Kertokaapa ihmiset kokemuksistanne tapiolan sairaskuluvakuutuksesta. Itselläni on ollu tähän päivään asti Tapiolasta startti-vakuutus, joka on otettu minulle ihan pienestä pitäen.( vuosikulu ollu n. 250e) Nyt sitten pitäisi uutta ottaa, kun tuo vanha päättyy. Kävin ihan tapiolan toimistossa, ja sain sieltä kaksi tarjousta sairaskuluvakuutuksesta. Ensimmäisessä vuosikulu on n. 280e ja omavastuu 90e, toisessa vuosikulu 207e ja omavastuu 135e. (omavastuun kustannus koskee koko vuotta)Kuulemma nykyään on trendinä, että omavastuut alkavat nousemaan. Korvaa yhteensä kuluja n. 50 000e, tai loppuu viimeistään 65vuotiaana.
Tähän päivään mennessä minulla ei ole ollut ongelmia tapiolan kanssa. Itse asiassa minulta löytyy sieltä autovakuutusta, kotivakuusta, tilit.
Aika selkeä juttu on että jonkinlaiseen sairaskuluvakutukseen päädyn, mutta olisinkin kyselyt että onko muilla kokemuksia näistä vakuutuksista?
SAIRASKULUVAKUUTUS TAPIOLASTA
15
3382
Vastaukset
- blääääähhhhh
tosi kalliilta, itsellä isommalla korvausmäärällä sairasvakuutus 132€/v.
- kalliilta kuulostaa...
Kalliilta kuulostaa. Itselläni on ollut sairauskuluvakuutus vajaan 10 vuotta. Tällä hetekellä maksu on n.260€ vuosi ja ilman mitään omavastuuta.
- Anonyymi
Ei kuulosta yhtään kalliilta, minulla liikennevakuutus 900 €/ vuosi, se kuulostaa kalliilta
Nyt kun vanha vakuutuksesi päättyy ja joudut tekemään uuden hakemuksen ja myös uuden terveysselvityksen, sinun kannattaa ehdottomasti kilpailuttaa yhtiöt. Jos Startti vakuutus päättyy niin olet 20 huitteissa oleva nuori. Kuulostaa kyllä minunkin mielestä kalliilta tuo sairauskuluvakuutus. Ilmeisesti siinä on jotain muuta tykö, joita et edes ehkä tarvitse.
Varaa aika kilpaileviin yhtiöihin ja ota edullisin. Et voi kuin voittaa.- kyselevä1
Kiitoksia kommenteista ja sen takia tänne suuntaan kirjoittelinkin, koska tuo tuntui kalliilta. Tiedän että kannattaa kilpailuttaa. Pitääkin vähän katsella tilannetta
Toisaalta olen sinne niinpaljon keskittänytkin, että muiden kustannukset alkavat sitten nousemaan kun jotain lähtee poiskin. Auto ja kotivakuutuksien hinnat nousevat, että mahtaakohan sitten lopuksi enää eroa tuntua missään...
Tähän mennessä tosiaan tapiolan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, että jos vaihdanki kokonaan toiseen yhtiiöön, niin mahtaakohan osua omaan nilkaan...Kilpailuta kaikki. Ei pelkkää sairaskulu vaan kotarit, autot, omaisuudet, ja kaikki. Ei oo iso projekti, jos parista yhtiöstä kyselet tarjouksia. Kävelet ovesta sisään, heität laput pöydälle ja pyydät samanlaiset. Jos on halvemmat niin nimi paperiin.
- Naurettava Ihvi
misterifvi kirjoitti:
Kilpailuta kaikki. Ei pelkkää sairaskulu vaan kotarit, autot, omaisuudet, ja kaikki. Ei oo iso projekti, jos parista yhtiöstä kyselet tarjouksia. Kävelet ovesta sisään, heität laput pöydälle ja pyydät samanlaiset. Jos on halvemmat niin nimi paperiin.
Niin nimi vaan paperiin tietysti sun mielestäs Ihvin kätyri. Kannattaa kyllä perehtyä tarkkaan niihin vakuutusehtoihin, ennen kuin alkaa nimeään mihinkään Ihvin papereihin raapustamaan. Toisekseen Ihvi kun ei edes noudata vakuutusehtojaan eikä ymmärrä lukemaansa tekstiä lainkaan, joten suosittelen kiertämään tuon kyseenalaisen JOS yhtiön kaukaa. Halvemmalla olen vakuutukseni muualta saanut ja paremmin ehdoin kuin Ihvistä, jossa aiemmin minulla vakuutuksia olikin mutta ei koskaan enää.
- hilmari-hiiri
Naurettava Ihvi kirjoitti:
Niin nimi vaan paperiin tietysti sun mielestäs Ihvin kätyri. Kannattaa kyllä perehtyä tarkkaan niihin vakuutusehtoihin, ennen kuin alkaa nimeään mihinkään Ihvin papereihin raapustamaan. Toisekseen Ihvi kun ei edes noudata vakuutusehtojaan eikä ymmärrä lukemaansa tekstiä lainkaan, joten suosittelen kiertämään tuon kyseenalaisen JOS yhtiön kaukaa. Halvemmalla olen vakuutukseni muualta saanut ja paremmin ehdoin kuin Ihvistä, jossa aiemmin minulla vakuutuksia olikin mutta ei koskaan enää.
Tuo on täyttä totta!
- idiootti 128
kannattaa ottaa tuo sairaskuluvakuutus Tapiolasta. Hinnassa on sellainen juju, että vuosimaksu ei nouse iän myötä niinkuin muissa yhtiöissä. Sitten kun vakuutusta todennäköisimmin tarvitset, eli 50-65v ikäisenä, sairaskulu voi maksaa yli tuhat euroa vuodessa.
Miksi sairaskulu otetaan? Itse otin sen takia, että jos tarvitsen esim. nopeaa leikkausta, kuten selkäleikkausta, pääsen yksityisen kautta jonojen ohitse ja toipumiseni nopeutuu. Tässä tilanteessa joudun yöpymään siellä yksityissairaalassa, joka maksaa noin 400€/vrk. Vakuutukseni sairaalapäivä korvaus on 452€ /vrk. Muissa sairaskuluvakuutuksissa tämä korvaus on aina noin 40€ /vrk. Ja kun leikkaus koittaa, Tapiolassa on maksusitoumus, joka tarkoittaa sitä, että lasku menee suoraan sairaalasta Tapiolaan maksettavaksi. Normaali vaihtoehto on se, että maksat ensin itse esim. selkäleikkauksen 20 000€ ja sitten toivot, että vakuutusyhtiösi suostuu maksamaan sen jälkikäteen. Ja korvausmäärät oli yhteensä 55400€- Lasse
Vakuutusmaksu ei nouse iän mukana, mutta nousee joka vuosi muista syistä n. 15-20€...
Kun otin vakuutuksen oli se jo maksanut itsensä takaisin yhden nilkan pyöräytyksen jälkeen. Nyt pitäisi pyöräyttää se nilkka jo pari kertaa :)
Pahempien tapaturmien varalta silti pidän tätä järkevänä vakuutuksena.
- sj
Voin kertoa kokemuksesta että omavara sairauskuluvakuutus toimii erittäin hyvin, nimen omaan suuremmissa leikkaushoidoissa yksityisellä, kun joutuu olemaan yötä seuranassa leikkauksen jälkeen.
jos ois ollu sellainen vakuutus että sairaalahoitopäiväkorvaus ois n.50e niin ois tullu kallis reissu. sellaine vakuutus on terveuskeskusvakuutus jossa on n,50e hoitopäiväkorvaus. tuon omavaran hinnoittelu kuulostaa kalliilta, mutta siinä ei nouse hinta iän mukaan niinkuin muilla yhtiöillä tekee.- En mainosta
Asiamies kehuu itseään, mulla oli Taqpiolassa sk vakuutus ja mikään ei toiminnu, aina vitkuteltiin se 30pv ja vasta sen jälkeen pyydettiin lisäselvityksiä, en jaksanut ja vaihdoin toiseen yhtiöön missä homma näyttää toimivan. Viimeksi kun hain nykyisestä yhtiöstä korvauksia niin 4pv oli mun tilillä rahat.
- pöööööööööööö
En mainosta kirjoitti:
Asiamies kehuu itseään, mulla oli Taqpiolassa sk vakuutus ja mikään ei toiminnu, aina vitkuteltiin se 30pv ja vasta sen jälkeen pyydettiin lisäselvityksiä, en jaksanut ja vaihdoin toiseen yhtiöön missä homma näyttää toimivan. Viimeksi kun hain nykyisestä yhtiöstä korvauksia niin 4pv oli mun tilillä rahat.
Tapiolan vakuutuksessa tuo vuosihinta pysyy samana sinne 65 vuotiaaksi asti. Pohjolalla ja ifillä esimerkiksi hinta nousee iän myötä. Myös tapiolasta saa tällaisen sairaskuluvakuutuksen, jossa hinta vastaa riskiä, jolloin hinta noin 20 vuotiaalla miehellä on noin 105 euroa ja naisella noin 140 euroa. Tarkkoja hintoja en muista
- Burman
pöööööööööööö kirjoitti:
Tapiolan vakuutuksessa tuo vuosihinta pysyy samana sinne 65 vuotiaaksi asti. Pohjolalla ja ifillä esimerkiksi hinta nousee iän myötä. Myös tapiolasta saa tällaisen sairaskuluvakuutuksen, jossa hinta vastaa riskiä, jolloin hinta noin 20 vuotiaalla miehellä on noin 105 euroa ja naisella noin 140 euroa. Tarkkoja hintoja en muista
Kyllä se maksu nousee Tapiolassakin, vaikka on rahaston kautta tasoitetulla maksulla tehtykin. Vuonna 2009 kun otin sen oli hinta n. 180€ ja nyt 2013 hinta taitaa olla n. 220€..
- Anonyymi
munille meni. LähiTapiola söi sanansa ja vakuutuksen hinta oli n 300 e ottaessa 2009 ja nyt se maksaa 800€ piti olla just tuo maksut tasoittava. Kiitos näistä vuosista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569