ajan peruminen

ioioioioioi

Minulla olisi hammaslääkäri ollut tulevana ma, joudun kuitenkin perumaan sen ja yritin tänään koko päivän soittaa kyseiseen paikkaan, eikä sieltä vastata, vastaajasta kuului nyt vain viesti, että palaamme ma.
Miten ihmeessä saan ajan peruttua, kun se pitää perua vuorokautta ennen ettei joudu maksamaan?
Laitoin heille jo s-postia ajanvarauksen kautta, muuta kautta en saa yhteyttä.

9

12517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi aika tilattava...

      näkyy myöskin päivämäärä ja kellonaika,milloin olet ajan peruutuksen tehnyt.Siis jos olet ajoissa lähettänyt eli vuorokautta ennen peruutuksen,niin et joudu maksamaan käyntiäsi.Tottakai on selvää,jos et päässyt/saanut puhelimella yhteyttä,niin seuraava vaihtoehto on sähköposti ja myöskin hammaslääkärin kännykkään voi aina kirjoittaa viestin.Jos eivät viestejään lue,niin oma on häpeä.Pidä viestit itselläsi myöskin niin kauan ,kun oletat että niitä tarvitaan todisteeksi.

      Turha niille on rinkutella,jos eivät vastaa niin ei.Olet toiminut ihan oikein.

    • Siis viimeistään

      Monessa paikassa tuo vuorokausi tarkoittaa vuorokautta arkipäivänä, ei viikonloppuna. Ei hammaslääkäriasemalla voida pitää putiikin kiinnioloaikana ihmistä odottelemassa mahdollisia peruutuksia. Arvaa, että aika klo 12 maanantaina pitää peruuttaa viimeistään edellisenä perjantaina klo 12, jottei joudu maksamaan perusmaksua.

    • 9+14

      ..Vahvistan vain sen: Eli ei voi olettaa että peruutuksen voi tehdä putiikin kiinnioloaikana. Et myöskään voi tietystikään SAADA aikaa kun liike on kiinni.
      Hammaslääkäri ei ole tehnyt virhettä, sinä olet.

      Sama kuin esimerkiksi putiikkien loma-aikoina. Esimerkiksi uimahallikin voi olla suljettu remontin ajaksi, etkai sinä voi mennä varaamaan aikaa tai mennä uimaan ko. paikkaan tällöin.

      Eri asia olisi, jos hammaslääkäri ilmoittaisikin yllättäen olevansa kiinni kyseisenä aikana. Jos sinulla on varattu aika, sinun täytyy saada se, tietysti riippuen syystä, onko lääkärien mahdollista olla paikalla ja hoitaa ajat. Esimerkiksi pommiuhka, homevauriot, terveydelliset haitat ja esteet, sekä ihmisistä riippumattomat syyt ovat syitä joiden vuoksi ajat voidaan oikeutetusti peruuttaa mutta mahdollisimman nopeasti ajoille täytyy saada toinen paikka.
      Ilman aiheellista tai korvaamatonta syytä peruutettu aika on laiton, todisteena kirjallisesta sopimuksesta voi olla ajanvarauksen varmistuslappu tai mikä vain jossa löytyy lääkärin kirjoittama todistus joka todistaa lääkärin hyväksyneen ja sopineen asiakkaan kanssa ajasta. Asiakas on velvollinen saamaan sovittu hoito ja jos omalääkäri on sairaana tälle ei voida mitään, mutta sinut on velvoitettu tällöin saamaan muulta lääkäriltä sama hoito. Ainoastaan sinun kieltäytyminen hoidosta toisella lääkärillä kumoaa oikeutesi.

      Mutta tässä tapauksessa sinulla ei ole hyvää syytä ollut peruuttamatta aikaa perjantaina.

      • Oh

        Onko tietoa missä laissa/asetuksessa löytyy kehykset ajanvarausten peruutukseen? Vai onko niin että palveluntarjoaja voi laittaa ajan peruutukseen käytännön täysin haluamakseen. Esimerkiksi että käyttämättömästä ajasta veloitetaan täysi maksu, ei peruutusmahdollisuutta?
        Ainut poikkeus tuohon olisi yllä viitattu force major -perusteinen peruutus.
        Ei kai?
        Olis kiva lähteä vaikka viikon lomareissulle, mutta tuntuu jotenkin tyhmältä etten saa aikaani peruttua millään aikavälillä, tai siis että joudun jokatapauksessa sen maksamaan.
        Eikä tuo lomareissu oikein istu force major-liigaan.


      • Wurge
        Oh kirjoitti:

        Onko tietoa missä laissa/asetuksessa löytyy kehykset ajanvarausten peruutukseen? Vai onko niin että palveluntarjoaja voi laittaa ajan peruutukseen käytännön täysin haluamakseen. Esimerkiksi että käyttämättömästä ajasta veloitetaan täysi maksu, ei peruutusmahdollisuutta?
        Ainut poikkeus tuohon olisi yllä viitattu force major -perusteinen peruutus.
        Ei kai?
        Olis kiva lähteä vaikka viikon lomareissulle, mutta tuntuu jotenkin tyhmältä etten saa aikaani peruttua millään aikavälillä, tai siis että joudun jokatapauksessa sen maksamaan.
        Eikä tuo lomareissu oikein istu force major-liigaan.

        Käytäntö niin yksityisillä kuin kunnillakin on yleensä että ilman kustannuksia voi peruuttaa edeltävään työpäivään klo 12 asti. Sen jälkeen menee sakkomaksi lieneekö jotain 30e. Et kjai noin äkkiä lomamatkoja kehittele.

        Tuo edeltävä Force Majeure söpellys tarkoittanee tuon määräajan jälkeisiä peruutuksia, ei siitä Niilokaan ota selvää.


      • Oh
        Wurge kirjoitti:

        Käytäntö niin yksityisillä kuin kunnillakin on yleensä että ilman kustannuksia voi peruuttaa edeltävään työpäivään klo 12 asti. Sen jälkeen menee sakkomaksi lieneekö jotain 30e. Et kjai noin äkkiä lomamatkoja kehittele.

        Tuo edeltävä Force Majeure söpellys tarkoittanee tuon määräajan jälkeisiä peruutuksia, ei siitä Niilokaan ota selvää.

        Kunnalliselta puolelta löytyy kyllä hyvin ajat & sakkomaksut ja ovat yleisesti samalla linjalla. Yksityisellä puolella käytäntö on kirjavampaa.
        Eli yleinen käytäntö on mitä on, mutta haluaisinkin tietää onko tuohon olemassa jotain säädöstä mikä määrittelee tätä.


    • minäääääääää

      miten toimii. mulla ti aamuna suuhygienistille aika. netissä vain uki että peruttamattomasta ajasta peritään maksu. yritin soittaa tänään sinne mutta oli mennyt kiinni ennen aikojaan mitä ei lukenut netissä (siis näköjään pääsiäisen takia). mutta netissä ei lukenut mitään ajasta milloin aika tulisi viimeistään perua. onko se nän sitten aina että se on edellisenä ARKIPÄIVÄNÄ siihen samaan aikaan mennessä kun oma aika olisi seuraavan päivänä vai kuinkakohan? eli normaalisti olisin ehtinyt peua sen vasta maannataina, nyt on vasta torstai ja kusahtiko kaikki? normaalisti vielä perjataikin olisi tässä kaikessa kakassa ollut välissä normipäivä. sis mulle tuli yhtäkkii pääsiäismatka jonne olisi kiva päästä mutta enne ti aamua en ehtisi palata kotikaupunkiini millään just niin aikaseen. joudunko nyt vain maksamaan sen tai sitten jättämään reissun välistä. sähköpostinkaan lähettäminen ei varmaan auta jos ja kun ovat jo nyt kiinni? eli lukisivat viestini vasta silloint i aamuna jolloin minunkin olisi pitänyt mennä sinne ja siten eivät enää mitenkään voi saada minun tilalleni toista asiakasta/potilasta. voihan kakka..

    • Osa-aikaeläkeläinen

      Olen ollut n. 9 v vakioasiakas eräällä erittäin pätevällä ja asiallisella h-lääkärillä Helsingissä. Olen joutunut melko usein muuttelemaan ja peruttelemaan aikoja, lähinnä työni vuoksi, joskus lyhyellä, joskus pidemmällä varoitusajalla. Koskaan aikaisemmin ei minulta ole peritty, ei edes esitetty, mitään korvausvaatimusta peruutetusta ajasta. Näihin vuosiin on mahnut isoja ja kalliitakin operaatioita (mm. implantteja yms.). Suhteemme lääkärin kanssa ovat olleet mielestäni erinomaiset. Mutta nyt sitten kävi niin, että sain 2. pääsiäispäivänä vatsataudin (epäilen Norovirusta). Koska olin aikaisemminkin lähettänyt lääkärille tekstareita ajattelin ilmoittaa nytkin tekstarilla, etten pääse tiistaina olevalle vastaanotolle klo 10 ja että varattaisiin aika joskus myöhemmin Vapun jälkeen.. Lääkäri vastasi OK tehdään niin. Näin tehtiin ja homma hoidettiin kuinkas muuten jonkun peruutusajalla. Sain laskun käteen, jota aloin tarkastella vasta kotona. Silloin meni hämmästyksen sormi ihmetyksen suuhun, laskussa oli 98 euroa laskustusta vastaanoton tyhjäkäynnistä. Soitin heti hammashoitajalle ja hän totesi, koska eivät saaneet ketään tilalle, siksi laskuttavat minua. Kerroin vatsataudista johon hän totesi ai sinä "olit sairas"? Juu olin. No, hän päätti kysyä lääkärin mielipidettä. Kohta tulikin soitto ja siellä todettiin että jos olisin silloin tekstarissa maininnut, että olen sairas, korvausta ei olisi peritty!!! No voi herran pieksut tässäkö kiitos ja luottamus vuosien yhteistyöstä?!?
      Eli kaikille neuvoksi: kun perutte ajanvarauksianne kirjoittakaa nuo kaksi taika- sanaa "olen sairas" siis vaikka olisitte jumalattomassa kankkusessa tai vain laiskankatarrin kourissa.
      Ilmoitin hoitajan välityksellä, että jos tätä ei muuteta, tulen ilman muuta vaihtamaan hammaslääkäriä! Toistaiseksi sieltä ei ole kuulunut mitään.
      Itse olen miettinyt, miksi hammaslääkärini on otanut tässä asiassa näin tylyn linjan? Olisikohan hän kyllästynyt pärstäkertoimeeni vai meneekö hänellä nykyisin niin huonosti, että joka sentti on porattava asiakkaan taskusta. Itsekkin myyntialalla olevana tiedän, että asiakkaan menettäminen on joskus aika pienestä kiinni.

      • hoitoalalla1

        Juuri tuon vuoksi itse perin kaikilta täyden hinnan, jotka peruu aikansa hoitopäivänä tai unohtavat asian kokonaan, koska näitä keksittyjä sairauksia on yllättävän paljon ja ne on helppo diagnosoida


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2246
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2074
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      168
      1854
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      168
      1679
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      19
      1305
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1178
    Aihe