Moi!
Olen ajatellut että tekisin php:llä selaimeen käyttiksen(nettiin pääsy edellytyksenä), saako php:n kommunikoimaan sarjaportin kanssa, koska sarjaporttiin liitän oheislaitteen (käyttää modbus-protokollaa)? onko muita menetelmiä? esim javalla tehty internet softa/php:n kanssa kommunikoiva softa, c ...ym...
Mikä mielestänne hyvä vaihtoehto?
pc(webserver) - oheislaite
4
729
Vastaukset
- ..
jossa on ethernet. Siihen vaan C:llä softa, oletettavasti "modbus"-protokollaankiin moinen löytyy. Contikia harkitsisin µc:n käyttöjärjestelmäksi. Mikrokontrollerit vaan ovat elementissään RS-232:sesta yms. puhuttaessa.
- oppipoju
Juu mun tapauksessa tuo pc on välttämätön, ja haluaisin tietää mikä olisi paras kikka hoitaa sarjaliikennettä selaimessa toimivassa ohjelmassa
- net net
ekana tulee mieleen tämä .net -alusta. arvaan, että sille löytyy myös modbus.
- aapeli.
Itse tein vastaavanlaisen softan ihan vain c :lla. Siis koko webserveri. Ei niin iso homma kuin kuvitella voisi. Oikeastaan ohjelma on loppujenlopuksi aika simppeli. Serveri lukee sarjaliikenneporttiin kytkettyjä oheislaitteita, muodostaa olioita löytämiensä laitteiden mukaan. Selaimelle palauttaa perus html pohjan joka sisältää ajaxrutiinin, jolloin selain hakee tasavälein dataa serveriltä. Serveri tunnistaa ajaxrutiinin pyynnöt ja palauttaa laitteiden datan xml muodossa. Selain muotoilee sivun reaaliajassa löydettyjen laitteiden mukaan. Lisäksi html pohja sisältää lomakepohjan joila voi syötää tietoa serverillepäin. Tiedot serveri tallettaa levylle. Lopuksi ohjelma systeemin serviceksi jolloin ohjelma käynnistyy taustalla näkymättömissä käyttäjää häiritsemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882