Kun vaalien rahoitusasioitten yhteydessä haastateltiin Arto Merisaloa vai pitäisikö sanoa, että haastattelun yhteydessä hän itse esitelmöi aiheesta, niin hän totesi, että rahan voimalla oli tarkoitus saada maahan uskontomyönteinen porvarihallitus ja siinä myös onnistuttiin.
Vaalirahoituskeskustelun yhteydessä ei ole nostettu esille motiiveja juuri lainkaan. Merisalon toteamuskin on kuitattu hiljaisuudella. Mielestäni asia on kuitenkin tärkeä. Siis uskonnolliset piirit ovat enemmän tai vähemmän voimaperäisesti olleet rahoittamassa nykyisen hallituksen edustamia näkemyksiä ja uskonto on ollut siinä yhteydessä olennaisena punnuksena vaakakupissa.
Tänä voimistuvan maallistuneisuuden ja kansalaisten yleistyvän siviilirekisteriin siirtymisen aikakautena joutuu kysymään: "Eikö tasavallan nykyinen Matti Vanhasen hallitus olekaan huolehtimassa kaiken kansan asioista kattavasti, vaan keskittyy ennen muuta ja erityisesti uskonnollismielisen väestön etujen ajamiseen?" Arto Merisalon toteamus rahoituksen motiivitaustasta antaa aiheen tuohon kysymykseen.
Rahalla uskovaishallitus
1
73
Vastaukset
- Lungstedt
näe yhtään uskon tekoa siinä, että jätetään vanhukset (suurin osa näistä naisia) makaamaan makuuhaavoissaan (joista osa jo mätänee) vuodeosastoille. Kyse onkin nimenomaan uskonnosta eikä uskosta. Raamattu sanoo, että usko ilman tekoja on kuollut ja niinpä tämä välinpitämättömyys, joka yhteiskunnan huipulla vallitsee onkin merkki juuri kuolleesta uskonnollisuudesta. Jopa ateistinen SKDL pystyi parempaan, kuin tulojen siirtoon köyhiltä ökyrikkaille tekosyynä jokin näkymätön käsi-teoria, että kyllä sieltä muruja aikanaan tippuu lattiallekin koirien syötäväksi, kunhan rikkaat ensin rikastuu tarpeeksi. Sitä kai tämä tuloerojen rajaton kavattaminen on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723113
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802236
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408