Merikytkimen korjaus?

haiveli9

Onko kokemusta kytkinten korjauksista? Oulun alueella ei paikoista ole tietoa. Kyselyn perusteella pyytävät kovia hintoja korjauksista?

9

5937

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyväsi todettu

Minkä merkkinen / tyyppinen / ikänen kytkin mahtaa olla? Porissa toimii auto/vene vaihdelaatikko korjaamo Autotransmission Pekka Nätkin puh. 02-6486677. Osaa asiansa ja tietääkseni ei ole kalleemasta päästä. Itselläni on täyshydraulinen Welvet kytkin 2x ja se on ainakin saanut hyvää hoitoa edullisesti.

• Peeloz

Itselläni korjaus tapahtui siten että Leevene irroitti merivaihteen ja lähettivät sen turkuun (en muista firman nimeä) ja siellä korjasivat luistavan kytkimen ja lähettivät takaisin Leeveneelle joka hoiti loput. Leeveneeltä varmaan saa firman nimen joka merivaihteita korjaa ja enää jää kysymys kojaavatko samanlaisia mikä sinulla on kyseessä...

• haiveli9

Kytkin Hurth 250 (Zf 25) manuaalinen. Suosittelivat veneakslistoa, mutta korjaus oli äkikseltään varsin kallis. Purku, kokous ja testaus 300€ ja osat 600-700€. Kytkin toimii muuten moitteetomasti, mutta eteen päin kytkettäessä on pitkä viive ennen kuin kytkeytyy. Kytkeytyessä pysyy kyllä päällä.

• tutkia laatikon kuvia
        haiveli9 kirjoitti:

Kytkin Hurth 250 (Zf 25) manuaalinen. Suosittelivat veneakslistoa, mutta korjaus oli äkikseltään varsin kallis. Purku, kokous ja testaus 300€ ja osat 600-700€. Kytkin toimii muuten moitteetomasti, mutta eteen päin kytkettäessä on pitkä viive ennen kuin kytkeytyy. Kytkeytyessä pysyy kyllä päällä.

tekemään itsekin, kun vaan on prässi ja ulosvetäjä, mutta tarvii olla myös hieman kokemusta konehommista. Kuka sen sitten tekeekin, ei riitä, että vaihtaa kytkinlevyt ja lamellit (räjäytyskuvassa osat 51,52), 14kpl, pitää myös vaihtaa liukurenkaat (osa 43) 2kpl. Alan liikkeessä osataan kyllä homma. Mulla on räjäytyskuvat, laita s-postios. jos kiinnostaa

• R K-S
        haiveli9 kirjoitti:

Todennäköinen vika. Kustannusarvio on varmaankin tuota luokkaa. Itse tehtynä voi tulla myös virheitä.
        Veneakselisto ei tietääkseni tee korjauksia itse. Mepratuote, Tekno-marine jne tekevät.

• Perkins
        R K-S kirjoitti:

Todennäköinen vika. Kustannusarvio on varmaankin tuota luokkaa. Itse tehtynä voi tulla myös virheitä.
        Veneakselisto ei tietääkseni tee korjauksia itse. Mepratuote, Tekno-marine jne tekevät.

Minulla lojuu käytetty hydraulinen Velvet Drive merikytkin autotallissa toimettomana (välityssuhde 1,92:1 ). Mallinumeroita en nyt muista mutta ollut Perkins 4.236 moottorin kanssa paketissa. Myös moottori lepäilee tallissani toimettomana jos jotakuta kiinnostaisi. Molemmat täydessä kunnossa !
        Sähköpostia jos kiinnostaa [email protected]

• haiveli9
        Perkins kirjoitti:

Minulla lojuu käytetty hydraulinen Velvet Drive merikytkin autotallissa toimettomana (välityssuhde 1,92:1 ). Mallinumeroita en nyt muista mutta ollut Perkins 4.236 moottorin kanssa paketissa. Myös moottori lepäilee tallissani toimettomana jos jotakuta kiinnostaisi. Molemmat täydessä kunnossa !
        Sähköpostia jos kiinnostaa [email protected]

Kiitos tiedoista. Lähetän korjattavaksi Mepratuotteelle suoraan niin säästyy välikädet. Velvet olisi ollut hyvävaihtoehto, mutta tila ei riitä sille mallille.

• Kelluuse
        tutkia laatikon kuvia kirjoitti:

tekemään itsekin, kun vaan on prässi ja ulosvetäjä, mutta tarvii olla myös hieman kokemusta konehommista. Kuka sen sitten tekeekin, ei riitä, että vaihtaa kytkinlevyt ja lamellit (räjäytyskuvassa osat 51,52), 14kpl, pitää myös vaihtaa liukurenkaat (osa 43) 2kpl. Alan liikkeessä osataan kyllä homma. Mulla on räjäytyskuvat, laita s-postios. jos kiinnostaa

kovasti, jos tahtoisit mullekin lähettää. Meillä Perkinsin kone lakkasi viime kesänä pelittämästä kun öljy loppui... Nyt sitä korjataan kovalla tohinalla mutta kytkimen irroitus tuottaa päänvaivaa. Ettei vaan rikottais kovin paljon lisää... Koneessa on juurikin tuo Hurthin kytkin. Kuvia otetaan kiitollisena vastaan sähkäriin: evhaapan (at) uusikaupunki.fi

• Anonyymi

Onko kellään hajotuskuvia Hurt 250 tai vastaavasta kytkimestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6118
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      66
      3918
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      16
      3007
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      190
      2865
    5. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      24
      2578
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2433
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2419
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2310
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      149
      1448
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      316
      1448
    Aihe