Poikkeavatko oireet tavallisesta vajaatoiminnasta? Mitkä ovat olleet teidän kilpirauhasarvot? Millä arvoilla saitte lääkityksen? Osaavatko lääkärit epäillä edes tätä vaihtoehtoa?
Aivolisäkeperäinen kilpirauhasen vajaatoiminta???
12
9566
Vastaukset
- vieras2009
Mulla TSH 1,7 ja T4V 11. Mulla muitakin oireita kuin vain vajaatoimintaan liittyvää. Mutta kasvain aivolisäkkeessä todettu jo vuosia sitten.
- vajaallaa
lääkitystä vajaatoimintaan, siis thyroxiinia?
- lisäkekö?
vajaallaa kirjoitti:
lääkitystä vajaatoimintaan, siis thyroxiinia?
Miten aivolisäkeperäinen vajaatoiminta oireilee? Voitko sanoa mitä oireita sinulla on?
Minulla ei lääkitystä vajaatoimintaan, vaikka oireet hyvinkin vajaatoiminnan. tsh 2 ja t4v 13
Lisäksi minulla on outoja näköhäiriöitä, en kestä kunnolla edes tietokoneen näyttöä ja silmät sumenevat oudosti mm. kun luen jotain kirjaa tai tekstejä.
Silmät ovat todella valonarat ja välillä särkee kovasti päätä, mutta en ole ajatellut että se voisi olla aivolisäkkeestä. Kuukautiskierrotkin ovat omituiset. Vähään aikaan ei ole ollut kuukautisia juuri lainkaan, vaikka aiemmin runsaat. - lisäke
lisäkekö? kirjoitti:
Miten aivolisäkeperäinen vajaatoiminta oireilee? Voitko sanoa mitä oireita sinulla on?
Minulla ei lääkitystä vajaatoimintaan, vaikka oireet hyvinkin vajaatoiminnan. tsh 2 ja t4v 13
Lisäksi minulla on outoja näköhäiriöitä, en kestä kunnolla edes tietokoneen näyttöä ja silmät sumenevat oudosti mm. kun luen jotain kirjaa tai tekstejä.
Silmät ovat todella valonarat ja välillä särkee kovasti päätä, mutta en ole ajatellut että se voisi olla aivolisäkkeestä. Kuukautiskierrotkin ovat omituiset. Vähään aikaan ei ole ollut kuukautisia juuri lainkaan, vaikka aiemmin runsaat.Oireet pitkälti samat kuin tavallisessa vajaatoiminnassa, lisäksi minulla kanssa samoja vaivoja silmien kanssa. Poskiontelotulehduksia vasemmalla puolella ja kävellessä tuntuu vippaavan juuri vasemmalle.
TSH 1,8 ja T4V 12.
Kaipailisin lisää arvoja. - aivolisäke
lisäke kirjoitti:
Oireet pitkälti samat kuin tavallisessa vajaatoiminnassa, lisäksi minulla kanssa samoja vaivoja silmien kanssa. Poskiontelotulehduksia vasemmalla puolella ja kävellessä tuntuu vippaavan juuri vasemmalle.
TSH 1,8 ja T4V 12.
Kaipailisin lisää arvoja.Minulla oli arvot TSH 1.9 ja T4V 7.8 kun minulla diagnisoitiin vajaatoiminta 7 vuotta sitten. Kävin keskussairaalassa sisätautilääkärillä eikä mulle tehty mitään jatkotutkimuksia vaikka olen lukenut että pitäisi selvittää ainakin sillä TRH-kokeella onko aivolisäkeperäistä. Olin silloin raskaana kun tuo todettiin ja olen siitä lähtien syönyt Thyroxinia.Vastaaineet oli negatiiviset eikä mitään tyreodiittiin viittaavaa löydetty.
Lääkityksen kanssa mulla oli monta vuotta Tsh alle yhden reilusti ja T4V jotain 11 ja ihmettelin kun ei väsymys lähde millään. Nyt mulla on Tsh mittaamattomissa ja T4v päälle 20, jaksan paremmin. Kuukautiset on ollut täysin sekaisin monta vuotta ja silmien takia olen käynyt joskus silmälääkärillä, kun minulla ei saa oikein tarkaksi näköä millään vahvuuksilla, aina on hieman sumea näkö. Päätä särkee myös tosi usein.
Olen tilannut lääkäriin ajan ja ajattelin kysyä jos voisi selvitellä tuon aivolisäkkeen tilaa, mutta vaikuttaako jotenkin tuohon TRH-kokeeseen kun syön koko ajan Thyroxiinia? - Aivohypo?
aivolisäke kirjoitti:
Minulla oli arvot TSH 1.9 ja T4V 7.8 kun minulla diagnisoitiin vajaatoiminta 7 vuotta sitten. Kävin keskussairaalassa sisätautilääkärillä eikä mulle tehty mitään jatkotutkimuksia vaikka olen lukenut että pitäisi selvittää ainakin sillä TRH-kokeella onko aivolisäkeperäistä. Olin silloin raskaana kun tuo todettiin ja olen siitä lähtien syönyt Thyroxinia.Vastaaineet oli negatiiviset eikä mitään tyreodiittiin viittaavaa löydetty.
Lääkityksen kanssa mulla oli monta vuotta Tsh alle yhden reilusti ja T4V jotain 11 ja ihmettelin kun ei väsymys lähde millään. Nyt mulla on Tsh mittaamattomissa ja T4v päälle 20, jaksan paremmin. Kuukautiset on ollut täysin sekaisin monta vuotta ja silmien takia olen käynyt joskus silmälääkärillä, kun minulla ei saa oikein tarkaksi näköä millään vahvuuksilla, aina on hieman sumea näkö. Päätä särkee myös tosi usein.
Olen tilannut lääkäriin ajan ja ajattelin kysyä jos voisi selvitellä tuon aivolisäkkeen tilaa, mutta vaikuttaako jotenkin tuohon TRH-kokeeseen kun syön koko ajan Thyroxiinia?TSH 1,13 ja T4V 10,8 edelliset kokeet ja nyt TSH 1,4 ja T4V 12,2. Tällaisia numerot ovat olleetkin ja jossain vaiheessa lääkityskin. Ei koskaan tutkittu aivolisäkeperäisyyden mahdollisuutta (terveyskeskus). Muiden arvot näyttää tutuilta. Väsymystä, muisti pätkii, kiukkuisuus, näko menee, menkat heittää...
- Infotus
Aivohypo? kirjoitti:
TSH 1,13 ja T4V 10,8 edelliset kokeet ja nyt TSH 1,4 ja T4V 12,2. Tällaisia numerot ovat olleetkin ja jossain vaiheessa lääkityskin. Ei koskaan tutkittu aivolisäkeperäisyyden mahdollisuutta (terveyskeskus). Muiden arvot näyttää tutuilta. Väsymystä, muisti pätkii, kiukkuisuus, näko menee, menkat heittää...
Nimimerkille aivolisäke:
http://www.tyks.fi/store/tykslab/ohjekirja/2763.html
"Hyvin monet lääkeaineet häiritsevät tuloksia, joten ne olisi jätettävä pois potilaalta mieluiten viikkoa ennen koetta... "
Jos menet kokeeseen saat varmaan siihen hyvät ohjeet. Omatoimisesti kun ei voi tyroksiiniakaan jne. jättää pois. - Aivotar
Infotus kirjoitti:
Nimimerkille aivolisäke:
http://www.tyks.fi/store/tykslab/ohjekirja/2763.html
"Hyvin monet lääkeaineet häiritsevät tuloksia, joten ne olisi jätettävä pois potilaalta mieluiten viikkoa ennen koetta... "
Jos menet kokeeseen saat varmaan siihen hyvät ohjeet. Omatoimisesti kun ei voi tyroksiiniakaan jne. jättää pois.Miten aivoperäista vajaatoimintaa lääkitään? Onko peruslääke thyroxin?
- ........
Aivotar kirjoitti:
Miten aivoperäista vajaatoimintaa lääkitään? Onko peruslääke thyroxin?
Lääkityksessä kannattaa seurata T4V:tä ja T3V:tä - TSH on joka tapauksessa matala ja merkityksetön.
- Kärsivä
lisäkekö? kirjoitti:
Silmät ovat todella valonarat ja välillä särkee kovasti päätä, mutta en ole ajatellut että se voisi olla aivolisäkkeestä. Kuukautiskierrotkin ovat omituiset. Vähään aikaan ei ole ollut kuukautisia juuri lainkaan, vaikka aiemmin runsaat.Hei!
Kuvailit juuri täystin minun oireeni! Mietin jopa hetken, että olenko minä itse kirjoittanut tuon tekstin tänne.
Oletko jo saanut tuloksia mikä sinua vaivaa?
Olisin enemmän, kuin kiitollinen jos joku teistä kertoisi mistä johtuu nämä kummalliset näköhäiriöt ja oireet? Itselläni siis vajis ja thyroxin lääkityksenä.
palelu ja sairastelu on loppunut, mutta muut oireet jääneet. Pahimpana huimaus, valon- ja äänien arkuus, sekä näön sumeneminen.
Mulle voi laittaa viestiä liisbeth at hotmail.fi
Olisi kiva saada vertaistukea.
- Lumikka
Millaiset TPO ja tygl-ab arvot teillä aivolisäkeperaisillä ovat olleet? Aiheittaako se vasta-aineita?
- ........
nostaa vasta-aineet - se ei liity aivolisäkkeeseen. Toki voi kumpaakin sorttia - "tavallista" ja aivolisäkeperästä - olla yhtä aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166929- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001938En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708