Ohjelmassa ainakin aluksi käsitellään joitakin joogamenetelmän muotoja. Ohjelma-introssa todetaan, että jooga voi mahdollistaa ns.henkisen kasvun tien.
Olen kokeillut joogan alkeita keski-ikäisenä epäämääräisiin ahdistustiloihin ja masennuksen omahoitoon. Yksikään näistä oma-sessioistani ei jäänyt ilman positiivista vastetta.
Tutustuin netissä reiki-menetelmään v.2006. Käymieni 1 ja 2 kurssin jälkeen olen kuitenkin päätynyt vain omahoidolliselle tasolle. yli 1000 omahoito kerran voin sanoa:
Mikään itsehoitomedoti ei ole antanut koskaan elämässäni parempaa vastetta rahalle kuin reikimeditaatio on minulle antanut.
Se on pystynyt mm. ym. ajanjakson aikana suitsimaan sitkeän alkoholiriippuvuuteni hallittavalle tasolle. Myös hurjat painajaisuni tilat vähentyneet vähemmän haitallisiksi.
TV-1 juuri alkaneesta ohjelmasta.
10
188
Vastaukset
- utelias...
Yli 30 vuotta sitten silloiselle asuinpakkakunnalleni tuli joogakurssi. Muisteleisin sen olleen kansalaisopiston kursseja mutta eräällä koululla sitä iltaisiin pidettiin. Uuden uutukaisena tulokkaana se sai valtaisan suosion, ja kansaa oli pilvin pimein pyrkimässä kursseille, vain murto-osa sinne mahtui.
Kävin siellä jonkin aikaa, mutta minusta haiskahti ainakin meidän kulttuuriin outoja lahjontapiirteitä. Opettajalle piti tuoda joka kerran joku lahjus. Kattelin hetken aikaa touhua, ja aattelin, että ei oo mun juttuni toi.
Sittemmin kävin reikikurssin, mutta ei sekään tuntunut mun jutulle. En ole kovinkaan ohjailtavissa. Utelias ja ennakkoluuloton kylläkin olen, mutta en kovinkaan helposti ohjailtavissa ja virran vietävissä. Sopii ihmisille, jotka tarvitsevat vahvempaa ihmistä ikäänkuin ottamaan ohjat puolestasi.- skepon uni
>Opettajalle piti tuoda joka kerran joku lahjus.
Skepo on nähnyt taas vaihtoehtopainajaisiaan - tantrajoogaa
skepon uni kirjoitti:
>Opettajalle piti tuoda joka kerran joku lahjus.
Skepo on nähnyt taas vaihtoehtopainajaisiaanTuo oli vielä aika kevyttä, kun verrataan ohjelmassa esitettyyn seksuaaliseen ja taloudelliseen hyväksikäyttöön. Mutta nämähän ovat hoitokulteissa niin tavanomaisia piirteitä, että vaihtoehtoilijat eivät enää edes paheksu asiaa.
- joka viestissä
tantrajoogaa kirjoitti:
Tuo oli vielä aika kevyttä, kun verrataan ohjelmassa esitettyyn seksuaaliseen ja taloudelliseen hyväksikäyttöön. Mutta nämähän ovat hoitokulteissa niin tavanomaisia piirteitä, että vaihtoehtoilijat eivät enää edes paheksu asiaa.
>Tuo oli vielä aika kevyttä, kun verrataan ohjelmassa esitettyyn seksuaaliseen ja taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Nämä on lähinnä skepon pahoja unia.
Itse käyn työväenopiston Pilates-tunneilla eikä kukaan ole kertaakaan tuonut minkäänlaisia lahjuksia. Päinvastoin: Ohjaaja tuo päänalusia, mattoja jne muiden käytettäväksi.
>Mutta nämähän ovat hoitokulteissa niin tavanomaisia piirteitä, että vaihtoehtoilijat eivät enää edes paheksu asiaa.
Lähinnä vain skepon painajaisunissa. Tavalliset kansalaiset (=vaihtoehtohoitoja käyttävät) paheksuvat niitä harvoja esille tulleita väärinkäytöksiä, toisin kuin skepo tuossa väittää. Skepolle valehtelu on ihan normaalia eikä hän sitä paheksu, silloin kuin itse sitä käyttää. Jota tapahtuu jatkuvasti. - esoteriaa
joka viestissä kirjoitti:
>Tuo oli vielä aika kevyttä, kun verrataan ohjelmassa esitettyyn seksuaaliseen ja taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Nämä on lähinnä skepon pahoja unia.
Itse käyn työväenopiston Pilates-tunneilla eikä kukaan ole kertaakaan tuonut minkäänlaisia lahjuksia. Päinvastoin: Ohjaaja tuo päänalusia, mattoja jne muiden käytettäväksi.
>Mutta nämähän ovat hoitokulteissa niin tavanomaisia piirteitä, että vaihtoehtoilijat eivät enää edes paheksu asiaa.
Lähinnä vain skepon painajaisunissa. Tavalliset kansalaiset (=vaihtoehtohoitoja käyttävät) paheksuvat niitä harvoja esille tulleita väärinkäytöksiä, toisin kuin skepo tuossa väittää. Skepolle valehtelu on ihan normaalia eikä hän sitä paheksu, silloin kuin itse sitä käyttää. Jota tapahtuu jatkuvasti.>>Tuo oli vielä aika kevyttä, kun verrataan ohjelmassa esitettyyn seksuaaliseen ja taloudelliseen hyväksikäyttöön.
>Nämä on lähinnä skepon pahoja unia.
Ohjelmassa esitetyt kohdat näyttivät tuottaneen painajaisia lahkoon eksyneille tantraajille. Lahkon kehitys ja menettelytavat ovat jostain syystä aina samat kaikissa esoteerisissä hoitoyhteisöissä. Eli ensin kaikki näyttää sujuvan ja ollaan kuin yhtä perhettä. Pikku hiljaa lahko eristyy ulkomaailmasta, johtaja alkaa kehittelemään vainoharhoja ulkomaailmaa kohtaan ja tekeytyy erehtymättömäksi guruksi. Seuraavassa vaiheessa lahkon naispuolisia jäseniä aletaan käyttää seksuaalisesti hyväksi. Ja jostain kumman syystä touhu jatkuu alaikäisiin sekaantumisena.
Yleensä missään vaiheessa muut vaihtoehtoliikkeet eivät esitä kritiikkiä näitä rikollisia kohtaan. - liikkeellä
esoteriaa kirjoitti:
>>Tuo oli vielä aika kevyttä, kun verrataan ohjelmassa esitettyyn seksuaaliseen ja taloudelliseen hyväksikäyttöön.
>Nämä on lähinnä skepon pahoja unia.
Ohjelmassa esitetyt kohdat näyttivät tuottaneen painajaisia lahkoon eksyneille tantraajille. Lahkon kehitys ja menettelytavat ovat jostain syystä aina samat kaikissa esoteerisissä hoitoyhteisöissä. Eli ensin kaikki näyttää sujuvan ja ollaan kuin yhtä perhettä. Pikku hiljaa lahko eristyy ulkomaailmasta, johtaja alkaa kehittelemään vainoharhoja ulkomaailmaa kohtaan ja tekeytyy erehtymättömäksi guruksi. Seuraavassa vaiheessa lahkon naispuolisia jäseniä aletaan käyttää seksuaalisesti hyväksi. Ja jostain kumman syystä touhu jatkuu alaikäisiin sekaantumisena.
Yleensä missään vaiheessa muut vaihtoehtoliikkeet eivät esitä kritiikkiä näitä rikollisia kohtaan.Minkä rikoksen olivat tehneet?
En katsonut ohjelmaa...
Mitä nuo "muut vaihtoehtoliikkeet" ovat?
Itse en ole mukana missään "liikkessä", Pilates liikkeitä kyllä teen. - normaali kuvio
liikkeellä kirjoitti:
Minkä rikoksen olivat tehneet?
En katsonut ohjelmaa...
Mitä nuo "muut vaihtoehtoliikkeet" ovat?
Itse en ole mukana missään "liikkessä", Pilates liikkeitä kyllä teen. - yleistää
normaali kuvio kirjoitti:
Kaikenlaisia lahkoja löytyy politiikastakin. Ei pidä yleistää!
http://blogit.yle.fi/mot/synninpaasto-joogalle - lahkolaista
yleistää kirjoitti:
Kaikenlaisia lahkoja löytyy politiikastakin. Ei pidä yleistää!
http://blogit.yle.fi/mot/synninpaasto-joogalleVaarallisille kulteille on tyypillistä aina sama kaava ja toistuvat piirteet. Kannattaa opetella tunnistamaan hälyttävät piirteet, jos pyörii new age-systeemeissä.
- varo vain
lahkolaista kirjoitti:
Vaarallisille kulteille on tyypillistä aina sama kaava ja toistuvat piirteet. Kannattaa opetella tunnistamaan hälyttävät piirteet, jos pyörii new age-systeemeissä.
Minä en pyöri siellä. Aika harva muukaan täältä.
Kannattaa liikenteessäkin katsoa missä kulkee vaikka säännöt on selkeät. Aina jollain on omat säännöt. Se ei silti kaikkea liikenettä pahaksi tee.
Hyvä, että tuollaiset ongelmat tuodaan esille ja kitketään pois.
Taas vaihtoehtoilija oli kanssasi samaa mieltä vaikka väitit, ettei kukaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663452Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463282Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1473275- 532729
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271900- 481666
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881589Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401585- 391370