Onko kenelläkään kokemusta kovasta kivusta alaselässä joka säteilee peräsuoleen? Olen hyvin ahdistunut, koska selkääni on tutkittu ja magneettikuvissa todettu: täysin kulunut, nikamansiirtymiä, välilevyn pullistuma, ahtaumaa, kulumaa jne.
Leikata ei voi, koska keuhkosairauteni estää nukutuksen. Pääsen tuskin kävelemään ja tasapainokin alkaa olla sillä hilkulla. Tämä muutos pahempaan on tullut ihan kuukauden aikana. Eniten huolestuttaa, masentaa ja ahdistaa tuo kamala peräsuolikipu joka on pahimmillaan aamulla heti, kun nousen sängystä.
Käveleminen metriäkään on yhtä tuskaa. Kävin kirurgilla ja hän sanoi sen johtuvan selästä. Tramalia on pakko syödä maksimimäärä - vaikka olen yrittänyt olla minimiannoksella. Muuten: paksusuolen tähystyskin tehtiin alkukesästä.
Masennusta lisää puolison menetys alle vuosi sitten.
Olisin kovin kiitollinen vastauksista.
Peräsuoleen säteilevä kipu!
9
15632
Vastaukset
- on kokemusta
kivusta, joka säteilee juuri peräsuoleen. Se onkin hermokivuista pahimpia ja tuskanhiki oli tuttu tunne, ennenkuin kipulääke alkoi vaikuttamaan.
Kipu saattoi tulla ihan milloin vain, usein syvästä unestakin herätti ja ainut apu on lääke, joka siihen auttaa, sillä sitä tuskaa ei kovin kauan pystynyt kuuntelemaan.
Nyt minut on leikattu selästä, oli paha ahtauma, nikaman liukumaa ja rappemaa koko rangan alueella.
Se on auttanut jonkin verran, mutta hermo on kyllä edelleen välillä ärhäkkänä ja jodun kipua lääkitsemään.
Lääkärin mukaan vie oman aikansa, kun on vuosia ollut hermot pinteessä, se paraneminen.
Eikä sekään ole vielä varmaa, mitä kipua jää, sillä leikkauksetkaan ei niitä kaikkia paranna. Jospa pystyisit lääkittynä edes vähän kävelemään, sekin olisi mielialalle hyväksi.
Voimia Sinulle surusi käsittelyyn, sillä se on oma prosessinsa ja toipuminen siitäkin vie aikansa.- Aloittaja
vastausta! Kiitos, että sinä vaivauduit.
Kamalaa on tämän kivun kanssa eläminen. Olen ihan lääketokkurassa: soitin tänään lääkärille joka kehoitti tuplaamaan kipulääkkeet.
Minulla ei yöllä mitään kipuja - vain seisoessa, kävellessä ja istuessa.
Kiitos vastauksestasi -helpotti, kun tietää, ettei ole ainut! - luudutettujäykistetty
Aloittaja kirjoitti:
vastausta! Kiitos, että sinä vaivauduit.
Kamalaa on tämän kivun kanssa eläminen. Olen ihan lääketokkurassa: soitin tänään lääkärille joka kehoitti tuplaamaan kipulääkkeet.
Minulla ei yöllä mitään kipuja - vain seisoessa, kävellessä ja istuessa.
Kiitos vastauksestasi -helpotti, kun tietää, ettei ole ainut!Mut leikattiin 1,5 vuotta sitten; luudutus/jäykistys titaanilla ja luusiirteellä. Ahtaumia, siirtymiä siis mullakin. Mun onni ettei kivut ehtineet olla pitkään (hermo muut kivut), vaan pääsin melko nopeasti leikkaukseen. Mullakin oli kipuja/tuntemuksia varmaan 100 erilaista, mutta yksi niistä ikävimmistä oli juuri tuo peräsuoleen säteilevä kipu, kuin puukoisku välillä, joskus taas kuin suonenveto.
Leikkaus vei kaikki kivut, joten olen päässyt normaaliin elämään... eikö sulla aloittaja tosiaankaan ole mitään mahdollisuutta leikkaukseen?? - Aloittaja
luudutettujäykistetty kirjoitti:
Mut leikattiin 1,5 vuotta sitten; luudutus/jäykistys titaanilla ja luusiirteellä. Ahtaumia, siirtymiä siis mullakin. Mun onni ettei kivut ehtineet olla pitkään (hermo muut kivut), vaan pääsin melko nopeasti leikkaukseen. Mullakin oli kipuja/tuntemuksia varmaan 100 erilaista, mutta yksi niistä ikävimmistä oli juuri tuo peräsuoleen säteilevä kipu, kuin puukoisku välillä, joskus taas kuin suonenveto.
Leikkaus vei kaikki kivut, joten olen päässyt normaaliin elämään... eikö sulla aloittaja tosiaankaan ole mitään mahdollisuutta leikkaukseen??Neutokirurgi sanoi elokuussa, että kohdallani ei leikkaus tule kyseeseen, koska minulla on pahat, krooniset keuhko-ongelmat. Nukutus on liian iso riski. Ylipainoa on myös, joten ei kuulema ole varmaa, pysyykö se jäykistysrauta paikoillaan tms.
Nyt on kyllä niin, että en pysty oikeastaan yhtään seisomaan suorassa ilman, että nojaa johonkin. Hirmuinen kipu alkaa HETI, kun nousen sängystä. Enää ei auta 2 kpl Tramaliakaan kerralla. Mahakin alkaa jo oireilla lääkkeistä, koska tulehduskipulääkettä pitää ottaa samalla.
Kipu hallitsee koko elämääni; elän kivun ehdoilla. Tottakai myös psyyke on kovilla ja elämänhalu tiessään...kun näkee tulevaisuuden vain yhä pahenevana.
Viimeksi kirurgi nyt puhui kipupistoksista (puudutuspiikeistä) joita kuulema voidaan antaa.
Jotain tässä pitäisi tehdä... - puuspuus
Aloittaja kirjoitti:
Neutokirurgi sanoi elokuussa, että kohdallani ei leikkaus tule kyseeseen, koska minulla on pahat, krooniset keuhko-ongelmat. Nukutus on liian iso riski. Ylipainoa on myös, joten ei kuulema ole varmaa, pysyykö se jäykistysrauta paikoillaan tms.
Nyt on kyllä niin, että en pysty oikeastaan yhtään seisomaan suorassa ilman, että nojaa johonkin. Hirmuinen kipu alkaa HETI, kun nousen sängystä. Enää ei auta 2 kpl Tramaliakaan kerralla. Mahakin alkaa jo oireilla lääkkeistä, koska tulehduskipulääkettä pitää ottaa samalla.
Kipu hallitsee koko elämääni; elän kivun ehdoilla. Tottakai myös psyyke on kovilla ja elämänhalu tiessään...kun näkee tulevaisuuden vain yhä pahenevana.
Viimeksi kirurgi nyt puhui kipupistoksista (puudutuspiikeistä) joita kuulema voidaan antaa.
Jotain tässä pitäisi tehdä...joilla on peräsuolikipua niin peräaukon ympärillä myös lihakset kipeinä? Minulla on pakarat todella kipeät, samoin nivuset ja peräaukon ympäriltä kun painelee niin aijaijai :S aiemmin tätä on kestänyt mutta nyt minulla on pohkeet ja muutenkin koko jalat aivan jäykkinä ja heikkoina ja olen vasta 22 vuotta. Myös selkä kipeä mutta ei mitenkään eritysen. Voisiko jossain alaselässä olla jotain hermohäikkää vaikkei itse selän kipu olekaan todella paha? Tässä on nimittäin tullut jos jonkinnäköistä aivokasvaimen tai ms-taudin pelkoa..
- Aloittaja
puuspuus kirjoitti:
joilla on peräsuolikipua niin peräaukon ympärillä myös lihakset kipeinä? Minulla on pakarat todella kipeät, samoin nivuset ja peräaukon ympäriltä kun painelee niin aijaijai :S aiemmin tätä on kestänyt mutta nyt minulla on pohkeet ja muutenkin koko jalat aivan jäykkinä ja heikkoina ja olen vasta 22 vuotta. Myös selkä kipeä mutta ei mitenkään eritysen. Voisiko jossain alaselässä olla jotain hermohäikkää vaikkei itse selän kipu olekaan todella paha? Tässä on nimittäin tullut jos jonkinnäköistä aivokasvaimen tai ms-taudin pelkoa..
Alaselkä on ihan "sökö", on kulumaa, ahtaumaa, siirtymää, pullistumaa jne. Ja jalat painavat kuin 100 kg kappale, varsinkin aamuisin.
Minulla kyllä kaikki lie johtuvat selästä, tuo peräsuoleen säteilevä kipu on vaan tullut uutena ja on todella tuskallinen.
Pyydä tutkimuksia: magneettikuvaus on paras.
- before
Löysin viestisi täältä ja ajattelin kommentoida minäkin tässä.
Mulla on myös ollut jo usean vuoden ajan kipuja, jotka tuntuvat peräsuolessa. Monesti käy niin, etten pysty yhtään istumaan peffani päällä, koska on kovat kivut. Olen myös kokenut sen, että herään yöllä aivan kauheeseen peräsuolen kipuun, ja silloin on aivan pakko nousta ylös ja yleensä menen vessaan yrittämään kakkaamista. Aina se ei onnistu. Viimeksi kun tällainen tapaus sattui, en saanut kakattua ja oli pakko ottaa burana kivun takia. Kipu lähti ja sain taas nukuttua.
En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että selkävaivat aiheuttavat tämän kivun, olen luullut kivun olevan aivan peräsuolesta kiinni. Minulla kuitekin on lannerangan rappeutuma, siis kulumia ym. vikoja siellä. LIsäksi mulla on kuusi nikamaa lannerangassa, kun niitä normaalisti on viisi. Selkäranka on kiero eli on skolioosia. Mulla on koko ikäni ollut selkä kipeä ja nythän se on jo aivan tohjona. Kuvattu on, mutta mitään ei ole tehty. Lonkat ovat jatkuvasti kipeät ja kävely on aika vaikeaa. Enää en pysty lenkille lähtemään, vaan liikunnan hoidan kuntopyörällä. Se sopii paremmin selkävaivaiselle.
Kaksi vuotta sitten mulle puhkesi niveltulehdus, joka on diagnosoitu reumaksi, reumatekijää ei ole löytynyt. Vuosi sitten alkoi tosi kovat kivut yläselässä lapojen välissä, kulumia oli sielläkin, kun kuvattiin. Näitä selkävaivoja on siis jo joka lähtöön. En tiedä miten tässä kohta pärjää, kun on niin kipeä ja toimintakyky huono, että omin avuin ei ainakaan enää selviä.
Mulle ei ole mitään leikkausta edes ehdotettu näiden vaivojen takia. Tuosta sun viestistä luin, että sulle ei leikkauksia voi tehdä keuhkosairauksien takia. Mitä sun keuhkoissa on vikana? Mulla nimittäin itsellä on todettu astma ja alkava keuhkoahtauma. Tuli nyt sitten mieleeni, että olisko mullekin leikkaukset liian suuri riski ?
Alaselkä aiheuttaa mulle jalkaongelmia, mun on hirveän vaikea seisoa jalkojen päällä pitempään, aina täytyy oikeastaan pitää jostakin kiinni. Tänä aamuna viimeksi kaaduin kohta ylösnousun jälkeen, en ymmärrä miksi. Mutta sen ymmärrä nyt, että mun peräsuolikipu voikin johtua tuosta selästäni, se kun on aina kipeä. Tramalia en ole alkanut syömään, mutta Panacodia käytän kyllä. Olen vasta 58 vuotias, mutta ei nämä vaivat ikään katso. - piteisalo
HEI VAAN KANSSASISARET!!!!!!!!
OLIKIN "ILO" LÖYTÄÄ SAMASTA PERÄSUOLIKIVUSTA KÄRSIVIÄ..JA SAMAT OVET SELKÄ LÖYDÖKSET SI-NIVELEN
RAPPEUMA, LIUKUMA, AHTAUMAA ALIMMISSA HERMOAUKOISSA, .5- V ON MENNYT PULLISTUMASTA JA KIVUT PERÄSUOLESSA N 2-V. LEIKKAUSTA EI OLE EHDOTETTU...KÄYN PUNTTISALISSA JA TEEN KAIKENLAISIA
SYVIÄ LIHAS HARJOITUKSIA MELKEIN PÄIVITTÄN...MAKAAMINEN PAHENTAA KAIKKIA KIPUJA MYÖS JALOISSA.
EHDOTTOMASTI KANNATTAA HARJOITTAA AINAKIN KÄVELYÄ JA VOIMISTAA LIHAKSIA KAUTTAALTAAN KOKO KROPASSA.
USKON ETTÄ PERÄSUOLEN SUPISTUS HARJOITUKSILLA LANTIONPOHJAN LIHAKSET VOIMISTUVAT JA AINEEN
VAIHDUNTA VILKASTUU, NÄITÄ TÄYTYY TEHDÄ PÄIVITTÄIN, OLEN KUITENKI PÄÄTYNYT MENEMÄÄ JUURI
NEUROKIRURGIN VASTAAN OTOLLE...ERÄÄLLE TUTULLE ON TEHTY PUHDISTUS OPERAATIO AHTAUTUNEISIIN
HERMOAUKKOIHIN YM EIKÄ JÄYKISTETTY NIKAMAA....LOPPUTULOS ON OLLUT HYVÄ JA HÄN VOI TAAS
HARRASTAA TANSSIA, RATSASTUSTA YM:)- kirjaimellisesti
Saisi paremmin luettua viestisi jos käyttäisit pieniä kirjaimia etkä "huutaisi" koko aikaa. Onnistuu kun otat CapsLockin pois päältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740