Ulkonäkö muutoksia vajaatoimintaisilla

Onko kellään muulla vajaatoimintaa sairastavalla tapahtunut ulkonäössä muutoksia?
Lähinnä turvotusten takia, silmät ovat oudon näköiset -ja muotoiset. Kasvojen muotokin vaihtelee lähes päivittäin; Välillä näyttää todella pöhöttyneeltä oravalta, kasvot ihan turvoksissa ja välillä leukaperät turpoilee. Nenäkin turpoilee (?) tai nenänlimakalvot turpoilee.
Olenko ainoa jolla on näitä oireita, muiden oireiden lisäksi (väsymys, kylmyys, välillä hikoilu, silmien vetistely ja arkuus, voimaton olo, hidas pulssi ym.....jatkuu vain)

Arvoni ovat THS 2,8 ja T4V 14
Sain lääkityksen, vielä ei parannusta. Lääkäri sanoo, että kyseessä ei ole vajaatoiminta, mutta kokeile lääkitystä 2 viikkoa! NAURETTAVAA! Oireet todellakin kuin vajaatoiminnassa ja jos en saa jatkaa lääkitystä niin en tiedä mitä teen...
3559
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

menossa vajaatoimintaa kohti. Itsellä (kun olin vielä terve) TSH 1,5. Alkoi sitten pikkuhiljaa nousta ekax TSH 2,3, sitten 2,9 ja nyt olikin jo 6,6. Tää nousu tapahtunu 1,5 vuoden sisällä. Lääkitys päällä nyt. Niin ja T4V on vähän laskenut (15->11).

Äänestä

Juu.. mää oon kyllä huomannu muutoksia kasvonpiirteissä. ihan kuulosti tutulta tuo tekstisi.
Mulla ollu vajis 2v. ja vieläkin hakee oikeeta lääkeannosta.

Äänestä

iho parane, niin kuin ennen. Näpyt ja naarmut kestää kuukausia iholla, ennen kuin paranee. Poskionteloissa turvotusta, tuntuu kuin olisi tulehdus päällä, mutta nenäkannulla ei mitään onteloista tule.
Limaa valuu kokoajan nielussa ja sitä saa nieleskellä, tuntuu kuin välillä tukehtuisi. Juu ja silmäluomet välillä pahasti turvoksissa. Onneksi sait edes kokeiluun lääkitystä, mun lääkäri ei kuuntele oireita, vaan tuijottaa arvoja.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


orava90 kirjoitti:

Onko kellään muulla vajaatoimintaa sairastavalla tapahtunut ulkonäössä muutoksia?
Lähinnä turvotusten takia, silmät ovat oudon näköiset -ja muotoiset. Kasvojen muotokin vaihtelee lähes päivittäin; Välillä näyttää todella pöhöttyneeltä oravalta, kasvot ihan turvoksissa ja välillä leukaperät turpoilee. Nenäkin turpoilee (?) tai nenänlimakalvot turpoilee.
Olenko ainoa jolla on näitä oireita, muiden oireiden lisäksi (väsymys, kylmyys, välillä hikoilu, silmien vetistely ja arkuus, voimaton olo, hidas pulssi ym.....jatkuu vain)

Arvoni ovat THS 2,8 ja T4V 14
Sain lääkityksen, vielä ei parannusta. Lääkäri sanoo, että kyseessä ei ole vajaatoiminta, mutta kokeile lääkitystä 2 viikkoa! NAURETTAVAA! Oireet todellakin kuin vajaatoiminnassa ja jos en saa jatkaa lääkitystä niin en tiedä mitä teen...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu