President Ahtisaari oroas över inställning till svenska språket

sammanhang

"Vaikka Suomi on yhä muodollisesti kaksikielinen maa, käytännössä olemme mielestäni jo luopuneet kaksikielisyydestä. Luennoi Nobelin rauhanpalkinnon voittanut Ahtisaari"

Mitä Ahvenanmaan kielioloihin tulee, niin sieltä kuuluu pelkästään huonoa suomenkielisten asukkaiden aseman ja oikeuksien suhteen. Eikö olisi jo aika, että Ahvenanmaan suomenkielisille suotaisiin viralliset vähemmistökielen oikeudet?

Mitä tulee Ahtisaareen hän selvästi haluaa kunniamerkkiä pakkoruotsittamisestaan.

Ahtisaari hamuaa "rasistien kunniamerkiksi" nimettyä Axel Olof Freudenthal -mitalia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_F reudenthal_-mitali

Mielestäni on irvokasta, että tänä vuonna juhlitaan Ruotsin kanssa maamme irtautumista Ruotsista 200v sitten. Suomenkielisille oli ja on suuri ilon aihe, että pääsimme irti Ruotsista. Ruotsin ja ruotsinkielisten pitäisi hävetä ja pyytää anteeksi sitä alistamista ja sortoa jota he ovat satojen vuosien ajan harjoittaneet suomenkielisyyttä kohtaan, mitä tulee tähän aikaan sorto näyttää meillä jatkuvan.

Mitähän tekemistä Ahvenanmaalla on puuttua Manner-Suomen kielipolitiikkaan ja eikös heillä ole omat lehmät ojassa joka ongelma pitäisi heidän ensin hoitaa asianmukaiseen kunniaansa.

1

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savonsälli sipoo.

Olisikohan se joku sfedu ketä om tämän Ahtisaaren R.palkinnon epämisenaikeen takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4990
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      98
      3158
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3052
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2433
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      30
      2190
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1989
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1580
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1521
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1489
    10. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      17
      1385
    Aihe