseurakuntalaisia jotka ottaa sen kasteen vasta uskonnonratkaisun tehtyään. kumminkin se kaste tuntuu myös suojelulta pahaa vastaan. Ainakin kun kysyttiin hätäkasteesta annoin luvan. Ehkäpä hänellä olisi edes paremmat mahdollisuuden päästä vaikka taivaaseen. ehkä.
      Kumminkin et koskaan pidä lasta vain itse. Lapsi on aina lainaa. Et voi vaikuttaa lapseen muuta kuin kasvattamalla häntä oppiesi mukaan. koska tahansa se lapsi voidaan ottaa sulta pois!
      Oma lapsi on ainakin jatkuvasti Jumalan hallussa tuolla kohdussakin. Pitkän lapsettomuuden jälkeen oon hyväksynyt että lapsi tulee vain sitten kun niin on tarkoitettua ja sille voi tapahtua vielä vaikka mitä tuolla kohdussakin.. Silti oon kiitollinen että sain kokea kaikki pahoinvoinnit ja muut kivat:P vaikka lapsi menisi nyt keskenkin. Että kyllä mä omasta puolestani oon antanut lapsen Jumalalle. Lapsen isän puolesta hankalampi sanoa mitä se on mieltä kun ei olla puhuttu näistä. Mutta kuvittelisin että ollaan samalla aaltopituudella kun se on kuitenkin uskossa.

      • Siionin_Enkeli

        Lapseni on kastettu ja en kyllä mielestäni häntä mihinkään antanut.

        Kastaminen on rituaali siinä missä ripillepääsykin, ei juuri maailmaa muuta eikä sen enempää ihmistä mihinkään sido.
        Kaste seremoniassa käydään läpi ja muistutetaan meitä niistä asioista joita olisi hyvä noudattaa ja pitää kunniassa.


    • topi111

      Jeesus sanoi.sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä.voiko ohje olla enää selkeämpi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2539
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      198
      2254
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      59
      2248
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1752
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      9
      1263
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe