Heips!
Minua on alkanut vaivata eräs taideteos, jonka tiedän, mutta en löydä sen kuvaa tai nimeä mistään. Jos tunnistat tekijän/teoksen nimen/edes tekoajan tai tavan niin kerro vihjeesi sillä haluaisin nähdä kuvan tästä mieltäni piinaavasta teoksesta...
Kuva on vanha mies/jumalhahmo joka puhaltaa (luomisen henkäys) ja teos liittyy ehkä antiikin kreikan mytologiaan tai kristilliseen kuvitukseen. Työ voi olla maalaus tai patsas.
Tunnetko taideteoksen? Auta löytämään teoksen nimi!
4
376
Vastaukset
Olisi kyllä aika saavutus tunnistaa teos noin epämääräisten tietojen pohjalta.
Voitko kuvailla väritystä, henkilön asentoa, vaatetusta, taustaa...- pilvi*
Roomassa olevan kupolin maalaukselta, missä Adam sai "hengen" Jumalasta näkyy vain käsi, jos oikein muistan.
Pietarinkirkon pääkupoliin ja pienempiin kupoleihin on maalattuna lähinnä koristekuvioita ja yksittäisiä pyhimyksiä eivätkä ne maalaukset ole kovinkaan tunnettuja, joten tarkoittanet kirkon viereisessä Sikstuksen kappelissa olevaa kuuluisaa "Aatamin luomista", mikä on yksi Michelangelon maalaamien kattofreskojen aiheista.
Ensinnäkin: Jumala näkyy siinä kyllä ihan kokonaisuudessaan
Toiseksi: se ei ole kupolissa, vaan holvikatossa.
kyseessä olla Poseidonin kuva? Poseidon oli meren jumala, joka on yleensä kuvattu atraimen kanssa. Hän oli myös mm. maanjäristyksen ja tuulen jumala, joka nostatti myrskyn, ja olen joskus nähnyt kuvan, jossa Poseidon puhaltaa posket pullollaan myrskytuulen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165213
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182716- 312001
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella361945Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon321819Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81284- 1641252
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 351090