Morfiinia kaikille -

tarpeeksi?

- ihan jokaiselle. Vai mitä te arvon palstalaiset suosittelette vittumaiseen niskakipuun? Sirdaludia toimii jonkin aikaa - sitten sen vaikutus loppuu.

Jos käy huonosti lääkäri sanoo, että sinulla on noita keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä liian paljon. Okei, Sirdalud tosiaankiin väsyttäää. Sitten sinä saat jotain norflexia. Se ei väsytä, muttei se oikein autakaan kuin muutaman tunnin. Mitä minun oikein pitäisi sanoa lääkärille? Jätin viestin, että voisiko norflexia ottaa kaksi kertaa vuorokaudessa?

Oliko turhaan hienotunteisesti sanottu? Tuntuu välillä, että lääkäri ihan ymmärtää suomenkieltä, välillä ettei ymmärrä. Että sille pitäisi puhua välillä kuin asiantuntijalle? Mielessä käy vain tuo keskushermostolässytys. En minä viitsi sanoa, että viina vain piristää minua. Okei ja korvissa suhisee niin perkeleesti.Asia mikä ei valitettavasti juurikaan rentouta niskaani. No joo, 5 litraa on juotu.

5

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • newagefucker

      ...vieroitukseen menemistä. Ja lopeta tupakointi mikäli poltat, se haittaa ääreisverenkiertoa, joka ruokkii sinunkin niskasi välilevyt.
      Suosittelen myös käymistä toisella lääkärillä mikäli et tunne saavasi tarpeeksi huomiota tältä ko.
      Taas nähdään miten alkoholi vaikuttaa ihmiseen...
      Pitänee alkaa hampuusiksi :)
      Peace.

      • ainetta

        käytä kuin tupakkaa. Sehän on ihan vaarallista terveydelle. Täytyy tietenkin sanoa, että on sitä joskus aikoja sitten tullut poltettua. Mutta silloin tupakka ei ollut vaarallista terveydelle.

        En minä usko, että lääkäri oli kännissä. Se oli kovasti kiireinen. Siis vaikka edellinen potilas ei tullutkaan vastaanotolle ja siten aikaa olisi pitänyt olla yllin kyllin. Sillä oli kiire päästä minusta eroon tai sitten sillä oli kuumia aaltoja tai muuta. Tai vaan viikon huono päivä.

        Sainhan minä huomiota. Kyllä minut tutkittiin. Olin nukkunut muutaman tunnin enkä jaksanut tapella ja purnata lääkkeen huonoa tehoa, kun lääkäri muistutti kai kolmasti, että kun sinulla on niin paljon muitakin keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Niin kai sitten. Lääkärin määräämiä nekin on ... Sitä paitsi en oikein ymmärrä mitä haittaa siitä on, että minulla on "paljon" keskushermostoon vaikuttavia aineita. Niihin kaikkiin muihin minä olen ollut ihan tyytyväinen.

        No joo, en ihan. Suuta kuivaa toisinaan riivatusti. Olen kuitenkin huomannut, että siihen auttaa se, että juo useasti päivän mittaan ja käy useasti kusella.


      • thesame
        ainetta kirjoitti:

        käytä kuin tupakkaa. Sehän on ihan vaarallista terveydelle. Täytyy tietenkin sanoa, että on sitä joskus aikoja sitten tullut poltettua. Mutta silloin tupakka ei ollut vaarallista terveydelle.

        En minä usko, että lääkäri oli kännissä. Se oli kovasti kiireinen. Siis vaikka edellinen potilas ei tullutkaan vastaanotolle ja siten aikaa olisi pitänyt olla yllin kyllin. Sillä oli kiire päästä minusta eroon tai sitten sillä oli kuumia aaltoja tai muuta. Tai vaan viikon huono päivä.

        Sainhan minä huomiota. Kyllä minut tutkittiin. Olin nukkunut muutaman tunnin enkä jaksanut tapella ja purnata lääkkeen huonoa tehoa, kun lääkäri muistutti kai kolmasti, että kun sinulla on niin paljon muitakin keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Niin kai sitten. Lääkärin määräämiä nekin on ... Sitä paitsi en oikein ymmärrä mitä haittaa siitä on, että minulla on "paljon" keskushermostoon vaikuttavia aineita. Niihin kaikkiin muihin minä olen ollut ihan tyytyväinen.

        No joo, en ihan. Suuta kuivaa toisinaan riivatusti. Olen kuitenkin huomannut, että siihen auttaa se, että juo useasti päivän mittaan ja käy useasti kusella.

        Lääkäri ei voi antaa sinulle niskakipuun muita kipulääkkeitä, sillä olemassa olevilla on totettu tai epäillään olevan mahdollisia yhteisvaikutuksia jo käyttämiesi lääkkeiden kanssa. Toinen vaihtoehto on että lääkekuorma olisi liian iso, jolloin mm. hermosto ja esim. sydämen ja verenkierron neuraalinen (hermostollinen) säätely joutuisi liian koville. Maksan osuus lienee kuitenkin tärkein, sillä se toimii juuri näiden lääkkeiden poistajana elimistöstä, ja joutuu näin kovimpaan etulinjaan kun lääkkeiden määrää lisätään, maksavauriot olisivat siis mahdollisia (erittäin vaarallisia, vaativat yleensä siirron).

