Voiko kissaa kouluttaa?

evskurude

Lähinnä, voiko kissalle opettaa samoja temppuja, kuin koirille? esim. istu, seuraa, paikka jne.

8

942

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7++8

      Olet ainakin itsellesi pystynyt temppuja opettamaan. Ehkä onnistut myös kissojesi, koiriesi ja
      kaniesi kanssa. Hanki nyt ihmeessä vielä marsuja, gerbiilejä ja hamstereitakin.

      • ma-ru93

        Voi opettaa. Mulla on "kouluta kissasi 10 minuutissa"-kirja. Siinä on juuri noita peruskomentoja, mutta myös vähän muita juttuja. Kuten esimerkiksi kissan opettaminen vessanpöntölle.

        Oma kissa oppi luoksetulo-komennon alle viikossa. Muita komentoja en jaksanut opettaa, sillä kärsivällisyyteni ei oikein riittänyt. Kissa oppii juuri sen verran, kuin se tahtoo. Sen takia kouluttaminen on hidasta.

        Ilman naksutinta kissamme ei välttämättä osaisi niin mitään. Eli jos haluaa opettaa kissalle temppuja, kannattaa ostaa se naksutin.


    • els

      kuten aikaisemmasta kirjoituksesta selviää, kissaa pystyy kyllä kouluttamaan. Siihen kyllä tarvitaan paljon kärsivällisyyttä sillä kissoilla ei ole sitä palvelualttiutta mikä koirilla on. Kissoilla ei ole niinkään halua oppia.

    • Riikervo

      Kissa oppii sen, mitä se itse tahtoo. Kissaa ei voi kouluttaa niin kuin koiraa, koska koulutus tapahtuu kissan, eikä omistajan ehdoilla. Toki jos kissa on mieltynyt nameihin, niin sitä voi yrittää houkutella, mutta loppujen lopuksi kissa luovuttaa, jos ei tahdo tehdä vaatimaasi temppua.

      Itse olen opettanu kissalleni muutaman komennon, joista olen sen huomanut pitävän. Kissani on todella kärsimätön, joten sille on erittäin vaikea opettaa uusia temppuja. Olen kuitenkin onnistunut opettamaan sille "istu", "tassu" ja "ylös" - komennot, koska huomasin sen pitävän niistä.
      Istuminen nyt on kissalle luonnollista, joten se on helppo opettaa.
      Lisäksi huomasin oman kissani kovasti hamuavan namia kädestäni omalla tassullaan, joten opetin sen antamaan tassua sen varjolla. Kannattaa kokeilla, mutta muista että se vaatii paljon kärsivällisyyttä! :)

      • kissani mun

        minäkin olen kissaleni opettanu pari perus temppua mutta kissojen ehdoilla mentiin. jos kissa ei halua oppia niin väkisin en ruvennu opettamaan.neiti osaa istu,alas,hyppää ja paikka komennot. kärsivällisyyttä tosiaan tarvitaan kissan kouluttamisessa!!


      • kissani mun kirjoitti:

        minäkin olen kissaleni opettanu pari perus temppua mutta kissojen ehdoilla mentiin. jos kissa ei halua oppia niin väkisin en ruvennu opettamaan.neiti osaa istu,alas,hyppää ja paikka komennot. kärsivällisyyttä tosiaan tarvitaan kissan kouluttamisessa!!

        Kyllä kissalle voi opettaa temppuja. Tärkeintä on, kuten edellinen kirjoittaja sanoikin, edetä kissan ehdoilla. Kissaa täytyy kyllä motivoida hyvin, että suostuu temppuja tekemään. Oma kissani ainakin suorittaa temput paljon ripeämmin, jos näkee, että minulla on joku herkkupala tai lelu kädessä. Joskus jos minulla ei näitä palkintoja kädessäni ole, kissa viis veisaa temppujen tekemisestä. Naksutin on myös hyvä apu koulutukseen.


    • Apinoolizka

      Minulla on poikakissa, maatiainen, nimeltä Virtanen. XD Valehtelematta se osaa monta temppua. Se on vähän pyöreä ja tekee makkaran takia mitä vaan. Oli helppo opettaa sille temput istu ja seuraa. Paikka oli ongelmallinen ja on vähän vieläkin. Kun sanoo "kurre" niin se nousee takajaloilleen ja kun sanoo "pese" niin se ryhtyy nuolemaan tassuaan. Ihan oikeasti. Uusin temppu on että kun sanoo "nukkumaan" niin se menee makaamaan.
      Kannattaa opettaa temppuja mitä kissa tekee usein ja antaa käskyn samalla kun se esim nuolee tassujaan ja antaa palkkoi heti kun olet sanonut vaikka pese.

      Onnea opettamiseen :D

      • kurniauskissss

        ...kissa-agilityä,jossa kissa menee esteitä.
        Eli radalla eri temppuja,esim hyppyjä esteen yli ja ali....

        Kyllä leikin varjolla kissakin oppii,kun saa sillä omistajansa huomion.
        Kissastahan se kyllä riippuu....

        ja sirkuksessakin on nähty kissa-temppuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe