Merikytkimen korjaus?

haiveli9

Onko kokemusta kytkinten korjauksista? Oulun alueella ei paikoista ole tietoa. Kyselyn perusteella pyytävät kovia hintoja korjauksista?

9

6092

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyväsi todettu

Minkä merkkinen / tyyppinen / ikänen kytkin mahtaa olla? Porissa toimii auto/vene vaihdelaatikko korjaamo Autotransmission Pekka Nätkin puh. 02-6486677. Osaa asiansa ja tietääkseni ei ole kalleemasta päästä. Itselläni on täyshydraulinen Welvet kytkin 2x ja se on ainakin saanut hyvää hoitoa edullisesti.

• Peeloz

Itselläni korjaus tapahtui siten että Leevene irroitti merivaihteen ja lähettivät sen turkuun (en muista firman nimeä) ja siellä korjasivat luistavan kytkimen ja lähettivät takaisin Leeveneelle joka hoiti loput. Leeveneeltä varmaan saa firman nimen joka merivaihteita korjaa ja enää jää kysymys kojaavatko samanlaisia mikä sinulla on kyseessä...

• haiveli9

Kytkin Hurth 250 (Zf 25) manuaalinen. Suosittelivat veneakslistoa, mutta korjaus oli äkikseltään varsin kallis. Purku, kokous ja testaus 300€ ja osat 600-700€. Kytkin toimii muuten moitteetomasti, mutta eteen päin kytkettäessä on pitkä viive ennen kuin kytkeytyy. Kytkeytyessä pysyy kyllä päällä.

• tutkia laatikon kuvia
        haiveli9 kirjoitti:

Kytkin Hurth 250 (Zf 25) manuaalinen. Suosittelivat veneakslistoa, mutta korjaus oli äkikseltään varsin kallis. Purku, kokous ja testaus 300€ ja osat 600-700€. Kytkin toimii muuten moitteetomasti, mutta eteen päin kytkettäessä on pitkä viive ennen kuin kytkeytyy. Kytkeytyessä pysyy kyllä päällä.

tekemään itsekin, kun vaan on prässi ja ulosvetäjä, mutta tarvii olla myös hieman kokemusta konehommista. Kuka sen sitten tekeekin, ei riitä, että vaihtaa kytkinlevyt ja lamellit (räjäytyskuvassa osat 51,52), 14kpl, pitää myös vaihtaa liukurenkaat (osa 43) 2kpl. Alan liikkeessä osataan kyllä homma. Mulla on räjäytyskuvat, laita s-postios. jos kiinnostaa

• R K-S
        haiveli9 kirjoitti:

Todennäköinen vika. Kustannusarvio on varmaankin tuota luokkaa. Itse tehtynä voi tulla myös virheitä.
        Veneakselisto ei tietääkseni tee korjauksia itse. Mepratuote, Tekno-marine jne tekevät.

• Perkins
        R K-S kirjoitti:

Todennäköinen vika. Kustannusarvio on varmaankin tuota luokkaa. Itse tehtynä voi tulla myös virheitä.
        Veneakselisto ei tietääkseni tee korjauksia itse. Mepratuote, Tekno-marine jne tekevät.

Minulla lojuu käytetty hydraulinen Velvet Drive merikytkin autotallissa toimettomana (välityssuhde 1,92:1 ). Mallinumeroita en nyt muista mutta ollut Perkins 4.236 moottorin kanssa paketissa. Myös moottori lepäilee tallissani toimettomana jos jotakuta kiinnostaisi. Molemmat täydessä kunnossa !
        Sähköpostia jos kiinnostaa [email protected]

• haiveli9
        Perkins kirjoitti:

Minulla lojuu käytetty hydraulinen Velvet Drive merikytkin autotallissa toimettomana (välityssuhde 1,92:1 ). Mallinumeroita en nyt muista mutta ollut Perkins 4.236 moottorin kanssa paketissa. Myös moottori lepäilee tallissani toimettomana jos jotakuta kiinnostaisi. Molemmat täydessä kunnossa !
        Sähköpostia jos kiinnostaa [email protected]

Kiitos tiedoista. Lähetän korjattavaksi Mepratuotteelle suoraan niin säästyy välikädet. Velvet olisi ollut hyvävaihtoehto, mutta tila ei riitä sille mallille.

• Kelluuse
        tutkia laatikon kuvia kirjoitti:

tekemään itsekin, kun vaan on prässi ja ulosvetäjä, mutta tarvii olla myös hieman kokemusta konehommista. Kuka sen sitten tekeekin, ei riitä, että vaihtaa kytkinlevyt ja lamellit (räjäytyskuvassa osat 51,52), 14kpl, pitää myös vaihtaa liukurenkaat (osa 43) 2kpl. Alan liikkeessä osataan kyllä homma. Mulla on räjäytyskuvat, laita s-postios. jos kiinnostaa

kovasti, jos tahtoisit mullekin lähettää. Meillä Perkinsin kone lakkasi viime kesänä pelittämästä kun öljy loppui... Nyt sitä korjataan kovalla tohinalla mutta kytkimen irroitus tuottaa päänvaivaa. Ettei vaan rikottais kovin paljon lisää... Koneessa on juurikin tuo Hurthin kytkin. Kuvia otetaan kiitollisena vastaan sähkäriin: evhaapan (at) uusikaupunki.fi

• Anonyymi

Onko kellään hajotuskuvia Hurt 250 tai vastaavasta kytkimestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      168
      6174
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1714
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1270
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      922
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      844
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      836
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      789
    9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      739
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      221
      736
    Aihe