1.Moos.
2:20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
2:21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
2:22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
2:23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu."
Kaikki tiedämme, että miehellä on yhtä monta kylkiluuta kuin naisella. Valehteleeko Raamattu?
Eeva tehtiin Aadamin kylkiluusta
10
159
Vastaukset
- Jopas on
Etkö osaa lukea muuten kuin lapsellisen kirjaimellisesti?
- eljas...
Kyllähän Aadamilta puuttui kylkiluu, mutta eikait se nyt merkkaa sitä, että jälkeläisiltä puuttuisi.
Jos minulta esim. poistettaisiin kylkiluu ja siittäisin sen jälkeen lapsia, niin ei se minun kylkiluuni puuttuminen vaikuta siihen, että lapsilta tulisi myös puuttumaan.
Samahan se on tuonkin sateenkaaren kanssa, että tiedämme nyt varsin hyvin, miksi se tulee. Sateenkaari on ollut aina olemassa maailman alusta asti, mutta se onkin vertauskuvallinen.Kun myöhäiskeskiajalla alettiin leikellä ihmisen ruumiita ja perehtyä anatomiaan, oli suuri järkytys kun miehellä olikin yhtä monta kylkiluuta, kuin naisella. Silloin Raamattu otettiin kirjaimellisesti..
Selityksesi oli hyvä, mutta otettiinko siinä järki vangiksi?
Tämänkin asian, Devoit ysäväni, on joku mieshenkilö kirjoittanut kirjaan nimeltä Raamattu.
Jumalahan ei ole tyhmä eikä Hän ole tarvinnut miehen kylkiluuta luodakseen naisen.
Tottahan se miehistä on kivaa ja miehekästä uskoa noin, mutta ei se vaan niin mene.
Niin Jumala... Jumalia on niin paljon ja jokaisella uskonnolla on oma jumlansa ja jokainen uskontoonsa fakkiutunut pöljäke uskoo juuri siihen jumalaan, joka on hänen uskontonsa jumala.
Pitäisi varmaankin puhua jumaluudesta, eikä ihmismäisestä olennosta nimeltä jumala. Tätä on tosi vaikea selittää, mutta ei Jumalaa voi mitenkään peilata ihmisen kautta eikä ainakaan yksinomaan miehen tai yksinomaan naisen kautta.
Elikkä vastaus, Raamattu ei valehtele. Raamattu on illuusiota, haaveita, unelmia, utopiaa, satua. Ne eivät ole samaa kuin valehtelu, ne ovat ihmisten mielikuvitusta laitettuna kirjalliseen muotoon.
Ystävällisin terveisin
Wariska ;)9:13 Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.
Ystävällisin terveisin Deve :)
(Vankasti huumorintajuusi luottaen)Devoit kirjoitti:
9:13 Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.
Ystävällisin terveisin Deve :)
(Vankasti huumorintajuusi luottaen)vaivainen nainen.
Pirun häntätupsusta tehty. Haluatko kuulla sen legendan?
Terveisin WariskaWariska kirjoitti:
vaivainen nainen.
Pirun häntätupsusta tehty. Haluatko kuulla sen legendan?
Terveisin WariskaHaluan kuulla. Mutta onko se pätevä kun kirjoitat? ;)
Devoit kirjoitti:
Haluan kuulla. Mutta onko se pätevä kun kirjoitat? ;)
kuittaan allekirjoituksella. ;)
Jumala sanoi enkeli Gabrielille, että Aatami on alkanut tuntea itsensä yksinäiseksi, joten hänelle täytyy keksiä joku kaveri, jospa vaikka nainen hänelle leikkikaveriksi laitettaisiin. Otappa Gabriel asiaksi, että kun Aatami pistää nukkumaan, niin kipaseppa ja vie siltä yksi kylkiluu. (Sitä ei legenda kerro, että kummalta puolelta, oikialta vai vasemmalta, mutta kuitenki). No, Gabriel siinä kyttäs ja kyttäs ja kun aurinko oli laskenu ja Aatami käyny iltapissalla ja pessy hampaat ja muut strategiset paikat, niin jopa mies nukahti ja niin Gabriel teki työtä käskettyä ja vei raukalta Aatamilta kylkiluun.
Lucifer, tämä enkeli jonka Jumala oli hylännyt ja käskenyt pysyä poissa tieltä ja jota myös Piruksi kutsutaan, lenteli ypöyksin siellä sun täällä ja keksi kaikennäköistä pientä ilkeyttä ja huomasi tämä sitten että Gabriel kantoi jotain helmojensa suojassa. Meni tietenki kysymään, että mitä se Gabriel vehkeili ja tämä kun oli tyhmä niin kertoi, että Jumalalle oli viemässä Aatamin kylkiluuta. Lucifer että näytäppä hällekki sitä ja Gabriel raukkahan näytti ja Pirupa siinä sitten sieppasi Aatamin kylkiluun.
Niinpä enkeli Gabriel ja pirunmoinen Lucifer lentivät pitkin ja poikin paratiisia koko pitkän yön ja Gabriel oli jo hättää kärsimäsä kun ei meinannu sitä luuta saada takasin ja oli luvannu aamuun mennesä sen Jumalalle tuoda.
Lopulta Lucifer väsyi ja paineli luolaansa, mutta ei huomannu, että häntätupsunsa jäi luolan ulkopuolelle. Gabriel siinä aikansa mietti ja aika kului ja aamu alkoi sarastaa, niin eihän siinä muu auttanu kuin ottaa Pirulta häntätupsu ja viedä se Jumalalle.
Jumala kun sitten sai Aatamin kylkiluuksi luuleman Pirun häntätupsun, niin Hänpä siittä sitten naisen tekaisi. Joten nainen on tehty Pirun häntätupsusta.
Tämä legenda yhtä tosi ja aito kuin Raamatun legenda Aatamin kylkiluusta.
Allekirjoittaen
Wariska ;)
- ei valehte-
le.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191722
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy421059Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740