Kuuliaisuus ja armoneuvot

Tyhymä ja pölijä

Onko joku kuullut siitä että ennen vanhaan kristillisyydessä olisi ymmärretty eri lailla sana "armoneuvo". Kun se nykyään tarkoittaa että pitää olla kuuliainen seurakunnan neuvoille. Tästä on kirjoitus jossa on selitetty Väinö Havaksen opillisista käsityksistä :
http://freepathways.wordpress.com/2009/09/20/armoneuvot-paalaellaan/

10

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs eksä

tätä ei moni ole tullut ajatelleeksi. Että sanan merkitys on voitu noin vain vaihtaa...?

• "Missä sanaa oikein julistetaan"

opilliset asiat eivät monia edes kiinnosta.

Mutta Kristuksen seurakunta on siellä missä julistetaan Jumalan sanaa oikein ja sakramentit jaetaan... näinhän se Lutteri opetti.

• Uskomassa

Eiköhän se niin ole että epäusko on suurin synti. Siitä tulee sitten kaikki muu.

• Suo siellä

Mutta miten se voi olla niin, kun ihminen ei voi itse sitä uskomista valita, vaan se on sekin Jumalan lahja?
        Kun kerran usko on Jumalan lahja, silloin sen yritteleminen ihmisen puolelta raukeaa tyhjiin.

• Uskomassa
        Suo siellä kirjoitti:

Mutta miten se voi olla niin, kun ihminen ei voi itse sitä uskomista valita, vaan se on sekin Jumalan lahja?
        Kun kerran usko on Jumalan lahja, silloin sen yritteleminen ihmisen puolelta raukeaa tyhjiin.

Kyllä ihminen itse valitsee täällä ajassa vcaeltaako taivastiellä. Hän valitsee joko siunauksen tai kirouksen.

• pelastaa.

Ja Lyylerin mielestä synnyttäminen. Omilla ansioilla kuitenkin vl pääsee kunniaan...

• Anonyymi

Nykyään kuulee kahdenlaisia saarnoja vl-seuroissa, toisissa keskitytään kieltoihin ja käskyihin ja toisissa saarnataan raamatun mukaan, mitä tekstissä on kirjoitettu.

• Anonyymi

Meneekö se sit oikein puhuja kieltää raamatun lukemisen ja poimii raamatusta käskyt ainakin nykyään suuntaukselle se toimii kun on kielto lista esim kärppä ottelut on kielletty sekin lukee raamatussa

• Anonyymi

Raamattu ei kyllä opeta että Pyhä Henki tulee jokin välityksellä. Ainakaan ei minkään teon välityksellä, vaan se on Jumalan armoa, se on armon Henki, eikä mikään joulupukin lahja kiltille ihmiselle.

Tai jos Pyhä Henki tulee jollain ihmisen tempulla, oli se mikä tahansa muu kuin Jumalan armo, niin kyse harhaopista.

Eikä sitä varmasti saa ketään herjaamalla.

• Anonyymi

Oliko tuohon syynä uusheäyksen hapatus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe