Teen Java-sovellusta NetBeansin Matissella. Lomakkeen kaikki komponentit (buttonit, taulukko, tabbedpane jne) näkyvät vallan mainiosti isommalla näytöllä, mutta pienemmällä osa jää näkymättömiin, mukaanlukien ne buttonit, josta ohjelman toiminnallisuus pitäisi laukaista. Siinäpä vasta käytettävyyshaitta! Miten saisin skaalattua komponentit niin, että kaikki näkyisivät kulloinkin käytössä olevan ruudun koosta huolimatta? Olen koettanut konffata lomaketta packilla ja dimensio-olion arvoilla, mutta niillä ei ole vaikutusta komponentteihin. Kyse ei myöskään ole niinkään koon säätämisestä, vaan nimenomaan skaalauksesta.
Vastaukset 3
- foobarfoo
En tiedä mitä layout manageria käytät mut tämän pitäisi tehdä mitä haluat http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/layout/spring.html
- Dangera
Mulla on ollu käytössä ihan tuo Free Design, millä pudottelin komponentteja lomakkeelle vapaasti.
- Toteuta
Dangera kirjoitti:
Mulla on ollu käytössä ihan tuo Free Design, millä pudottelin komponentteja lomakkeelle vapaasti.
Kirjoita sitä lähdekoodia nii opit ja kysymykseesi että, aseta niitä paneeleitas vaikka JScrollPane:nen näkymäksi. Vaikkapa JScrollPane(näkymä, JScrollPane.VERTICAL_SCROLLBAR_NEVER, JScrollPane.HORIZONTAL_SCROLLBAR_NEVER), tai / ja koko tsydeemi JScrollPane(näkymä, JScrollPane.VERTICAL_SCROLLBAR_AS_NEEDED, JScrollPane.HORIZONTAL_SCROLLBAR_NEVER)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l2931005Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni58793- 65718
- 67681
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et39648- 57624
Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä
Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona33546- 42541
- 40495
- 48487