Tarkin luonnekuvaus - 52 tähtimerkkiä

alfa123

Eräässä naisten lehdessä vuosia sitten oli luonnehorroskooppi, jossa ei ollut 12 erilaista luonnekuvausta, vaan 52 kpl. Jokaiselle vuoden viikolle oli erilainen luonnekuvaus. Ja tuo luonnekuvaus sattui olemaan tarkin ja paikkansa pitävin mitä olen koskaan nähnyt.

Eli siis esimerkiksi härästä oli 4 erilaista luonnekuvausta. Koulussa yläasteella ja lukiossa meitä sattui olemaan samalla luokalla kolme eri viikkoina syntynyttä härkää ja tarkkailin luonteita. Ja oli todellakin todettava, että luonteet olivat erilaisia juuri lehden esittämän mukaisesti.

Eka härkä oli syntynyt huhtikuun viimeisellä viikolla, minä toukokuun ekana viikkona ja kolmas toukokuun tokana viikkona. Kaikki olivat selvästi härkiä, mutta erot heidän välillään olivat selkeät ja kuvattavissa olevat.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Pitäsikö tämä seikka ottaa huomioon jokaisessa pätevässä astrologian kirjassa? Onko olemassa kirjoja, jossa tämä on otettu huomioon?

5

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ._.

      Joo, itselläni on sellainen ikivanha horoskooppi, jossa jaettu jokainen merkki kolmeen osaan ja kyllä pitää niin paikkansa ainakin omalla kohdallani! En oikeastaan kamalasti näe yhteneväisyyksiä itsessäni sen perushoroskoopin luonnekuvauksen kanssa. Jotain tietenkin, mutta huomattavia erojakin löytyy paljon. Muutenkin pelkästään aurinkomerkin perusteellahan ei voi paljon tehdä johtopäätöksiä ihmisen luonteesta, kun siihen liittyy kaikkea muutakin.

      • sitä en tiä

        Sellainen uudempi kirjanen on myös ilmestynyt jossa aurinkomerkit on jaettu osiin, en vaan muista nimeä. Eipä tuo kylläkään ole periaatteessa kovin erilaista pelkkiin aurinkomerkkeihin nähden koska syntymävuotta ja syntymäpaikkaa ei huomioida.


    • tähtitukki

      Miten ne viikot jaetaan? Alkaako tuossa systeemissä 1. viikko aina samasta päivämäärästä vai tietystä viikonpäivästä vuoden alussa vai kevätpäiväntasauksesta vai miten?

      • alfa123

        Laiton vain kevennyksenä tai vitsinä tuohon otsikkoon 52 tähtimerkkiä. Ikään kuin jokainen vuoden viikkona olisi oma tähtimerkkinsä. Kyllä niitä tietenkin edelleen on vain 12. Siinä lehdessä oli vain jokainen 12 merkkiä jaettu neljään osaan. Itse asaissa 12x4 on tietenkin 48 eikä 52 kuten luulin. Anteeksi harhaan johtava lasku- ja ajatuvirheeni.

        Tulin itse asiassa jo itsekin toisiin ajatuksiin. Ei tätä seikkaa, että jokainen tähtimerkki voidaan jakaa kolmeen tai neljään osaan paremman luonnekuvauksen saamiseksi tarvitse mitenkään ottaa huomioon astrologian kirjoissa. Nykyisin olen sitä mieltä. En itse asiassa ole lukenut vielä yhtäkään astrologian kirjaa loppuun. Olen vain selaillut kirjastossa joitankin. Onko mitään vinkkejä mikä olisi paras kirja aloitettelijalle?


      • tähtitukki
        alfa123 kirjoitti:

        Laiton vain kevennyksenä tai vitsinä tuohon otsikkoon 52 tähtimerkkiä. Ikään kuin jokainen vuoden viikkona olisi oma tähtimerkkinsä. Kyllä niitä tietenkin edelleen on vain 12. Siinä lehdessä oli vain jokainen 12 merkkiä jaettu neljään osaan. Itse asaissa 12x4 on tietenkin 48 eikä 52 kuten luulin. Anteeksi harhaan johtava lasku- ja ajatuvirheeni.

        Tulin itse asiassa jo itsekin toisiin ajatuksiin. Ei tätä seikkaa, että jokainen tähtimerkki voidaan jakaa kolmeen tai neljään osaan paremman luonnekuvauksen saamiseksi tarvitse mitenkään ottaa huomioon astrologian kirjoissa. Nykyisin olen sitä mieltä. En itse asiassa ole lukenut vielä yhtäkään astrologian kirjaa loppuun. Olen vain selaillut kirjastossa joitankin. Onko mitään vinkkejä mikä olisi paras kirja aloitettelijalle?

        Kiitos selvennyksestä. :) Tuo neljään jako on minulle uutta, mutta kolmeen ja 12 osaan jakaminen on tuttua. Kolmeen dekanadiin ja 12 dwadiin. Dekanadit vain hieman syventävät tulkintaa (tai ainakaan itse en ole saanut niistä paljoa irti), dwadeista taasen avautuu ihan uusi kartta, jota voi sitten erikseen tutkia. Joskus harrastin sitä, sittemmin en ole kokenut enää tarpeelliseksi.

        Yksi selkeä peruskirja on Tuikku Ljungberg: Opi astrologiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe