Jumala rankaisee epäuskoisia

oikea uskovainen

7

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehmäkello

      Jumala ei koskaan rankaise epäuskovaisia mitenkään enemmän kuin vanhoillislestadiolaisia. Myös vanhoillislestaadiolaisia koetellaan siinä missä muitakin. Ymmärtäkää toki, että olemme aivan tavallisia ihmisiä, jotka ovat yhtä heikkoja ja haavoittuvaisia. Emme myöskään ole täydellisiä, koska kukaan ei ole täydellinen ja kaikki, myös me teemme syntiä ajatuksilla ja teoilla.

      • esittää niin

        että Jumala siunaa sekä hyviä että pahoja.
        Ja pahoja erityisesti Jumala siunaa jopa niin, että pahalle tulee halu muuttua "hyväksi", kun pahantekijä saa sydämeensä Jumalan piston ja hädän omasta kohdastaan. Silloin kaikki muut asiat menettävät merkityksensä ja tulee vain yksi asia ylitse muiden tärkeimmäksi: vieläköhän näinkin suurella syntisellä on mahdollisuus saada armoa ja tulee aivan konkreettisesti oma halu päästä Jumalan lasten seuroihin kuulemaan evankeljumia omalle kohdalle.


      • esittää niin kirjoitti:

        että Jumala siunaa sekä hyviä että pahoja.
        Ja pahoja erityisesti Jumala siunaa jopa niin, että pahalle tulee halu muuttua "hyväksi", kun pahantekijä saa sydämeensä Jumalan piston ja hädän omasta kohdastaan. Silloin kaikki muut asiat menettävät merkityksensä ja tulee vain yksi asia ylitse muiden tärkeimmäksi: vieläköhän näinkin suurella syntisellä on mahdollisuus saada armoa ja tulee aivan konkreettisesti oma halu päästä Jumalan lasten seuroihin kuulemaan evankeljumia omalle kohdalle.

        että Jumala siunaa sekä hyviä että pahoja. ** No stop nyt.
        Missä sinä näin luulet lukevan.

        kaikessa missä Jumala antaa siunauksen, kuten mm 1. Moos. 12:3 >> Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."


      • ei-lestadiolainen

        Niin, kääntääkö Jumala tosiaan selkänsä kokonaan sellaisille, jotka eivät ole ns. "jumalanlapsia"

        Miksi hän suosii vain oikeita uskovia? Jossakin laulussa kuitenkin sanotaan: Niin alhaalla kenkään ei kulje, etteikö siellä Jeesus ois, ei ketään hän luotansa heitä, ei karkoita yhtäkään


      • ei ole mitään uutta
        Kesitas kirjoitti:

        että Jumala siunaa sekä hyviä että pahoja. ** No stop nyt.
        Missä sinä näin luulet lukevan.

        kaikessa missä Jumala antaa siunauksen, kuten mm 1. Moos. 12:3 >> Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

        auringon alla, sillä Jumala näki hyväksi tälle maailmalle tyhmän saarnan kautta julistaa evankeljumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja tämä on juutalaisille pahennukseksi ja kreikkalisille hulluutta.

        Matt. 5:45
        jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. [Ef. 5:1]

        Sananl. 14:8
        Viisaan viisaus on elämäntaitoa, tyhmän tyhmyys itsensä pettämistä.
        Sananl. 15:2
        Viisaiden sanat ovat tiedon mauste, tyhmän suu syytää tyhmyyksiä.
        Sananl. 15:7
        Viisaan sanat levittävät tietoa, tyhmän ajatukset harhailevat.
        Sananl. 17:7
        Tyhmän suuhun ei sovi suora puhe eikä ruhtinaan huulille valhe.
        Sananl. 17:21
        Murheen saa, joka tyhmän siittää, houkan isä ei iloa tunne. [17:21,25: Sananl. 10:1 ]
        Sananl. 17:24
        Viisas pitää silmänsä viisaudessa, tyhmän katse kiertelee maailman rantaa.
        Sananl. 18:7
        Oma suu on tyhmän tuho, omat sanat punovat hänelle ansan.
        Sananl. 26:4
        Älä vastaa tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan, ettet itsekin saisi tyhmän nimeä.
        Sananl. 26:7
        Hervoton kuin halvaantunut jalka on sananlasku tyhmän suussa.
        Sananl. 29:9
        Jos viisas ryhtyy käräjöimään tyhmän kanssa, tämä räyhää tai nauraa, sopua ei tule.
        Saarn. 2:15
        Silloin minä tajusin: minun käy kuin tyhmän -- sama kohtalo tapaa myös minut! Miksi siis olen niin määrättömästi tavoitellut viisautta? Päättelin mielessäni: turhuutta on ollut sekin. [Job 9:22 ]
        Saarn. 5:3
        (5:2) Sillä "paljosta työstä saa levottomia unia, paljosta puheesta kuuluu tyhmän ääni".
        Saarn. 6:8
        Mitä etua viisaalla on tyhmän rinnalla, mitä hyötyä on nöyrälle siitä, että hän elää esikuvana muille?
        Saarn. 7:4
        Viisaan sydän on surutalossa, tyhmän sydän huvipaikoissa.
        Saarn. 7:6
        Orjantappuroiden rätinää padan alla on tyhmän nauru. Turhuutta sekin.
        Saarn. 7:9
        Älä vähällä vihastu, sillä kauna pesiytyy tyhmän rintaan.
        Saarn. 10:2
        Viisaan sydän vie onnea kohti, tyhmän sydän onnettomuuteen.
        Saarn. 10:3
        Suoralla tielläkin tyhmän ymmärrys pettää. Puheillaan hän paljastaa tyhmyytensä kaikille.
        Saarn. 10:12
        Viisaan sanat saavuttavat suosiota, mutta tyhmän nielee hänen oma suunsa. [Sananl. 10:11; Sir. 21:16]


    • ...

      Kristityillehän se sattui.

    • tarkkaillut

      elämää:
      Saarn. 9
      1 Kaiken tämän olen ottanut sydämelleni, tätä punninnut mielessäni: millä tavoin hurskaat ja viisaat ja heidän tekonsa ovat Jumalan kädessä. Ei ihminen itse tiedä, käykö hän kohti vihaa vai rakkautta. Kaikki, mikä hänen eteensä tulee, on turhuutta,
      2 koska kaikkien kohtalo on sama: niin jumalisen kuin jumalattoman, niin hyvän kuin pahan, puhtaan ja saastaisen, uhraajan ja sen joka ei uhraa. Hyvän käy samoin kuin syntisen, valan vannojan samoin kuin vannomista karttavan. [Job 9:22 ]
      3 Kaikessa, mikä auringon alla tapahtuu, on lohdutonta juuri se, että jokaisen kohtalo on sama, niin kuin sekin, että ihmisen sydän on pahuutta täynnä ja että hänen sisimmässään asuu mielettömyys koko hänen elinaikansa, ja sen jälkeen -- suoraa päätä vainajien joukkoon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe