Heippa, eli ajattelin kysyä onko kellään tiedossa jotain keinoa, millä voisin selvittää tarkasti monennellako raskausviikolla olen. mulla tilanne siis se, että menkat ollut aina todella epäsäännölliset enkä ole pitänyt niistä mitään kirjaa (typerää jälkeenpäin ajateltuna) ja nyt sitten huomasin olevani raskaana, mutta mulla ei rehellisesti sanottuna ole muistissa viimeisiä kuukautisia. Ens viikolla neuvola-aika varattuna, pystyykö ne sieläkään sitä selvittämään siis tarkasti, kun en hölmönä osaa sanoa viimeisimmistä kuukautisista mitään. :(
Kiitokset jos joku viitsii vastailla :)
Kuinka pitkällä olen?
9
3302
Vastaukset
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
raskauden kesto selville.
- ei pysty ei
No ei ne siellä neuvolassa pysty sen tarkemmin mitään sanomaan jos kerran et tiedä milloin edelliset kuukautisesi ovat olleet. Naisten kannattaisi aina pitää kierrostaan lukua. Voit tilata ajan varhaisultraan niin siellä pystytään arvioimaan millä viikoilla olet. Tosin kannattaa sitäkin varmaan pari kolme viikkoa vielä odotella, ei siellä muuten vielä juuri mitään näy.
- Joulumammanen09
Neuvolassa kerrot sitten, että tietoa edellisistä kuukautisista ei ole niin varaavat sieltä sulle ultra ajan. Ultrassakin voi olla 2-4 päivän heitto..
- lillay
Nythän ne mainostaa telkkarissa sitä uutta digitaalista raskaustestiä, jolla saadaan raskausviikko selville. joku sanoi että n.12 euroa maksaisi apteekissa. en kyllä tiedä varmaksi.
- farmaseutti33
lillay kirjoitti:
Nythän ne mainostaa telkkarissa sitä uutta digitaalista raskaustestiä, jolla saadaan raskausviikko selville. joku sanoi että n.12 euroa maksaisi apteekissa. en kyllä tiedä varmaksi.
ntiimituotteet › Raskaustestit › RASKAUSTESTI CLEARBLUE DIGITAALINEN VIIKKONÄYTÖLLÄ 1 KPL
RASKAUSTESTI CLEARBLUE DIGITAALINEN VIIKKONÄYTÖLLÄ 1 KPL
RASKAUSTESTI CLEARBLUE DIGITAALINEN VIIKKONÄYTÖLLÄ 1 KPL
Normaalihinta 12,60 € (12,60 €/kpl)
Tuotetieto
Helppokäyttöinen, luotettava ja selkeä digitaalinen raskaustesti viikkonäytöllä. Raskaustesti antaa selkeän sanallisen tuloksen (raskaana/ei raskaana) ja mahdollisen raskaana-tuloksen lisäksi viikkonäyttö ilmoittaa kuinka monta viikkoa hedelmöittymistä on kulunut. Herkkä, voidaan tehdä jo muutamaa päivää ennen oletettuja kuukautisia.
Tuotteen käyttö
Pakkauksen ohjeen mukaan. Jos testi tehdään kuukautisten alkamispäivänä, voi testin tehdä mihin tahansa vuorokauden aikaan. Jos testi tehdään aikaisemmin, käytetään aamuvirtsaa. Testin voi tehdä pitämällä testitikkua virtsasuihkun alla tai kastamalla sen puhtaaseen astiaan kerättyyyn virtsaan. Testitulos tulee näkyviin 3 minuutin kuluessa ja säilyy näytössä noin 24 tuntia.
Myyntiluvan haltija/markkinoija
Procter & Gamble - marcelina
lillay kirjoitti:
testi on siitä huono, ettei todellisuudessa näytä viikkoja, jos on raskaus jo pidemmällä. Se raja on 5:llä viikolla, siitä enemmän se ei näytä oikeaa lukemaa. :(
- umpsa
marcelina kirjoitti:
testi on siitä huono, ettei todellisuudessa näytä viikkoja, jos on raskaus jo pidemmällä. Se raja on 5:llä viikolla, siitä enemmän se ei näytä oikeaa lukemaa. :(
Millä tahansa hCG-mittaukseen perustuvalla menetelmällä heittoja voi olla 2-3 viikkoa, myöhemmin vielä enemmän. Luotettavimpana pitäisin aivan raskauden alkuvaiheessa (5-6 vko) tehtyä ultraääntä. Jos raskaus etenee normaalisti, alkuvaiheen tapahtumat etenevät aika samaa rataa (ensin näkyy vain alkio-ontelo, sitten alkio ja ruskuaispussi, sitten ruskuaispussi häviää jne.). Jonkinlaisen arvion saa tietysti myös np-ultraäänessäkin.
Täältä löytyy taulukko hCG:n muutoksista raskausviikkojen mukaan ja taulukosta näkee, että arvot heittelevät erittäin paljon eri raskauksissa, joten on hyvin epävarmaa sanoa mitään noiden perusteella.
http://metku.net/~pesu/faq.php
- 81
Tilaappa netistä (kotitestistä) se uusi clearblue digitaalitesti. Se kertoo jos kerran olet vielä aika alussa. Kyseistä testiä ei ainakaan meidän apteekissa ollut. Itselle tilasin juuri sellaisen. =)
- 111111111111
se testi kertoo VAIN ALUN VIIKOT! Miksi moista tilailemaan....
Ja ainakin Yliopiston Apteekista eilen sellaisen itselleni aamua varten ostin
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760