Mistä tietää, että autossa on tasauspyörästön lukko(ilman, että kokeilee)?
Onko esp tae siitä, että semmoinen löytyy autosta?
4-matic -malleissa kait on kaikissa tuo lukko, mutta miten on takaveto-malleissa?
On aika tärkeä kapistus tuo lukko, meinaan.
Hyvää kevään odotusta kaikille!
Tasauspyörästön lukko ja mersut
7
6510
Vastaukset
- Bemaristi
300ce/tä ja käynnistäessä siinä välähti mittaristossa ASD valo siinä missä öljynpaineenkin ja ajossa huomasin seuraavaksi että on siellä se ASD eli lukkoperä kun kumpaakaan pyörää ei saanut yksin pyörimään tyhjää.
- Kallonkutistaja
Lukkoperän (ASD) yhteydessä moottoritilassa on hydrauliöljysäiliö, josta menee putket perään. (Ja mittaristossa on ASD-merkkivalo, jos sen verran saa kokeilla, että laittaa virrat päälle.)
ESP:n yhteydessä ei ole lukkoperää vaan ASR. "Lukkoperätoiminto" hoidetaan siinä jarruilla ja moottorin vääntöä säätelemällä.
Muistelen, että 4-maticeissa menee vastaavasti, että vanhemmissa on ASD ja uudemmissa on ASR.- Miksu
Onko se ihan normaalia hydrauliikkaöljyä, vai jotenkin tietyn tyyppistä ja kuinka usein se tulisi vaihtaa? Mulla systeemi toiminut ainakin hyvin ja alpeillakin päässyt hyvinkin jyrkkiä mäkiä ylös. Tuntuu kyllä ettei meseä saa oikein millään sutimaan, tai sitten annan hanaa liian varovaisesti
- Miy
Miksu kirjoitti:
Onko se ihan normaalia hydrauliikkaöljyä, vai jotenkin tietyn tyyppistä ja kuinka usein se tulisi vaihtaa? Mulla systeemi toiminut ainakin hyvin ja alpeillakin päässyt hyvinkin jyrkkiä mäkiä ylös. Tuntuu kyllä ettei meseä saa oikein millään sutimaan, tai sitten annan hanaa liian varovaisesti
Voisiko joku vähän valaista, että miten tuon lukon olemassaolon voi kokeilla? En tarkoita nyt mersua vaan ihan yleisesti
- ylös
Miy kirjoitti:
Voisiko joku vähän valaista, että miten tuon lukon olemassaolon voi kokeilla? En tarkoita nyt mersua vaan ihan yleisesti
Nosta auton takapää ylös , siis molemmat pyörät ilmaan. Pyöritä kädellä toisen puolen pyörää....
jos ei ole lukkoa, toisen puolen pyörä pyörii vas-
takkaiseen suuntaan ,,,,jos on , molemmat pyörii samaan suuntaan.
Mersussa ASD : n näkee jo kojelaudasta.Merkkivaloista.
ASD on automaattinen hydrauliikalla toimivaa lukko joka turvallisuussyistä vapautuu nopeuden ylittyessä 25 km/ h.
HYdraulipumppu on useimmiten moottorin etuosassa
nokka-akselin päässä. Sama pummppu palvelee myös tasosäätöautomatiikkaa, joka on kaikissa farkuissa
, voi olla myös sedanissakin lisävarusteena..
Pummppu voi olla myös yhdessä ohjaustehostajan pumpun kanssa ns, tandem pumppu.
Lukon voi myös kokeilla sudittamalla...jää 2 mustaa viivaa ...jos tehot riittää ;=).
-E 300 D - ja sutiiiiiiiiiiiiii=================. - ylös
Miy kirjoitti:
Voisiko joku vähän valaista, että miten tuon lukon olemassaolon voi kokeilla? En tarkoita nyt mersua vaan ihan yleisesti
Nosta auton takapää ylös , siis molemmat pyörät ilmaan. Pyöritä kädellä toisen puolen pyörää....
jos ei ole lukkoa, toisen puolen pyörä pyörii vas-
takkaiseen suuntaan ,,,,jos on , molemmat pyörii samaan suuntaan.
Mersussa ASD : n näkee jo kojelaudasta.Merkkivaloista.
ASD on automaattinen hydrauliikalla toimivaa lukko joka turvallisuussyistä vapautuu nopeuden ylittyessä 25 km/ h.
HYdraulipumppu on useimmiten moottorin etuosassa
nokka-akselin päässä. Sama pummppu palvelee myös tasosäätöautomatiikkaa, joka on kaikissa farkuissa
, voi olla myös sedanissakin lisävarusteena..
Pummppu voi olla myös yhdessä ohjaustehostajan pumpun kanssa ns, tandem pumppu.
Lukon voi myös kokeilla sudittamalla...jää 2 mustaa viivaa ...jos tehot riittää ;=).
-E 300 D 24Nosta auton takapää ylös , siis molemmat pyörät ilmaan. Pyöritä kädellä toisen puolen pyörää....
jos ei ole lukkoa, toisen puolen pyörä pyörii vas-
takkaiseen suuntaan ,,,,jos on , molemmat pyörii samaan suuntaan.
Mersussa ASD : n näkee jo kojelaudasta.Merkkivaloista.
ASD on automaattinen hydrauliikalla toimivaa lukko joka turvallisuussyistä vapautuu nopeuden ylittyessä 25 km/ h.
HYdraulipumppu on useimmiten moottorin etuosassa
nokka-akselin päässä. Sama pummppu palvelee myös tasosäätöautomatiikkaa, joka on kaikissa farkuissa
, voi olla myös sedanissakin lisävarusteena..
Pummppu voi olla myös yhdessä ohjaustehostajan pumpun kanssa ns, tandem pumppu.
Lukon voi myös kokeilla sudittamalla...jää 2 mustaa viivaa ...jos tehot riittää ;=).
-E 300 D 24V- ja sutiiiiiiiiiiiiii===============. - bmw
Miy kirjoitti:
Voisiko joku vähän valaista, että miten tuon lukon olemassaolon voi kokeilla? En tarkoita nyt mersua vaan ihan yleisesti
havaita vähänkin kostealla tienpinnalla, kaasua sen mukaan mitä auto tarvii eli tarkoitus saada pyörät sutimaan ja sen huomaa jos pito vaihtelee 100% pyörältä toiselle eli silloin lukkoa ei ole, vakioautoissa tasauspyörästön lukitus on usein 25% jolloin molemmat pyörät vetää toinen kuitenkin enemmän kun lukitus on päällä mutta toisen pyörän tyhjään jauhamista ei saa aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot243409Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe112818- 282504
- 421917
- 511749
- 141681
- 431564
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101458- 541414
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2631151