En saanut kutsua kummipojan synttäreille

pettynyt kummi

Laitoin onnittelut tekstarina äidin puhelimeen. Ja jäin odottamaan kutsua tai tietoa synttereistä. Joka vuosi minut on kutsuttu. Mitään ei kuulunut. Lähetänkö jo hankkimani paketin postissa?

20

2791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks kummi

      lähetä!! Jos ei kutsuta synttäreille tai reagoida mitenkään onnitteluihin, ei tarvitse antaa lahjaakaan!! Varsinkaan postissa ruveta lähettämään!!

    • lähettäisin

      Minä lähettäisin sitten postitse paketin. Ei lapsen tarvitse kärsiä (JOS?) aikuisilla on mennyt sukset ristiin

      • Yks kummi

        oikeasti fikun aikuisen kanta. Itse vaan en pystyisi, kun ärsyttäisi toisen epäkypsä käytös.


      • ja hih
        Yks kummi kirjoitti:

        oikeasti fikun aikuisen kanta. Itse vaan en pystyisi, kun ärsyttäisi toisen epäkypsä käytös.

        Etkö itsekkin reagoinut ensimmäisessä kirjoituksessa epäkypsästi? ;) Oppia ikä kaikki.


    • liisa 35v

      takia sinä sitä postitse laittaisit (kulutkin on melkoiset)?

      Odota kunnes saat kutsun - joko näille tai jollekin muulle
      tämän lapsen juhlille ja viet lahjan sinne. Meilläpäin lahjaa ei
      anneta kellekään (ei myöskään lapsille), ellei jonkinasteisia kahvitteluita pidetä ja
      sinne tietenkin olla kutsuttu. Meillä kutsutaan yleensä ainakin viikkoa
      aikaisemmin.

      Tai jos et malta tätä odottaa, kysy tekstarilla äitiltä tietoa eli
      esim "mikäs päivä ne synttärit nyt sitten olikaan, kyselen vaan kun
      on muutama iltameno jota voin vielä hyvin siirrellä ....."

    • kaukokummi

      jo kutsun? onko tilannemitenkään muuttunut?

      • ap

        kiitos vastauksista. Synttärit siis olija meni. Mitää en kuulunut. Tuossa tuo lahja odottaa postitusta...
        Sen verran kaukana asuvat etten viittisä lähteä viemäänkään.


      • kaukokummi
        ap kirjoitti:

        kiitos vastauksista. Synttärit siis olija meni. Mitää en kuulunut. Tuossa tuo lahja odottaa postitusta...
        Sen verran kaukana asuvat etten viittisä lähteä viemäänkään.

        vaan rauhassa yhteydenottoa. Nyt olisi heille hirveän noloa
        jos sinä lähettäisit/toisit paketin. Ja jos ei mitään sillä rintamalla
        kuulu, sinulla on valmis paketti joulua varten! Mitenpäin
        asiaa katsookin, kyllä lapsen perheen tarvii synttärikutsuista huolehtia.


    • lllooeee

      Asuvatko he samassa kaupungissa?
      Jos asuvat niin piipahda ohikulku matkalla lahjan tuontiin ja samalla kysy että pidetäänkö juhlia, niin itse toimisin.
      Jos taas asuu jossain toisessa kaupungissa ja kaukana niin koita vielä vaikka pirauttaa puhelu, mutta jso vastausta ei kuulu niin lähetä paketti postissa. Ei lapsen tarvitse kärsiä.
      Omituista kuitenkin tuollainen toiminta..

      • antipatia

        jossei tule kutsua, niin viesti on selvä. Kummina sitä on kuitenkin vain ilmainen hoitoapu ja jotkut myös rahastettavia vaan. Itse olen viimeeksimainittu.


      • ...
        antipatia kirjoitti:

        jossei tule kutsua, niin viesti on selvä. Kummina sitä on kuitenkin vain ilmainen hoitoapu ja jotkut myös rahastettavia vaan. Itse olen viimeeksimainittu.

        ai koko "penska" pitäs unohtaa jos vanhemmat on niin urpoja ettei tajua kutsua juhliin!?
        tommosta kummia kukaa tarvitse..
        kyllä mä omasta kummilapsesta tykkään, vaikka vanhempien kanssa jotain riitaa oliskin..
        eihän sitä lahjaa vanhemmille anneta vaan lapselle.


    • Kummi 3 lapselle

      Minäkään en ole saanut kutsua enään moneen vuoteen kummipoikani synttäreille. Parina ekana vuonna ostin lahjan ja odottelin kutsua, kun ei kutsuttu en antanut lahjaakaan.
      Synttäri- ja nimpparikortin lähetän joka vuosi.

      Tosin jouluna vien paketin lapselle, sisälle ei kutsu kun ovella seison lahjan kanssa.
      Tämän vuoden joululahja odottaa kaapissa jo, mutta vein sen vasta lähempänä joulua. On muuten melkoinen kynnys mennä edes ovelle, sen verran olen pettynyt....

      Minut sivuutettiin ihan täysin kun erosimme mieheni tahdosta muutama vuosi sitten ja lisäksi he ovat sisaruksia kummilapseni toisen vanhemman kanssa.

      Huvittavinta tässä on se että kun minua pyydettiin kummiksi he kyselivät että onko minusta kummiksi kun kärsimme mieheni kanssa lapsettomuudesta. Todistelin silloin että haluan kummiksi ihan oikeasti. No aikaa on kulunut ja exän jälkeen olen uudessa suhteessa ja onnellinen pienen vauvan äiti.

      • lapseton mieluummin

        kaikki tiedämme, kummius ei liity omaan lisääntymiseen tai
        lisääntymättömyyteenn mitenkään ... Meilläpäin kummeiksi
        kyllä pyritään valitsemaan henkilöitä, joilla olisi aikaa
        lapselle eli sellaisia joilla EI ole omia lapsia :-)


    • riittää jo!

      Sama juttu. Olen jo lähettänyt synttäripaketit postissa, mutta eipä tule mitään viestiä että ovat menneet perille. Näin on jatkunut jo kolme vuotta. Että nyt riittää. Jos lapsi ei itse älyä kiittää lahjasta, luulisi että vanhemmat edes. Mutta kun ei ole tapoja koskaan oppinut on niitä vaikea opetella enää.

      • erilaista kummiutts

        annetaan joulupaketit mutta meitä ei koskaan missään vaiheessa vuotta muisteta - ja joudumme ostamaan
        heidän perheen 3 lapselle niin synttäri kuin joululahjatkin. Miehen veljen perheestä on
        kysymys - ja ovat anopin kautta sitten päälle vielä lähettäneet lahjavinkitkin (joita emme koskaan ole noudattaneet koska meillä on jo lahjat siihen mennessä ostettuna).

        Meillä ei ole halaistua aavistustakaan mitä lahjoista ollaan mieltä.
        Kertaakaan ei ole minkäänlaista kiitosviestiä tullut tai sanottu.
        ai niin, kerran he kyselivät mitkä lahjoistaolivat meiltä ... odotimme
        esim kuvaa jossa poseerettaisiin lahjan kanssa mutta ei mitään ...
        mitähän varten he ylipäätään tätä kyselivät ??

        Jossakin vaiheessa oli tapana lähettää joulukalenteri postissa.
        Ei minkäänlaista reaktiota joten lopetimme sen kokonaan viime vuonna.


      • ent. kummi
        erilaista kummiutts kirjoitti:

        annetaan joulupaketit mutta meitä ei koskaan missään vaiheessa vuotta muisteta - ja joudumme ostamaan
        heidän perheen 3 lapselle niin synttäri kuin joululahjatkin. Miehen veljen perheestä on
        kysymys - ja ovat anopin kautta sitten päälle vielä lähettäneet lahjavinkitkin (joita emme koskaan ole noudattaneet koska meillä on jo lahjat siihen mennessä ostettuna).

        Meillä ei ole halaistua aavistustakaan mitä lahjoista ollaan mieltä.
        Kertaakaan ei ole minkäänlaista kiitosviestiä tullut tai sanottu.
        ai niin, kerran he kyselivät mitkä lahjoistaolivat meiltä ... odotimme
        esim kuvaa jossa poseerettaisiin lahjan kanssa mutta ei mitään ...
        mitähän varten he ylipäätään tätä kyselivät ??

        Jossakin vaiheessa oli tapana lähettää joulukalenteri postissa.
        Ei minkäänlaista reaktiota joten lopetimme sen kokonaan viime vuonna.

        toisen kummilapsen äitiä en tapaa oikeastaan ollenkaan. Lahjoista ei sanota mitään. Olen niin vähän tekemisissä, että annan vanhan ystävyyden ja kummiuden hiipua pois kokonaan.


    • vastuu aikuisilla

      Kummipojan äiti, joka on sukua puolisolleni, ei ikinä kiittänyt mitään lahjoista, joita ostimme kummipojalle ja hänen pikkusisaruksilleen. Kun koetin soittaa ihan vain jutellakseni, ei koskaan ollut aikaa, ja kun lupasi itse soittaa takaisin ei ikinä soittanut. Ajattelin, että otapa sitten yhteyttä kun kerkiät. Ollaan sen jälkeen nähty ainoastaan hautajaisissa, viimeisimmällä kerralla ei kummipoika ollut edes mukana. Syykin selvisi, en sitä tähän laita, joku saattaisi tunnistaa perheen ja tapauksen. Ehkä joskus on vielä mahdollisuus tavata kummipoika, mutta paljon se vaatii, enkä kummipojan äitiä tuon vuoksi juuri arvosta. Kummipojalla ei itsellä ole moneen vuoteen ollut mahdollisuutta ottaa yhteyttä, ja olen sitä mieltä, että pikkulasten yhteys kummeihin rakennetaan kotona vanhempien toimesta, sitten kun ovat kännykkäikäisiä ja oman puhelimen päässä, voivat itsenäisesti pitää yhteyttä. Meillä lapset ovat saaneet omat puhelimet 8-9 vuotiaina, siihen asti me vanhemmat pidimme huolen lasten ja kummien yhteyksistä.

    • enymmärrä

      Ensimmäisinä vuosina sain kutsun syntymäpäiville ja nimipäivillekin. Joululahjat ja muut ostin ja näin vaivaa hankkiakseni mieleisen ja toivotun lahjan. Muutenkin vierailin kummilapsen luona muutaman kerran vuodessa. Viime vuonna ei tullut kutsua synttäreille, joten laitoin viestiä ja kysyin. Sitten pyydettiin tulemaan ja meninkin. Tänä vuonna ei tullut kutsua, joten en itseäni tyrkyttänyt juhliin pääsemään. Muutenkaan en olen minkäänlaista yhteydenottoa saanut sieltä suunnalta, itse olen aina yhteyttä ottanut. Tiedän että perheessä vanhemmilla ollut vaikeuksia keskenään, mutta silti tuntuu pahalta kun suljetaan pois kummilapsen elämästä. Voinhan toki jatkossa lähettää kortteja juhlapäivinä. Inhottava asia on siinäkin mielessä että samassa kaupungissa asutaan, ei siis välimatkakaan ole este.

    • JennyK1

      En ole saanut kummitytön synttäreille kutsuja ennen kuin vasta nyt, kun tyttö täytti 7 vuotta, eikä tyttö edes enää muista minua. Kun muksu oli pienempi, tytön vanhempien ja minun tieni veivät erilleen. Luulin kuitenkin, että saisin kutsun edes synttäreille. En saanut. Pari vuotta meni niin, ja sitten sain kutsun kahville synttärijuhlien jälkeen?? Olin kovin hämmästynyt, mutta kävin kuitenkin. Kun tyttö täytti 7 vuotta sain kutsun 3 päivää ennen synttäreitä. Kieltäydyin kutsusta, kun olin jo ehtinyt sopia muuta. Enhän osannut arvata, että tänä vuonna kutsu tulisi.

      Nyt harmittaa, että aikanaan edes suostuin kummiksi. Olimme tosin siihen aikaan paljonkin tekemisissä tytön vanhempien kanssa, mutta emme enää. Tiedän, että syytä on paljon minussakin, mutta elämäntilanteet muuttuvat ja olemme kaikki vieraantuneet toisistamme.

      • no on tämä

        täällä.... viimeiset reippaat 10v synttäreille aina soitettu meidät sylikummit mutta nyt ei ole kuulunut mitään. Sattumalta soitin toiselle huomattavasti vanhemmalle kummille ja ihmettelin
        asiaa - hän kertoi että hänet oli kutsuttu viikko sitten kahvittelemaan synttäreitä
        - päivän varoajalla, joten eivät voineet mennä. Ehdottelivat muuta päivää mutta perhe on
        kuulemma niin kiireinen ettei myöhemmin oikein ehdi. Tämä kummitäti oli jo
        hankkinut lahjan aikaisemmin joten poikkesivat ovelta heittämään lahjan aikaisin aamulla.

        Pitäisikö tässä nyt leikkiä että en tiedä asiasta mitään ja lähetellä tekstaria ja kysyä
        synttäreistä?? Lahjaksi piti antaa rahaa, joten se nyt kylllä jää koska en kyllä postitse viitsi
        rahaa laittaa. Hmm ... mitähän sitten keväällä kun rippijuhlat on tulossa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7839
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4482
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2188
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1915
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1765
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe