Hei!
Mulla ommeltiin syvältä emättimestä repeämä synnytyksen jälkeen. Nyt jälkitarkastuksesta sain lähetteen gynelle, koska ommellusta kohdasta on jäänyt jotain repaleita, jotka voivat tihkuttaa verta ym ym.
Pitää kuulemma syövyttää pois.
Onko kellään kokemusta, että onko tämä vaarallista jos niitä repaleita on vai mistä on kysymys? Lääkäri ei oikein antanut selvää vastausta, sanoi vaan että "ei tämä mikään kasvain ole, mutta kyllä tästä pitää tehdä lähete gynen puolelle"
Emättimen repeytymä synnytyksessä
7
5087
Vastaukset
- koppalakeee
että ommellessa pinnat ei ole olleet kunnolla vastakkain ja tämän vuoksi haava ei ole parantunut "täydellisesti" ja sinne on saattanut jäädä jotain riekaletta, joka jossain vaiheessa voi olla haitallista, muttei vaarallista. Tuosta syövyttämisestä en osaa kyllä sanoa, mutta eiköhän se ole melko mutkaton juttu, älä jännitä!
- imukuppimami
Moi!
mulla tuli myös synnytyksessä(imukuppi) syvälle ja ulkopuolelle II-asteen repeämiä sekä vielä lisäksi oli toi episiotomiahaava ku imukuppia käytettiin.
mulla ei yksikään tikki sulanut pois ja niitä tikkejä oli tosi monta...kaksi tunti tikattiin ja ekaksi jo miettivät että vietäis mut tikattavaks leikkausali puolelle,hui..
mulla tuli sellaista ihoriekaletta tikkien päälle, joku granuaatio? nimi sillä iholla oli, se vuosi verta ja sitä poistettiin multa ilma puudutusta pariin otteeseen vielä 2 kk synnytyksen jälkeen. siksi siis ilman puudutusta koska ei sattunut yhtään.
kuullostaa vähän samalta jutulta ku sulla, mutta tuo syövyttäminen ei kuullosta yhtään tutulta jutulta! et ei sittenkään ehkä oo sama asia. kerroin nyt kuitenkin jos sattuukin olemaan samanlaista ihonkasvua granuaatiota? ku sulla. tosiaan tota nimeä en muista oikein, siksi tuo kysymysmerkki sanan perässä:)
päivän jatkoa! - no huh huh
synnyttämisen väliin...aika brutaalia toimintaa!!!
- äityksi
ollenkaan :) Harmi vain kuin joillakin niin käy mutta se vauvahan se tärkein asia siinä synnyttämisessä on aina :)
- äityli-79
Minulla oli eättimen sisäpuolella iso repeämä johon tuli myös tunnun tillaukset ja tikit eivät sulaneet kunnolla, lisäksi haava tulehtui. N. 4 kk synnytyksessä gynellä huomattiin että haava oli arpeutunut, eli haavan ympärille oli muodostunut arpikudosta joka tihkutti verta. Gyne sanoi että arpikudoksesta ei tule olemaan kuin vaivaa ja poisti sen jollakin keinolla, en tiedä miten mutta pikkuisen nipsaisi ja vuosi hetken kunnolla verta, mutta tyrehtyi nopeasti. Vuotokohtaan laitettiin lisäksi sideharsoa hetkeksi ja jotain ainetta, en nyt muista enää mitä. hava parantui sitten kokonaan tämän jälkeen, niin hyvin kun se nyt koskaan voi parantua. Eli kiristää ja aristaa edelleen, tyttö pian 2v.
- 0000000000000
moi. mulla on samanlainen juttu. Synnytyksestä 8kk aikaa ja sain toisen asteen repeämät. Tuntui etten parantunut kunnolla mutta jälkitarkastuksessa ei huomattu mitään. Nyt kävin gynellä ja löytyi arpikasvua ja jokin limakalvovaurio. sain lähetteen korjaus operaatioon. Toivottavasti tulen kuntoon! Gynen mukaan arpikudosta tulee kun kroppa ylikorjaa repeämiä eli kasvattaa ylimääräistä arpikudosta. Harmittavainen juttu olla vieläkin 8kk:n jälkeen vasta toipumassa synnytyksestä.
- pppkk
Neuvolan lääkäri huomasi jälkitarkastuksessa myös mulla granulaatiokudosta ja oli sitä mieltä, että olisi hyvä poistaa jotenkin. Itse en suostunut menemään terveyskeskukseen lääkärille vaan kävin ensin yksityisellä gynellä vielä näyttämässä ja kysymässä hänen mielipidettään poistoon. Gyne oli sitä mieltä, että se on todella normaalia synnytyksen jälkeen ja usein aika korjaa tilanteen. Hän ei suositellut poistoa vaan pyysi odottamaan 4 kk synnytyksestä. En siis tehnyt asialle mitään ja asia korjautuikin itsestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529