perintä/käräjäoikeus/luottohäiriö?miten etenee?

Pelkään!!!!!

Sain tänään 29.9 eilen kirjatun kirjeen perintätoimisto Intrum Justitialta.Intrum on jättänyt S-pankin velan käräjäoikeuteen ja kulut siis lisääntyneet niin,että maksettavaa on yht.752 e.Lasku kehoitetaan maksamaan välittömästi,jotta luottohäiriömerkinnältä vältyttäisiin. Ongelmana on se,että en mitekään pysty nyt heti tuota koko summaa maksamaan ja kysymys kuulukin nyt:TULEEKO KÄRÄJÄOIKEUDELTA MINULLE VIELÄ SIIS HAASTE,JA JOS MAKSAN SEN AIKATAUUN MUKAISESTI,VÄLTYNKÖ LUOTTOHÄIRIÖMERKINNÄLTÄ?? VAI TARKOITTAAKO TÄMÄ NYT,ETTÄ JOS NYT EN HETI MAKSA TÄTÄ VELKAA INTRUM JUSTITIALLE,TKEE KÄRÄJÄOIKEUS PÄÄTÖKSEN ILMAN,ETÄ LÄHETTÄVÄT MINULLE HAASTETTA??? Kertokaa jotka tiedätte asiasta! Soittaisin muuten sekä Intrumiin että käräjäoikeuteen,mutta kello on liian paljon ja en jaksa odottaa aamuun!!!

9

1920

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilli1234

käräjäoikeudessa pyörähtämistä..
      Mutta ensi alkuun kannattaa ottaa se puhelu sinne Intrumiin huomenna.
      Ja jos epäilyttää ne luottotiedot niin omatieto.fi sivuilta voi tarkistaa omat tietonsa, tosin se maksaa jokusen euron..

• Pelkään!!!!!!!!!!!!!!

Mitä luulet,kuinka kauan minulla on käytännössä aikaa maksaa velka ilman merkintää??

• Jönkö
        Pelkään!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Mitä luulet,kuinka kauan minulla on käytännössä aikaa maksaa velka ilman merkintää??

Käsittääkseni sinulle tulee vielä haaste käräjäoikeuteen. Sinulle varataan mahdollisuus vastat haasteeseen ja annetaan siihen pari viikkoa aikaa.

Jos et vastaa siihen, käräjäoikeus tekee yksipuolisen tuomion ja velasta tulee lainvoimainen. Sitten Justitia vasta voi kiikuttaa sen ulosottomiehelle.

Vastaus kysymykseesi: sinun pitäisi maksaa ennekuin haasteessa mainittu vastaamisaika menee umpeen. Sitten voit vastata haasteeseen, että velka on maksettu eikä Käräjäoikeus ota asiaa käsittelyyn.
        Kahdesta viiteen viikkon sinulla on aikaa maksaa. Riippuu näiden eri instanssien toiminnan nopeudesta.

• Pelkään!!!!!!!!!!!!
        Jönkö kirjoitti:

Käsittääkseni sinulle tulee vielä haaste käräjäoikeuteen. Sinulle varataan mahdollisuus vastat haasteeseen ja annetaan siihen pari viikkoa aikaa.

Jos et vastaa siihen, käräjäoikeus tekee yksipuolisen tuomion ja velasta tulee lainvoimainen. Sitten Justitia vasta voi kiikuttaa sen ulosottomiehelle.

Vastaus kysymykseesi: sinun pitäisi maksaa ennekuin haasteessa mainittu vastaamisaika menee umpeen. Sitten voit vastata haasteeseen, että velka on maksettu eikä Käräjäoikeus ota asiaa käsittelyyn.
        Kahdesta viiteen viikkon sinulla on aikaa maksaa. Riippuu näiden eri instanssien toiminnan nopeudesta.

Soitan toki heti aamulla Intrumiin. Itse olen ollut siinä uskossa,että kaiken järjen mukaan minun pitäisi saada vielä käräjiltä HAASTE jossa on se määräaika,jonka puitteissa velka on maksettava,jotta välttyisin maksuhäiriömerkinnältä.Tässä Intrumin kirjeessä ei lue mitään määräaikaa,päivämäärää ym.ainoastaan :eräpäivä:HETI. Tämä tänään saamani kirje on siis vain Intrumin ilmoitus,ja myöhemmin tulee käräjiltä haaste..?Ja sen kun maksaa määräajan puitteissaluottotiedot säilyvät..?? Toivin niin,mutta satavarma en ole,ja tunnen itseni idiootiksi,jolle kaikki on väännettävä rautalangasta.

• =(
        Pelkään!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Soitan toki heti aamulla Intrumiin. Itse olen ollut siinä uskossa,että kaiken järjen mukaan minun pitäisi saada vielä käräjiltä HAASTE jossa on se määräaika,jonka puitteissa velka on maksettava,jotta välttyisin maksuhäiriömerkinnältä.Tässä Intrumin kirjeessä ei lue mitään määräaikaa,päivämäärää ym.ainoastaan :eräpäivä:HETI. Tämä tänään saamani kirje on siis vain Intrumin ilmoitus,ja myöhemmin tulee käräjiltä haaste..?Ja sen kun maksaa määräajan puitteissaluottotiedot säilyvät..?? Toivin niin,mutta satavarma en ole,ja tunnen itseni idiootiksi,jolle kaikki on väännettävä rautalangasta.

Luulen , että olet jo saanut merkinnän luottotietoihin , kun laskusi on mennyt perintätoimistolle . En ole varma , mutta kysy sitä perintätoimistolta , kun soitat sinne .

• alkup.kirj.
        =( kirjoitti:

Luulen , että olet jo saanut merkinnän luottotietoihin , kun laskusi on mennyt perintätoimistolle . En ole varma , mutta kysy sitä perintätoimistolta , kun soitat sinne .

Ei laskun meneminen perintään tarkoita maksuhäiriömerkinnän syntymistä automaattisesti.Sen verran tiedän minäkin.

• alkup.kirj.
        alkup.kirj. kirjoitti:

Ei laskun meneminen perintään tarkoita maksuhäiriömerkinnän syntymistä automaattisesti.Sen verran tiedän minäkin.

Tulleko haaste käräjäoikeudelta vai oliko tämä kirje,jonka sain nimenomaan se HAASTE.Tässä kirjeessä,jonka lähettäjä olis siis Intrum Justitia,ei lukenut "haaste".Kirjeessä luki : Hyvä vastaanottaja:Emme saaneet suoritustasi määräaikaan mennessä.OLEMME JÄTTÄNEET ASIAN KÄRÄJÄOIKEUTEEN ULOSOTTOKELPOISEN PÄÄTÖKSEN SAAMIKSEKSI,MINKÄ VUOKSI KULUT ASIASSA OVAT LISÄÄNTYNEET.PÄÄTÖKSEN VAHVISTAMISESTA AIHEUTUVAN LUOTTOHÄIRIÖMERKINNÄN VÄLTTÄMIKSEKSI KEHOITAMME SUORITTAMAAN KÄÄNTÖPUOLELLA ERITELLYN SAATAVAN VÄLITTÖMÄSTI.

Saaja:intrum Justitia Oy summa:751.01 ERÄPÄIVÄ:HETI

ONKO TÄMÄ SIIS HAASTE???? Vai tuleeko vielä siis käräjiltä vastaava ilmoitus(=haaste),että Intum on jättänyt heille tämän laskun ja nyt se on maksettava käräjille.

Miten tämä nyt menee?

• Tosi on
        alkup.kirj. kirjoitti:

Tulleko haaste käräjäoikeudelta vai oliko tämä kirje,jonka sain nimenomaan se HAASTE.Tässä kirjeessä,jonka lähettäjä olis siis Intrum Justitia,ei lukenut "haaste".Kirjeessä luki : Hyvä vastaanottaja:Emme saaneet suoritustasi määräaikaan mennessä.OLEMME JÄTTÄNEET ASIAN KÄRÄJÄOIKEUTEEN ULOSOTTOKELPOISEN PÄÄTÖKSEN SAAMIKSEKSI,MINKÄ VUOKSI KULUT ASIASSA OVAT LISÄÄNTYNEET.PÄÄTÖKSEN VAHVISTAMISESTA AIHEUTUVAN LUOTTOHÄIRIÖMERKINNÄN VÄLTTÄMIKSEKSI KEHOITAMME SUORITTAMAAN KÄÄNTÖPUOLELLA ERITELLYN SAATAVAN VÄLITTÖMÄSTI.

Saaja:intrum Justitia Oy summa:751.01 ERÄPÄIVÄ:HETI

ONKO TÄMÄ SIIS HAASTE???? Vai tuleeko vielä siis käräjiltä vastaava ilmoitus(=haaste),että Intum on jättänyt heille tämän laskun ja nyt se on maksettava käräjille.

Miten tämä nyt menee?

Ei tuo ole haaste.

Vain käräjäoikeus ilmoittaa haasteesta sinulle saantitodistuslähetyksellä.

Tuo Intrumin paperi tarkoittaa sitä, että ovat tekemässä HAASTEHAKEMUSTA käräjille. Käytännössä menee 2-3 kk ennen kuin saat postitse haasteen KO:lta.

Toinen asia on, että maksuhäiriömerkintä voi tulla esim. kulutusluotosta jos siitä on ollut maininta sopimuksessa. Kirjeen sanamuodosta päättelisin, että merkintä tulee sinulle vasta ellet haasteen saapumisen jälkeenkään maksa velkaasi (jolloin Intrum vetää sen pois käräjäoikeudesta).

• jhkljda
        Tosi on kirjoitti:

Ei tuo ole haaste.

Vain käräjäoikeus ilmoittaa haasteesta sinulle saantitodistuslähetyksellä.

Tuo Intrumin paperi tarkoittaa sitä, että ovat tekemässä HAASTEHAKEMUSTA käräjille. Käytännössä menee 2-3 kk ennen kuin saat postitse haasteen KO:lta.

Toinen asia on, että maksuhäiriömerkintä voi tulla esim. kulutusluotosta jos siitä on ollut maininta sopimuksessa. Kirjeen sanamuodosta päättelisin, että merkintä tulee sinulle vasta ellet haasteen saapumisen jälkeenkään maksa velkaasi (jolloin Intrum vetää sen pois käräjäoikeudesta).

Kun laina yli siirretty käräjäoikeuteen, kesti 3 päivää ennen kuin sain haasteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67