        Jos niskakipu on edelleen kovin voimakas, sinun kannattaa kysyä lääkäriltä voisiko hän vaihtaa tai lopettaa jonkun niistä toisista lääkkeistä tai vaihtaa sen johonkin myös niskakipuun vaikuttavaan. Morfiini ei taida olla ratkaisu ellet loppuikääsi halua käyttää sitä. Se ei nimittäin poista ongelmaa ja on vaarallinen heroiiniin perustuva, vain pakolliseen käyttöön tarkoitettu aine.
        Hyvät jatkot sinulle!

        Peace.


      • edelleen
        thesame kirjoitti:

        Lääkäri ei voi antaa sinulle niskakipuun muita kipulääkkeitä, sillä olemassa olevilla on totettu tai epäillään olevan mahdollisia yhteisvaikutuksia jo käyttämiesi lääkkeiden kanssa. Toinen vaihtoehto on että lääkekuorma olisi liian iso, jolloin mm. hermosto ja esim. sydämen ja verenkierron neuraalinen (hermostollinen) säätely joutuisi liian koville. Maksan osuus lienee kuitenkin tärkein, sillä se toimii juuri näiden lääkkeiden poistajana elimistöstä, ja joutuu näin kovimpaan etulinjaan kun lääkkeiden määrää lisätään, maksavauriot olisivat siis mahdollisia (erittäin vaarallisia, vaativat yleensä siirron).

        Jos niskakipu on edelleen kovin voimakas, sinun kannattaa kysyä lääkäriltä voisiko hän vaihtaa tai lopettaa jonkun niistä toisista lääkkeistä tai vaihtaa sen johonkin myös niskakipuun vaikuttavaan. Morfiini ei taida olla ratkaisu ellet loppuikääsi halua käyttää sitä. Se ei nimittäin poista ongelmaa ja on vaarallinen heroiiniin perustuva, vain pakolliseen käyttöön tarkoitettu aine.
        Hyvät jatkot sinulle!

        Peace.

        Muista että alkoholi ja nämä lääkkeet ovat hengenvaarallinen cocktail. Ehdottomasti alkoholinkäyttö pois, ellet halua riskeerata elämääsi pahasti.
        Tsemppiä!

        Peace.


    • Rintamakemisti

      ...kaikki Stimulantit pitäisi vapauttaa. On ne olleet ennenkin vapaita. Eikä niitä edes huumeina pidetty. Eräskin Valtionpäämies otti Pervitiiniruiskeita ja Kokaiinia, siis kahta vahvaa Stimulanttia. Ei hänen hulluus näistä johtunut. Valtiopäämiehen kaveri taas käytti tätä Morfiinia, Herra Göring. Ei ne sen vähempää rikoksia olisi tehneet, selvin päin ehkä vielläkin enemmän... Valtionpäämies alkoi käytön ilmeisesti 1936 - siis paljon ennen sotaa, Herra Göring jo ensimmäisestä maailmansodasta jossa hän haavoittui, ei nämä mitään poikkeuksia ollut. Ilmavoimien Kenraalieversti Udet huuhteli Pervitiinin Konjakilla kurkusta alas jne... Silloin ei ollut sotaa huumeita vastaan, vaan Bolshevismia josta tuli vielä pahempi ongelma.

      Komentajat Jatkosodassa käyttivät myös Pervitiiniä, Unilääkettä ja Konjakkia tai muuta viinaa.

      Resepti ja annostelu oli suurin piirtein seuraava, vuonna 1944:

      Toiminta alkaa:

      - ota Pervitiiniä rutkasti ja vähän Konjakkia päälle, ettei Pervitiini mene övereiksi.

      - Johda taistelua ja säätele Pervitiiniä Konjakin kanssa, jos Konjakki alkaa vaikuttamaan liikaa ota Pervitiiniä, jos taas Pervitiin saa sinut pois tolalta, ota saman tien runsaasti Konjakkia. Ne ikään kuin kumoavat toisensa, vaikka todellisuudessa ei näin tapahdut voit sen sellaiseksi kokea.

      Kun on mahdollisuus nukkua parin- kolmen vuorokauden taistelun jälkeen - ota unilääkkeitä, että saat äkkiä unenpäästä kiinni, jos sinut herätetään melko pian ota pervitiiniä tosi paljon, sillä univelka, Konjakki sekä unilääkkeet ja väsymys painavat pohjalla tosi paljon.

      Siinä tarvittiin pieni oma Apteekki, kun ei ollut rintamalla kemistejäkään.

      Kun lopetamme huumeiden vastaisen sodan, ei ne sen jälkeen ole niin ongelmallisia. Terveelliseksi ei ne välttämättä kuitenkaan muutu silloinkaan.

      Vaikka Pervitiini kiellettiin Saksassa 1941, ei se koskenut sotilaita. Eikä varsinkaan Valtionpäämiestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe