Suomen entinen presidentti Martti Ahtisaari kehoittaa

sopua jos on tahtoa

"Suomen entinen presidentti Martti Ahtisaari kehoittaa ruotsinkielisiä suomalaisia (finnar!) pysyttelemään ruotsin kielessä kun he puhuvat suomenkielisten kanssa."
Hyvin huomaamme, että sanomisellaan hän puolustaa rasismia Ahvenanmaalla.

Onko Ahtisaari jo saanut arvostetun rasisti " Axel Olof Freudenthal" mitalin, mutta kyllä tuolla puheella jo sen varmasti saakin?

"Lisäksi rauhanpalkinnon saaja toivoo, että ruotsinkieliset Suomessa niin pitkälti kuin mahdollista puhuvat ruotsia kun he seurustelevat suomenkielisten henkilöiden kanssa."
Minä sanoisin ihan järkevästi sen, että onko mitään järkeä puhua jotain kieltä jota muut ihmiset eivät ymmärrä? Suomessa on yli 95% suomenkielisiä ja vain osittain 5% ruotsinkielisiä kansalaisia jos nämä ruotsinkieliset haluavat vain sönkätä sitä ruotsiaan jokapaikassa niin siitä vaan.

On huomioitava se, että rasismi ei kuulu mitenkään mihinkään sivistyneeseen kanssakäymiseen ja myös Ahvenanmaan pitäisi ottaa se huomioon.
Esimerkiksi Ruotsin ja suomenruotsalainen kirkko ovat olleet päällimmäisenä julistamassa Suomen kielen Helvetin kieleksi ja Ruotsin kielen engelten kieleksi samaan tapaan kuin teki aikanaan Ruotsiin rasismin tuonut ja RKP:n henkiseksi isäksi mainittu Axel Olof Freudenthal.

3

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herra haisuli

      edellämainittu kaveri ostettu niinku lipponenkin aikoinaan ( mahifatyyliin ) se on aparthait politiikkaa jota rkp on suomessa harrastanut.

    • Suomi suomalaisille

      Iltalehti paljastaa miten Yle tuhlaa ja etenkin ruotsinkielisiin ohjelmiin ja toimituksen ylläpitoon laitetaan aivan suhteettomasti verorahoja samainen lehtiartikkeli kertoo myös sen että näitä kieliohjelmia katsotaan erittäin vähän. Tässä taas yksi ison karsinnan paikka.

      • Kervinen vuan

        Ylen pumppaukset on suht koht tasapainossa. Rahaa menee maakuntaradioillekin aivan vietävästi. Miksi ei sitten ruotsinkielisellekin puolelle. Ja saahan se Lukenutkin sitten sitä savonmuan kieltä toosastaan kuunnella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe