Saako ARMEIJASSA päättää itse palvelusaseensa?

Saako?

Tulin aikani kuluksi vilkaisseeksi tuota Puolustusvoimien sivun Jalkaväen kalustoesittely ja ajattelin kysyä, että saako siellä armeijassa itse päättää, mitä asetta käyttää, esim. RK62:en ja RK95:en väliltä?

Vai lyödäänkö siellä harjoituksissa vaan ase käteen, ja kerrotaan, mitä tehdä?

Määrätäänkö konekiväärimieheksi?
Entäs tarkka-ampujaksi?

Määrätänkö siellä ylipäätään aselaji?

Sanotaanko siellä, että: "Sinusta poika tulee seilori!", "Tai nyt poika pääse räjäyttämään sormensa pioneerinä."

5

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .
    • RK-mies I/09

      Kutsunnoissa voi esittää toivomuksia palveluspaikasta ja aselajista, mutta tietysti niihin voidaan myös määrätä, kun joka paikkaan on tietyt kiintiöt täytettäväksi. Ensimmäiset 8 viikkoa kestävällä peruskoulutuskaudella kaikki saavat aselajista riippumatta jotakuinkin samanlaisen koulutuksen. P-kauden aikana tulee joitain haastatteluja ja listoja, joissa voi esittää toiveensa tehtävästä. Tietysti taaskaan ei ole käytännössä mahdollista, että kaikki pääsisivät toivomaansa tehtävään.

      Panssarintorjunta- ja sinkomiehen tehtäviä kannattaa ainakin omien kokemuksieni perusteella välttää, koska käytännössä ne tarkoittivat sitä, että saa kantaa metsässä aina mukanaan ~10kg:n tyhjää muoviputkea.

      • RK-mies I/09

        Rynnäkkökivääriään tuskin saa itse valita missään. Ainakin meillä oli aselajikohtaista saako 95:en vai 62:n eli jääkärit, jotka RK:n kanssa eniten touhuavat, saivat 95:en ja melkeinpä kaikilla muilla taisi olla RK62. Riippuu kuitenkin varmaan myös palveluspaikasta, mitä siellä on annettavana.


      • asdfassfeaaetata
        RK-mies I/09 kirjoitti:

        Rynnäkkökivääriään tuskin saa itse valita missään. Ainakin meillä oli aselajikohtaista saako 95:en vai 62:n eli jääkärit, jotka RK:n kanssa eniten touhuavat, saivat 95:en ja melkeinpä kaikilla muilla taisi olla RK62. Riippuu kuitenkin varmaan myös palveluspaikasta, mitä siellä on annettavana.

        "Ainakin meillä oli aselajikohtaista saako 95:en vai 62:n eli jääkärit, jotka RK:n kanssa eniten touhuavat, saivat 95:en ja melkeinpä kaikilla muilla taisi olla RK62."

        Juuri tuollainen järjestely oli ainakin Kajaanissa, missä itse palvelin.


    • ____________________________________________________

      minkä rynkyn saat, ne on kuitenkin niin huonoja ja vanhentuneita aseita, että vastapuoli heittelee vaikka kivillä sinut hengiltä.

      Muutenkin käsityksesi suomen armeijasta on lapsenomainen, mutta eiköhän se muutu kun aikanaan sinne joudut ja pääset jonkun homoalikessun maskotiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe