akvaarion pohjalle on ilmestynyt hiekalle outoa levää joka on väriltään vihreän tummaa/harmaata. Olemme laponneet sitä monena päivänä ja vaihtaneet vettä. LEvä ei vaan suostu häviämään. Mitä voimme tehdä. Pari kalaa on jo kuollut? Apua!!
Apua! Outoa levää
14
2874
Vastaukset
- tulipyrstö
Kerro vesiarvot NO2, NO3 ja pH. Millainen valaistus, milloin vaihdettu putket, suodatus, ruokinta ja vedenvaihtorutiini?
Näiden tietojen jälkeen voimme miettiä, mikä on mahdollinen syy levän kasvuun.- Aloittelija............
vesiarvot ovat olleet testien mukaan normaalit koko ajan. Akvaario on oikeaoppisesti kypsytetty 1,5 vuotta sitten.
Vettä vaihdamme (lappoamme pohjan) isomman määrän joka viikko ja tarvittaessa sitten lisäksi vielä vaihdamme pienempiä määriä nyt kun on ollut levää.
Suodatin Eheim Pick-up 2010. Lamppu on vaihdettu 1,5 vuotta sitten. Lamppu normaalisti päällä 11 h/pv. Kannattaisiko valaistuksen määrää vähentää? Olen nyt säätänyt valaistuksen 4 h/pvä. Ruokaa annan todennäköisesti liikaa ainakin välillä. Voisin siirtyä antamaan ruokaa kerran päivässä. Paastopäivä on ollut kerran viikossa.
Akvaarion kalat: 10 neontetraa, 8 rubiinitetraa, 4 kuparimonnista, 2 piikkisilmää ja 1 partamonni. 100 litraa.
Akvaarioon ei paista aurinko tai se ei ole patterien lähellä. Akvaariossa on lämmitin ja lämpötila 24-25 astetta. Vesi on pehmeää meidän asuinalueella.
Haluaisin akvaarioni voivan hyvin. Kuinka helposti kalat kuolevat nälkään jos niitä ruokkii liian vähän? Pelottaa etteivät pohjakalat sitten saa ruokaa ollenkaan. Tetroille ruokana: TetraMin hiutaleet. Monnisille ja piikkisilmille Sera vipachips pohjaruoka. Varsinkin pohjaruuan oikea annostelu on mielestäni vaikeaa. Paljonko sitä pitäisi antaa päivässä???
Kiitos avusta. - fish KING
Aloittelija............ kirjoitti:
vesiarvot ovat olleet testien mukaan normaalit koko ajan. Akvaario on oikeaoppisesti kypsytetty 1,5 vuotta sitten.
Vettä vaihdamme (lappoamme pohjan) isomman määrän joka viikko ja tarvittaessa sitten lisäksi vielä vaihdamme pienempiä määriä nyt kun on ollut levää.
Suodatin Eheim Pick-up 2010. Lamppu on vaihdettu 1,5 vuotta sitten. Lamppu normaalisti päällä 11 h/pv. Kannattaisiko valaistuksen määrää vähentää? Olen nyt säätänyt valaistuksen 4 h/pvä. Ruokaa annan todennäköisesti liikaa ainakin välillä. Voisin siirtyä antamaan ruokaa kerran päivässä. Paastopäivä on ollut kerran viikossa.
Akvaarion kalat: 10 neontetraa, 8 rubiinitetraa, 4 kuparimonnista, 2 piikkisilmää ja 1 partamonni. 100 litraa.
Akvaarioon ei paista aurinko tai se ei ole patterien lähellä. Akvaariossa on lämmitin ja lämpötila 24-25 astetta. Vesi on pehmeää meidän asuinalueella.
Haluaisin akvaarioni voivan hyvin. Kuinka helposti kalat kuolevat nälkään jos niitä ruokkii liian vähän? Pelottaa etteivät pohjakalat sitten saa ruokaa ollenkaan. Tetroille ruokana: TetraMin hiutaleet. Monnisille ja piikkisilmille Sera vipachips pohjaruoka. Varsinkin pohjaruuan oikea annostelu on mielestäni vaikeaa. Paljonko sitä pitäisi antaa päivässä???
Kiitos avusta.Vesiarvot numeroina, mitattuna ennen veden vaihtoa, toivottavasti tippatestereillä ;)
Loisteputken kyljessä on putken tiedot, kerrotko ne...
Hiekan päällä oleva levä, haiseeko se kun poimit sitä pois pohjalta...
- minkälaista/väristä pohjahiekkaa
- paljonko kasveja, mitä lannoitteita käytät, kuinka usein...
Pohjaruokaa vain yksi pelletti/pohjakala. Ei ne kalat sinne nälköön kuole vaikka saisivat vain joka toinenkin päivä ruokaa ;)
- kaloille voisi olla hieman monipuolisempikin ruokavalio, erilaisia kuivaruokia, pohjapellettejä, joskus myös pakaste toukkia yms.
Paljoko tuo isompi määrä on veden vaihdossa?
Muuten kaikki kuulostaisi olevan kunnossa, periaatteessa ;) - Onneton......
fish KING kirjoitti:
Vesiarvot numeroina, mitattuna ennen veden vaihtoa, toivottavasti tippatestereillä ;)
Pohjaruokaa vain yksi pelletti/pohjakala. Ei ne kalat sinne nälköön kuole vaikka saisivat vain joka toinenkin päivä ruokaa ;)
- kaloille voisi olla hieman monipuolisempikin ruokavalio, erilaisia kuivaruokia, pohjapellettejä, joskus myös pakaste toukkia yms.
Muuten kaikki kuulostaisi olevan kunnossa, periaatteessa ;)vettä vaihdamme kerran viikossa noin 1/3. tarvittaessa sitten pienempiä vaihtoja. Levä on mattomaista, hajusta en tiedä. Mieheni sitä putsailee aina pois. Akvaarion vesi on muuten kirkasta, pohjalle vaan kertyy tuota tummaa, vihreetä, mattomaista levää. Ollaan jo ihan epätoivoisia.. Levä tulee aina vaan takas vaikka kuinka sitä hiekan päältä lapotaan pois.
Loisteputkesta tietoa... Aquastar F18W (174 - T8) Toivottavasti katoin oikein, oli vähän piilossa tuo teksti. Yritin ettiä sitä lampun pahvia, mutta en sitä mistään löytänyt. Varmaan hävittänyt jonnekin.
Meillä ei ole tippatestejä vaan Tetran liuskatesti, no3 = (10) tai15, No2 = 0, GH - alkuperäinen.....
Onneton...... kirjoitti:
vettä vaihdamme kerran viikossa noin 1/3. tarvittaessa sitten pienempiä vaihtoja. Levä on mattomaista, hajusta en tiedä. Mieheni sitä putsailee aina pois. Akvaarion vesi on muuten kirkasta, pohjalle vaan kertyy tuota tummaa, vihreetä, mattomaista levää. Ollaan jo ihan epätoivoisia.. Levä tulee aina vaan takas vaikka kuinka sitä hiekan päältä lapotaan pois.
Loisteputkesta tietoa... Aquastar F18W (174 - T8) Toivottavasti katoin oikein, oli vähän piilossa tuo teksti. Yritin ettiä sitä lampun pahvia, mutta en sitä mistään löytänyt. Varmaan hävittänyt jonnekin.
Meillä ei ole tippatestejä vaan Tetran liuskatesti, no3 = (10) tai15, No2 = 0, GHen lannoita kasveja mitenkään. Kasvavat kyllä muutenkin. Varsinkin intianvesitähdikki. Pitäisikö käyttää jotain lannoitetta? Mietin vaan tuossa tuota pohjaa, että pitäisikö sitä jotenkin möyhiä ihan pohjalasia myöten, sitä hiekkaa meinaan????
Nii ja vesiarvot otin hetkisitten ennen kuin alamme siivoomaan akvaariota jälleen levästä. Edellisestä vedenvaihdosta 4 pv. Silloin vaihdoimme tavallisen marjasankon kokoisen sankon vettä. Nyt siis tulossa 1/3 vedenvaihto. - fish KING
alkuperäinen..... kirjoitti:
en lannoita kasveja mitenkään. Kasvavat kyllä muutenkin. Varsinkin intianvesitähdikki. Pitäisikö käyttää jotain lannoitetta? Mietin vaan tuossa tuota pohjaa, että pitäisikö sitä jotenkin möyhiä ihan pohjalasia myöten, sitä hiekkaa meinaan????
Nii ja vesiarvot otin hetkisitten ennen kuin alamme siivoomaan akvaariota jälleen levästä. Edellisestä vedenvaihdosta 4 pv. Silloin vaihdoimme tavallisen marjasankon kokoisen sankon vettä. Nyt siis tulossa 1/3 vedenvaihto.Vettä vaihtoon ainakin puolet kerralla, viikottain tai kolmannes kahdesti tästä eteenpäin !!!
Ruokkikaa kaloja varovasti, niin vähän kuin kalat vain syövät n. minuutin aikana.
Pitäkää viikon aikana pari päivää paastoa, eli ette anna kaloille ruokaa lainkaan.
Poistakaa lappoimurilla levää sinnikkäästi.
Peskää leväiset koristeet levistä puhtaiksi, juuriharjalla lämpimässä vedessä.
Poistakaa leväisiä lehtiä, ravitkaa kasveja niukasti mutta kuitenkin että kasvit saisivat jotain ravinnetta ;)
Kuinka vanha valaisimen putki mahtaa olla ???
- yli kolme vuotta vanha putki on menettänyt uuden valotehostaan ja laadustaan/sävystään 2/3 osaa, uuden vaihto olisi paikallaan, hanki yli 10000Kelvinin putki
Pitäkää valoja päällä vain n. 6-8h/pvä !!!
Hankkikaa ko. tippatesterit pitoisuuksille joita mittaatte liuskalla.
Mitatkaa vesi juuri ennen veden vaihtoa ja muutama päivä vaihdonjälkeen, verratkaa tuloksia... jos kaloja kuolee ei vesikään ole aivan kaloille sopivaa :(
Hiekkaa voi tökkiä vaikka coktail tikulla silloin tällöin niin se ei ainakaan pääse tukkeutumaan. - alkuperäinen.....
fish KING kirjoitti:
Vettä vaihtoon ainakin puolet kerralla, viikottain tai kolmannes kahdesti tästä eteenpäin !!!
Ruokkikaa kaloja varovasti, niin vähän kuin kalat vain syövät n. minuutin aikana.
Pitäkää viikon aikana pari päivää paastoa, eli ette anna kaloille ruokaa lainkaan.
Poistakaa lappoimurilla levää sinnikkäästi.
Peskää leväiset koristeet levistä puhtaiksi, juuriharjalla lämpimässä vedessä.
Poistakaa leväisiä lehtiä, ravitkaa kasveja niukasti mutta kuitenkin että kasvit saisivat jotain ravinnetta ;)
Kuinka vanha valaisimen putki mahtaa olla ???
- yli kolme vuotta vanha putki on menettänyt uuden valotehostaan ja laadustaan/sävystään 2/3 osaa, uuden vaihto olisi paikallaan, hanki yli 10000Kelvinin putki
Pitäkää valoja päällä vain n. 6-8h/pvä !!!
Hankkikaa ko. tippatesterit pitoisuuksille joita mittaatte liuskalla.
Mitatkaa vesi juuri ennen veden vaihtoa ja muutama päivä vaihdonjälkeen, verratkaa tuloksia... jos kaloja kuolee ei vesikään ole aivan kaloille sopivaa :(
Hiekkaa voi tökkiä vaikka coktail tikulla silloin tällöin niin se ei ainakaan pääse tukkeutumaan.Levää on saatu nyt pois hoitotoimien ansiosta. Kaloja kuitenkin kuolee edelleenkin. Monnisia jäljellä enään 2 kpl. Harmittaa. Taidan luopua akvasta. Meillä on liuskatesterit joiden mukaan vesiarvot pitäis olla kunnossa. Uutta lamppua ei olla vielä ostettu, katotaan jääkö sinne yhtään kalaa henkiin etes.
- Ms.x
Levää on saatu nyt pois hoitotoimien ansiosta. Kaloja kuitenkin kuolee edelleenkin. Monnisia jäljellä enään 2 kpl. Harmittaa. Taidan luopua akvasta. Meillä on liuskatesterit joiden mukaan vesiarvot pitäis olla kunnossa. Uutta lamppua ei olla vielä ostettu, katotaan jääkö sinne yhtään kalaa henkiin etes.
Levän laatu olisi hyvä myös selvittää :
http://www.akvaariojalintu.com/ezfiles/LEVIENTUNNISTUSLISTA.pdf
Mattomainen levä kuulostaa sinilevältä. Se lienee usein uusien akvaarioiden riesa, kun akvaario hakee vielä "tasapainoa".
Mistä päin olet, mikä vesi ? Käytätkö vedenparannusainetta ?
Missä vaiheessa ongelma lähti käsistä, onko aina ollut levän kanssa vaikeuksia ?
Kiertääkö vesi hyvin pinnalla ?
Minä tekisin näin : radikaali siivous : levättyneet kasvit pois ja uutta tilalle. Uusia kasveja saa usein lahjoituksenakin aquawebin puolelta. Nopeakasvuisia kasveja tilalle. Kaikki näkyvä levä pois.
Uusi putki mun mielestä jo. Itse oon vaihtanut viim.1,5 v kuluttua. Noissa rajoilla olen huomannut kasvien alkavan menettää kasvuvoimiaan ja levääkin on ilmestynyt. Meillä on kyl alle 10 000 kelvineillä pärjätty noissa pikkuakvoissa ilman leväräjähdyksiä ;). Kasveja kannattaa lannoittaa ja siinäkin malttia. Levät kilpailee kasvien kanssa, joten kannattaa panostaa kasvien hyvin vointiin. Ne kantsii myös istuttaa niin, että on tilaa ympärillä kasvaa.
Vedenvaihtoa voisi olla enemmänkin viikossa. Itse vaihdan lähes puolet viikottain.
Onko kyseinen hiekka sellaista pallomaista vaaleaa ? Sellaista olen taannoin nähnyt sinilevälautan alla. En tiijä onko sellainen pohja jotenkin levälle otollisempaa, mutta kuitenkin.
Maltillinen ruokinta tosiaan. Tarkkaile kalojasi, minkä verran ne pystyvät syömään kerralla, ettei jäisi ylijäämää muhimaan leville. Voisit monipuolistaa ruokavaliotakin erilaisilla hiutaleilla, pohjaruoilla. Jotkut ruoatkin voivat kuormittaa vettä enemmän kuin toiset. Itse olen ollut huomaavinani ainakin katkarapupellettien suhteen tämän.
fish KINGIn ohjeita kannatan. - alkuperäinen.....
Ms.x kirjoitti:
Levän laatu olisi hyvä myös selvittää :
http://www.akvaariojalintu.com/ezfiles/LEVIENTUNNISTUSLISTA.pdf
Mattomainen levä kuulostaa sinilevältä. Se lienee usein uusien akvaarioiden riesa, kun akvaario hakee vielä "tasapainoa".
Mistä päin olet, mikä vesi ? Käytätkö vedenparannusainetta ?
Missä vaiheessa ongelma lähti käsistä, onko aina ollut levän kanssa vaikeuksia ?
Kiertääkö vesi hyvin pinnalla ?
Minä tekisin näin : radikaali siivous : levättyneet kasvit pois ja uutta tilalle. Uusia kasveja saa usein lahjoituksenakin aquawebin puolelta. Nopeakasvuisia kasveja tilalle. Kaikki näkyvä levä pois.
Uusi putki mun mielestä jo. Itse oon vaihtanut viim.1,5 v kuluttua. Noissa rajoilla olen huomannut kasvien alkavan menettää kasvuvoimiaan ja levääkin on ilmestynyt. Meillä on kyl alle 10 000 kelvineillä pärjätty noissa pikkuakvoissa ilman leväräjähdyksiä ;). Kasveja kannattaa lannoittaa ja siinäkin malttia. Levät kilpailee kasvien kanssa, joten kannattaa panostaa kasvien hyvin vointiin. Ne kantsii myös istuttaa niin, että on tilaa ympärillä kasvaa.
Vedenvaihtoa voisi olla enemmänkin viikossa. Itse vaihdan lähes puolet viikottain.
Onko kyseinen hiekka sellaista pallomaista vaaleaa ? Sellaista olen taannoin nähnyt sinilevälautan alla. En tiijä onko sellainen pohja jotenkin levälle otollisempaa, mutta kuitenkin.
Maltillinen ruokinta tosiaan. Tarkkaile kalojasi, minkä verran ne pystyvät syömään kerralla, ettei jäisi ylijäämää muhimaan leville. Voisit monipuolistaa ruokavaliotakin erilaisilla hiutaleilla, pohjaruoilla. Jotkut ruoatkin voivat kuormittaa vettä enemmän kuin toiset. Itse olen ollut huomaavinani ainakin katkarapupellettien suhteen tämän.
fish KINGIn ohjeita kannatan.Ohessa kuva levästä. toivottavasti saatte jotain selvää. Kamerani ei ole hirveän hyvä.. joten anteeksi kuvanlaatu jo etukäteen. Jospa joku näistä linkeistä toimisi. Yritän laittaa uuden jos ei pelitä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5310181.jpg
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5310181.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/b/00072/5310181.jpg[/IMG][/URL]
Kiitos avustanne! - fish KING
Ohessa kuva levästä. toivottavasti saatte jotain selvää. Kamerani ei ole hirveän hyvä.. joten anteeksi kuvanlaatu jo etukäteen. Jospa joku näistä linkeistä toimisi. Yritän laittaa uuden jos ei pelitä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5310181.jpg
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5310181.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/b/00072/5310181.jpg[/IMG][/URL]
Kiitos avustanne!Vesijohtovedessä on nyt arvot pielessä, epäilemmä.
Mittauta veden NO2 sekä NO3 ja pH että KH/GH tippatesteri testeillä ennen seuraavaa osittaista vedenvaihtoa, vaikka paikkakuntasi akvaliikkeessä jos et rasaki niitä itse ostaa.
Vaihdatko vettä nyt ohjeiden mukaisesti?
- veden vaihdon yhteydessä, poista ahkerasti levää pois, niin laseista kuin pohjaltakin
- ruoki kaloja erittäin niukasti, tarkkaile koko ajan että kaikki tulee syötyä, älä anna liikaa ruokaa
- miten kasvit voivat, jos hyvin, hanki lisää!!
- anna kasveille ravinnetta vähemmän mitä tähän mennessä olet joutunut annostelemaan!!
Levien kasvua edistävät syyt.
• Alentunut valoteho vanhentuneissa loisteputkissa
tai sopimattomat loisteputket
• Vanhentuneesta tekniikasta johtuen
useimmat markkinoilla olevat loisteputket
luovuttavat osan valostansa muodossa, jota
levät pystyvät hyödyntämään, mutta kasvit eivät
• Nitraatti- ja fosfaattiarvot tai silikaatti arvot
ovat liian korkeat
• Vesi, jota käytät osittaisiin vedenvaihtoihin,
sisältää likaa silikaattia, nitraattia ja fosfaattia.
Näin on usein lähde- ja kaivovesissä,
joskus jopa vesijohtovedessä - alkuperäinen.....
fish KING kirjoitti:
Vesijohtovedessä on nyt arvot pielessä, epäilemmä.
Mittauta veden NO2 sekä NO3 ja pH että KH/GH tippatesteri testeillä ennen seuraavaa osittaista vedenvaihtoa, vaikka paikkakuntasi akvaliikkeessä jos et rasaki niitä itse ostaa.
Vaihdatko vettä nyt ohjeiden mukaisesti?
- veden vaihdon yhteydessä, poista ahkerasti levää pois, niin laseista kuin pohjaltakin
- ruoki kaloja erittäin niukasti, tarkkaile koko ajan että kaikki tulee syötyä, älä anna liikaa ruokaa
- miten kasvit voivat, jos hyvin, hanki lisää!!
- anna kasveille ravinnetta vähemmän mitä tähän mennessä olet joutunut annostelemaan!!
Levien kasvua edistävät syyt.
• Alentunut valoteho vanhentuneissa loisteputkissa
tai sopimattomat loisteputket
• Vanhentuneesta tekniikasta johtuen
useimmat markkinoilla olevat loisteputket
luovuttavat osan valostansa muodossa, jota
levät pystyvät hyödyntämään, mutta kasvit eivät
• Nitraatti- ja fosfaattiarvot tai silikaatti arvot
ovat liian korkeat
• Vesi, jota käytät osittaisiin vedenvaihtoihin,
joskus jopa vesijohtovedessäKysymys: kuinka paljon vettä akvaariosta ja vesijohtovedestä pitäisi testattavaksi viedä? Kannattaako vielä molemmat näytteet?
" Vesi, jota käytät osittaisiin vedenvaihtoihin,
joskus jopa vesijohtovedessä" ----- mitä tälle asialle voin tehdä?? Jos siis vesijohtovedessämme on vikaa?
Kasvit voivat akvaariossamme ihan hyvin. Ovat jopa lisääntyneet ja kasvavat vauhdilla. Olemme vähentäneet kasvilannoitteen käyttöä. Luulen ettei tuohon akvaarioon paljon enempää kasveja mahdu.
Akvaarioliikkeessä ei ollut juuri nyt sopivaa lamppua akvaarioomme. Odotan että uusi erä tulee.
Lamppu päällä ajastimella 10 tuntia päivässä. Liikaa vai liian vähän? - fish KING
Kysymys: kuinka paljon vettä akvaariosta ja vesijohtovedestä pitäisi testattavaksi viedä? Kannattaako vielä molemmat näytteet?
" Vesi, jota käytät osittaisiin vedenvaihtoihin,
joskus jopa vesijohtovedessä" ----- mitä tälle asialle voin tehdä?? Jos siis vesijohtovedessämme on vikaa?
Kasvit voivat akvaariossamme ihan hyvin. Ovat jopa lisääntyneet ja kasvavat vauhdilla. Olemme vähentäneet kasvilannoitteen käyttöä. Luulen ettei tuohon akvaarioon paljon enempää kasveja mahdu.
Akvaarioliikkeessä ei ollut juuri nyt sopivaa lamppua akvaarioomme. Odotan että uusi erä tulee.
Lamppu päällä ajastimella 10 tuntia päivässä. Liikaa vai liian vähän?Vaadi tippatesterillä tehtyjä testejä ...
5ml riittää yhden testin tekemiseen, jos mittautat kaikki tarvittavat molemmista, raana- sekä akvan vedestä, desi (puoli litraa antaa loiskevaraa) molempia riittää komeesti, vaadi tuo tippatesteri mittaus, liuskatestit kun ovat ERITTÄIN epäluotettavia.
Raanavedestä voisit mittauttaa; pH, NO3, KH/GH, Fe .. muita epäpuhtauksia jos niillä on mittalaitteita
Akvan vedestä; vesi näyte ennen tehtyä veden vaihtoa !!! pH, NO2, NO3, KH/GH muut joita tarjolla
Raanaveden pitoisuuksia saat myös selville paikkakuntasi vesilaitokselle soittamalla.
Jos raanavedessä on haitta-aineita, vedenparannus aineet ovat hyvä lisä kalojen terveyden kannalta, joskin kallis keino mutta pakon edessä ei taida olla vaihtoehtoja.
Valoa voit pitää päällä tällä tavalla -> aamulla 06..-14 (aamusta voi aikaa lyhentääkin syttymään myöhempänäkin) -> päivällä 16-20 .. niin että päivä annos ei ainakaan ylitä 12 tuntia, itselläni tuo päivä annos on 12h/pvä.
Luonnossa ei päivä paista yleensä kuin 5-8 tuntia kasveille mutta muutama tunti akvaario oloissa antaa hyvän lisän kasveille yhteyttämiseen. - fisuttaja-84
fish KING kirjoitti:
Vesiarvot numeroina, mitattuna ennen veden vaihtoa, toivottavasti tippatestereillä ;)
Muuten kaikki kuulostaisi olevan kunnossa, periaatteessa ;)Aiheen vierestä TOSIN, mutta meikäläinen on antanu 2 pohjanappia /pvä, ja mulla on 6 monnista. TOISEKSEEN toisen napin syöpäsee ahven. Eikä jätä muille. Näyttää ne pohjanapit kelpaavan muillekin kaloille, että aattelin tässä, että jos ruokkimista haluaa vähentää, niin kannattanee vähentää sitä pintaruokaa sitte... Tsuppidui. Niin: ja mulla on kotiloita ja kaikkea, joilla pohjanappi kelpaa. Ei kai ne silti nälkään o kuollu...? :O
;) - aloittelija........
fisuttaja-84 kirjoitti:
Aiheen vierestä TOSIN, mutta meikäläinen on antanu 2 pohjanappia /pvä, ja mulla on 6 monnista. TOISEKSEEN toisen napin syöpäsee ahven. Eikä jätä muille. Näyttää ne pohjanapit kelpaavan muillekin kaloille, että aattelin tässä, että jos ruokkimista haluaa vähentää, niin kannattanee vähentää sitä pintaruokaa sitte... Tsuppidui. Niin: ja mulla on kotiloita ja kaikkea, joilla pohjanappi kelpaa. Ei kai ne silti nälkään o kuollu...? :O
;)Kiitos hyvistä neuvoistanne. Ostin akvaarioon lisää hiekkaa ja uuden lampun. Nyt ovat olleet toiminnassa melkein 2 viikkoa eikä levää ole ollut sen jälkeen. Ostin myös jotain levä-pois nappeja joita pudotin 2 kpl akvaarioon hiekanvaihdon jälkeen. Nyt kun vaihdoin vettä en ole niitä lisännyt, katsotaan josko levä pysyisi poissa..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804