YHTIÖKOKOUKSEEN PÄÄSY ESTETTY isännöitsijän toimesta
Mitä laki sanoo kun osakkaan edustajaa ( valtakirjalla ) on ESTETTY useaan kertaan eri vuosina pääsemästä yhtiökokoukseen ja saamasta kokouskutsuun hyvissä ajoin ( 2 viikkoa ) pyytämäänsä asiaa.
- Mistä oikeutta?
- Mitkä sanktiot Isännöitsijälle ( oikeuden päätökset ) ?
- onko yhtiökokukset lainvoimaisia vai voisiko pyytää uusintoja?
Taustalla riidat taloyhtiössä remonteista Yms.
Hallitus täysin Isännöitsijän narussa ja osakkaat vanhuksia.
YHTIÖKOKOUKSEEN PÄÄSY ESTETTY isännöitsijän toimesta
56
3405
Vastaukset
- kylläinen
Taitaa olla saman viestiketjun kertausta
- Kerros vähän tarkemmin, miten evännyt
Jos noin tapahtuu, niin yhtiökokouksen päätöksiä voi moittia. Katso Finlexistä As oy laki.
"saamasta kokouskutsuun hyvissä ajoin"
Edusta ei ehdota kohtia esityslistaan, vaan varsinaisen osakkaan pitää ne ehdottaa.
Edusta "edustaa" vain kokouksessa.
Isännöitsijälle ei tule sanktioita, koska isännöitsijä ei edusta yhtiötä, vaan taloyhtiön hallitus. Isännöitsijä ei tee mitään päätöksiä taloyhtiössä. Kokoukseen pääsyn eväämisen tekee kokouksen puheenjohtaja, ei isännöitsijä.
Ikävää, jos teillä isännöitsijä "hallitsee" taloyhtiötä. Osakkaiden "tarvis tehrä jotain" asian korjaamiseksi.- VELIRISKI
Lyhyesti siis:
1. Äitini omistaa asunnon
2. Minä olen asukas ja äitini omistamassa asunnossa vuokralainen
3. Talon asukkaille " vuokralainen " on B - luokan ihminen jolla ei samoja ihmisoikeuksia kuin omistavilla " kunnonihmisillä".
- Edellisen HPJ n mukaan olen korkeintaan Ö - luokan ihminen
4.Talossa tehtiin remonttia jossa minun asuntoni saastui rakennuspölystä läpivedon vuoksi
5. Silloinen Hpj ja nykyinen isännöitsijä päätti " kouluttaa " hankalaksi kokemaansa asukasta ja ilmoittivat mm. terveydenhoitoviranomaisille ( Ympäristökeskus - Ympäristölautakunta ) Että ongelmia ei ole ja asukkaan on ITSE SIIVOTTAVA!
- Tänään sain Lääninhallituksesta Ympäristökeskusta moittivan päätöksen.
6. Asia revennyt nyt jo 100 alkuperäistä suuremmaksi, jo 2 vuotta on tapeltu ja Isännöitsijä pelkää tulojensa, maineensa ja tulevien korvausten takia asian esilleottoa.
7. Taloyhtiölle annettu suuri uhkasakko asioiden kuntoonlaitosta, josta valittavat, joten lainvoimaa ei ole ja huoneisto on ollut tyhjillään jo yli vuoden vuori ja lasivillapölyn vuoksi.
8. Olen siis saanut valtakirjan vanhalta äidiltä edustaakseni häntä yhtiökokouksessa.
9. Mennyt valtakirjan ja aineiston kanssa Isännöitsijätoimistoon 2 viikkoa ennen yhtiökokousta ja pyytänyt kirjallisesti asian esilleottamista kokouksessa
10. Aineisto otettu vastaan ja kuitattu, mutta mitään mainintaa ei ollut kuitenkaan ollut osakkaile lähetetyssä kokokouskutsussa eikä asiaa otettu esille kokokusessa, tietenkään.
11. ILMEISESTI JA TIETÄÄKSENI ISÄNNÖITSIJÄ TEKI ITSE PÄÄTÖKSEN ILMAN HALLITUSKÄSITTELYÄ!
12. Myöskään RAKENNUSVALVOJA ei anna tuhotun huoneiston katselmusraporttia, työselityksiä, valvontakertomuksia eikä mitään koska isännöitsijä kieltänyt
13. Isännöitsijä eikä Hallitus ole kertonut TILINTARKASTAJILLE asiasta
14. Asiasta on viranomaisten laboratorionäytteet ja n. 10 eri katselmusraporttia
15. Isännöitsijällä ei ole mitään auktorisoitua Isännöintialan koulutusta
16. Olen hakenut asunnolle asumiskiellon määräämistä mutta eivät anna koska " Asia on Hallintolain mukaan kesken oikeusprosessia"!
Mitä nousee?
( Kauan piinani vielä kestää ) ? - Teuvo Pakkala
VELIRISKI kirjoitti:
Lyhyesti siis:
3. Talon asukkaille " vuokralainen " on B - luokan ihminen jolla ei samoja ihmisoikeuksia kuin omistavilla " kunnonihmisillä".
4.Talossa tehtiin remonttia jossa minun asuntoni saastui rakennuspölystä läpivedon vuoksi
5. Silloinen Hpj ja nykyinen isännöitsijä päätti " kouluttaa " hankalaksi kokemaansa asukasta ja ilmoittivat mm. terveydenhoitoviranomaisille ( Ympäristökeskus - Ympäristölautakunta ) Että ongelmia ei ole ja asukkaan on ITSE SIIVOTTAVA!
6. Asia revennyt nyt jo 100 alkuperäistä suuremmaksi, jo 2 vuotta on tapeltu ja Isännöitsijä pelkää tulojensa, maineensa ja tulevien korvausten takia asian esilleottoa.
7. Taloyhtiölle annettu suuri uhkasakko asioiden kuntoonlaitosta, josta valittavat, joten lainvoimaa ei ole ja huoneisto on ollut tyhjillään jo yli vuoden vuori ja lasivillapölyn vuoksi.
8. Olen siis saanut valtakirjan vanhalta äidiltä edustaakseni häntä yhtiökokouksessa.
9. Mennyt valtakirjan ja aineiston kanssa Isännöitsijätoimistoon 2 viikkoa ennen yhtiökokousta ja pyytänyt kirjallisesti asian esilleottamista kokouksessa
10. Aineisto otettu vastaan ja kuitattu, mutta mitään mainintaa ei ollut kuitenkaan ollut osakkaile lähetetyssä kokokouskutsussa eikä asiaa otettu esille kokokusessa, tietenkään.
11. ILMEISESTI JA TIETÄÄKSENI ISÄNNÖITSIJÄ TEKI ITSE PÄÄTÖKSEN ILMAN HALLITUSKÄSITTELYÄ!
12. Myöskään RAKENNUSVALVOJA ei anna tuhotun huoneiston katselmusraporttia, työselityksiä, valvontakertomuksia eikä mitään koska isännöitsijä kieltänyt
14. Asiasta on viranomaisten laboratorionäytteet ja n. 10 eri katselmusraporttia
16. Olen hakenut asunnolle asumiskiellon määräämistä mutta eivät anna koska " Asia on Hallintolain mukaan kesken oikeusprosessia"!
Mitä nousee?
( Kauan piinani vielä kestää ) ?Taas sama virsi!
- Onpa paska hallitus teillä.
VELIRISKI kirjoitti:
Lyhyesti siis:
Mitä nousee?
( Kauan piinani vielä kestää ) ?Tilintarkastajille tee ilmoitus, että pyynnöistä huolimatta ei ole otettu asiaa käsiteltäväksi, tarkat selvitykset mukaan siitä milloin pyysit ottaa asian esille. (laittomat kokoukset?) Sinulla on oikeus olla valtakirjalla yhtiökokouksessa ja esim. siinä kokouksessa jossa esitetään vastuuvapautta hallitukselle voit antaa kieltävän esityksen (ja se voi tietysti mennä äänestyksessä nurin, mutta tulee merkintä pöytäkirjaan). Tilintarkastajien pitää jo puuttua siinä vaiheessa kun tekevät edell. vuoden tilintarkastuksen, jos tietävät mihin puuttua.
Ensin ottaisit yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön, niillähän on luultavasti oikeusturva-osuus jos joudut käyttämään lakimiestä. - VELIRISKI
Onpa paska hallitus teillä. kirjoitti:
Tilintarkastajille tee ilmoitus, että pyynnöistä huolimatta ei ole otettu asiaa käsiteltäväksi, tarkat selvitykset mukaan siitä milloin pyysit ottaa asian esille. (laittomat kokoukset?) Sinulla on oikeus olla valtakirjalla yhtiökokouksessa ja esim. siinä kokouksessa jossa esitetään vastuuvapautta hallitukselle voit antaa kieltävän esityksen (ja se voi tietysti mennä äänestyksessä nurin, mutta tulee merkintä pöytäkirjaan). Tilintarkastajien pitää jo puuttua siinä vaiheessa kun tekevät edell. vuoden tilintarkastuksen, jos tietävät mihin puuttua.
Ensin ottaisit yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön, niillähän on luultavasti oikeusturva-osuus jos joudut käyttämään lakimiestä.Kerroin ENNEN kokousta sähköpostitse sekä puhelimitse molemmille tilintarkastajille, KHT ja HTM, kohteluni, ei mitään vaikutusta.
Pyysin vastuuvapauden epäämistä kirjallisesti ja suullisesti, puhenjohtaja ei suostunut ehdotukseeni.
Moniäänistä mölinää salista; " xXXYYYZZZÖÖÖÖ ",,,, JATKETAAN, HILJAA!!!! JNe.
Kotivakuutusta ja näinollen oikeusturvavakuutusta ei ole. Oli mutta maksaminen unohtui sairastelun vuoksi.
Edellinen HPJ ja Hallitus kieltäytyi antamasta mitään papereita osakkaille Hallituksen kokouksista, edes Hallituksen vähemmistöjäsenillle.
Lisäksi Hpj piti nk. " haamukouksia" joista ilmoiti pidetyn mutta pöytäkirjoja ei löydy.
Nykyinen HPj, vanha, ymmällään oleva, vihainen, lopen kyllästynyt ja pakoileva mies ja Hallitus ei suostu edes pyytämään Isännöitsijältä remonttiin liittyviä papereita eikä edes kertomaan missä vakuutusyhtiössä remontintekijäiden vakuutukset ovat.
Yhtiössä on kaksi leiriä; ne jotka vihaavat toisiaan ja masinoivat ylimääräisiä yhtiökokouksia välittömästi virallisten kokousten jälkeen.
Ja sitten vanhusasukkaat vastaan minä, jotka eivät käsitä mistä riidellään ja syyllistävät minua.
Isännöitsijä teki lisäksi mm. teki osakkaille, postiluukkujakelun sekä porraskäytävien ilmoitustaulujakelun että " MITÄÄN ONGELMIA EI OLE".
Yhtiö on iso ja remonttibudjetti vuosittain satojatuhansia.
Aineistoa on kertynyt jo mapikaupalla, mutta mitään ei pysty tapahtumaan koska Hallitus on täydellisen toimintakyvytön ja vihamielisen ja manipuloivan Isännöitsijän otteessa.
Kuvavaa on se, että viranomaisten suurista uhkasakoista Isännöitsijä ja taitava juristitoimisto tehtailee laajoja vastinekirjelmiä viranomaisille, estääkseen kaikki toimenpiteet.
Luonnollisesti taloyhtiön piikkiin.
Itse remonttifirmat ilmoittivat kategorisesti mm. viranomaisille että " ei kuulu urakkaan". PISTE!
Tarkoittaa nyt että jos - kun lähden käräjäoikeuteen hakemaan vahingonkorvauksia, juttua pystyy vastapuoli vedättämään vaikka vielä viisi vuotta!
Juristi maksaa 150 € tunti.
Onko muilla mitään vastaavanlaista kokemuspiirissään?
Mitä nousee? - Ilmaista tutkintaa..........
VELIRISKI kirjoitti:
Kerroin ENNEN kokousta sähköpostitse sekä puhelimitse molemmille tilintarkastajille, KHT ja HTM, kohteluni, ei mitään vaikutusta.
Pyysin vastuuvapauden epäämistä kirjallisesti ja suullisesti, puhenjohtaja ei suostunut ehdotukseeni.
Kotivakuutusta ja näinollen oikeusturvavakuutusta ei ole. Oli mutta maksaminen unohtui sairastelun vuoksi.
Edellinen HPJ ja Hallitus kieltäytyi antamasta mitään papereita osakkaille Hallituksen kokouksista, edes Hallituksen vähemmistöjäsenillle.
Lisäksi Hpj piti nk. " haamukouksia" joista ilmoiti pidetyn mutta pöytäkirjoja ei löydy.
Nykyinen HPj, vanha, ymmällään oleva, vihainen, lopen kyllästynyt ja pakoileva mies ja Hallitus ei suostu edes pyytämään Isännöitsijältä remonttiin liittyviä papereita eikä edes kertomaan missä vakuutusyhtiössä remontintekijäiden vakuutukset ovat.
Yhtiössä on kaksi leiriä; ne jotka vihaavat toisiaan ja masinoivat ylimääräisiä yhtiökokouksia välittömästi virallisten kokousten jälkeen.
Ja sitten vanhusasukkaat vastaan minä, jotka eivät käsitä mistä riidellään ja syyllistävät minua.
Isännöitsijä teki lisäksi mm. teki osakkaille, postiluukkujakelun sekä porraskäytävien ilmoitustaulujakelun että " MITÄÄN ONGELMIA EI OLE".
Aineistoa on kertynyt jo mapikaupalla, mutta mitään ei pysty tapahtumaan koska Hallitus on täydellisen toimintakyvytön ja vihamielisen ja manipuloivan Isännöitsijän otteessa.
Kuvavaa on se, että viranomaisten suurista uhkasakoista Isännöitsijä ja taitava juristitoimisto tehtailee laajoja vastinekirjelmiä viranomaisille, estääkseen kaikki toimenpiteet.
Itse remonttifirmat ilmoittivat kategorisesti mm. viranomaisille että " ei kuulu urakkaan". PISTE!
Tarkoittaa nyt että jos - kun lähden käräjäoikeuteen hakemaan vahingonkorvauksia, juttua pystyy vastapuoli vedättämään vaikka vielä viisi vuotta!
Mitä nousee?Isännöitsijätoimiston ja hallituksen jäsenten sekä urakoitsijoiden osalta verottajalle harmaan talouden yksikköön.He pystyvät avaamaan myös taloyhtiön ja intaaurakoitsijoiden välisen kirjanpidon....
- VELIRISKI
Ilmaista tutkintaa.......... kirjoitti:
Isännöitsijätoimiston ja hallituksen jäsenten sekä urakoitsijoiden osalta verottajalle harmaan talouden yksikköön.He pystyvät avaamaan myös taloyhtiön ja intaaurakoitsijoiden välisen kirjanpidon....
Kiitän neuvostasi ja kerron että:
1. Vein aineistomapin jo keväällä verottajan HARMAAN TALOUDEN TUTKIMUSYKSIKKÖÖN
2. Myöskin tein POLIISILLE tutkimuspyynnön.
Vielä ei MITÄÄN ole kuulunut!
Itse oletan käymieni viranomaiskeskusteluje perusteella että heillä on käynnissä isompikin juttu johon nämä meidänkin rötöstelijä't liittyvät.
Ajatrtelen tänäänkin kahta eri selvitystietä ;
1. HESA tai vastaava iso lehtiyritys
" VERENIMIJÄ - ISÄNNÖITSIJÄ " ! Lehtijuttu
Tai
2. KANSALAISSEMINAARI
Voisin kutsua sinne henkilökohtaisesti KAIKKI tämän eritttäin suuren Isännöitsijäyrityksen asiakkaat eli TALOYHTIÖIDEN Hallitusten jäsenet, MYÖSKIN Taloyhtiöiden sadat osakasas - asukkaat!
Minulle nimittäin omaksikin hämmäksykseni toimitettiin ko firman vanhat sekä tuoreet asiakasluettelot joitain viikkoja sitten.
MItä Nousee?
ALAN KAIPAAMAAN IHAN OIKEASTI HENKILÖKOHTAISTA TUKIRIHMÄÄ TAISTELUSSANI PAHIKSIA VASTAAN!
HALUAISITKO TULLA MINULLE AVUKSI ?
. - Luvankylän taksonomi
VELIRISKI kirjoitti:
Kerroin ENNEN kokousta sähköpostitse sekä puhelimitse molemmille tilintarkastajille, KHT ja HTM, kohteluni, ei mitään vaikutusta.
Mitä nousee?Aloittajan kaltaisia hankalia vastarannankiiskiä on melkein jokaisessa taloyhtiössä. Kysyy aikamoista malttia sietää tällaista käytöstä vuodesta toiseen. Isännöitsijälle sentään maksetaan siitä, mutta hallituksen jäsenet saavat kuunnella vittuilun yleensä palkatta. Onneksi haukku ei haavaa tee, ja aika harvoin näíllä räyhääjillä on kanttia todella nostaa juttua. Tietävät etukäteen häviävänsä, sillä kyse on useimmiten oman persoonallisuuden häiriötilasta.
- VELIRISKI
Luvankylän taksonomi kirjoitti:
Aloittajan kaltaisia hankalia vastarannankiiskiä on melkein jokaisessa taloyhtiössä. Kysyy aikamoista malttia sietää tällaista käytöstä vuodesta toiseen. Isännöitsijälle sentään maksetaan siitä, mutta hallituksen jäsenet saavat kuunnella vittuilun yleensä palkatta. Onneksi haukku ei haavaa tee, ja aika harvoin näíllä räyhääjillä on kanttia todella nostaa juttua. Tietävät etukäteen häviävänsä, sillä kyse on useimmiten oman persoonallisuuden häiriötilasta.
Sattumoisin naisystäväni on erikoislääkäri ja Psykiatri ( TEO ) , joka on jo tehnyt valaehtoisen raportin tapahtuneista viranomaisille.
Alkaen siis ensimmäisistä tunneista tapahtuneista.
Ja jatkuen koko kiusaamisprosessin kahden vuoden historian viikko viikon tapahtumista.
" Juttu " on siis jo menossa seuraavissa portaissa:
1. Helsingin Ympäristökeskus
2. Helsingin Ympäristölautakunta
3. Helsingin Hallinto - oikeus
4. Etelä Suomen LääninHallitus
5. Poliisi
6. Verottajan harmaan talouden tutkimusyksikkö
Olen yrittänyt keskustella Taloyhtiöpukareiden kanssa asioista, mutta asenne on lähinnä suomalaiskansallisittain äärimmäisen vihamielistä!
Tarkoittaa Taloyhtiön Hallitusta ( Joka on siis Isännöitsijän MUNAOTTEESSA )
Isännöitsijä ITSE on käsittääkseni ROISTOILEVA JA ÄÄRIMMÄISEN KOVAPINTAINEN AMMATTIPUKARI, ilman mitään isännöitsijä - alan AUKTORISOITUA koulutusta!
Ja jonka ERITYISEEN ammattiosaamisen kuuluu Taidot Hiljentää Hankalat Asukkaat Uhkailemalla Viranomaisilla Jne!!!
Tyyliin; " Tottele TAI " !
Onhan kysymyksessä sentään YLI 500 000 € vuosittainen " REMONTTIPOTTI " Taloyhtiön IRTORAHAA"!
Koen että vastassani on ÄÄRIMMÄISEN VIHAMIELINEN ja AMMATTIMAINEN ROISTOJOUKKIO jonka ERITYINEN TARKOITUS on KUPATA meidän VANHUSYHTIÖ TYHJÄKSI YLIHINTAISILLA, ILMAN KILPAILUTUSTA TEHDYILLÄ URAKOILLA!
TULISITKO AVUKSENI TAISTELUSSANI NÄITÄ TALOYHTIÖPAHIKSIA VASTAAN? - VELIRISKI
VELIRISKI kirjoitti:
Sattumoisin naisystäväni on erikoislääkäri ja Psykiatri ( TEO ) , joka on jo tehnyt valaehtoisen raportin tapahtuneista viranomaisille.
Ja jatkuen koko kiusaamisprosessin kahden vuoden historian viikko viikon tapahtumista.
5. Poliisi
Olen yrittänyt keskustella Taloyhtiöpukareiden kanssa asioista, mutta asenne on lähinnä suomalaiskansallisittain äärimmäisen vihamielistä!
Isännöitsijä ITSE on käsittääkseni ROISTOILEVA JA ÄÄRIMMÄISEN KOVAPINTAINEN AMMATTIPUKARI, ilman mitään isännöitsijä - alan AUKTORISOITUA koulutusta!
Ja jonka ERITYISEEN ammattiosaamisen kuuluu Taidot Hiljentää Hankalat Asukkaat Uhkailemalla Viranomaisilla Jne!!!
Onhan kysymyksessä sentään YLI 500 000 € vuosittainen " REMONTTIPOTTI " Taloyhtiön IRTORAHAA"!
Koen että vastassani on ÄÄRIMMÄISEN VIHAMIELINEN ja AMMATTIMAINEN ROISTOJOUKKIO jonka ERITYINEN TARKOITUS on KUPATA meidän VANHUSYHTIÖ TYHJÄKSI YLIHINTAISILLA, ILMAN KILPAILUTUSTA TEHDYILLÄ URAKOILLA!
TULISITKO AVUKSENI TAISTELUSSANI NÄITÄ TALOYHTIÖPAHIKSIA VASTAAN?Missä hyviä muita foorumeita?
Aletaanko hakemaan JOUKOVOIMAA PAHIKSIA VASTAAN?
MK - VELIRISKI
Tässä asunto osakeyhtiölaki!
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/asiasanat.php?start=a&key=Asunto-osakeyhtiö&id=1182
OSAISIKO KUKAAN TULKITA MITÄ PYKÄLIÄ TÄSSÄ OIKEIN PITÄISI ALKAA TULKITSEMAAN?
Haluaisin nimittäin itse ensin ymmärtää lainkohdat ja niiden sisällön
Myöskin; Aion moittia Taloyhtiömme tilintarkastajia huonosta tilintarkastustavasta, joka on sallinut Isännöoitsijämme vapaan melskaamisen.
ValitusTilintarkastajista siis tehdään Keskuskauppakamariin tilintarkastuslautakunnalle, niinkö? Mutta miten?
http://www.chamber.fi/kkk/keskuskauppakamari/Toimielimet/fi_FI/Tilintarkastuslautakunta/
Kenelläkään moisesta kokemuksia?
Tämän löysin, onkohan relevantti?
http://www.asoytilintarkastus.fi/kertomus.htm
Pykälän 3 momentin mukaan tilintarkastuskertomuksessa oleva lausunto on vakiomuotoinen, ehdollinen tai kielteinen. Jos tilintarkastaja ei voi antaa lausuntoa, tilintarkastajan on ilmoitettava tästä tilintarkastuskertomuksessa. Tilintarkastuskertomuksessa on annettava tarpeelliset lisätiedot. Pykälän 4 momentin mukaan tilintarkastajan on huomautettava tilintarkastuskertomuksessa, jos yhteisön tai säätiön yhtiömies, hallituksen, hallintoneuvoston tai vastaavan toimielimen jäsen, puheenjohtaja tai varapuheenjohtaja taikka toimitusjohtaja tai muu vastuuvelvollinen on
1) syyllistynyt tekoon tai laiminlyöntiin, josta saattaa seurata vahingonkorvausvelvollisuus yhteisöä tai säätiötä kohtaan tai
2) rikkonut yhteisöä tai säätiötä koskevaa lakia taikka yhteisön tai säätiön yhtiöjärjestystä, yhtiösopimusta tai sääntöjä.
Ja näköjään täältä LISÄÄ! HUOH!
http://www.taloyhtio.net/lakitieto/default.html
Entä Isännöitsijöitä valvova ASA - Isännöinti
http://www.isa-yhdistys.org/auktorisointi/edellytykset/
Saako täältä neuvontaa vaikka tyyppi ei olisikaan millään auktorisoidulla tavalla koulutettu?
Eli pureeko koira koiraa? - rauhaaaa
VELIRISKI kirjoitti:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/asiasanat.php?start=a&key=Asunto-osakeyhtiö&id=1182
Myöskin; Aion moittia Taloyhtiömme tilintarkastajia huonosta tilintarkastustavasta, joka on sallinut Isännöoitsijämme vapaan melskaamisen.
ValitusTilintarkastajista siis tehdään Keskuskauppakamariin tilintarkastuslautakunnalle, niinkö? Mutta miten?
http://www.chamber.fi/kkk/keskuskauppakamari/Toimielimet/fi_FI/Tilintarkastuslautakunta/
Pykälän 3 momentin mukaan tilintarkastuskertomuksessa oleva lausunto on vakiomuotoinen, ehdollinen tai kielteinen. Jos tilintarkastaja ei voi antaa lausuntoa, tilintarkastajan on ilmoitettava tästä tilintarkastuskertomuksessa. Tilintarkastuskertomuksessa on annettava tarpeelliset lisätiedot. Pykälän 4 momentin mukaan tilintarkastajan on huomautettava tilintarkastuskertomuksessa, jos yhteisön tai säätiön yhtiömies, hallituksen, hallintoneuvoston tai vastaavan toimielimen jäsen, puheenjohtaja tai varapuheenjohtaja taikka toimitusjohtaja tai muu vastuuvelvollinen on
1) syyllistynyt tekoon tai laiminlyöntiin, josta saattaa seurata vahingonkorvausvelvollisuus yhteisöä tai säätiötä kohtaan tai
2) rikkonut yhteisöä tai säätiötä koskevaa lakia taikka yhteisön tai säätiön yhtiöjärjestystä, yhtiösopimusta tai sääntöjä.
Saako täältä neuvontaa vaikka tyyppi ei olisikaan millään auktorisoidulla tavalla koulutettu?
Eli pureeko koira koiraa?Oisko vielä mahdollista sopia, rehdisti.
Vuori ja Muhamed puoliväliin ja hallitus siunaamaan.
Paree laiha sovinto ko tollanen lihava riita. - VELIRISKI
rauhaaaa kirjoitti:
Oisko vielä mahdollista sopia, rehdisti.
Vuori ja Muhamed puoliväliin ja hallitus siunaamaan.
Paree laiha sovinto ko tollanen lihava riita.1. Minua on siis kiusattu kaksi vuotta
2. Koti tuhottu, kaikki saastunut vietävä kaatopaikalle
3. Koti tyhjillään jo yli vuoden, asumiskielto tulossa lähiaikoina
4. Pitkäaikaiset palautumattomat terveysvaikutukset ( Jo nyt tiedetään liiankin paljon )
5. Perusturvallisuuden romahtaminen kodinmenetyksestä ( Psykologinen trauma )
6. Kahden vuoden taistelu oikeuksista ja mineraalikuitujen vaikutusten selvitystyö
7. Vuoden sairastaminen ymmärtämättä mistä ja miksi ( Kärsimyskorvaukset )
8. Kulut tähänsaakka
9. Pakoasunnot ja monet muutot
10. Mahdolliset ansionmenetykset
11. Asiantuntija ja juristikustannukset
12. Asunnon saneeraus ja remontti sekä uusi koti.
Näistä siis pitäisi REHDISTI laskea korvaussummat, eikö?
Vastapuolina minulla on Isännöitsijään liittyen Kansainvälinen Suuryhtiö
( Realiagroup, joka omistaa kyseisen SRV - Isännöintiyrityksen ja mm. Huoneistokeskuksen ja Sponsonsor Capital joka omistaa kyseisen yritysryhmän ).
Muita vastapuolia
- Taloyhtiön edellinen hallitus, joka aloitti silloisen Hpj n kanssa kiusaamisprosessin
- Taloyhtiön rakennusvalvoja ( Jolta isännöitsijä kieltänyt vahinkoraportin antamisen kenellekään, ei edes nykyiselle Hallitukselle )
- Isännöitsijätoimiston tekninen Isännöitsijä joka otti sarjan valokuvia asunnosta heti vahingon tapahduttua ja teki loppuraportin.
Arvaatkaas mitä, JUU; ( Jolta isännöitsijä kieltänyt vahinkoraportin antamisen kenellekään, ei edes nykyiselle Hallitukselle )
- Urakointiyritys ( Joka siis onnettomuuden aiheutti )
- Ikkunatehdas joka teki - teetti työt alihankkijansa kanssa
Kuvavaa että KUKAANNÄISTÄ EI ANNA EDES VAKUUTUSYHTIÖIDENSÄ TIETOJA TAI HALLITUKSEN PÖYTÄKIRJA - OTTEITA MINULLE!
KAIKKI nämä kiistäneet vastuunsa ketkun juristin pitkien selitysten ja vastineidenm ja viranomaisvalitusten avulla.
Kuulemma maan tapa rakennusalalla ottaa näin korvauksista n. 4 vuoden AIKALISÄ!
Siis jos - kun lähden Käräjäoikeuskäsittelyyn niin Hovioikeuden päätös on vasta lainvoimainen.
Miltä tilanteeni kulostaa?
Mitä sinä tekisit tämmöisen vihamielisen, tympeän ja aggressiivisen AMMATTIPUKARIJOUKKION KANSSA - 1<100
VELIRISKI kirjoitti:
1. Minua on siis kiusattu kaksi vuotta
4. Pitkäaikaiset palautumattomat terveysvaikutukset ( Jo nyt tiedetään liiankin paljon )
6. Kahden vuoden taistelu oikeuksista ja mineraalikuitujen vaikutusten selvitystyö
8. Kulut tähänsaakka
( Realiagroup, joka omistaa kyseisen SRV - Isännöintiyrityksen ja mm. Huoneistokeskuksen ja Sponsonsor Capital joka omistaa kyseisen yritysryhmän ).
Muita vastapuolia
- Taloyhtiön edellinen hallitus, joka aloitti silloisen Hpj n kanssa kiusaamisprosessin
- Taloyhtiön rakennusvalvoja ( Jolta isännöitsijä kieltänyt vahinkoraportin antamisen kenellekään, ei edes nykyiselle Hallitukselle )
- Isännöitsijätoimiston tekninen Isännöitsijä joka otti sarjan valokuvia asunnosta heti vahingon tapahduttua ja teki loppuraportin.
Arvaatkaas mitä, JUU; ( Jolta isännöitsijä kieltänyt vahinkoraportin antamisen kenellekään, ei edes nykyiselle Hallitukselle )
Kuvavaa että KUKAANNÄISTÄ EI ANNA EDES VAKUUTUSYHTIÖIDENSÄ TIETOJA TAI HALLITUKSEN PÖYTÄKIRJA - OTTEITA MINULLE!
KAIKKI nämä kiistäneet vastuunsa ketkun juristin pitkien selitysten ja vastineidenm ja viranomaisvalitusten avulla.
Siis jos - kun lähden Käräjäoikeuskäsittelyyn niin Hovioikeuden päätös on vasta lainvoimainen.
Mitä sinä tekisit tämmöisen vihamielisen, tympeän ja aggressiivisen AMMATTIPUKARIJOUKKION KANSSALaki on niinkuin se luetaan, vai onko?
Oletko hakenut ilmaista oikeusapua.
EU ihmisoikeustuomioistuin?
Asioiden nopeuttaminen jotenkin?
Adresessi talon asukkailta puolellesi?
Asiallisuus, tilanteen rauhoittaminen, onko isännöitysijällä aiempaa"taustaa". - hauskainen tyyppi
VELIRISKI kirjoitti:
1. Minua on siis kiusattu kaksi vuotta
8. Kulut tähänsaakka
Muita vastapuolia
Mitä sinä tekisit tämmöisen vihamielisen, tympeän ja aggressiivisen AMMATTIPUKARIJOUKKION KANSSANäin jälkeenpäin ajatellen, miten sinun olisi kannattanut menetellä. Siivota tai siivouttaa kotisi todistusten, kuvien, ym. ottamisen jälkeen ja asua siistissä kodissa kaikessa rauhassa lääkäripuolisosi kanssa. Todennäköisesti urakoitsija tms. olisi kuitannut laskusi.
Sinulla on myös vahingon rajoittamisvelvollisuus (siivota koti ja asua siinä). Edellä olevien sepustuksiesi perusteella et ole näin toiminut, vaikka kaiken vaahtoamisen perusteella olisit siihen pystynyt. Isännöitsijä ja muut ovat voineet hankkia omia todisteita mahdollisia oikeudenkäyntejä varten, eivätkä ehkä siksi ole niitä julkaisseet sinulle, saatat viitata sellaisiinkin dokumentteihin. Ymmärsinkö oikein, sinulla on lähestymiskieltokin päällä ?
Voi teitä moniongelmaisia periaatteenmiehiä...te vastaan loppu läpeensä paha maailma ja salaliitot.
Jaksamista Hpj:lle ja isännöitsijälle. - auta miestä mäessä
hauskainen tyyppi kirjoitti:
Näin jälkeenpäin ajatellen, miten sinun olisi kannattanut menetellä. Siivota tai siivouttaa kotisi todistusten, kuvien, ym. ottamisen jälkeen ja asua siistissä kodissa kaikessa rauhassa lääkäripuolisosi kanssa. Todennäköisesti urakoitsija tms. olisi kuitannut laskusi.
Sinulla on myös vahingon rajoittamisvelvollisuus (siivota koti ja asua siinä). Edellä olevien sepustuksiesi perusteella et ole näin toiminut, vaikka kaiken vaahtoamisen perusteella olisit siihen pystynyt. Isännöitsijä ja muut ovat voineet hankkia omia todisteita mahdollisia oikeudenkäyntejä varten, eivätkä ehkä siksi ole niitä julkaisseet sinulle, saatat viitata sellaisiinkin dokumentteihin. Ymmärsinkö oikein, sinulla on lähestymiskieltokin päällä ?
Voi teitä moniongelmaisia periaatteenmiehiä...te vastaan loppu läpeensä paha maailma ja salaliitot.
Jaksamista Hpj:lle ja isännöitsijälle.jälkiviisastelu ei paljoa auta.
Ei maallikko taqjua asioita.
Täytyyhän tuo asia jotenkin selvittää.
Sopia oikeuden ulkopuolela, herrasmiehet pystyy siihen.
Auta ny oikeestoi, jos jotain tiedät.
Jaksamista asukkaalle.
Ja lääkörit kirjottaa lausunnot valalla. - VELIRISKI
1<100 kirjoitti:
Laki on niinkuin se luetaan, vai onko?
Oletko hakenut ilmaista oikeusapua.
EU ihmisoikeustuomioistuin?
Asioiden nopeuttaminen jotenkin?
Adresessi talon asukkailta puolellesi?
Asiallisuus, tilanteen rauhoittaminen, onko isännöitysijällä aiempaa"taustaa".Kiitän Sinua hyvistä ehdotuksista ja vastaan seuraavasti
1. Laki on niinkuin se luetaan, vai onko?
En tiedä. KALIIKSI ja mahdottomaksikin se on ( oikeuslaitos ) rakennettu
2. Oletko hakenut ilmaista oikeusapua.
Kyllä. Ja saan sitä heti kun haastehakemus on valmis tai minut on haastettu.
Ehdoton ehto on se että " juttu " on oltava!!
3. EU ihmisoikeustuomioistuin?
Kyllä. Kuka auttaisi valituksen tekemisessä?
http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=EU ihmisoikeustuomioistuin&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi&aq=f&oq=EU ihmisoikeustuom...
4. Asioiden nopeuttaminen jotenkin?
- Olen nyt asunnoton, joten voisin hakea mielenosoitusluvan poliisilta ja ostaa armeijan pikkuteltan kaminalla ja leiriytyä EDUSKUNTATALON eteen. Kukakohan ruokkisi minut?
- Ystäväni ovat ehdottaneet lehdistöä, joka voisi alkaa seuraamaan sekä minun että kiusaajani elämää.
- TV n ajankohtaisohjelma tulisi nyt kysymykseen koska vihdoin sain Etelä Suomen Lääninhallituksen päätöksen asiassani
- Naapurini, joka tekee okumenttifilmejä ehdotti jonkinnäköistä TOSIELÄMÄN KIUSAAMISTAPAUKSEN viikoittaista juttusarjaa joka käsitteli kiusaamisilmiötä toisaalta minun kauttani ( Romahtava vanha mies, ajatukset, tunteet jne ) , kiusaajan kautta ja yhteisön kautta.
( Vihamielinen ja pelkäävä Hallitus )
- Taloyhtiönkin kautta. Myöskin yrityskulttuurin kautta, kohteena saalistava Isännöinti jakiinteistöalan pohjoismainen suuryritys.
- Viikoittainen Kansalaisseminaarisarja Esim Eduskunnan pikkutalon Auditoriossa.
- NETTISIVUSTO on valmis mutta en osaa sit'ä itse manageerata
- Viikoittainen UUTISKIRJE ( Newsletter - ohjelmisto on jo asennettu.) kaikille Suomen kiinteistoöalan ihmisille; Huoltofirmat, Isännöitsijäyritykset, Kiinteistövälitrysyritykset. Kaikkien näiden henkilöstö.
Taloyhtiöden hallituksien jäsenet ja Hpj t.
- Kiinteistöaölan lehdet Jne
Muita ehdotuksia?
5. Adressi talon asukkailta puolellesi?
Talon asukkaat ovat lähes kaikki vanhoja yli 80 - 90v. Ei kiinnosta. Eivät ymmärrä ja tulkitsevat MINUT riitapukariksi.
6. Asiallisuus, tilanteen rauhoittaminen
- En usko että mikään " normaali " tehoaa näinparkkiintuneisiin häijyläisiin.
Ne on mielstäni ERIKOISTUNEET KYYKYTTÄMISEEN
7. Onko isännöitsijällä aiempaa"taustaa".
- En tiedä, nuori ja röyhkeä se ainakin on; Entinen kiinteistö ja vuokravälittäjä.
Ilman mitään Isännöitsijäalan auktorisointia. KUMMA?
- Poliisille ja Verottajan harmaan talouden yksikölle ainakin ehdotin että;
Katsokaa minne urakat aina menee ilman kilpailutusta ja etsikää sieltä rahavirtoja ja mahdollisia bulvaaniyrityksiä.
En tiedä, mutta tukiryhmää jo oikeasti tarvitsen!
Kukakohan? Mistäköhän ? - asiat riitelee ei ih
auta miestä mäessä kirjoitti:
jälkiviisastelu ei paljoa auta.
Jaksamista asukkaalle.
Ja lääkörit kirjottaa lausunnot valalla.talo yhtiötä johdetaan,
isännöitsijä valvoo osakkaiden ja kaipa asukkaiden etuja.
Mitä isännöitsijän olii pitänyt tehdä.
Siivouttaa hyvin,
eiköä lähteä sotapolulle.
Lusika kauniisiin käsiin.
Häpeäski tämmöinen. - VELIRISKI
Näin jälkeenpäin ajatellen, miten sinun olisi kannattanut menetellä. Siivota tai siivouttaa kotisi todistusten, kuvien, ym. ottamisen jälkeen ja asua siistissä kodissa kaikessa rauhassa lääkäripuolisosi kanssa. Todennäköisesti urakoitsija tms. olisi kuitannut laskusi.
Jaksamista Hpj:lle ja isännöitsijälle.Kolmen ison saneeraus ja vahinkosiivousliikkeen edustajaa kävi tekemässä katsastuksen ja kukin antoi seuraavantyyppisen tarjouksen:
1. Asunto tyhjennettävä
2. Kaikki pinnat vesipestävä; Lattia, katot, kaapistot myöskin sisältä. Lattialistat vaihdettava ja lopulsi kaikkien pintojen maalaus
3. Ne tavarat jotka pystytään puhdistmaan puhdistetaan jossain hallissa
4. Muut tavarat kuten huonekalut, KAIKI TEKNISET LAITTEET jne kaatopaikalle
5. Työarvio viikko neljältä ihmiseltä
6. Hinta - arvio Min. 6000€ - Max 10 000€
7. Puhtaaksi saadaan RAKENNUSPÖLYSTÄ mutta EI KUIDUTTOMAKSI
Valitan, PINTASIIVOUSTA kaikki ehdottaa!
Erityisesti ne jotka eivät tiedä silikaatti ja mineraalikuitujen TUNKEUTUMIS ja TERVEYSHAITALLISUUS ominaisuuksia
Koitas GOOGLATA näillä hakusanoilla! Pls
LUONNOLISESTI VASTAPUOLEN KIRJOITTAVAT TIETÄVÄT NÄMÄKIN ASIAT PAREMMIN; EIKÖ!
Veliriski
Itse saan oireita heti eli 3 minuutin kulutua kun menen asuntoon sisälle - VELIRISKI
Jaksamista Hpj:lle ja isännöitsijälle.Tässä tietoa mitä MINERAALIKUIDUT tekevät ihmiselle. Asuntoni on saastunut ylt - ympäriinsä niistä ja pakotietä ei näytä olevan.
*Uusien mineraalikuitujen terveyshaittojen testaus*
Kansanterveyslaitos, ympäristöterveyden osastoryhmä, toksikologian osasto1.
*Tiivistelmä*
Työperäisten keuhkosairauksien tärkeimpänä syynä on altistuminen erilaisille epäorgaanisille ja orgaanisille pölyille. Mineraalipölyt kuten asbesti ja kvartsi ovat klassisia keuhkosairauksien aiheuttajia. Tutkimuksen tavoitteena oli luoda edellytyksiä menetelmälle, jolla uusien mineraalikuitujen terveydelle vaarallisia ominaisuuksia voidaan testata etukäteen. Tätä varten selvitettiin, miten mineraalikuidut aiheuttavat vahingollista happiradikaalien tuotantoa valkosoluissa.
*Yhteenveto:*
*Uusien mineraalikuitujen terveyshaittojen testaus *
Työperäiset keuhkosairaudet ovat työlääketieteen ja ehkäisevän työterveydenhuollon keskeisimpiä ongelmia. Sairauksien tärkeimpänä syynä on altistuminen erilaisille epäorgaanisille ja orgaanisille pölyille. Klassisia keuhkosairauksien aiheuttajia ovat mineraalipölyt kuten asbesti ja kvartsi.
Keuhkoihin joutuneet pölypartikkelit poistuvat hengitysteiden puhdistusmekanismien avulla. Jos altistuminen ylittää keuhkojen puhdistuskyvyn, partikkeleita kertyy keuhkoihin. Vaikka pölykuorma kasvaakin, alkuvaiheen keuhkomuutokset ovat usein palautuvia, jos altistus lakkaa. Palautumattomat muutokset syntyvät altistuksen jatkuessa voimakkaana. Ennen pitkää muutoksiin liittyvät pahenevat oireet ja loppuvaiheessa vaikea-asteinen invalidisoiva keuhkosairaus.
Immunologiset solut ovat keuhkojen tärkein puolustautumiskeino mineraalipölyjä vastaan. Näiden solujen aktivoituminen on kuitenkin keskeinen tapahtuma myös pölykeuhkosairauksien synnyssä, koska aktivoitumiseen liittyvä happiradikaalien tuotanto on haitallista keuhkokudokselle, jos keuhkojen suojautumiskyky ylitetään.
Mineraalipölypartikkeleiden joutuessa keuhkoihin makrofagit ja neutrofiilit aloittavat partikkeleiden fagosytoosin. Fagosytoosi ei useinkaan johda partikkeleiden tuhoutumiseen, vaan muun muassa happiradikaalituotannon kautta keuhkokudoksen solujen vaurioitumiseen. Tämä 'turhauttava' fagosytoosi jatkuu niin kauan kuin kuituja on keuhkokudoksessa. Jos kuitumäärä on suuri ja happiradikaalituotanto runsasta, fibroosiin johtava tulehdusprosessi alkaa.
Mineraalipölyt aloittavat immunologisessa solussa monivaiheisen tapahtumasarjan, joka päättyy solun vaurioitumiseen. Ensi vaiheessa solu tunnistaa partikkelin, jolloin tieto tästä välittyy soluun kiihtyneen toisiolähettituotannon välityksellä. Syntyvät toisiolähetit, inositolipolyfosfaatit, lisäävät solun vapaan kalsiumin pitoisuutta ja aktivoivat solun. Lopputuloksena on partikkelin fagosytoosi ja sen tuhoamiseen tähtäävä happiradikaalien tuotanto sekä toisaalta sidekudoksen lisääntyminen ja kaasujen vaihdon huononeminen keuhkoissa.
TESTIMENETELMÄÄ ETSITTIIN
Saatuja tuloksia oli tarkoitus verrata tunnettujen terveydelle vaarallisten kuitujen ja pölyjen kuten krysotiilin ja kvartsin antamiin vasteisiin.
Tässä tutkimuksessa tutkittavia immunologisten solujen vasteita olivat muutokset solunsisäisen vapaan kalsiumin tasoissa ja altistettujen solujen happiradikaalien tuotantoon. Lisäksi tutkittiin kuitupartikkelien vaikutusta solujen elävyyteen, LDH:n tuotantoon ja hemolyysiin. Tutkittavat kuidut olivat keraamisia kuituja sekä lasivilla- ja kivivillakuituja.
Kuitujen keskimääräiset pituudet määritettiin ja ne vaihtelivat eri kuitujen kesken. Solujen elävyyteen kuidut eivät vaikuttaneet, kun se arvioitiin trypan blue värjätyistä soluista. Kuidut eivät myöskään aiheuttaneet hemolyysiä eivätkä vaikuttaneet LDH:n tuotantoon.
Keraamiset kuidut nostivat solunsisäisen kalsiumin tasoja. Happiradikaalien tuotannossa havaittiin suuria eroja eri kuitujen välillä. Molemmat tutkitut keraamiset kuidut aiheuttivat suurimman happiradikaalien tuotannon, joka oli jopa kymmenkertainen esimerkiksi lasivillanäytteeseen verrattuna. Myös kalsiumin merkitystä happiradikaalien tuotantoon tutkittiin käyttämällä kalsiumkanavasalpaajaa, verapamiilia ja kalsium kelaattoria, EGTA:ta.
AVAINTEKIJÄNÄ HAPPIRADIKAALIEN TUOTANTO
Tähänastiset tulokset viittaavat siihen, että kuidut tuottavat happiradikaaleja eri mekanismein. Tähän vaikuttavat ainakin osaksi kuitujen pituus ja koostumus, lähinnä alumiinin, kalsiumin ja raudan suhteen. Happiradikaalien tuotanto on ainakin osalla kuiduista kalsiumvälitteistä, koska solunsisäinen kalsiumkonsentraatio nousee happiradikaalien tuotannon alkaessa. Lisäksi solun ulkoinen kalsiumpitoisuus sekä solun kalsiumkanavat vaikuttavat happiradikaalien tuotannon suuruuteen. Happiradikaalien tuotanto on mitä ilmeisimmin avaintekijä kuitujen aiheuttamissa terveydellisissä vaikutuksissa. - ihmeja kummi
VELIRISKI kirjoitti:
Kolmen ison saneeraus ja vahinkosiivousliikkeen edustajaa kävi tekemässä katsastuksen ja kukin antoi seuraavantyyppisen tarjouksen:
1. Asunto tyhjennettävä
2. Kaikki pinnat vesipestävä; Lattia, katot, kaapistot myöskin sisältä. Lattialistat vaihdettava ja lopulsi kaikkien pintojen maalaus
3. Ne tavarat jotka pystytään puhdistmaan puhdistetaan jossain hallissa
4. Muut tavarat kuten huonekalut, KAIKI TEKNISET LAITTEET jne kaatopaikalle
5. Työarvio viikko neljältä ihmiseltä
6. Hinta - arvio Min. 6000€ - Max 10 000€
7. Puhtaaksi saadaan RAKENNUSPÖLYSTÄ mutta EI KUIDUTTOMAKSI
Valitan, PINTASIIVOUSTA kaikki ehdottaa!
Erityisesti ne jotka eivät tiedä silikaatti ja mineraalikuitujen TUNKEUTUMIS ja TERVEYSHAITALLISUUS ominaisuuksia
Koitas GOOGLATA näillä hakusanoilla! Pls
LUONNOLISESTI VASTAPUOLEN KIRJOITTAVAT TIETÄVÄT NÄMÄKIN ASIAT PAREMMIN; EIKÖ!
Veliriski
Itse saan oireita heti eli 3 minuutin kulutua kun menen asuntoon sisällehihihhii, kyllä nyt näyttää pahalta, nimittäin kaikki suomen asunnot ovat asumiskelvottomia kun niissä on kuituja...usko nyt vain että yksikään asunto ei ole "kuituvapaa". Eikö nyt viimein olisi jo aika vaihtaa lääkitystä, tekstiesi perusteella sinulla on lääkehoitoa vaativa persoonallisuushäiriö (epäluuloinen persoonallisuus) ja/tai mielialahäiriötä.
- isopate1
VELIRISKI kirjoitti:
Tässä tietoa mitä MINERAALIKUIDUT tekevät ihmiselle. Asuntoni on saastunut ylt - ympäriinsä niistä ja pakotietä ei näytä olevan.
*Uusien mineraalikuitujen terveyshaittojen testaus*
Kansanterveyslaitos, ympäristöterveyden osastoryhmä, toksikologian osasto1.
*Tiivistelmä*
Työperäisten keuhkosairauksien tärkeimpänä syynä on altistuminen erilaisille epäorgaanisille ja orgaanisille pölyille. Mineraalipölyt kuten asbesti ja kvartsi ovat klassisia keuhkosairauksien aiheuttajia. Tutkimuksen tavoitteena oli luoda edellytyksiä menetelmälle, jolla uusien mineraalikuitujen terveydelle vaarallisia ominaisuuksia voidaan testata etukäteen. Tätä varten selvitettiin, miten mineraalikuidut aiheuttavat vahingollista happiradikaalien tuotantoa valkosoluissa.
*Yhteenveto:*
*Uusien mineraalikuitujen terveyshaittojen testaus *
Työperäiset keuhkosairaudet ovat työlääketieteen ja ehkäisevän työterveydenhuollon keskeisimpiä ongelmia. Sairauksien tärkeimpänä syynä on altistuminen erilaisille epäorgaanisille ja orgaanisille pölyille. Klassisia keuhkosairauksien aiheuttajia ovat mineraalipölyt kuten asbesti ja kvartsi.
Keuhkoihin joutuneet pölypartikkelit poistuvat hengitysteiden puhdistusmekanismien avulla. Jos altistuminen ylittää keuhkojen puhdistuskyvyn, partikkeleita kertyy keuhkoihin. Vaikka pölykuorma kasvaakin, alkuvaiheen keuhkomuutokset ovat usein palautuvia, jos altistus lakkaa. Palautumattomat muutokset syntyvät altistuksen jatkuessa voimakkaana. Ennen pitkää muutoksiin liittyvät pahenevat oireet ja loppuvaiheessa vaikea-asteinen invalidisoiva keuhkosairaus.
Immunologiset solut ovat keuhkojen tärkein puolustautumiskeino mineraalipölyjä vastaan. Näiden solujen aktivoituminen on kuitenkin keskeinen tapahtuma myös pölykeuhkosairauksien synnyssä, koska aktivoitumiseen liittyvä happiradikaalien tuotanto on haitallista keuhkokudokselle, jos keuhkojen suojautumiskyky ylitetään.
Mineraalipölypartikkeleiden joutuessa keuhkoihin makrofagit ja neutrofiilit aloittavat partikkeleiden fagosytoosin. Fagosytoosi ei useinkaan johda partikkeleiden tuhoutumiseen, vaan muun muassa happiradikaalituotannon kautta keuhkokudoksen solujen vaurioitumiseen. Tämä 'turhauttava' fagosytoosi jatkuu niin kauan kuin kuituja on keuhkokudoksessa. Jos kuitumäärä on suuri ja happiradikaalituotanto runsasta, fibroosiin johtava tulehdusprosessi alkaa.
Mineraalipölyt aloittavat immunologisessa solussa monivaiheisen tapahtumasarjan, joka päättyy solun vaurioitumiseen. Ensi vaiheessa solu tunnistaa partikkelin, jolloin tieto tästä välittyy soluun kiihtyneen toisiolähettituotannon välityksellä. Syntyvät toisiolähetit, inositolipolyfosfaatit, lisäävät solun vapaan kalsiumin pitoisuutta ja aktivoivat solun. Lopputuloksena on partikkelin fagosytoosi ja sen tuhoamiseen tähtäävä happiradikaalien tuotanto sekä toisaalta sidekudoksen lisääntyminen ja kaasujen vaihdon huononeminen keuhkoissa.
TESTIMENETELMÄÄ ETSITTIIN
Saatuja tuloksia oli tarkoitus verrata tunnettujen terveydelle vaarallisten kuitujen ja pölyjen kuten krysotiilin ja kvartsin antamiin vasteisiin.
Tässä tutkimuksessa tutkittavia immunologisten solujen vasteita olivat muutokset solunsisäisen vapaan kalsiumin tasoissa ja altistettujen solujen happiradikaalien tuotantoon. Lisäksi tutkittiin kuitupartikkelien vaikutusta solujen elävyyteen, LDH:n tuotantoon ja hemolyysiin. Tutkittavat kuidut olivat keraamisia kuituja sekä lasivilla- ja kivivillakuituja.
Kuitujen keskimääräiset pituudet määritettiin ja ne vaihtelivat eri kuitujen kesken. Solujen elävyyteen kuidut eivät vaikuttaneet, kun se arvioitiin trypan blue värjätyistä soluista. Kuidut eivät myöskään aiheuttaneet hemolyysiä eivätkä vaikuttaneet LDH:n tuotantoon.
Keraamiset kuidut nostivat solunsisäisen kalsiumin tasoja. Happiradikaalien tuotannossa havaittiin suuria eroja eri kuitujen välillä. Molemmat tutkitut keraamiset kuidut aiheuttivat suurimman happiradikaalien tuotannon, joka oli jopa kymmenkertainen esimerkiksi lasivillanäytteeseen verrattuna. Myös kalsiumin merkitystä happiradikaalien tuotantoon tutkittiin käyttämällä kalsiumkanavasalpaajaa, verapamiilia ja kalsium kelaattoria, EGTA:ta.
AVAINTEKIJÄNÄ HAPPIRADIKAALIEN TUOTANTO
Tähänastiset tulokset viittaavat siihen, että kuidut tuottavat happiradikaaleja eri mekanismein. Tähän vaikuttavat ainakin osaksi kuitujen pituus ja koostumus, lähinnä alumiinin, kalsiumin ja raudan suhteen. Happiradikaalien tuotanto on ainakin osalla kuiduista kalsiumvälitteistä, koska solunsisäinen kalsiumkonsentraatio nousee happiradikaalien tuotannon alkaessa. Lisäksi solun ulkoinen kalsiumpitoisuus sekä solun kalsiumkanavat vaikuttavat happiradikaalien tuotannon suuruuteen. Happiradikaalien tuotanto on mitä ilmeisimmin avaintekijä kuitujen aiheuttamissa terveydellisissä vaikutuksissa.HUIJAAKO ISÄNNÖITSIJÄ MINUA ?
Kiusaaminen jatkuu siis seuraavasti:
1. Isännöitsijä lähetti kirjeen että: AOYL 37§ pykälän perusteella teille EI anneta pyytämiänne tietoja.
Katsotaampa: Valtion säädöstietopankki Finlexistä http://www.finlex.fi/ saa asunto-osakeyhtiölain (17.5.1991/809) ajantasaisen version.
Ohessa myös tekstit näihin pykäliin: 31 § Asian saattaminen yhtiökokoukseen
Osakkeenomistajalla on oikeus saada asia yhtiökokouksessa käsiteltäväksi, jos hän vaatii sitä kirjallisesti hallitukselta niin hyvissä ajoin, että asia voidaan sisällyttää kokouskutsuun.
37 § Yhtiön johdon tiedonantovelvollisuus.
Hallituksen ja isännöitsijän tulee osakkeenomistajan pyynnöstä antaa yhtiökokouksessa tarkempia tietoja sellaisista seikoista, jotka saattavat vaikuttaa yhtiön tilinpäätöksen, taloudellisen aseman tai muun kokouksessa käsiteltävän asian arviointiin.
Jos osakkeenomistajan kysymykseen voidaan vastata vain sellaisten tietojen perusteella, jotka eivät ole kokouksessa käytettävissä, siihen saadaan vastata kirjallisesti kahden viikon kuluessa. Vastaus on lähetettävä kysymyksen tehneelle osakkeenomistajalle ja pyynnöstä esitettävä muille osakkeenomistajille.
2. HUIJAAKO ISÄNNÖITSIJÄ MINUA?
* MINÄ siis kysyin Hallitukselta tarvitsemani tieto ENKÄ siis yhtiökokouksessa.
* Onko minulla oikeus saada pyytämäni tiedot
* Jos on niin minkä ASOY n lainkohdan perusteella?
* JOS ISÄNNÖITSIJÄ HUIJAA MINUA NIIN MITÄ TARKOITTAA HÄNELLE? JA HALLITUKSELLE?
* Kenelle voin valittaa?
Isännöitsijä siis vetoaa AOYL 37§ pykälään! Kumpi on oikeassa ?
Mihin minä voisin vedota?
Kuka tietäisi? - isopate1
isopate1 kirjoitti:
HUIJAAKO ISÄNNÖITSIJÄ MINUA ?
Kiusaaminen jatkuu siis seuraavasti:
1. Isännöitsijä lähetti kirjeen että: AOYL 37§ pykälän perusteella teille EI anneta pyytämiänne tietoja.
Katsotaampa: Valtion säädöstietopankki Finlexistä http://www.finlex.fi/ saa asunto-osakeyhtiölain (17.5.1991/809) ajantasaisen version.
Ohessa myös tekstit näihin pykäliin: 31 § Asian saattaminen yhtiökokoukseen
Osakkeenomistajalla on oikeus saada asia yhtiökokouksessa käsiteltäväksi, jos hän vaatii sitä kirjallisesti hallitukselta niin hyvissä ajoin, että asia voidaan sisällyttää kokouskutsuun.
37 § Yhtiön johdon tiedonantovelvollisuus.
Hallituksen ja isännöitsijän tulee osakkeenomistajan pyynnöstä antaa yhtiökokouksessa tarkempia tietoja sellaisista seikoista, jotka saattavat vaikuttaa yhtiön tilinpäätöksen, taloudellisen aseman tai muun kokouksessa käsiteltävän asian arviointiin.
Jos osakkeenomistajan kysymykseen voidaan vastata vain sellaisten tietojen perusteella, jotka eivät ole kokouksessa käytettävissä, siihen saadaan vastata kirjallisesti kahden viikon kuluessa. Vastaus on lähetettävä kysymyksen tehneelle osakkeenomistajalle ja pyynnöstä esitettävä muille osakkeenomistajille.
2. HUIJAAKO ISÄNNÖITSIJÄ MINUA?
* MINÄ siis kysyin Hallitukselta tarvitsemani tieto ENKÄ siis yhtiökokouksessa.
* Onko minulla oikeus saada pyytämäni tiedot
* Jos on niin minkä ASOY n lainkohdan perusteella?
* JOS ISÄNNÖITSIJÄ HUIJAA MINUA NIIN MITÄ TARKOITTAA HÄNELLE? JA HALLITUKSELLE?
* Kenelle voin valittaa?
Isännöitsijä siis vetoaa AOYL 37§ pykälään! Kumpi on oikeassa ?
Mihin minä voisin vedota?
Kuka tietäisi?AS Oy Xxtien Hallitus
Kiinteistö ja Isännöitsijäliittojen Hallitusten Jäsenet
Koska SKV – Isännöitsijä XX eikä taloyhtiön Hallitus luovuta minulle lain mukaan kuuluvia tietoja, koskien Helmikuussa 2008 tapahtunutta rakennuspölyonnettomuutta, jossa asuntoni saastui asumiskelvottomaksi mineraalikuiduista, vedoten harhauttavasti ASOY 37 § lakiin.
( Siinä puhutaan Yhtiökokouksenen liittyvistä asioista ).
Pyydän kohteliaimmin yhtiön tilintarkastajien yhteystietoja ja tilintarkastajia toimimaan asukkaan - osakkaan puolesta hänen hädänalaisessa asemassaan.
Minä olen asukas ja nyt lähes kävelykyvytön monisairas eläkeläismies, jonka kimpussa on jo kohta kaksi vuotta ollut tämä äärimmäisen raaka, tuhoamisvimmainen ja TÄYSIN SÄÄLIMÄTÖN nuori roikale, jolla ei ole edes mitään Isännöintialan auktorisoitua koulutusta.
Kuitenkin hän johtaa itsevaltaisesi erittäin suurta XX talon taloyhtiötämme jossa on yli100 asuin ja liikehuoneistoa.
KUINKA SE ON MAHDOLLISTA RISTO ?
XX Isännöintipalvelut omistaa SKV - Isännöinti oy jonka taas omistaa pohjoismaiden suurin kiinteistöalan yritys REALISOINTIGROUP OY.
Jonka taaasen omistaa Sponsor Capital OYJ.
Jonka yhtiön liikeideana on ostaa ja jalostaa yhtiötä myyntikuntooon.
Tämäkö on tapa harjoittaa kiinteistojalostusta?
Minun terveyteni ja ainutkertaisen elämäni kustannuksella! Niinkö?
MINÄ OLEN SIIS MONISAIRAS ELÄKELÄISMIES ; VASTAPUOLENANI KANSAINVÄLINEN JÄTTILÄISYRITYS JA IHMINEN JONKA KOTI ON TUHOTTU MINERAALIKUITU - PÖLLYTYKSEKSELLÄ YLT - YMPÄRIINSÄ JA JOKA ASUNTO NYT OLLUT TYHJILLÄÄN JO YLI VUODEN.
JA MINÄ NYT KODITON!
Viranomaiset eivät voi tälle kiusaaja tyypille mitään. MIKÄÄN ei tehoa kylmäsieluiseen saalistajaamme!
Voisiko joku vastaanottajista auttaa minut pois ahdingostani? PYYDÄN!
Tilintarkastajilta tarvitsen tietoja seuraaviin vaihtoehtoisiin tarpeisiin:
1.Neuvottelu
Tilintarkastajien näkemys nyt esille tulleista Hallitusten ja isännöitsijän toimista koskien
- Ilman kilpailutusta tilattuja urakoita usean sadantuhannen edestä, mm. SAUNA jotain 38,000 €! Varastohuone 17,000 € Talonmiehen asunnon remontti 42 000 €. Kaikki muistinvaraisesti. Sorry.
- Asunto XX tapahtumia
Ktso. Suomi24 KESKUSTELUFOORUMI
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8522757
Mahdollisesti alihintaan myytyä yhtiön omaisuutta; Traktori, TULITERÄ päältä ajettava ruohonleikkuri.
2.Isännöitsijän oikeudenloukkaukset ja yhtiökokouksiin estäminen koskien allekirjoittanutta
3.600 € perusteettoman laskun esittäminen allekirjoittaneelle Hallitusten yleiskokoontumisista
4.Tilintarkastajien mahdollinen aktivoituminen ylläolevien asioiden selvittämiseen
5.Erityinen tarkastus
Pyydän tilintarkastajia tutkimaan edellisten yhtiökokusten päätökset ja tomimaan aktiivisesti ERITYISEN TARKASTUKSEN määräämisestä kutsumalla ylimääräinen yhtiökokus käsittelemään kyseistä asiaa
http://www.nordius.fi/index.php?pg_id=10&alaid=27&page_id=210
6.Työsuojelupiirin tarkastus
Aion pyytää tilintarkastajia kutsumaan työsuojelutarkastajat selvittämään asioiden kulkua ja eri osapuolien tekemisi, kuten työn valvonta, työsuunnitelmat, tehdyt katselmusraportit, työsopimukset, urakkasopimukset, jne.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/
7.Oikeuskansleri
Pyydän tilintarkastajia toimittamaan nyt puhutun aineiston Oikeuskanslerille
Pyydän myös Tilintarkastajia toimittamaan todistusaineistoa ja toimimaan todistajina seuravissa tulevissa oikeudenkäynneissä
16.Poliisi
Rikosilmoitus ( Tutkintapyyntö ) tilintarkastajien toininnasta, viimeisenä keinona, jos mikään muu ei auta, eli ovatko tilintarkastajat mahdollisesti syyllistyneet rikokseen
Rangaistus tilintarkastusrikoksesta säädetään rikoslain (39/1889) 30 luvun 10 a §:ssä.
17.Valitukset
TILINTARKASTAJAT
Allekirjoittaja aikoo valittaa Keskuskauppakamarin tilintarkastuslautakuntaan tilintarkastajien toiminnasta mikäli tilintarkastajat eivät tee työtään johon heidät on palkattu!
18.Isännöitsijä ( SKV OY )
KÄRSIMYSTENI HINTA; MILLÄ RAHASUMMALLA OLISIT VALMIS KOKEMAAN SAMAN KUIN MINÄ ?
........Ja kaikki tämä alkoi selkeästä ja yksinkertaisesta vahingosta jossa kaksi äärimmäisen vihamielistä ja tuhovimmaista sadistia, nuori kouluttamaton isännöitsijä juippi ja turhautunut vanheneva virkaheittoXX Hpj. päättivät tilaisuuden nähdessään hiljentää ja tuhota hankalaksi kokemansa yläkerran filosofiäijän elämän ja terveyden.
Siinä onnistuenkin!
Terveys on nyt mennyt ja elinikäkin lyhentynyt kuulemma ratkaisevasti sanovat minua hoitavat lääkärit.
Taustalla pukari - parivaljakolla luonnollisesti oli ja on Taloyhtiön vuosittaiset 500 000 € remonttirahat ja Ison taloyhtiön muut rahavirrat..
XXXXX XXXXXXX
TJ, Päätoimittaja Emeritus
filosofiajärjestelmän kehittäjä.
Asunto XX
Sähköposti
LIITTEET - pikapts
isopate1 kirjoitti:
AS Oy Xxtien Hallitus
Koska SKV – Isännöitsijä XX eikä taloyhtiön Hallitus luovuta minulle lain mukaan kuuluvia tietoja, koskien Helmikuussa 2008 tapahtunutta rakennuspölyonnettomuutta, jossa asuntoni saastui asumiskelvottomaksi mineraalikuiduista, vedoten harhauttavasti ASOY 37 § lakiin.
Pyydän kohteliaimmin yhtiön tilintarkastajien yhteystietoja ja tilintarkastajia toimimaan asukkaan - osakkaan puolesta hänen hädänalaisessa asemassaan.
Minä olen asukas ja nyt lähes kävelykyvytön monisairas eläkeläismies, jonka kimpussa on jo kohta kaksi vuotta ollut tämä äärimmäisen raaka, tuhoamisvimmainen ja TÄYSIN SÄÄLIMÄTÖN nuori roikale, jolla ei ole edes mitään Isännöintialan auktorisoitua koulutusta.
Kuitenkin hän johtaa itsevaltaisesi erittäin suurta XX talon taloyhtiötämme jossa on yli100 asuin ja liikehuoneistoa.
XX Isännöintipalvelut omistaa SKV - Isännöinti oy jonka taas omistaa pohjoismaiden suurin kiinteistöalan yritys REALISOINTIGROUP OY.
MINÄ OLEN SIIS MONISAIRAS ELÄKELÄISMIES ; VASTAPUOLENANI KANSAINVÄLINEN JÄTTILÄISYRITYS JA IHMINEN JONKA KOTI ON TUHOTTU MINERAALIKUITU - PÖLLYTYKSEKSELLÄ YLT - YMPÄRIINSÄ JA JOKA ASUNTO NYT OLLUT TYHJILLÄÄN JO YLI VUODEN.
JA MINÄ NYT KODITON!
Viranomaiset eivät voi tälle kiusaaja tyypille mitään. MIKÄÄN ei tehoa kylmäsieluiseen saalistajaamme!
1.Neuvottelu
Tilintarkastajien näkemys nyt esille tulleista Hallitusten ja isännöitsijän toimista koskien
- Ilman kilpailutusta tilattuja urakoita usean sadantuhannen edestä, mm. SAUNA jotain 38,000 €! Varastohuone 17,000 € Talonmiehen asunnon remontti 42 000 €. Kaikki muistinvaraisesti. Sorry.
- Asunto XX tapahtumia
Mahdollisesti alihintaan myytyä yhtiön omaisuutta; Traktori, TULITERÄ päältä ajettava ruohonleikkuri.
2.Isännöitsijän oikeudenloukkaukset ja yhtiökokouksiin estäminen koskien allekirjoittanutta
3.600 € perusteettoman laskun esittäminen allekirjoittaneelle Hallitusten yleiskokoontumisista
4.Tilintarkastajien mahdollinen aktivoituminen ylläolevien asioiden selvittämiseen
5.Erityinen tarkastus
Pyydän tilintarkastajia tutkimaan edellisten yhtiökokusten päätökset ja tomimaan aktiivisesti ERITYISEN TARKASTUKSEN määräämisestä kutsumalla ylimääräinen yhtiökokus käsittelemään kyseistä asiaa
Aion pyytää tilintarkastajia kutsumaan työsuojelutarkastajat selvittämään asioiden kulkua ja eri osapuolien tekemisi, kuten työn valvonta, työsuunnitelmat, tehdyt katselmusraportit, työsopimukset, urakkasopimukset, jne.
7.Oikeuskansleri
Pyydän myös Tilintarkastajia toimittamaan todistusaineistoa ja toimimaan todistajina seuravissa tulevissa oikeudenkäynneissä
16.Poliisi
Rikosilmoitus ( Tutkintapyyntö ) tilintarkastajien toininnasta, viimeisenä keinona, jos mikään muu ei auta, eli ovatko tilintarkastajat mahdollisesti syyllistyneet rikokseen
Rangaistus tilintarkastusrikoksesta säädetään rikoslain (39/1889) 30 luvun 10 a §:ssä.
17.Valitukset
TILINTARKASTAJAT
Allekirjoittaja aikoo valittaa Keskuskauppakamarin tilintarkastuslautakuntaan tilintarkastajien toiminnasta mikäli tilintarkastajat eivät tee työtään johon heidät on palkattu!
........Ja kaikki tämä alkoi selkeästä ja yksinkertaisesta vahingosta jossa kaksi äärimmäisen vihamielistä ja tuhovimmaista sadistia, nuori kouluttamaton isännöitsijä juippi ja turhautunut vanheneva virkaheittoXX Hpj. päättivät tilaisuuden nähdessään hiljentää ja tuhota hankalaksi kokemansa yläkerran filosofiäijän elämän ja terveyden.
Siinä onnistuenkin!
Terveys on nyt mennyt ja elinikäkin lyhentynyt kuulemma ratkaisevasti sanovat minua hoitavat lääkärit.
Taustalla pukari - parivaljakolla luonnollisesti oli ja on Taloyhtiön vuosittaiset 500 000 € remonttirahat ja Ison taloyhtiön muut rahavirrat..
XXXXX XXXXXXX
Asunto XX
Sähköposti
LIITTEETTaloyhtiön hallitus voi kaikista vireilläoloista huolimatta ottaa vastuuta ja tehdä tarjouksen epäkohdan poistamiseksi.
Siivous.tarkistus-lisäsiivous.
Yleisten taksojen mukaiset vrt, vakuutukset korvaukset..
Asukkaana tulisin em mahdollista tarjousta vastaan enkä enää alentuisi moiseen taisteluun.
Kuluttaa sekin voimavaroja eikä siitä kukaan saa sulkaa hattuun. - Veliriski
pikapts kirjoitti:
Taloyhtiön hallitus voi kaikista vireilläoloista huolimatta ottaa vastuuta ja tehdä tarjouksen epäkohdan poistamiseksi.
Siivous.tarkistus-lisäsiivous.
Yleisten taksojen mukaiset vrt, vakuutukset korvaukset..
Asukkaana tulisin em mahdollista tarjousta vastaan enkä enää alentuisi moiseen taisteluun.
Kuluttaa sekin voimavaroja eikä siitä kukaan saa sulkaa hattuun.Vastaan tahallisen ilkeämielisesti:
1. PITÄISIKÖ MINUN ANTAA " ALENNUSTA " KIUSAAJILLENI?
- Jos mielestäsi, niin miksi?
2. Mikä on kaksion kaiken irtaimiston hinta ( KESKIMÄÄRIN KORVAUSSUMMAT ) ?
- Tietääkö kukaan?
3. Voiko Taloyhtiö periä minulle, joka on siis täydellisen syytön koko juttuun, maksamansa korvaussumman vahingon aiheuttajilta takaisin myöhemmin vaikka oikeusteitse?
- Entä heidän vakuutusyhtiöltään
4. Mitkä voisivat olla kärsimyskorvaukset nyt käsitetävä olevassa tapauksessa ?
5. Miksi Hallitus suostuisi mihinkään ehdotuksiin koska se joka tapauksessa on vihamielisen Isännöitsijän munaotteessa ja vakaasti PÄÄTTÄNYT että toi mulkku KOULUTETAAN LOPPUUN SAAKKA!
6. Minä ja asiantuntijat väittävät että sivousta ei voi enään tehdä vaan kaatison se homman nimi. Ja ajatuskin että minä vielä joutuisin johonkin siivous - testaus - koerumbaan ei tule missään tapauksessa kysymykseen
7. Mitä sanoo Taloyhtiön ja näitten muitten pukarien vakuutusyhtiöt?
- Hallitus ja Isännöitsijä ei luovuta minulle edes näitä eli MITÄÄN TIETOJA!
Kuulostaa siis tupakeisiltä - viisi vahinkonkorvausoikeudenkäynti. Minä onneksi saan Valtiolta juristin.
Mitä Sinä teksit minuna? - vesijavisko
Veliriski kirjoitti:
Vastaan tahallisen ilkeämielisesti:
1. PITÄISIKÖ MINUN ANTAA " ALENNUSTA " KIUSAAJILLENI?
- Jos mielestäsi, niin miksi?
2. Mikä on kaksion kaiken irtaimiston hinta ( KESKIMÄÄRIN KORVAUSSUMMAT ) ?
- Tietääkö kukaan?
3. Voiko Taloyhtiö periä minulle, joka on siis täydellisen syytön koko juttuun, maksamansa korvaussumman vahingon aiheuttajilta takaisin myöhemmin vaikka oikeusteitse?
- Entä heidän vakuutusyhtiöltään
4. Mitkä voisivat olla kärsimyskorvaukset nyt käsitetävä olevassa tapauksessa ?
5. Miksi Hallitus suostuisi mihinkään ehdotuksiin koska se joka tapauksessa on vihamielisen Isännöitsijän munaotteessa ja vakaasti PÄÄTTÄNYT että toi mulkku KOULUTETAAN LOPPUUN SAAKKA!
6. Minä ja asiantuntijat väittävät että sivousta ei voi enään tehdä vaan kaatison se homman nimi. Ja ajatuskin että minä vielä joutuisin johonkin siivous - testaus - koerumbaan ei tule missään tapauksessa kysymykseen
7. Mitä sanoo Taloyhtiön ja näitten muitten pukarien vakuutusyhtiöt?
- Hallitus ja Isännöitsijä ei luovuta minulle edes näitä eli MITÄÄN TIETOJA!
Kuulostaa siis tupakeisiltä - viisi vahinkonkorvausoikeudenkäynti. Minä onneksi saan Valtiolta juristin.
Mitä Sinä teksit minuna?Asiat riitelee
ei ihmiset.
Mistä toi sotatilöa alunperin alkoi.
Oletko häirikköasukas
vaiko vaativa persoona.
Outoa. - 4254252
isopate1 kirjoitti:
AS Oy Xxtien Hallitus
JA MINÄ NYT KODITON!
1.Neuvottelu
- Asunto XX tapahtumia
5.Erityinen tarkastus
7.Oikeuskansleri
16.Poliisi
17.Valitukset
TILINTARKASTAJAT
Siinä onnistuenkin!
XXXXX XXXXXXX
Asunto XX
Sähköposti
LIITTEETKatsoppa peiliin ja unohda koko juttu.
Juttusi on aivan höpöä.
Isännöitisijä ja hallitus on aivan oikein toimineet kun ovat estänään kaikein mailmana tyyppien pääsyn kokoukseen.
Miten ihmiset edes viitsivät kirjoittaa vastauksia tänne ja lähteä mukaan tälläiseen hopinään.
Tajutkaa, että kirjoittaja ei ole edes yhtiönosakas. - VELIRISKI
vesijavisko kirjoitti:
Asiat riitelee
ei ihmiset.
Mistä toi sotatilöa alunperin alkoi.
Oletko häirikköasukas
vaiko vaativa persoona.
Outoa.Kiitän hyvistä ja tervetulleistakin kysymyksistä ja vastaan seuraavasti:
1.Sanot; Asiat riitelee ei ihmiset.
- EI pidä paikkaansa erityisesti SUOMESSA!
Ktso alla minkätyyppisestä vastapersoonasta on kysymys ( Vihamielinen runkku virkaheitto kapiainen jolle kuulemma annettiin lopulta ja vihdoin viimein luonnevikaisuus - syistä kaksi vaihtoehtoehtoa; Potkut tai irtisanoutuminen.
No se kuulemma sitten se sai kuitenkin nk. “ kunniallisen eron “ kesken kaiken lähdetettynä eli terveydellisistä syistä ulos tuupattuna. Tarkoittaa nk; “ MAITOJUNAJÄTKÄÄ “.
Tästä asiasta se sitten pysäyttelee ihmisiä taloyhtiömme pihalla ja koittaa todistella että “ se mitä musta kerrotaan ei niinku yhtään pidä paikkaansa “. Jep!
OK, no sitten se valittiin taloyhtiömme Hpj ksi ja heti se perusti talomme alakertaan talotoimiston eli nk. KOMENTOKESKUKSEN josta se alkoi johtamaan pääosin vanhuksista ( 80v. ) koostuvaa taloyhtiötämme kuin äärimmäistä rangaistuslaitosta.
Seurauksella että ainakin toistakymmentä LAPSIPERHETTÄ muutti parissa vuodessa vege taloyhtiöstämme!
ja jos joku ei heti TOTELLUT niin se uhkasi joko välittömästi poliisilla TAI kunnianloukkauss - syytteellä.
Erityisen vihamielinen se oli taloyhtiömme pakolais – reppanoille, jotka se sai häädettyä ainakin kolmessa kuukaudessa jonnekin.......n kuuseen!
Tämmönen jumalan kyrpiäinen se siis.
No yks kesä sitten mä istuin syömässä sisäpihalla AAMIAISTA ja lukemasssa HESA ria ( Jota käyttäytymistä nää muut TALOYHTIÖKYRPIÄISET vihas yli kaiken ) koska suomessa ei saa NAUTTIA.
Ei siis ainakaan JULKISESTI YLEISELLÄ PIHALLA!
No yks päivä sit istuskelin taas kesällä pitkällä aamiaisella ja siihen tuli kolme semmosta n. 11 vuotiasta pikkulikkaa pelaan palloa nurmikolle ja eikus alta 10 minuutin tää virkaheitto kapiaisrunkkumme ( Jolla on tapana kytätä II kerroksen kämpästään 18H päivittäin pihamme tapahtumia ) ryntäsi lasten kimppuun karjuen; ÄÄRIMMÄISELLÄ SOTAÄÄNELLÄ , että;
HALLITUS ON KIELTÄNYT PALLOPELIT TALOYHTIÖN NURMIKOLLA !
No, Tytöt ensiks säikähti mut sit kun mä iskin niille silmää ja ne totes et mä oon se ystävällinen ja lapsirakas ja hieman erikoinen mut kuiteskin vaaraton eli erityisesti kuiteskin oon ihan helvetisti isompi kun ne ja tää riukusäärinen kapiainen yhteensä, niin ne alko soittaa “ setämulkulle “ poskee ja kysyy siltä “ et missäs niin lukeee “ ?
No, TYYPPIMME alko selittää sit jotain joo, et JOO; On siellä viisvuotta sitten HALLITUKSEN PÖYTÄKIRJOISSA NÄIN PÄÄTETTY!
Johon Tytöt; “ Et voiks Setä niinku näyttää “!
Johon setämme, et;
MULLA ON TULLIN, RAJAVARTIOLAITOKSEN, POLIISIN JA ARMEIJAN SEKÄ ( MIKÄKÖHÄN VITTU SE NYT OLIKAAN ) ? ja
SEN LISÄKS MÄ OON ASEISTAUTUNUT!!!
Johon Tytöt että “ OHOH”!
No Mä sit siihen et: “ Eiks KUITESKII voitas ajatella et Tytöt ja me ja muutkin kunnonihmiset pyytäs HALLITUKSELTA pallonpeluulupaa pihalla PIKKUKAKAROILLE”?
Johon kyseinen Jumalan lyömäkirveemme Hpj. Rääkymään: “ET TULI MITÄ TAHANSA PAPERIA MISTÄ EN TYKKÄÄ NIIN REVIN NE KAIKKI”!
No uskottavahan se oli koska jätkä oli sanonut sen niin monelle muullekin taloyhtiömme asukkaalle.
Tän pituinen tämä
PAITSI! Ovesta ryntäs, täynnä PYHÄÄ VIHAA sen tullineuvoksen tunnetusti aivan uskomattomasti YMPÄRIHÖLMÖ ämmä huutamaan kuin rantapiru ( Puolieläin ) et ;
“ ME OLLAAN SE JOKA ON MAKSANU NÄÄ NURMIKOT”!
No niin eli siis se sama ämmä jolla on se MONEENKERTAAN LEIKATTU NAAMA.
ja jonka takia tää entinen apulaistullineuvos sitä pitkänmatkan hiihtoo niinmaanhelvatisti kesät talvet harrastaakin.
2.YLIMÄÄRÄINEN YHTIÖKOKOUS
Minä sitten pyysin ystävällisesti koolle YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN kysyen että “ Saako pikkukakarat pelata palloa taloyhtiömme ( Hoitamattomalla mutta melko rupisella nurmikollamme )
Tämä koettiin välittömästi taloyhtiössämme HENKILÖKOHTAISEKSI ja LAAJAPOHJAISESTI syvävittuiluksi ja puolet taloyhtiöääliöistämme liittoutui välittömästi kyseisen Hpj – mulkeromme kanssa periaatteella, että “ KUINKA NE KEHTAAVATKIN”! Jne.
3.PSYKOPATIA ( Psykopaatti )
“ Ihminen ilman omaatuntoa”.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Epäsosiaalinen_persoonallisuus
http://www.markkuojanen.com/sivut/psykologia/psykopatia.php
http://search.conduit.com/Results.aspx?q=PSYKOPATIA&meta=lr=lang_fi&hl=fi&gl=fi&SelfSearch=1&SearchSourceOrigin=13&ctid=CT2088347
http://search.conduit.com/Results.aspx?q=PSYKOPAatti&meta=lr=lang_fi&hl=fi&gl=fi&SearchSourceOrigin=13&SelfSearch=1&ctid=CT208...
Revippä tästä niin ehkä tajuat minkälaisten tyyppien kanssa joudun vähillä voimillani hengissä selviämis taisteluani käymään!
http://search.conduit.com/Results.aspx?q=PSYKOPAatti&meta=lr=lang_fi&hl=fi&gl=fi&SearchSourceOrigin=13&SelfSearch=1&ctid=CT208...
PS. Luonnollisesti tämä EX – Hpj on kaiken käynnistänyt on PÄÄPAHIS mutta nykyinen kimpussani oleva varsinainen SUURI SAATANA on tämä ISÄNNÖITSIJÄ – LURJUKSEMME!
Mitä neuvoksi ? - esteellinen
4254252 kirjoitti:
Katsoppa peiliin ja unohda koko juttu.
Juttusi on aivan höpöä.
Isännöitisijä ja hallitus on aivan oikein toimineet kun ovat estänään kaikein mailmana tyyppien pääsyn kokoukseen.
Miten ihmiset edes viitsivät kirjoittaa vastauksia tänne ja lähteä mukaan tälläiseen hopinään.
Tajutkaa, että kirjoittaja ei ole edes yhtiönosakas.mitä virkaa sitten o valtakirjalla.
miksi ei sais vastata,
ahdistyava ja kamala tilanne.
etkö ite selvitelis jos kyser sun hässäkästä.
rauhaa - isopate1
esteellinen kirjoitti:
mitä virkaa sitten o valtakirjalla.
miksi ei sais vastata,
ahdistyava ja kamala tilanne.
etkö ite selvitelis jos kyser sun hässäkästä.
rauhaaKIUSAAJA ISÄNNÖITSIJÄ ILMEISESTI PELKÄÄ
- Työpaikkansa puolesta
- Maineensa puolesta
- Korvausvaatimuksiakin todennäköisesti
Eli ei se voi eikä edes ymmärrä ilmeisesti millään konstilla enään perääntyä vaan pelaa aikaa ja yrittää romahduttaa vastapuolen eli minun henkisen ja fyysisen terveyden.
Alkeellisen tason mulkero joka tapauksessa.
Analyysi:
1. Kiusaaja Isännöitsijä on jo tässävaiheessa pelkkä surkimusosapuoli jotka sen esimiehet poistavat kuvasta viimeistään silloin kun juttu on ensimmäisen kerran valtakunnanmedioissa.
- Ei siis ilmeisesti missääntapauksessa ennen vaan VASTA SITTEN KUN LÖÖPIT HUUTAA KIUSAAJIEN VERTA!
2. Vastapuoli ei missään tapauksessa suomalaiskansalliseen - kusipäätapaan
" alennu " neuvottelemaan ennenkuin on liian myöhäistä joten minulle jää näinollen ainoaksi mahdollisuudeksi voittaa oma taisteluni tehden siitä niin äärimmäisen kallis vastapuolelle, että firman osakkeenomistajat viimein ovat pakotetut tulemaan esille.
Tarkoittanee sitä että SKV - Brändistä on jo silloin tullut YRITYSKIUSAAMISEN synonyymi seuraaviksi 20 vuodeksi Suomesssa.
Ja Sponsor Capital OYJ stä roistofirman lipunkantaja suomalaiseen Venture Capital yhteisöön.
Toimiva johto ei uskoakseni mitään ulostuloja kuitenkaan tee ( Nehän on tunnetusti koviajätkiä ) , joten vaihtoehtona on nyt se, että:
1. Joko SKV- Realisointigroup tuhoaa minut
2. Tai minä hakkaan paskat pihalle SKV - Huoneistokeskus - Sponsor Capital - Jätkistä
Minulla ei ole enään mitään menetettävänä, niiillä on kaikki.
Mielipiteitä!
EHDOTUKSIA !
TIETOA VASTAPUOLESTA JA LAINKÄYTÖSTÄ!
Mukaantulo - APUAKIN ! Pls
Vastata voi, vaikka salanimellä: [email protected]
KAIKKI MAHDOLLINEN APU KELPAA! - ISOPATE KUSESSA!
auta miestä mäessä kirjoitti:
jälkiviisastelu ei paljoa auta.
Jaksamista asukkaalle.
Ja lääkörit kirjottaa lausunnot valalla.Lue tämä TOSIKIUSAAMISESTA!
SKV – ja HUONEISTOKESKUS KIUSAAYHTIÖ KURIIN; Boikottikampanja Käynnistymässä
Tue ostoboikottia: Kiusa se on pienikin kiusa
Lue täältä lisää: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8522757/flat_thread#comment-40431857
( Tukisivusto tulossa piakkoin )
Kohta Suomessa on kaikki pikkufirmat ostettu isojen suihin;
Nyt yksi tämmönen KIINTEISTÖALAN jättiläisyritys on ryhtynyt AKTIIVIKIUSAAJAKSI eli SKV – ja HUONEISTOKESKUS – omistajana Realiagroup oy , jonka taasen omistaa Sponsor Capital ja jonka taasen omistaa sekä rahoittaa Nordea, Varma jne.
http://www.realiagroup.fi/Pages/RealiaGroup.aspx
Yksi niitten SKV - Isännöitsijöistä on ollut minun kimpussani jo puolitoista vuotta ja mitään en voi EIKÄ EDES KYMMENET VIRANOMAISETKAAN.
Johdollekin on kerrottu kaikilla mahdollisilla tasoilla, omistajillekin, moneen kertaan mutta ei mitään vaikutusta.
ONKO SINULLE TULLUT VASTAAN SAMANTYYPPISTÄ TILANNETTA?
MILTÄ TUNTUI?
Ajatuksena on nyt koota RAAKA JA ÄÄRIMMÄISEN TEHOKAS Payback – ryhmä joka hiljentäisi tyypin kimpustani:
Työkaluina avattava wordpress MU – sivusto, jossa foorumi ja tukiryhmään liittymismahdollisuus ja jossa muitakin vuorovaikutustyökaluja jne.
http://mu.wordpress.org/
Ja viikoittainen uutiskirje, PHP listillä, kiusaajatyyppimme viiteympäristöön.
http://www.phplist.com/
Kun nyt tunnen tätä roistojoukkiota liiankin hyvin ja olen oppinut että RAKENNUS JA KIINTEISTÄALALLA tomitaan näin HETI kun asiakas valittaa;
1. Ei anna aihetta
2.Vedä tupaan juttus
3. Juristit kehiin vetkuttelemaan vuosiksi oikeuteen ( Alioikeus 2 vuotta, Hovi 2 vuotta LISÄÄ )
4. KUSTANNUKSILLA peloittelu >>> 10 000 – 50 000 € !!!!!!!
Ylläolevista syistä siis NETI Peliin ainoana ratkaisuna.
Omalla nimellä ei tarvitse esiintyä kunhan toisit IT – alan osaamista ja resurssia vaikka edes tunti – pari viikossa. Palvelintilaa olisi käytössä vaikka heti!
Mitään laitonta ei ole kuitenkaan tarkoitus tehdä.
Ensi viikolla olisi siis tarkoitus käynnistää viikoittainen UUTISKIRJE - Boikottikampanja
useaan XXX - tuhanteen vastaanottaja - osoitteeseen työnimellä:
SKV – ja HUONEISTOKESKUS KIUSAAYHTIÖ KURIIN; Boikottikampanja Käynnistymässä
Tue ostoboikottia: Kiusa se on pienikin kiusa
Lue täältä lisää: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8522757/flat_thread#comment-40431857
( Tukisivusto tulossa piakkoin )
Kampanjan kohderyhmiä:
1. Kiinteistövälitysyritykset, Taloyhtiöt ( Hpj ja Hallitukset ), Omakotitalot, Huoltoyhtiöt, Addressit.com,
,200 kpl eri verkkolehden keskustelufoorumit,
Useat tuhannet julkisyhteisöjen rekisterit, Reaalisaatiogroupin
henkilöstö.GOOGLE linkit; e - Demokratia kansalaisjournalismi, Kiusaaminen sivustoilta rekkarit.
2. STT ja Reuters. Informaatiota kampanjan tuloksista ja aktiviteeteistä
3. Toimittajat henkilökohtaisesti ja Toimittajayhteisöt
4.Yliopisto - opiskelijat ja opettajat
5. AMK - opiskelijat ja opettajat
6. Lehti - ilmoitukset; HESA ja KL.
KIUSAAJA ISÄNNÖITSIJÄ ILMEISESTI JO PELKÄÄ
- Työpaikkansa puolesta
- Maineensa puolesta
Eli ei se voi eikä edes ymmärrä ilmeisesti millään konstilla enään perääntyä vaan pelaa aikaa ja yrittää romahduttaa vastapuolen eli minun henkisen ja fyysisen terveyden.
Analyysi:
1. Kiusaaja Isännöitsijä on jo mahdollisesti tässävaiheessa pelkkä surkimusosapuoli jotka sen esimiehet poistavat kuvasta viimeistään silloin kun juttu on ensimmäisen kerran valtakunnanmedioissa.
- Ei siis ilmeisesti missääntapauksessa ennen vaan VASTA SITTEN KUN LÖÖPIT HUUTAA KIUSAAJIEN VERTA!
" alennu " neuvottelemaan ennenkuin on liian myöhäistä joten minulle jää näinollen ainoaksi mahdollisuudeksi voittaa oma taisteluni tehden siitä niin äärimmäisen kallis vastapuolelle, että firman osakkeenomistajat viimein ovat pakotetut tulemaan esille.
Tarkoittanee sitä että SKV - Brändistä on jo silloin tullut YRITYSKIUSAAMISEN synonyymi seuraaviksi 20 vuodeksi Suomesssa.
Ja Sponsor Capital OYJ stä roistofirman lipunkantaja suomalaiseen Venture Capital yhteisöön.
Toimiva johto ei uskoakseni mitään ulostuloja kuitenkaan tee ( Nehän on tunnetusti koviajätkiä ) , joten vaihtoehtona on nyt se, että:
1. Joko SKV- Realisointigroup tuhoaa minut ( Ei paljon enään tarvita )
2. Tai minä hakkaan paskat pihalle SKV - Huoneistokeskus - Sponsor Capital - Jätkistä
Minulla ei ole enään mitään menetettävänä, niillä on kaikki.
Mielipiteitä! EHDOTUKSIA !
Vastata voi, vaikka salanimellä meiliini: [email protected]
KAIKKI MAHDOLLINEN APU KELPAA!
Isopate1
( Entinen kamppailulajien mestari ja Kansainvälinen kouluttajakin, nykyinen runkvistien sylkykuppi ) - ei ihmiset
isopate1 kirjoitti:
KIUSAAJA ISÄNNÖITSIJÄ ILMEISESTI PELKÄÄ
- Työpaikkansa puolesta
- Maineensa puolesta
Analyysi:
1. Kiusaaja Isännöitsijä on jo tässävaiheessa pelkkä surkimusosapuoli jotka sen esimiehet poistavat kuvasta viimeistään silloin kun juttu on ensimmäisen kerran valtakunnanmedioissa.
1. Joko SKV- Realisointigroup tuhoaa minut
Minulla ei ole enään mitään menetettävänä, niiillä on kaikki.
Mielipiteitä!
EHDOTUKSIA !
Vastata voi, vaikka salanimellä: [email protected]
KAIKKI MAHDOLLINEN APU KELPAA!Mitä välii mikä sä olet, kampanjalajien mestari , mummo tai yh pakolainen.
Kyse on remonttivahingosta,
joka on nyt viety jo oikeuksiin.
Päähuomio on pidettävä sattuneessa vahingossa eikä häirittävä oikeuslaitoksien työtä.
Heidänkin asenteellisuuteen saattaa vaikuttaa paisuttelu.
Mielipiteesi on jo tullut julki.
Laillisuusperiaatteiden mukaan ensin asuntoasiasi ja sitten mitä tekevät aikuiset.
Ymmärrän kyllä turhautumisesti mutta pientä rajaa. Eiköhän tuo sapeleittesi paljastus riitä pelokkeksi vastapuolelle. - VELIRISKI
ei ihmiset kirjoitti:
Mitä välii mikä sä olet, kampanjalajien mestari , mummo tai yh pakolainen.
Päähuomio on pidettävä sattuneessa vahingossa eikä häirittävä oikeuslaitoksien työtä.
Laillisuusperiaatteiden mukaan ensin asuntoasiasi ja sitten mitä tekevät aikuiset.
Ymmärrän kyllä turhautumisesti mutta pientä rajaa. Eiköhän tuo sapeleittesi paljastus riitä pelokkeksi vastapuolelle.Voisiko nyt todellakin ajatella että kysymyksessä on nyt eeppinen
TAISTELU HYVÄ VASTAAN PAHA
Minä vastaan KIINTEISTÖALAN jättiläisyritys joka on ryhtynyt AKTIIVIKIUSAAJAKSI eli SKV – ja HUONEISTOKESKUS – omistajana Realiagroup oy , jonka taasen omistaa Sponsor Capital ja jonka taasen omistaa sekä rahoittaa Nordea, Varma jne.
http://www.realiagroup.fi/Pages/RealiaGroup.aspx
( Oikeudenkäynnit kestää vuosia, entä minä jo sairastuneena ) ?
Minun kannaltani tässä voi olla kysymyksessä viimeinen taistelu ( Ottelu ) - VELIRISKI
ei ihmiset kirjoitti:
Mitä välii mikä sä olet, kampanjalajien mestari , mummo tai yh pakolainen.
Ymmärrän kyllä turhautumisesti mutta pientä rajaa. Eiköhän tuo sapeleittesi paljastus riitä pelokkeksi vastapuolelle.En minä pelottele! Minä käyn hengissäselviämistaistelua
( Juttu menee KAIKILLE Suomen Keskustelufoorumeille huomisesta alkaen )
- Sama alkuteksti
- Meillä vapaaehtoispäivystäjät vastapostaajina
( Voi olla että teemme jopa Median historiaa kun lopputulosta katsotaan )
Tässä TAISTELUKENTTÄ
http://www.james.pp.fi/foorumit.htm
http://yle.fi/lehtihuone/
Helsingin yliopistossa julkaistavat verkkolehdet
Elektran lehtilista
Linkit verkkosanomalehtiin (Sanomalehtien Liitto)
Makupalat (Hämeenlinnan kaupunginkirjasto)
Kansalliskirjaston digitoidut aineistot (Kansalliskirjasto)
Tieteelliset verkkolehdet (Tieteellisten seurain valtuuskunta)
Aikakauslehtien liiton mediakorttihaku
- kaameeta
VELIRISKI kirjoitti:
En minä pelottele! Minä käyn hengissäselviämistaistelua
( Juttu menee KAIKILLE Suomen Keskustelufoorumeille huomisesta alkaen )
- Sama alkuteksti
- Meillä vapaaehtoispäivystäjät vastapostaajina
( Voi olla että teemme jopa Median historiaa kun lopputulosta katsotaan )
Tässä TAISTELUKENTTÄ
http://www.james.pp.fi/foorumit.htm
http://yle.fi/lehtihuone/
Helsingin yliopistossa julkaistavat verkkolehdet
Elektran lehtilista
Linkit verkkosanomalehtiin (Sanomalehtien Liitto)
Makupalat (Hämeenlinnan kaupunginkirjasto)
Kansalliskirjaston digitoidut aineistot (Kansalliskirjasto)
Tieteelliset verkkolehdet (Tieteellisten seurain valtuuskunta)
Aikakauslehtien liiton mediakorttihaku
Mitä mitä , että vuokralaisen asunnon saa töhriä (kö) ?
- SKV on PAISE
kaameeta kirjoitti:
Mitä mitä , että vuokralaisen asunnon saa töhriä (kö) ?
SKV on mätäpaise niin välityksessä kuin isännöinnissäkin. Sen omistaa Realia Group ja sen taas Realia Houlding. Näissä mukana mm. Nordea, Sponsor, Eläkevakuutusyhtiöitä ym ja sitä kautta kait jopa Suomen valtio. Paitsi, että siellä kusetetaan asiakkaita, siellä kusetetaan myös työntekijöitä. Lukuisia vuosia asioita seuraanneena odotan vain päivää, jolloin laiva ei uppoa vaan sukeltaa.
- tip
SKV on PAISE kirjoitti:
SKV on mätäpaise niin välityksessä kuin isännöinnissäkin. Sen omistaa Realia Group ja sen taas Realia Houlding. Näissä mukana mm. Nordea, Sponsor, Eläkevakuutusyhtiöitä ym ja sitä kautta kait jopa Suomen valtio. Paitsi, että siellä kusetetaan asiakkaita, siellä kusetetaan myös työntekijöitä. Lukuisia vuosia asioita seuraanneena odotan vain päivää, jolloin laiva ei uppoa vaan sukeltaa.
ja sitten mitä teet
- ISOPATE1+
SKV on PAISE kirjoitti:
Kukakohan tietäisi enemmän?
- jotkut taloyhtiöjupakat
- oikeudenkäynnit
- KATKERAT EX - TYÖNTEKIJÄT
- Kilpailijat
- Viranomaiset
- Muut mitkä
VIHJEITÄ KEHIIN KIITOS!!!
-------
Sinä.... haluaisitko kertoa enemmän ( Perustetulle selvitysryhmälle ) ? - ISOPATE1+
ISOPATE1+ kirjoitti:
Kukakohan tietäisi enemmän?
- jotkut taloyhtiöjupakat
- oikeudenkäynnit
- KATKERAT EX - TYÖNTEKIJÄT
- Kilpailijat
- Viranomaiset
- Muut mitkä
VIHJEITÄ KEHIIN KIITOS!!!
-------
Sinä.... haluaisitko kertoa enemmän ( Perustetulle selvitysryhmälle ) ?Mielipiteitä!
EHDOTUKSIA !
Vastata voi, vaikka salanimellä: [email protected] - Zsiugu
ISOPATE1+ kirjoitti:
Mielipiteitä!
EHDOTUKSIA !
Vastata voi, vaikka salanimellä: [email protected]Otsikko kertoo kaiken!
- putsi
Zsiugu kirjoitti:
Otsikko kertoo kaiken!
Niin, joko siellä on herätty, että tarttis tehdä jotain ja korjata sattunut vahinko.
Siivojia aina tarvitaan. - munattomat ukot
putsi kirjoitti:
Niin, joko siellä on herätty, että tarttis tehdä jotain ja korjata sattunut vahinko.
Siivojia aina tarvitaan.Mun toimesta!
Pikkuaivonen isännöitsijä tässä muutama vuosi sitten sabotoi mun remppaa- mä järkkäsin kaikki dokumentit ja yhteyden oto nii ,että aina soittaessani laitoin myös meiliä ko.henkilölle. Tää himmeä kuuppahan´ei ensin vastannu ollenkaan- eipä mitään- mä laioin saman meilin uudelleen ja osoitin sen samalla toimitusjohtajalle- johan rupes lyyti kirjottamaan.
Tää himmeä kuuppa oli muutenki ihan sovinistisika, luuli, että naisista ei oo mihinkään, mutta eipä kerinny vuottakaan mennä, ku äijä siirrettiin muihin tehtäviin - lopulta ulostettiin koko isännöitsijätstosta.
Turha tulla mulle vittuilemaan- oon lukenu lakipykälät ja osaan taloyhtiön vaastuunjakotaulukon ulkoa. - hoitoalalta
munattomat ukot kirjoitti:
Mun toimesta!
Pikkuaivonen isännöitsijä tässä muutama vuosi sitten sabotoi mun remppaa- mä järkkäsin kaikki dokumentit ja yhteyden oto nii ,että aina soittaessani laitoin myös meiliä ko.henkilölle. Tää himmeä kuuppahan´ei ensin vastannu ollenkaan- eipä mitään- mä laioin saman meilin uudelleen ja osoitin sen samalla toimitusjohtajalle- johan rupes lyyti kirjottamaan.
Tää himmeä kuuppa oli muutenki ihan sovinistisika, luuli, että naisista ei oo mihinkään, mutta eipä kerinny vuottakaan mennä, ku äijä siirrettiin muihin tehtäviin - lopulta ulostettiin koko isännöitsijätstosta.
Turha tulla mulle vittuilemaan- oon lukenu lakipykälät ja osaan taloyhtiön vaastuunjakotaulukon ulkoa.Kannattas hakea jo apuja! Ota mukaas Isopate/veliriski/.... kaikki sivupersoonas ja pyydä lääkityksen lisäämistä. Ei voi olla iha helppoa isännöitsijöilläkään avohoitopuolen potilaiden määrän kasvaessa.
- Kateellinen virtuaal
hoitoalalta kirjoitti:
Kannattas hakea jo apuja! Ota mukaas Isopate/veliriski/.... kaikki sivupersoonas ja pyydä lääkityksen lisäämistä. Ei voi olla iha helppoa isännöitsijöilläkään avohoitopuolen potilaiden määrän kasvaessa.
KUULE!
Voisit varmaan käyttää sen HITLERKORTINKIN viikonlopun ratoksi? - Hallitusammattilaine
VELIRISKI kirjoitti:
Eli pureeko koira koiraa?ASA-Isännöinnistä ei ehkä lähdetä neuvomaan, vaikka tyyppi ei olisikaan millään auktorisoidulla tavalla koulutettu, mutta ISA-yhdistys varmaan osaa auttaa......
- osakas`
VELIRISKI kirjoitti:
Kiitän hyvistä ja tervetulleistakin kysymyksistä ja vastaan seuraavasti:
1.Sanot; Asiat riitelee ei ihmiset.
- EI pidä paikkaansa erityisesti SUOMESSA!
Ktso alla minkätyyppisestä vastapersoonasta on kysymys ( Vihamielinen runkku virkaheitto kapiainen jolle kuulemma annettiin lopulta ja vihdoin viimein luonnevikaisuus - syistä kaksi vaihtoehtoehtoa; Potkut tai irtisanoutuminen.
No se kuulemma sitten se sai kuitenkin nk. “ kunniallisen eron “ kesken kaiken lähdetettynä eli terveydellisistä syistä ulos tuupattuna. Tarkoittaa nk; “ MAITOJUNAJÄTKÄÄ “.
Tästä asiasta se sitten pysäyttelee ihmisiä taloyhtiömme pihalla ja koittaa todistella että “ se mitä musta kerrotaan ei niinku yhtään pidä paikkaansa “. Jep!
OK, no sitten se valittiin taloyhtiömme Hpj ksi ja heti se perusti talomme alakertaan talotoimiston eli nk. KOMENTOKESKUKSEN josta se alkoi johtamaan pääosin vanhuksista ( 80v. ) koostuvaa taloyhtiötämme kuin äärimmäistä rangaistuslaitosta.
Seurauksella että ainakin toistakymmentä LAPSIPERHETTÄ muutti parissa vuodessa vege taloyhtiöstämme!
ja jos joku ei heti TOTELLUT niin se uhkasi joko välittömästi poliisilla TAI kunnianloukkauss - syytteellä.
Erityisen vihamielinen se oli taloyhtiömme pakolais – reppanoille, jotka se sai häädettyä ainakin kolmessa kuukaudessa jonnekin.......n kuuseen!
Tämmönen jumalan kyrpiäinen se siis.
No yks kesä sitten mä istuin syömässä sisäpihalla AAMIAISTA ja lukemasssa HESA ria ( Jota käyttäytymistä nää muut TALOYHTIÖKYRPIÄISET vihas yli kaiken ) koska suomessa ei saa NAUTTIA.
Ei siis ainakaan JULKISESTI YLEISELLÄ PIHALLA!
No yks päivä sit istuskelin taas kesällä pitkällä aamiaisella ja siihen tuli kolme semmosta n. 11 vuotiasta pikkulikkaa pelaan palloa nurmikolle ja eikus alta 10 minuutin tää virkaheitto kapiaisrunkkumme ( Jolla on tapana kytätä II kerroksen kämpästään 18H päivittäin pihamme tapahtumia ) ryntäsi lasten kimppuun karjuen; ÄÄRIMMÄISELLÄ SOTAÄÄNELLÄ , että;
HALLITUS ON KIELTÄNYT PALLOPELIT TALOYHTIÖN NURMIKOLLA !
No, Tytöt ensiks säikähti mut sit kun mä iskin niille silmää ja ne totes et mä oon se ystävällinen ja lapsirakas ja hieman erikoinen mut kuiteskin vaaraton eli erityisesti kuiteskin oon ihan helvetisti isompi kun ne ja tää riukusäärinen kapiainen yhteensä, niin ne alko soittaa “ setämulkulle “ poskee ja kysyy siltä “ et missäs niin lukeee “ ?
No, TYYPPIMME alko selittää sit jotain joo, et JOO; On siellä viisvuotta sitten HALLITUKSEN PÖYTÄKIRJOISSA NÄIN PÄÄTETTY!
Johon Tytöt; “ Et voiks Setä niinku näyttää “!
Johon setämme, et;
MULLA ON TULLIN, RAJAVARTIOLAITOKSEN, POLIISIN JA ARMEIJAN SEKÄ ( MIKÄKÖHÄN VITTU SE NYT OLIKAAN ) ? ja
SEN LISÄKS MÄ OON ASEISTAUTUNUT!!!
Johon Tytöt että “ OHOH”!
No Mä sit siihen et: “ Eiks KUITESKII voitas ajatella et Tytöt ja me ja muutkin kunnonihmiset pyytäs HALLITUKSELTA pallonpeluulupaa pihalla PIKKUKAKAROILLE”?
Johon kyseinen Jumalan lyömäkirveemme Hpj. Rääkymään: “ET TULI MITÄ TAHANSA PAPERIA MISTÄ EN TYKKÄÄ NIIN REVIN NE KAIKKI”!
No uskottavahan se oli koska jätkä oli sanonut sen niin monelle muullekin taloyhtiömme asukkaalle.
Tän pituinen tämä
PAITSI! Ovesta ryntäs, täynnä PYHÄÄ VIHAA sen tullineuvoksen tunnetusti aivan uskomattomasti YMPÄRIHÖLMÖ ämmä huutamaan kuin rantapiru ( Puolieläin ) et ;
“ ME OLLAAN SE JOKA ON MAKSANU NÄÄ NURMIKOT”!
No niin eli siis se sama ämmä jolla on se MONEENKERTAAN LEIKATTU NAAMA.
ja jonka takia tää entinen apulaistullineuvos sitä pitkänmatkan hiihtoo niinmaanhelvatisti kesät talvet harrastaakin.
2.YLIMÄÄRÄINEN YHTIÖKOKOUS
Minä sitten pyysin ystävällisesti koolle YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN kysyen että “ Saako pikkukakarat pelata palloa taloyhtiömme ( Hoitamattomalla mutta melko rupisella nurmikollamme )
Tämä koettiin välittömästi taloyhtiössämme HENKILÖKOHTAISEKSI ja LAAJAPOHJAISESTI syvävittuiluksi ja puolet taloyhtiöääliöistämme liittoutui välittömästi kyseisen Hpj – mulkeromme kanssa periaatteella, että “ KUINKA NE KEHTAAVATKIN”! Jne.
3.PSYKOPATIA ( Psykopaatti )
“ Ihminen ilman omaatuntoa”.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Epäsosiaalinen_persoonallisuus
http://www.markkuojanen.com/sivut/psykologia/psykopatia.php
http://search.conduit.com/Results.aspx?q=PSYKOPATIA&meta=lr=lang_fi&hl=fi&gl=fi&SelfSearch=1&SearchSourceOrigin=13&ctid=CT2088347
Revippä tästä niin ehkä tajuat minkälaisten tyyppien kanssa joudun vähillä voimillani hengissä selviämis taisteluani käymään!
PS. Luonnollisesti tämä EX – Hpj on kaiken käynnistänyt on PÄÄPAHIS mutta nykyinen kimpussani oleva varsinainen SUURI SAATANA on tämä ISÄNNÖITSIJÄ – LURJUKSEMME!
Mitä neuvoksi ?ekana, ja sitte laitat sen juristin ajamaan asioita, joita itse haluat. Annat hänelle aineistosi, ja hän selvittää, miten asiassa edetään. Tästä se lähtee selviimään, jos todella haluat selvyyttä epäkohtiisi!
- Isännöitsijät kuriin
SKV on PAISE kirjoitti:
Todella HUONOJA KOKEMUKSIA R E A L I A I S Ä N N Ö I N T I Oy:n (ent. SKV)toimesta isännöitsijänä yhtiössä jossa on toimintakyvytön hallitus. Hallitusta on vaikea vaihtaa, kun kukaan ei halua hallitukseen.REALIA ISÄNNÖINTI laskuttaa sopimuksen mukaisten maksujen lisäksi suuria summia, mistä kenelläkään ei ole tietoa, että mihin ylimääräinen laskutus perustuu. Kova hinta kirjanpidosta, mitään muuta ei saa 1000 eurolla/kk (12 000 vuodessa muutaman huoneiston yhtiösää)!!!.
- Läheltä seurattu
Isännöitsijät kuriin kirjoitti:
Todella HUONOJA KOKEMUKSIA R E A L I A I S Ä N N Ö I N T I Oy:n (ent. SKV)toimesta isännöitsijänä yhtiössä jossa on toimintakyvytön hallitus. Hallitusta on vaikea vaihtaa, kun kukaan ei halua hallitukseen.REALIA ISÄNNÖINTI laskuttaa sopimuksen mukaisten maksujen lisäksi suuria summia, mistä kenelläkään ei ole tietoa, että mihin ylimääräinen laskutus perustuu. Kova hinta kirjanpidosta, mitään muuta ei saa 1000 eurolla/kk (12 000 vuodessa muutaman huoneiston yhtiösää)!!!.
VeliRiski hyvä,
viestiketjussasi on varsin paljon asiaa, mutta provosoit ja syyttelet. Ei tuolla tyylillä asiat etene. Kerro mieluummin tapahtumista, ongelmista, muta älä kurmuta sillä ei sellaista kukaan halua kuulla.Yhtiö laskuttaa sopimuksensa mukaan ja sillä siisti, ei se yksitäiselle osakkaalle kuulu. Sopimuksiin on varmaankin ihan selkeästi kirjoitettu, mitä sopimushintaan kuuluu ja mikä on lisälaskutettavaa. Hallituksenne on sopimuksen hyväksynyt ja sillä siisti, et sinäkään teen mitään ylimääräistä ilmaiseksi vai teetkö?
Olen tätä ketjua seurannut jo pitkään ja todennut, että ainoa ongelma on se, että syytetään ja riidellään. Koittakaa nyt asiallisesta ja aikuiseti keskustella noista ongelmistanne!!! - Oikeutta Suomessa on
VELIRISKI kirjoitti:
5. Poliisi
TULISITKO AVUKSENI TAISTELUSSANI NÄITÄ TALOYHTIÖPAHIKSIA VASTAAN?Hei!
Tsemppiä sinulle! Itse hoidin vastaavan kiusaamisrumban uhkailuineen (5 v) loppujen lopuksi vakuutusyhtiön juristin kautta ja sitten hiljeni. Minusta myös yritettiin tehdä pahis ja syypää kaikkeen. Mutta loppujen lopuksi omavaltaiset ja omia lakeja noudattavat hallituksen jäsenet sitten oikeusjutun jälkeen muuttivat pois. Luojan kiitos! Nyt on toistaiseksi asumisrauha.
Näinhän se on, että se koira älähtää johon kalikka kolahtaa eli omia virheitä yritettiin peitellä ja saada osakas näyttämään syylliseksi, jopa hallitusten eroon!
Ehdotan, että toimit pikaisesti juristin kanssa. Tuo pitkittyminen ei asiaa ratkaise. - Neuvontapalvelu on
VELIRISKI kirjoitti:
Eli pureeko koira koiraa?Hei, Kiinteistöliitolla on osakkaillekin puhelinneuvontanumero. Siellä pätevät juristit. Itse sain sieltä avun.
- osakas`
et voi vaikuttaa päätöksiin, esim. tulevista remonteista. Mutta jos isännöitsijä mielestäsi väärin kohtelee, nii syyhän on hallituksen, hallituksen ohjeillahan isännöitsijä toimii. Vois katsoa, että hallitus on toimíntakyvytön, kun ei asiat luista. Ja hallitus seuraavaksi erottaa isännöitsijän. Isännöitsijä voidaan erottaa välittömästi, hallituksen päätöksellä.
- osakas`
tee tutkintapyyntö, jos epäilet hallituksen toimintakyvyttömyyttä. Muilta osin, laita näihin asioihin kokemusta saanut asianajaja selvittämään asiaa, anna hänelle aineistosi, ja selvitä kirjallisesti ongelmasi ja epäkohdat. Asianajaja kun on tutkinut aineistosi, antaa arvion, millä tavalla edetään kiistassa. Ja kotivakuutuksen oikeusturvaanhan menee asianajokorvaukset. Asianajaja voi keksiä seikkoja, joilla saadaan nopeutettua asianselvittelyä, tai tuomioistuimeen vientiä, teidän tapauksessanne. Suosittelen juristia, itsekin olen taloyhtiöriidan juristin avustuksella läpikäynnyt, selvittiin ilman käräjiä, mutta puoli vuotta meni. Voitettiin matsi 6 - 0 . En usko että kukaan yksityishenkilö kykenee esim.taloyhtiön riidoissa taistelemaan oikeuksiaan, ilman juristin palveluja.
- RiskiVeli
Jahas taas näitä "Hallitus täysin Isännöitsijän narussa ja osakkaat vanhuksia". Kuulostaa jo kliseelta eli keksi jotain uutta. Toisekseen vanhuksien pilkkaaminen on moraalisesti väärin. Väitän että moni vanhus osaa hoitaa paremmin asiansa kuin moni uusavuton nuori.
- ihmettelijä3020
RiskiVeli kirjoitti:
Jahas taas näitä "Hallitus täysin Isännöitsijän narussa ja osakkaat vanhuksia". Kuulostaa jo kliseelta eli keksi jotain uutta. Toisekseen vanhuksien pilkkaaminen on moraalisesti väärin. Väitän että moni vanhus osaa hoitaa paremmin asiansa kuin moni uusavuton nuori.
Taas näitä järjen riemuvoittoja liikenteessä. Yhyy ristivedosta tullut tomua kämppään. Veikkaan että tuskimpa sieltä paskan seasta muutenkaan eroa huomaisi. Ettei olisi vain ahneus herännyt henkiin ja yritys viedä taloyhtiötä niin kuin pässiä narussa mutta eivät niin helppo uskoisia ole ollutkaan ja siitäkös sitten karvas pettymys vienyt vallan. Että oikein vapaa ehtoispäivystäjiä, salli minun nauraa Hah hah hah hah HAAAA, huaa huaa huaa !!!
- Hupsista heijjaa
ihmettelijä3020 kirjoitti:
Taas näitä järjen riemuvoittoja liikenteessä. Yhyy ristivedosta tullut tomua kämppään. Veikkaan että tuskimpa sieltä paskan seasta muutenkaan eroa huomaisi. Ettei olisi vain ahneus herännyt henkiin ja yritys viedä taloyhtiötä niin kuin pässiä narussa mutta eivät niin helppo uskoisia ole ollutkaan ja siitäkös sitten karvas pettymys vienyt vallan. Että oikein vapaa ehtoispäivystäjiä, salli minun nauraa Hah hah hah hah HAAAA, huaa huaa huaa !!!
Voi hyvänen aika tätä kirjoittelua. Lähde liikkeelle siitä, että laitat asiasi ajoissa, mieluiten vähintään kuukautta ennen normaalia yhtiökokousaikaa asiallisesti ja selkeästi kirjoitettuna kirjatulla kirjeellä hallitukselle. Siinä vaadit asian ottamista yhtiökokouksen esityslistalle. Älä syytä ja soimaa vaan laita asiasi yksinkertaisesti ja selkeästi. Kokouksessa sitten voit soittaa suutasi miten lystää, mutta sen voin sanoa, että silloin peli on menettty. Ei se isännöitsijä ketään narusta vetetle ja johtdata, vaan kukaan ei jaksa kuunnella jos vain valitat. Siis kerro ja perustele asiasi lyhyesti ja selkeästi. Siitä se ehkä lähtee....
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214