Kuinka usein kissat syövät?

evskurude

Eli tällaista ja kaikkea mahdollista tietoa kissojen ruokavalioista. :)

6

526

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stp

      ystäväni hyvä, ed. lue. kirjoja kuinka paljon, (ja jokainen on erinlainen mutta sn.) käy sivuilla; Clinivet.fi Whiskas.fi ym. muilla, osaathan nettiä käyttää. ja lukea.

    • perusohjetta

      Parasta olisi jos kissa saisi useita pieniä aterioita päivässä. Mutta kuka niitä on joka hetki ruokkimassa? Raikasta vettä täytyy olla kuitenkin aina ja mieluummin useissa astioissa ympäri asuntoa. Kuivuminen on nimittäin syynä moniin kissan ongelmiin, ja kissat eivät aina muista juoda tarpeeksi!

      Kuivamuona eli raksut eivät ole kovin suositeltavia eivätkä missään nimessä saa aolla kissan ainoaa ravintoa!
      Minulla on 2 kissaa, joilla on aina saatavilla vettä ja raksuja isossa astiassa (että olis ruokaa niillä silloinkin kun olen hankkimassa meille ruokarahoja : )).

      Sen sisäksi annan n. 3-4 kertaa päivässä kaupaa märkäruokaa (yleensä pusseja tai pikkupurkkeja) tai pakastettua tai keitettyä kalaa, keitettyä kanaa, pakastettuna ollutta jauhe- tai muuta lihaa. Joskus vähän kuohukermaa. Ja hampaiden takia Whiskasin Dentabits-makupaloja.

      • els

        Uskoakseni kuivaruoka on varsinkin suositeltavaa, eihän sitä muuten valmistettaisi, mutta kuivaraksuja kannattaa ostaa eläinkaupasta missä on ehkä hintavampaa mutta ruoka on eläimelle paremmin soveltuvaa. Peruskauppojen kuivamuonat sisältävät yleensä keinotekoisia väri- ja säilöntäaineita jotka aiheuttavat kissalle ajan kanssa virtsakiviä ja mahdolllisesti myös munuaisvaivoja. Joten osta ruoat eläinkaupasta, sillä säästät eläinlääkäri kuluissa. Eläintarvikekaupoissa on myös useiten vaihtoehtoja ruokavalioon sen mukaan onko kissasi sisäkissa,pitkäkarvainen,ulkokissa,seniori vai rotukissa. Kuivaruoat on kategorioitu niin että jokaiselle löytyy sen mukaan suunniteltu ruoka. :)
        Vettä on kissalla aina oltava tarjolla ja vesi olisi hyvä vaihtaa päivittäin jotta vesi on raikasta ja kissa pitäisi sitä maukkaampana.Ethän itsekkään mielelläsi juo seisonutta vettä. :)
        Tuoreruokakin on mieluiten hankittava eläinkaupoista samoista syistä kuin kuivaruokakin.Meillä meidän herra saa tuoremuonaa illalla ja aamulla, välillä päivällä, mutta koska jotenkin kummasti on alkanut nirsoilemaan, emme anna niin usein että kävisi vain nyrpistämässä nenäänsä. Vaihtelu ruoan kanssa on myös hyvää pitää mielessä. :) Meillä ei suostu syömään jauhelihaa tai edes kalaa..
        Kuohukermasta on sanottava sen verran että sitä ei suositella. Myöskään maito ei ole hyvästä kissoille vaikka suurin osa väestöstä tuppaa sitä kissoille antamaan, mutta totuus on että kissoilla ei ole maitoa pilkkovia ainesosia elimistössä joten maitotuotteet tuppaavat aiheuttamaan ripulia ja muuta vatsaongelmia.


      • *Gilli

        Eikös kissas liho tuolla ruokamäärällä? "n. 3-4 kertaa päivässä kaupaa märkäruokaa "? Mulla on kans kaks kissaa, ja niille annan purkkiruokaa ehkä joka toinen päivä, joskus en niinkään usein. Raksuja on kyllä tarjolla mut ei jatkuvasti niitäkään. Silti näyttävät pyöristyvän...Omituista


      • koko ajan
        *Gilli kirjoitti:

        Eikös kissas liho tuolla ruokamäärällä? "n. 3-4 kertaa päivässä kaupaa märkäruokaa "? Mulla on kans kaks kissaa, ja niille annan purkkiruokaa ehkä joka toinen päivä, joskus en niinkään usein. Raksuja on kyllä tarjolla mut ei jatkuvasti niitäkään. Silti näyttävät pyöristyvän...Omituista

        Meillä kissoilla on tarjolla kuivaruokaa ja vettä koko ajan (ollut alusta asti). Poika on leikattu,tyttö ei. Ruuan tähteitä tai purkkiruokaa saavat lähes päivittäin lisänä. Kumpikaan ei kuitenkaan ole mitään yli painoisia,mutta ovat kyllä pihallakin paljon ja liikkuvat,mutta myös pihalla syövät hiiret,myyrät ym mitä saavat. Meidän kissoilla tämä toimii hyvin näin,mutta ei ehkä kaikkien kohdalla. Ja jos lukioita alkaa mietityttämään ettei olisi matoja,madotan myös kissani 3-4 kertaa vuodessa.


      • kassuuu
        koko ajan kirjoitti:

        Meillä kissoilla on tarjolla kuivaruokaa ja vettä koko ajan (ollut alusta asti). Poika on leikattu,tyttö ei. Ruuan tähteitä tai purkkiruokaa saavat lähes päivittäin lisänä. Kumpikaan ei kuitenkaan ole mitään yli painoisia,mutta ovat kyllä pihallakin paljon ja liikkuvat,mutta myös pihalla syövät hiiret,myyrät ym mitä saavat. Meidän kissoilla tämä toimii hyvin näin,mutta ei ehkä kaikkien kohdalla. Ja jos lukioita alkaa mietityttämään ettei olisi matoja,madotan myös kissani 3-4 kertaa vuodessa.

        Kissojen vatsat eivät kestä laktoosia! eli unohtakaa tavalliset maitotuotteet! Kissoille kuuluu antaa useita pieniä annoksia ruokaa päivässä, jos kyseessä ei ole pulska tai ahne kissa voi kuivaruoka olla aina esillä, märkäruokaa olisi hyvä antaa kolmesti päivässä. Märkäruokaa on hyvä antaa ihan senkin takia, että kissa saa siitä nestettä, kissoillahan on tapana pihistellä veden juonnin kanssa. Ruoat kannattaa ostaa eläintarvike kaupasta, sillä vaikka ruoat maksavat enemmän kuin marketissa ne pitävät kissan paljon paremmassa kunnossa. Ja vaikka ei sattuisi välittämään kissan terveydestä (niitäkin ihmisiä löytyy), niin olen varma että kaunis turkkista kissaa on paljon mukavampi katsella, kuin kaupan ruoalla pilattua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe