Mielipiteitä yms. tällaisesta asiasta

...................................

kuin: Lähes kohta tasan vuosi sitten olin raskaana ja noin 9vk meni kesken, syynä tuulimuna.. sen jälkeen yritystä on ollut lähes koko ajan, välillä vähemmän, välillä enemmän. Eilen aamulla tein raskaustestin,vaikka menkat eivät vielä myöhässä olekkaan.. näytti haalean haaleaa viivaa,tein samana päivänä toisella testillä ja tänä aamuna myös. Kaikista kolmesta tuloksena oli haalean haalea viiva, minkä kuitenkin erotti. Nyt haluisinkin mielipiteitä että voinko tulkita tämän siten että olisin raskaana? Haluan kuitenkin varmuuden ja ajattelin odotella parisen päivää kunnes uusin testin. Olisin siis kuitenkin nyt vasta ihan alkuviivoilla.. menkat alkoi viime kuussa n. 2.9. ja kierto nyt välillä vaihtelee mutta suurinpiirtein sen 30pv. Pelottaa kuitenkin että tämäkin osoittuisi tuulimunaksi, silloin tein testin n. rv6-7 ja viiva oli haalea..(en tiedä liittyykö mitenkään tuulimunaan) Johtuisiko nyt kuitenkin vaan siitä että niin alussa mennään.. En tiedä, kaikki nyt vaan stressaa ja pelottaa tosi paljon. Niin toivottu kun se vauva olisi. HUH,tulipas romaani!! ;)
Toiv. joku sai jotain selkoo viestistä ja kiitos jo etukäteen vastanneille :)

5

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivotaan parasta:)

      Itse tuon raskaus/raskaustestiasian kanssa viime viikolla painiskelin. Neuvolan täti sanoi ainakin minulle, että hormonia, jota testi mittaa, erittyy ainoastaan silloin, kun istukka on kiinnittynyt kohtuun. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että olet raskaana. Viivan haaleus puolestaan johtuu siitä, että raskaus on hyvin alussa ja hormonia tämän vuoksi vähän. Näin ainakin minulle kerrottiin. Onnittelut siis lienevät paikallaan:) Ikävä kyllä tuohon tuulimuna asiaan en osaa ottaa kantaa.

    • :))

      Mulla näytti ensin kans tosi haalean viivan.. Uusin testin kolmen päivän kuluttua ja sit olikin jo ihan selkeä plussa :) se raskaushormooni liääntyy nopeesti alkuraskaudessa..

      Niitä testejä kun ei kannattais tehdä ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.. Mutta tiedän, odottaminen on vaikeeta.. Itsekin oon tehnyt vaikka kuinka monta turhaa testiä ihan vaan sen takia, etten oo malttanut odottaa..

      Ja jos se näytti sulla rv6 vielä haaleaa viivaa niin uskon että se johtui siitä, että raskaus ei ollut oikeesti vielä rv6.. Vaan kestänyt vähemmän aikaa.. Mullakin siirty kuukautisista laskettu LA viikon myöhemmäksi ultrassa.. Ja niin käy helposti jos on epäsäännölliset kuukautiset.. Eli mun mielestä se haalea viiva rv6 ei välttämättä liittynyt tuulimunaan.. Tosin en kuitenkaan lääkäri ole.. :)

      Eikä kannata ajatella että se olisi taas tuulimunaraskaus sulla.. Mulla oli keväällä keskenmeno ja kun raskauduin uudelleen, niin olin ihan varma että sama toistuu.. Mutta kuinkas ollakaan, vielä ainakin on kaikki hyvin ja rv14 menossa jo :)

      Onnea sulle tosi paljon!

    • ........................................

      todellakin parasta.. jos nyt malttaisi pari pv odotella ja tekisi testin uudestaan :) Nyt jo alkanut panikoimaan kaikkea mahd. ja odottaa että viikot menisi eteenpäin ilman vuotoja! Välillä tuntuu painetta alavatsassa ja koko ajan ihan varma että siinä se sitten oli ja nyt alkaa menkat tai jotai vastaava :( Nyt jo aloin miettimään että jos onkin kemiallinen raskaus... Tosin olihan tuossa 3 testissä se haalea plussa, mutta silti. Kiitokset vastauksista, kyllä ne mieltä helpotti,ainakin hetkeksi ;) Ja kiitokset myös onnitteluista,pitää nyt toivoa että on myös jotakin onnittelemisen aihetta! Noh, jos nyt yrittäisi olla miettimättä kaikkia asioita, vaikka tuskin onnistuu! Onnea myös teille :) Olisikohan muuten minkäänlaista tietoa että koska (jos vaikka menisi) kannattaisi ultraan mennä, siis siten että siellä myös jotain näkyisi? Ei mitenkään malttaisi odottaa vielä montaa kuukautta :)

      • niin varmasti

        tuutte raskaaks ennen pitkää. Toi hermoilu pahentaa asiaa!


      • :))

        Itse kävin vairhaisultrassa edellisen keskenmenon takia, viikkoja piti olla 7 1, mutta ultran mukaan ei ollut kuin 6 4.. Eipä siellä näkynyt kuin sellainen papu ja lääkäri kyllä löysi sykkeen myös..

        Ihan ensihetkiä se kyllä oli, että syke näkyi.. Pari päivää aiemmin tuskin olisi näkynyt..

        Mutta koitahan olla nyt ressaamatta.. :) Kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe