Kuuliaisuus ja armoneuvot

Tyhymä ja pölijä

Onko joku kuullut siitä että ennen vanhaan kristillisyydessä olisi ymmärretty eri lailla sana "armoneuvo". Kun se nykyään tarkoittaa että pitää olla kuuliainen seurakunnan neuvoille. Tästä on kirjoitus jossa on selitetty Väinö Havaksen opillisista käsityksistä :
http://freepathways.wordpress.com/2009/09/20/armoneuvot-paalaellaan/

10

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs eksä

tätä ei moni ole tullut ajatelleeksi. Että sanan merkitys on voitu noin vain vaihtaa...?

• "Missä sanaa oikein julistetaan"

opilliset asiat eivät monia edes kiinnosta.

Mutta Kristuksen seurakunta on siellä missä julistetaan Jumalan sanaa oikein ja sakramentit jaetaan... näinhän se Lutteri opetti.

• Uskomassa

Eiköhän se niin ole että epäusko on suurin synti. Siitä tulee sitten kaikki muu.

• Suo siellä

Mutta miten se voi olla niin, kun ihminen ei voi itse sitä uskomista valita, vaan se on sekin Jumalan lahja?
        Kun kerran usko on Jumalan lahja, silloin sen yritteleminen ihmisen puolelta raukeaa tyhjiin.

• Uskomassa
        Suo siellä kirjoitti:

Mutta miten se voi olla niin, kun ihminen ei voi itse sitä uskomista valita, vaan se on sekin Jumalan lahja?
        Kun kerran usko on Jumalan lahja, silloin sen yritteleminen ihmisen puolelta raukeaa tyhjiin.

Kyllä ihminen itse valitsee täällä ajassa vcaeltaako taivastiellä. Hän valitsee joko siunauksen tai kirouksen.

• pelastaa.

Ja Lyylerin mielestä synnyttäminen. Omilla ansioilla kuitenkin vl pääsee kunniaan...

• Anonyymi

Nykyään kuulee kahdenlaisia saarnoja vl-seuroissa, toisissa keskitytään kieltoihin ja käskyihin ja toisissa saarnataan raamatun mukaan, mitä tekstissä on kirjoitettu.

• Anonyymi

Meneekö se sit oikein puhuja kieltää raamatun lukemisen ja poimii raamatusta käskyt ainakin nykyään suuntaukselle se toimii kun on kielto lista esim kärppä ottelut on kielletty sekin lukee raamatussa

• Anonyymi

Raamattu ei kyllä opeta että Pyhä Henki tulee jokin välityksellä. Ainakaan ei minkään teon välityksellä, vaan se on Jumalan armoa, se on armon Henki, eikä mikään joulupukin lahja kiltille ihmiselle.

Tai jos Pyhä Henki tulee jollain ihmisen tempulla, oli se mikä tahansa muu kuin Jumalan armo, niin kyse harhaopista.

Eikä sitä varmasti saa ketään herjaamalla.

• Anonyymi

Oliko tuohon syynä uusheäyksen hapatus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6938
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2046
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1248
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1108
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1006
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      961
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      939
    Aihe