Osaisiko Puranen auttaa ?

kasipätkä

Onkohan kannen tiiviste mennyt?

Ongelma. Tekee painetta jäähdytin neste säiliöön. Ja tämän takia jäähdytin nestettä menee melko paljon. Lämpimänä puskee ulos ja kylmänä säiliö tyhjä.

Korjaamolla mitattu puristus paineet ja oli ok.. (meinasi että ei ole kannentiiviste mennyt? )

Ei nestettä öljyn seassa.
Lämmöt ei nouse ja lämmintä ilmaa tulee.

Jotku veikkaa myös vesipumppua?

Kiitos järkevistä vastauksista :)

7

1072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

Tee testi eli jäähdytysnesteen pakokaasutesti maksaa jorain 20€ niin tiedät suoraan onko kannentiiviste vikaa.Pakokaasut menee sinne jäähdytyspuolelle josta tulee se paine sinne jäähdytysjärjetelmään.Termari kunnossa kun nämä lämmöt on kunnossa ja varmaakiin samoin vesipumppu kun sillä on minun huolkaaviossa siina 240tkm vaihto samallaa tietenkin kun jakohihna vaihtuu eli joka toisella vaihto kerralla.Tee se pakokaasutesti niin ei tarvitse arvailla enää ,muuten eikös siellä korjamollaa tätä asiaa kerrottu kun kummiskin palveleva huoltofirma kyseessä.Ilmoittele kuinka kävi

• kasipätkä

Käytin autoa huollossa ja soittivat että ei ole mitään vikaa. kansi ei vuoda yms että kovaa ajoa vaan.

Sitten selitin sille asiat uudelleen ja päädyttiin siihen ratkaisuun että vaihdetaan termostaatti. (Varmaanki ollut väärän lämpötilan termari??? )

Eilen ajoin noin tunnin ajan ja ei tehnyt enään painetta.

Eli ilmeisesti termostaatti ollut väärä ?.. Toivottavasti nyt toimis ja saisi jopa myytyä ? :)

• volvo_puranen
        kasipätkä kirjoitti:

Käytin autoa huollossa ja soittivat että ei ole mitään vikaa. kansi ei vuoda yms että kovaa ajoa vaan.

Sitten selitin sille asiat uudelleen ja päädyttiin siihen ratkaisuun että vaihdetaan termostaatti. (Varmaanki ollut väärän lämpötilan termari??? )

Eilen ajoin noin tunnin ajan ja ei tehnyt enään painetta.

Eli ilmeisesti termostaatti ollut väärä ?.. Toivottavasti nyt toimis ja saisi jopa myytyä ? :)

Termarit on 87-90 asteisia mitä tähän koneseen laitetaan.Jos lämmöt nousee niin kyllä sen pitäsi näkyä siinä lämpömittarissa.Ettei siinä moottorin lämpötilaanturissa olisi jotain vikaa.Sitä minä vaan jos lämpönittäri näyttää puoltaväliä ja kone käy termarin takia kuumana.Joku ei natsaa oikein yhteen.

• hugepuge
        volvo_puranen kirjoitti:

Termarit on 87-90 asteisia mitä tähän koneseen laitetaan.Jos lämmöt nousee niin kyllä sen pitäsi näkyä siinä lämpömittarissa.Ettei siinä moottorin lämpötilaanturissa olisi jotain vikaa.Sitä minä vaan jos lämpönittäri näyttää puoltaväliä ja kone käy termarin takia kuumana.Joku ei natsaa oikein yhteen.

mulla oli taas paisarin korkin tiivisteestä pala pois ja vesi turpos niin että tuli osa pihalle.uus korkki ja ongelma pois,tuttua purtsipuraiselle??

• volvo_puranen
        hugepuge kirjoitti:

mulla oli taas paisarin korkin tiivisteestä pala pois ja vesi turpos niin että tuli osa pihalle.uus korkki ja ongelma pois,tuttua purtsipuraiselle??

Joo ja muistakaa täyttää se paisuntasäiliö siihen puoleen väliin että jää se laajenemistila nesteelle.Muuten oletteko vaihtanee ne jäähdytysnesteet talvi tulee ja taasen tulee monelle vahinkoja kun ne nesteet jäätyy kun on liian laiha seos. 50% aitoa jäähdytysnestettä ja 50% vettä

• kasipätkä
        volvo_puranen kirjoitti:

Joo ja muistakaa täyttää se paisuntasäiliö siihen puoleen väliin että jää se laajenemistila nesteelle.Muuten oletteko vaihtanee ne jäähdytysnesteet talvi tulee ja taasen tulee monelle vahinkoja kun ne nesteet jäätyy kun on liian laiha seos. 50% aitoa jäähdytysnestettä ja 50% vettä

Hei. Enään en omista kyseistä volvoa mutta viat siitä on korjattu kun tutulleni kauppasin. Elikkäs vika oli vesipumpussa. Lopussa "kusi" suoraan kaikki nesteet pihalle kun lisäsi. Ja toiseksi kannen tiiviste myös mennyt. Nyt viat korjattu ja pitäisi olla kunnossa :)

Tässä jollekkin toivottavasti hyötyä jos kokee samoja vikoja :)

Syksyn jatkoa puraselle yms muille :)

• volvo_puranen
        kasipätkä kirjoitti:

Hei. Enään en omista kyseistä volvoa mutta viat siitä on korjattu kun tutulleni kauppasin. Elikkäs vika oli vesipumpussa. Lopussa "kusi" suoraan kaikki nesteet pihalle kun lisäsi. Ja toiseksi kannen tiiviste myös mennyt. Nyt viat korjattu ja pitäisi olla kunnossa :)

Tässä jollekkin toivottavasti hyötyä jos kokee samoja vikoja :)

Syksyn jatkoa puraselle yms muille :)

Vaihda korjaamoa ainakin että jos vesipumppu on sökö niin ei ei siihen mitään kovaa ajoa voi suositella.40-50€ osa niin sen vaihtotyön laiminlyönti teki mittavat kansiremppa hommat. Syksyä ja hyviä puolukkaa paikkoja sinnekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe