Millä putsaatte leputtajanne? Olettekos keksinyt jotain ihme aineita? Jos pois lasketaan kalliit aineet joita venefirmassa myydään. Ois kiva saada fendeirt kiiltämään ens kaudelle....
Lepuuttajat puhtaiksi!
16
6763
Vastaukset
- Viki
Venevahalla lähtee puhtaaksi.
Älä käytä mitään vahvoja lasikuitupaatin pesuaineita, niillä on saatu aikaan tahmapintalepparit, joiden ainoa pelastus oli päällystäminen pussilla (Biltemasta halvalla) - Uuno
Vimillä (tai mikä sen nimi nykyisin onkaan) lähtee lika helposti, mutta ei siitä kiiltävää pintaa jää. Sittemmin olen siirtynyt suojapusseihin, on helppo pestä koneessa!
- kiiltää
asetoni tai muut vastaava liotin ( runsas käyttö voi varmaan kovettaa lepparin ajan kanssa)on tosi hyvää. Olen käyttänyt useita vuosia myös Star Brite kumivene&fenderipuhdistusainetta, sekin suht hyvää, mutta paljon kalliimpaa. Nykyisin putsaan asetonilla ja pyyhkäisen "kiiltoa" StarBritella.
- fendari
Fendari kun tulee vanhaksi niistä liukenee öljyä ja pinta pehmenee, eikä sen jälkeen kuntoon tule!
Pinta piiloon ( sukka päälle, tee ite )
- Matkapurjehtija
Hempelin venekiilloke käy hyvin myös lepuuttajien puhdistukseen.
- Timppa
Olen jo vuosia putsannut leparini tinnerillä ja talouspaperilla. Vaha suojaksi pintaan puhdistuksen jälkeen.
- *marinero*
Suosittelen Bilteman fendarisuojuksia, ei maksa maltaita. Jos on vanhat fendarit niin kyllä ne puhtaaksi saa eri aineilla, mutta kun niitä muutaman kerran putsaa niin ne kyllä vuosi vuodelta likaantuvat nopeammin kun pinta menee vaikka puhdistuksen jälkeen laitat vahaa.
Fendarinsuojukset kestävät koko kesän normaalioloissa ja ovat siistejä niiden kanssa ei tartte mennä korvat punaisina juuri vahatun veneen viereen.
hinnat: 130x500 =5,90e
150x570 =7,90e
200x600 =8,90e
220x700 =9,90e
värit sininen ja valkoinen - Viki
*marinero* kirjoitti:
Suosittelen Bilteman fendarisuojuksia, ei maksa maltaita. Jos on vanhat fendarit niin kyllä ne puhtaaksi saa eri aineilla, mutta kun niitä muutaman kerran putsaa niin ne kyllä vuosi vuodelta likaantuvat nopeammin kun pinta menee vaikka puhdistuksen jälkeen laitat vahaa.
Fendarinsuojukset kestävät koko kesän normaalioloissa ja ovat siistejä niiden kanssa ei tartte mennä korvat punaisina juuri vahatun veneen viereen.
150x570 =7,90e
200x600 =8,90e
220x700 =9,90e
värit sininen ja valkoinenHuom. nuo hinnat ovat 2 kpl pakkaukselle, joten ei todellakaan kannata itse käydä väsäämään noita suojuksia.
Suojukset kannattaa pestä aika ajoin, ettei niihin kertyvä hiekka yms tee niistä hiontakankaita. - Työtön
*marinero* kirjoitti:
150x570 =7,90e
200x600 =8,90e
220x700 =9,90e
värit sininen ja valkoinenKyllä suojukset ovat hyvät jos ei viitsi pestä lepuuttajia puhtaaksi. Minulla ei ole venettä, mutta samasta syystä minä käytän pipoa kesähelteelläkin.
- Tai näin..
*marinero* kirjoitti:
150x570 =7,90e
200x600 =8,90e
220x700 =9,90e
värit sininen ja valkoinenKäytetyistä sukkahousuista saa kanssa hyviä, leikkaa vain lahkeen poikki ja pujottaa fendarin sisään. varsinkin musta, pitsikuvioitu sukkis sopii hyvin valkoisee fendariin. Ainoa huono puoli on se, että pitkällä avomeri-legillä voi tulla keskittymisvaikeuksia jos fendarit on kannella.
- EskoM
Bilteman suojukset ja ei tarvitse kieriskellä punkassa, kun laitakitinä eivät häiritse yöllä. Olen muutaman kerran nostanut naapurin isommat suojuksettomat fendarit kovatuulisena yönä ylös kannelle.
- jolkoti
Älä ainakaan mun fendareihin koske et ainakaan tuulisena yönä!!!!!
- hoh
jolkoti kirjoitti:
Älä ainakaan mun fendareihin koske et ainakaan tuulisena yönä!!!!!
...ihan varmasti kosken, jos ne on paskasia ja hinkkaa mun paatin kylkeen kitisten! Pistän omat puhtaat pussissa olevat tilalle väliin!
- if...
Laiturinaapurini, yli 80-vuotias merenkävijä, neuvoi viime kesänä oivan kikan. Tärpättiä ja jotain lievästi vaahtoavaa pesuainetta kuten Bilteman fenderinpesuainetta ämpärin pohjalle lillumaan. Siitä sitten valellaan fenderiä jonkin aikaa, kunnes karhunkielellä varovaisesti hinkataan pinttyneimmät liat pois.
Toimi loistavasti, ei vaurioittanut pintaa ja vuosien saatossa syntyneet tahrat lähtivät iloisesti pois.
Fenderisukka on tietysti se fiksuin vaihtoehto...- kalle
Jep, itse olen käyttänyt tenua mutta mikätahansa liuotin sopinee pesuaineen kassa. Rantahiekka syö piintymää nopeasti. Tosin aluksi näyttää typerältä pestä kuravellissä, mutta yllätys on kun huuhtelee ja näkee puhtaan pinnan.
- Viki
kalle kirjoitti:
Jep, itse olen käyttänyt tenua mutta mikätahansa liuotin sopinee pesuaineen kassa. Rantahiekka syö piintymää nopeasti. Tosin aluksi näyttää typerältä pestä kuravellissä, mutta yllätys on kun huuhtelee ja näkee puhtaan pinnan.
Kuten tuossa kerroin, olen saanut pilattua fendarit väärällä pesuaineella. Muistaakseni aine oli Hempelin venepesu (se nestemäinen), jolla pinta pehmeni ja on tosi tahmea edelleen muutama vuosi tuon jälkeen. Vai olikohan aine oksaalihappo eli Hempelin jauhemainen kelkouttikliineri, tuskin, mutta jompi kumpi noista varmasti.
Ei siis mitä tahtojaan liuotinta! Lepparin pinta ei kestä kaikkia samoja aineita kuin lujitemuovipinta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576