"Vaikka Suomi on yhä muodollisesti kaksikielinen maa, käytännössä olemme mielestäni jo luopuneet kaksikielisyydestä. Luennoi Nobelin rauhanpalkinnon voittanut Ahtisaari"
Mitä Ahvenanmaan kielioloihin tulee, niin sieltä kuuluu pelkästään huonoa suomenkielisten asukkaiden aseman ja oikeuksien suhteen. Eikö olisi jo aika, että Ahvenanmaan suomenkielisille suotaisiin viralliset vähemmistökielen oikeudet?
Mitä tulee Ahtisaareen hän selvästi haluaa kunniamerkkiä pakkoruotsittamisestaan.
Ahtisaari hamuaa "rasistien kunniamerkiksi" nimettyä Axel Olof Freudenthal -mitalia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_F reudenthal_-mitali
Mielestäni on irvokasta, että tänä vuonna juhlitaan Ruotsin kanssa maamme irtautumista Ruotsista 200v sitten. Suomenkielisille oli ja on suuri ilon aihe, että pääsimme irti Ruotsista. Ruotsin ja ruotsinkielisten pitäisi hävetä ja pyytää anteeksi sitä alistamista ja sortoa jota he ovat satojen vuosien ajan harjoittaneet suomenkielisyyttä kohtaan, mitä tulee tähän aikaan sorto näyttää meillä jatkuvan.
Mitähän tekemistä Ahvenanmaalla on puuttua Manner-Suomen kielipolitiikkaan ja eikös heillä ole omat lehmät ojassa joka ongelma pitäisi heidän ensin hoitaa asianmukaiseen kunniaansa.
President Ahtisaari oroas över inställning till svenska språket
sammanhang
1
209
Vastaukset
- savonsälli sipoo.
Olisikohan se joku sfedu ketä om tämän Ahtisaaren R.palkinnon epämisenaikeen takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854990- 983158
- 473052
- 1992433
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj302190- 1331989
- 1781580
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161521Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51489- 171385