Ennen vanhaan sai aina pankista pankkikortilleen antimagneettisen kovan suojan. Nykyään tulee pelkkä muovilätyskä, ja sekin postissa (?).
Kortit menevät pilalle jos niitä pitää lompakossa sellaisinaan. Magneettiraita kuluu, ja kortti alkaa takkuamaan kaupassa.
Miksi tässä ollaan menty huonompaan suuntaan? Itse sain ainakin OP pankista vielä 90-luvun alussakin kovan kotelon pankkikortin saamisen yhteydessä.
Vanhaan hyvään aikaan kortin sai myös pankin konttorista tiskiltä. Samalla oli mukava jutella hetki tutun mukavan pankkineidin kanssa, sai hyvän mielen vielä kaupan päälle. Nykyään tulee paha mieli kun postikin tekee nykyään niin paljon virheitä, että saa pelätä, että pankkikortti menee väärälle ihmiselle.
Toivoisin että ainakin Osuuspankki, jota on minun oma pankkini ja ollut aina paras pankki, jatkaisi kortti suojakoteloiden jakamista asiakkailleen.
Miksi ei enää saa korttikoteloita?
4
1754
Vastaukset
- toinen ahkera säästäjä
Minulla on ollut kortit lompakossa omissa lokeroissaan ja säilyneet hyvin sen 3 vuotta ilman että olisi tarvinnut kortteja uusia kesken kaiken. Käteistä minulla on harvoin käytössä, käytän korttia päivittäin. Suurin osa naarmuista, mitä kortin magneettiraidassa on tullut todennäköisesti siitä kaupan maksupäätteestä. Nykyisin kun kaupoissa on käytössä sirupäätteet, niin magneettiraidan käyttö jää entistäkin vähemmälle. En minä ainakaan mitään korttisuojusta tarvitse tai halua.. ja jos tarvitsisin niin muovinen suojus ihan riittäisi (ja onhan sekin kova). Kerta pankista saa sellaisen muovikotelon, niin silloinhan se toimii niin kuin sinä viestissäsi pyydät... mitä sinä vielä vaadit? Minulla on lompakossani magneettinappi kiinnitys, mutta kortit eivät ole menneet miksikään vuosien aikana, joten "antimagneettista" kovaa suojaa ei minun op:n kortit tarvitse.
Uusiutuvan kortin toimitustavankin voi valita.. haluaako kortin noutaa konttorista vai postitetaankin kotiin. Jos sinä haluat kolmen vuoden välein käydä morjestamassa pankkineitiä siellä pankissa niin pyydä heitä muuttamaan toimitustapa. Mielestäni pankilla on olemassa vakuutus sellaisia tapauksia varten jos kortti katoaa postissa ja menee vääriin käsiin. - kolmelta yhtiöltä tulee 3-8 sivua selvityksia ostoista, joka
sillä ei se "peltikotelokaan" suoja korttia, varsinkin jos se vähän taittuu, se tuhoaa kortin.
muita kortin tuhoajia on rahapussin nepparit, vetoketjut ja se kolikkoraha,
kortit eivät hajoa jos vähänkin käyttää järkeä eikä sitä kuin useimmat, rahapussi on kaikkea täynnä.
lisäksi tuo pankin kotelo väljistyy ja kortti putoaa helpolla,
lisäksi tuo kotelo vie paljon tilaa ja rahapussista tulee ikävä, jos on tapa taskussa pitää.
en olekoskaan niitä käyttänyt ja aina ovat kortit hyvin kestäneet,
eli on ekologista ettei sellaisia enää ole - sdåkfsdköflkösfkf
Minulla on vielä käytössä se ennenvanhaan Osuuspankista saatu antimagneettikotelo.
- ,
"antimagneettikotelo"
niin kuinka ne muut yleensä pärjäilee, kun ei ole tuota ihme-koteloa.
kaikilla tavoin sitä on asiakkaita on kalasteltu, mutta tuossa vastaus mikä on tätä päivää...
http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2007/10/01/kysely-pankkiuskollisuus-murenee/200724115/12
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723