6 v MPR

kokemuksia??

Onko kokemuksia 6 v MPR:stä? Lapsen pitäisi nyt ottaa se 6 vuotiaan rokote. Aiemmin saanut rokotteen joskus 2 v iässä. Pelkään tuota rokotetta ja se on viivästynyt jo 3 kuukaudella kun en tiedä mitä tehdä. Vai pitääkö testata onko vasta-aineita tuhkarokkoa vastaan ja ottaa rokote vaan jos ei ole? Mitä muut olette tehneet?

7

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D325OH

      eräälle tutulleni sanottiin neuvolassa, kun kieltäytyi, ettei niitä tauteja ole Suomessa! Joten lapsesi ei kuole jos et anna sitä. Päin vastoin jää monet myrkyt laittamatta elimistöön...

    • -ap-

      Lisäys tuohon edelliseen vielä. MInua pelottaa se tilanne, joka on kuvattu Rokotusinfo sivujen linkeissä (Julian tapaus) eli aivotulehdus, joita on MPR-rokotteesta seurannut. Kun katsoin rokotusinfon sivuja niin USA:ssa on maksettu korvauksia tuon rokotteen aiheuttamista vakavista haitoista (aivotulehdus, autismi).

    • Jokaisen oma päätös ei saa painostaa

      rokotusta, ja meillä on neljä lasta. Nyt vanhin jo itsekin äiti ja nuoremmat kaikki yli 16 v. Suomalaiset on vaan aivopesty rokotusohjelmaan että olet huono ihminen jollet rokotuta lapsiasi. Hyviä puolia kerrotaan, mutta ei haittavaiutuksia lainkaan.

      • ällikkätällikkä

        entäs kun lapsesi lähtee opiskelimaan? tietyillä aloilla odotetaan rokotusten olevan ehdottomasti kunnossa . puhumattakaan jos hän päättääkin matkailla ulkomailla, tai jopa lähteä opiskelijavaihtoon??
        euroopassakin kun on tautia jos minkälaista...


      • Aikuisena päättävät itse
        ällikkätällikkä kirjoitti:

        entäs kun lapsesi lähtee opiskelimaan? tietyillä aloilla odotetaan rokotusten olevan ehdottomasti kunnossa . puhumattakaan jos hän päättääkin matkailla ulkomailla, tai jopa lähteä opiskelijavaihtoon??
        euroopassakin kun on tautia jos minkälaista...

        Kyllä saavat itse valita aikuisena ottavatko rokotuksia vai ei, mutta minä äitinä en halunnut laittaa lapsiani vaaraan kun ei tiedä mitä seurauksia niistä tulee.
        Ulkomaille ei kukaan heistä ole lähtenyt.


      • kskks
        Aikuisena päättävät itse kirjoitti:

        Kyllä saavat itse valita aikuisena ottavatko rokotuksia vai ei, mutta minä äitinä en halunnut laittaa lapsiani vaaraan kun ei tiedä mitä seurauksia niistä tulee.
        Ulkomaille ei kukaan heistä ole lähtenyt.

        jos ei rokotuksia eipä kannata paljon matkailla-- mm euroopassa tuhkarokkoa!! että silleen...
        ja tetanustakin joka paikassa tarvitaan. mitä hyödyit, kun et ottanuit lapsille rokotuksia- ettei vaan olisi ollut hallaa heille tulevaisuudessa...


    • järki mukaan

      Paljon pienemmät riskit, kun ottaa rokotteen aikuisena, jos haluaa. Eipä ole yksikään ihminen sairastunut autismiin aikuisiässä. Mistähän johtuu???

      Entistä pienimpiin vauvoihin työnnetään entistä suurempia määriä myrkkyjä.
      Yksikään lääkäri ei ottaisi samaa määrää rokotetta painokiloa kohti suhteutettuna,
      kuin mitä vauvoihin/lapsiin pistetään.

      Eikä ole kätkytkuolemia tullut aikusille, syy on saatu aina selville.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe