Vanhukset nälässä

nälkäkuolema

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/vanhukset_nalissaan_helsingissa_1057658.html

- Olin monta päivää ilman ruokaa ja sanoin puhelimessa, että kuolen kohta nälkään, ruokaa ei vain tullut, kertoo ruokapalvelun asiakas rouva Raija Salonen Helsingin Kontulasta.
Tiedonkulku kangertaa

Ruokapalvelun tilaaja on Helsingin terveyskeskus, mutta Palmian mukaan terveyskeskuksesta ei toimiteta ajantasaisia tietoja Palmialle.

Selityksiä riittää aina.

117

4481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiat kuntoon

      Muutaman tonnin lautakasa ei ole hyvä syy hallituksen erota. Tämä on.
      Suomalaisten surkea kohtelu on hävettävää, kun samaan aikaan siirretään valtion rahoja vaalikampanjoihin ja rahaa on enemmän kuin koskaan ennen.

      Mistä erottaa korruption?
      Vielä olisi mahdollista kepun saada itselleen seuraavakin pääministerin paikka.
      Lopettamalla pakkoruotsin kannattamisen ja ottamalla kielitaito ja kansainvälistyminen vaaliteemaksi se onnistuisi.
      Oikea kansainvälistyminen, ei se että savimajoista tänne rahdataan väkeä joka ei diskotta pärjää.
      Jos näin ei tehdä, se on merkki korruptiosta. Miksi ei poliittinen puolue haluaisi olla vallassa ja olisi jostain asiasta samaa mieltä kuin äänestäjänsä, kansa ja jäsenensä?

      Sama pätee demareihin, kaakattava urpilainenkin voisi olla pääministeri jos pakkoruotsin kannattamisen lopettaisivat. Sekä keskusta että demarit omistavat riittävästi lehtimiehiä ja päätoimittajia että mikä vain asia jota ajavat, on ykkösasia valtakunnassa. Eniten niitäkin on taskussaan rkp:lla, mutta nuo puolueet, jos eivät olisi läpimätiä, omistavat nekin riittävästi.

      Aika turhaa tuo äänestäminen kansan mielestä kun kansalla ei ole vaihtoehtoja. Suurin osa ei edes tiedä että kielivapautta kannattavia ehdokkaita on, kun media merkittävimmästä asiasta politiikassa vaikenee.

      Nyt kun pääministeriä syytetään korruptiosta:
      Pääministerin valinnassa tulisi ottaa korruptio huomioon ja valita vihdoin länsimaiseen malliin sellainen joka ei kannata pakkoruotsia ja moninaisia ruotsalaisten etuisuuksia. Muualla Euroopassa ei ole mitään vastaavaa.

      On aivan varmaa ja itsestäänselvää että pakkoruotsia kansan tahdon vastaisesti kannattava pääministeri, oli tämä sitten nimeltään Lipponen, joka sai Freudenthal-mitalinkin ruotsalaisten etuisuuksia ajaessaan, on korruptoitunut, tai Vanhanen jota nyt syytetään rakennustarvikkeiden vastaanottamisesta, tai jokin muu pakkoruotsia kannattava nimi eli ruotsalaisten sätkynukke.

      Suomen kansalle ja lapsille on mittaamatonta haittaa pakkoruotsista joka estää lapsia oppimasta tärkeitä, suuria euroopan ja maailman kieliä.

      Missä muualla on enää vastaavaa että kansalaisia vastaan on pääministeri toisensa jälkeen? Voiko sitä edes kuvitella että vaikka Englannissa, Ranskassa tai Saksassa, Italiassa tai Espanjassa jne. valittaisiin hallitus joka kannattaa kansalle pakkoalbaniaa ja laittaa lapset sitä vastointahtoisesti opiskelemaan kouluissa?
      Ulos maastahan tuollainen naurettaisiin.

      Suurin ongelma maassa on pakkoruotsi, jota jopa laman aikana ylläpidetään. Maassa joka on erityisen riippuvainen viennistä, tulisi osata paremmin kieliä ja kouluissa kielten opetuksen sijaan on pakkoruotsi. Sitä kannattavia ei missään nimessä tulisi olla ministereinä.

      Ääni keskustalle, kokoomukselle, sdp:lle, vihreille on ääni rkp:lle. Ne kaikki kannattavat rkp:tä.

      • Valehtelijat erotkaa

        Demokratiavaje syynä. Kansan mielestä vanhukset tulisi hoitaa hyvin ja poliitikkojen mielestä ei lainkaan.
        Suomi on pieni maa eikä uhkaa ketään muita paitsi suomalaisia. Täällä tapahtuvia ihmisoikeusloukkauksia ei kerrota missään koska Suomi on vihollinen ainoastaan suomalaisille. Kun ulkomaita vastaan ei ole, ei ole kertojia kuten aikoinaan neukkulasta oli.


      • ruotsinkieli?

        Siis, mitä yhteyttä on vanhusten ruokahuollon katkoksella ja ruotsinkielellä?

        Vertaisin tätä siten, että toiset puhuu aidasta ja toiset aidanseipäästä. Ymmärsitkö? Ei väliä. En minäkään.

        Aidoista tiedän sen verran, että ne eivät pysy pystyssä ilman niitä "aidanseipäitä", mutta vanhusten ruokahuollon pitäisi toimia ilman ruotsinkielen taitoakin.

        Minä olen jo luettavissa vanhuksiin, mutta jaksan toistaiseksi itse laittaa ruokani ostamistani aineksista. Kouluni, sen vähäisen, kävin silloin, kun ruotsinkieltä en ollut kuullutkaan, puhumattakaan sen pakollisuudesta.

        Olihan siellä sitten näitä onnekkaita, jotka pääsivät oppikouluun ja tankkasivat "pappi=prest" ja "hevonen=hest". Heille ei oltu viellä opetettu tätä "öö öö, höö öö", joka paljastaa ruotsinkielen kauneimmat piirteet.

        Kumpi kuulostaa paremmalta ummikko suomi/ruotsi osaajalle, siis joku "svahili"? Tämä yllä mainittu "saari saari, heinä saari" vai "alavilla mailla hallan vaara"? Näistähän on spekuloitu paljon.

        Itse en tyrmää ruotsinkielen opetusta, vaikka jäin siitä paitsi (ilman). Lapseni kävivät ruotsinkielisen koulun, mutta ei tämä lasten osaaminen näköjään periydy vanhemmille, vaikka lapset mukamas perivät vanhemmiltaan erinäisiä käyttäytymis malleja ja puhe tyyliä, (vertaa kiroilevat vanhemmat ja lapset kiroilee (juopottelee)) puhumattakaan uskonnosta.

        "Lipeämisiä" on kaikkiin suuntiin ja perheen kesken hyvinkin erilaisiin. Toiset saa esim. ruokansa vanhuksinakin ilman yhteiskunnan apua, mutta toisille se on taas välttämätöpn elinehto.

        Olisi mielenkiintoin tilasto tämä kieli jakautuma. Kuinka moni kielitaitoinen on jäänyt Suomesa ilman ruokaa?

        Ketullahan on tunnetusti sata keinoa, mutta yksi kissa puuhun pääsi? Arvaa, kuka?


      • Valtuutetut ongelmana
        ruotsinkieli? kirjoitti:

        Siis, mitä yhteyttä on vanhusten ruokahuollon katkoksella ja ruotsinkielellä?

        Vertaisin tätä siten, että toiset puhuu aidasta ja toiset aidanseipäästä. Ymmärsitkö? Ei väliä. En minäkään.

        Aidoista tiedän sen verran, että ne eivät pysy pystyssä ilman niitä "aidanseipäitä", mutta vanhusten ruokahuollon pitäisi toimia ilman ruotsinkielen taitoakin.

        Minä olen jo luettavissa vanhuksiin, mutta jaksan toistaiseksi itse laittaa ruokani ostamistani aineksista. Kouluni, sen vähäisen, kävin silloin, kun ruotsinkieltä en ollut kuullutkaan, puhumattakaan sen pakollisuudesta.

        Olihan siellä sitten näitä onnekkaita, jotka pääsivät oppikouluun ja tankkasivat "pappi=prest" ja "hevonen=hest". Heille ei oltu viellä opetettu tätä "öö öö, höö öö", joka paljastaa ruotsinkielen kauneimmat piirteet.

        Kumpi kuulostaa paremmalta ummikko suomi/ruotsi osaajalle, siis joku "svahili"? Tämä yllä mainittu "saari saari, heinä saari" vai "alavilla mailla hallan vaara"? Näistähän on spekuloitu paljon.

        Itse en tyrmää ruotsinkielen opetusta, vaikka jäin siitä paitsi (ilman). Lapseni kävivät ruotsinkielisen koulun, mutta ei tämä lasten osaaminen näköjään periydy vanhemmille, vaikka lapset mukamas perivät vanhemmiltaan erinäisiä käyttäytymis malleja ja puhe tyyliä, (vertaa kiroilevat vanhemmat ja lapset kiroilee (juopottelee)) puhumattakaan uskonnosta.

        "Lipeämisiä" on kaikkiin suuntiin ja perheen kesken hyvinkin erilaisiin. Toiset saa esim. ruokansa vanhuksinakin ilman yhteiskunnan apua, mutta toisille se on taas välttämätöpn elinehto.

        Olisi mielenkiintoin tilasto tämä kieli jakautuma. Kuinka moni kielitaitoinen on jäänyt Suomesa ilman ruokaa?

        Ketullahan on tunnetusti sata keinoa, mutta yksi kissa puuhun pääsi? Arvaa, kuka?

        Liittyy tottakait sillä että korruptio luodaan jo siinä vaiheessa kun valitaan vain korruptioon myöntyväisiä puolueissa kunnanvaltuutuiksi. Pitää omaa omaatuntoa vastaan toimia, niin pääsee puolueen jäseneksi ja ehdokkaaksi.
        Ei tuollaiseen tavallinen rehellinen ihminen ryhdy.


      • ainakaan...
        ruotsinkieli? kirjoitti:

        Siis, mitä yhteyttä on vanhusten ruokahuollon katkoksella ja ruotsinkielellä?

        Vertaisin tätä siten, että toiset puhuu aidasta ja toiset aidanseipäästä. Ymmärsitkö? Ei väliä. En minäkään.

        Aidoista tiedän sen verran, että ne eivät pysy pystyssä ilman niitä "aidanseipäitä", mutta vanhusten ruokahuollon pitäisi toimia ilman ruotsinkielen taitoakin.

        Minä olen jo luettavissa vanhuksiin, mutta jaksan toistaiseksi itse laittaa ruokani ostamistani aineksista. Kouluni, sen vähäisen, kävin silloin, kun ruotsinkieltä en ollut kuullutkaan, puhumattakaan sen pakollisuudesta.

        Olihan siellä sitten näitä onnekkaita, jotka pääsivät oppikouluun ja tankkasivat "pappi=prest" ja "hevonen=hest". Heille ei oltu viellä opetettu tätä "öö öö, höö öö", joka paljastaa ruotsinkielen kauneimmat piirteet.

        Kumpi kuulostaa paremmalta ummikko suomi/ruotsi osaajalle, siis joku "svahili"? Tämä yllä mainittu "saari saari, heinä saari" vai "alavilla mailla hallan vaara"? Näistähän on spekuloitu paljon.

        Itse en tyrmää ruotsinkielen opetusta, vaikka jäin siitä paitsi (ilman). Lapseni kävivät ruotsinkielisen koulun, mutta ei tämä lasten osaaminen näköjään periydy vanhemmille, vaikka lapset mukamas perivät vanhemmiltaan erinäisiä käyttäytymis malleja ja puhe tyyliä, (vertaa kiroilevat vanhemmat ja lapset kiroilee (juopottelee)) puhumattakaan uskonnosta.

        "Lipeämisiä" on kaikkiin suuntiin ja perheen kesken hyvinkin erilaisiin. Toiset saa esim. ruokansa vanhuksinakin ilman yhteiskunnan apua, mutta toisille se on taas välttämätöpn elinehto.

        Olisi mielenkiintoin tilasto tämä kieli jakautuma. Kuinka moni kielitaitoinen on jäänyt Suomesa ilman ruokaa?

        Ketullahan on tunnetusti sata keinoa, mutta yksi kissa puuhun pääsi? Arvaa, kuka?

        kielitaidoilla vaan sillä oli muut kyvyt eiköhän kynnet riitä monessa asiassa ja varsinkin myös silloin kun on kyse matti vanhasen tyyppisistä ylimielisistä öykkäreistä jotka kusee tullen mennen köyhiä ihmisiä luulee että he on tyhmiä, mutta vesiperän vetää ...hänkään ei ymmärrä ennen kuin kunnolla on kynsitty koko naama eiköhän ylimielisyys häviä...näkisi senkin päivän...vanhukset jää juuri sen takia ilman ruoikaa kun ruotsalaiset sönköttäjät ja kaiken muun swahilin puhujat ei hoida hommiaan tämä on suomen maa ja suomenkansalaisten!


      • ämmänhuuli

        ihra . Se kettutytsistä palkatuista . Itäuudenmaan äsken avattu toinen .Hupaisaa hintakilpailun muka olemassaolo .Huom avajaisviikolla hintoja nostettu . Esim luomumaito kuten muutkin ,Taitaisin nuoremana itsekin perustaa ns prändiä seuraaville Suomalaisille pöljille kuten Apteekkien puolustajielle .Sovitaan että kaksi apteekkia ja kaksi n,s muka Kilpailevaa ruokakauppaa . Hevonperse sanoisi Tukholmalainen siis hurri ? S-KETJU ALKON SUJELUKSESSA ? ---LAHJONTAA ?


      • JUST NIINPÄ
        Valtuutetut ongelmana kirjoitti:

        Liittyy tottakait sillä että korruptio luodaan jo siinä vaiheessa kun valitaan vain korruptioon myöntyväisiä puolueissa kunnanvaltuutuiksi. Pitää omaa omaatuntoa vastaan toimia, niin pääsee puolueen jäseneksi ja ehdokkaaksi.
        Ei tuollaiseen tavallinen rehellinen ihminen ryhdy.

        VIEL SIIT LAUTAKASASTA, EI TYHMÄÄ VARASTA OLE ,ETT SAALIS OIS KOTONA. SE ON ÄIDIN ,EX-RAKKAAN
        TAI MISS MUUALLA HYVÄNSÄ.


      • powertotheppl
        Valehtelijat erotkaa kirjoitti:

        Demokratiavaje syynä. Kansan mielestä vanhukset tulisi hoitaa hyvin ja poliitikkojen mielestä ei lainkaan.
        Suomi on pieni maa eikä uhkaa ketään muita paitsi suomalaisia. Täällä tapahtuvia ihmisoikeusloukkauksia ei kerrota missään koska Suomi on vihollinen ainoastaan suomalaisille. Kun ulkomaita vastaan ei ole, ei ole kertojia kuten aikoinaan neukkulasta oli.

        Demokratiaa ei ole olemassakaan. Pelkkää kusetusta.
        Demokratialla muka tarkoitetan sitä että kansa saa päättää.
        Kansa ei suomessa päätä yhtään mitään. Sen jälkeen kun on vaalit pidetty ja äänestetty niitä jannuja jotka puolueet on ehdolle etukäteen laittaneet loppuu kansalta sanavalta siinen!
        Mitä helvetin demokratiia? Rahakratiaa suomessa ajetaan kuten muuallakin "sivistyneissä" riistovaltioissa.
        Eliitti kääri paalut taskuun ja köyhät maksavat.

        Ja surullisinta on se että suomalaiset ovat liian tyhmiä ja arkoja tehdäkeen asialle mitään!


      • 16+17=33
        powertotheppl kirjoitti:

        Demokratiaa ei ole olemassakaan. Pelkkää kusetusta.
        Demokratialla muka tarkoitetan sitä että kansa saa päättää.
        Kansa ei suomessa päätä yhtään mitään. Sen jälkeen kun on vaalit pidetty ja äänestetty niitä jannuja jotka puolueet on ehdolle etukäteen laittaneet loppuu kansalta sanavalta siinen!
        Mitä helvetin demokratiia? Rahakratiaa suomessa ajetaan kuten muuallakin "sivistyneissä" riistovaltioissa.
        Eliitti kääri paalut taskuun ja köyhät maksavat.

        Ja surullisinta on se että suomalaiset ovat liian tyhmiä ja arkoja tehdäkeen asialle mitään!

        Lukekaa Mein Kampfista Hitlerin näkemys demokratiasta,kommunismista ja sosialismista.Demokratia on varta vasten keksitty ihmisten huijaukseen.


    • Late Lapista.
      • Pössypuu

      • Puh.johtaja

      • Seurataampas

        Yksikään lehti ei ole ottanut vielä mitään kantaa,ei selville mitä pitää sisällään,vai pitääkö mitään ?Älkää tilatko ,sillä rahaa ollaan vailla mediamaksuihin...


      • AUTTAKAA SUOMEN KANSAA !
        Pössypuu kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Otto_Lehtipuu

        Jokin vihreä Lehtipuu siellä on puheenjohtajana. Olisko menneet rahat ihan muualle?

        Ei kannata käyttää aikaa enää sen erittelemiseen, kuka maanpettureista ja heidän puolueistaan teki mitä, tai on millainen: KAIKKI NE OVAT RIKKONEET PERUSTUSLAKIA JA MYYNEET MAAMME ITSENÄISYYDEN TUHOMONOPOLEILLE. KANSANMURHA ON KÄYNNISSÄ, ÄLKÄÄ KATSOKO SIVUSTA, VAAN TEHKÄÄ JOTAIN KANSAMME JA MAAMME PELASTAMISEKSI HETI.


    • kastroija

      Vaikuttaa siltä, että tietokoneiden käyttö on tullut tiensä päähän.
      Sairaanhoito,pankit ja eri laitokset näyttävät kärsivän siitä, että laitteet joiden pitäisi palvella
      systeemiä jarruttavatkin sitä.
      Terveydenhoidon ongelmista saimme lukea jonkin aikaa sitten. Tiedonkäsittelyjärjestelmät ovat aiheuttaneet sen, että terveydenhuolto on voinut ottaa vastaan 30% vähemmän asiakkaita koska työntekijöiden aika
      kuluu koneiden käsittelyssä tosin ei pelatessa vaan selatessa asiakasrekistereitä ja etsiessä tietoja asiakkaista.
      Pnakit ovat hitaita ja niillä on jatkuvia ongelmia korttien ja muiden palveluiden kanssa.
      Uskomatonta kyllä, mutta tietokoneista on tullut ihmistä hallitsevia laitteita, eli robotit ovat ottaneet vallan.

      • Nimimerkitönerkki

        Eipä noissa muissa maissa ole ongelmia tietotekniikan kanssa vaikka puuhastelevatkin 10 kertaa rahallisesti pienempien järjestelmien kanssa,kyllä Suomen tietojärjestelmien vika taitaa olla ahneus.Täysin samalla tavalla paisunut tietotaitomammona suomessa kuin raha.Hinnoittelukaan ei ole kuin 10x keskieuroopan tasosta.Ja toisekseen sen siitä saa kun potkii oikeita osaajia pois säästömielessä,vaikeaksi menee jatko.


    • hälläväliäkö

      niin kyllä silloin olisi varmaan jo älähtänyt itse suursuvaisija halonenkin

      • Mellakointi toimii

        Kahden tunnin odotus diskobussiahan (oliko niin että vasta klo 18 pääsivät lähtemään, vai oliko klo 20, jompikumpi) aiheutti mellakan, tuskin uskaltaisivat olla ruokaa viemättä. Ajatteles nyt että pitäisi 20000:n kultaketju myydä jotta saisi ruokaa tai että pitäisi itse tehdä. Ei siitä mitään tulisi.
        Suomalaiset vanhukset on jo nuorina oppineet että pamppua tulee jos ääntään korottaa joten eivät uskalla mellakoida.


      • lainasin törkeesti

        monenko keskituloisen tuloveroverokertymä menee yhden ankkuri”lapsen” elättämiseen. Hmm, 2500/ kk brutto, 32 000/vuosi brutto, pidätys 30% miinus vähennykset on siinä 10000 euroa valtiolle ja kunnalle veroina. Yksi ankkurilapsi vie siis 5,7 veronmaksajan verot koko vuodelta. Kun hinta oli viranomaisenmukaan n. 57,000 e/ankkurilapsi.


      • Auttakaa nyt

        Hiustenhalkominen sopii oikein hyvin vallanpitäjien suunnitelmiin, kansa ruotii nippeliasioita ja he saavat rauhassa jatkaa rikollisia toimiaan. Pysäyttäkää maanpetturit, pelastakaa Suomen kansa.


    • Tiitus43

      Hiljattain edesmennyt tätini joutui viimeisinä elinviikkoinaan näkemään nälkää n. viikon ihan sananmukaisesti, vaikka häntä hoidettiin saattokodissa. Ei saanut ravintoa edes suonensisäisesti. Tätä asiaa ei ymmärtänyt siellä työskennellyt harjoittelijakaan eikä saanut vastausta, kysellessään asiaa. Omaisetkin sitä kysyivät saaden tylyn vastauksen "Ei voida antaa." Yksi miesyötyöntekijä puuttui sitten omatoimisesti asiaan, ilmeisesti huomatessaan myös tilanteen. Hän keitti aluksi n. desin verran velliä ja puuroa ja kysyipä vielä, halusiko potilas kahvia. Tottahan hän halusi! Samainen yöhoitaja teki muitakin omia oivalluksiaan potilaan olotilan helpottamiseksi. Siitä sitten alkoi ruuan saanti uudelleen pikkuhiljaa.
      Mutta voitte kuvitella, mitä viikon ruuatta oleminen sai aikaa: totaalisen 'kuihtumisen!
      Tuona nälkäviikkona tätini sai vettä ja siihen hän sanoi liottavansa salaa yöpöydän laatikossa olleita sokeripaloja SAADAKSEEN JOTAIN ENERGIAA. Voitte uskoa, miltä tämä kaikki kullosti ja kuullostaa. Itse aloin suorastaan pelätä sairastumista ja joutumistani muiden armoille.

      • äidin tappaja

        Tietenkin olen kauhuissani, että vanhuksen ruokailu lopetetaan ja sitä ei anneta edes suonen sisäisesti, mutta vasta kotioloissa tai tukipalvelu asunnoissa, ei saattokodeissa.

        Miksi tätisi oli saattokodissa? Kaunako hän eli tämän lisä ruokailun ansiosta? Minähän olen murhaaja näillä syytöksillä, koska en vaatinut äidilleni pakkoruokintaa letkuilla, jonka seurauksena myös ulostustarve on.

        Koska en tiedä tätisi sairauden laadusta ja hoitovaiheesta, missä hän oli, niin keskustellaan sitten, kun tiedämme paremmin lähtökohdat.

        Minun äitini oli jo kuolemaan sikäli valmis, että hän tajusi itsekkin sen, hyvästellen meidät kaikki lapset. Olin hänen vierellään samassa sairaala huoneessa ja söin hänelle kuuluvat ateriat. Nyt oksettaa kirjoituksesi johdosta, että olisin pitkittänyt viellä äitini kärsimyksiä muutamalla päivällä.

        Oletko itse ollut koskaan vakavasti sairas ja sairaalassa?


      • :( !!!
        äidin tappaja kirjoitti:

        Tietenkin olen kauhuissani, että vanhuksen ruokailu lopetetaan ja sitä ei anneta edes suonen sisäisesti, mutta vasta kotioloissa tai tukipalvelu asunnoissa, ei saattokodeissa.

        Miksi tätisi oli saattokodissa? Kaunako hän eli tämän lisä ruokailun ansiosta? Minähän olen murhaaja näillä syytöksillä, koska en vaatinut äidilleni pakkoruokintaa letkuilla, jonka seurauksena myös ulostustarve on.

        Koska en tiedä tätisi sairauden laadusta ja hoitovaiheesta, missä hän oli, niin keskustellaan sitten, kun tiedämme paremmin lähtökohdat.

        Minun äitini oli jo kuolemaan sikäli valmis, että hän tajusi itsekkin sen, hyvästellen meidät kaikki lapset. Olin hänen vierellään samassa sairaala huoneessa ja söin hänelle kuuluvat ateriat. Nyt oksettaa kirjoituksesi johdosta, että olisin pitkittänyt viellä äitini kärsimyksiä muutamalla päivällä.

        Oletko itse ollut koskaan vakavasti sairas ja sairaalassa?

        ruokinnan ja nesteytyksen lopettamisesta pitäisi laatia suurselvitys, että miksi sellaista yleensä muka on lupa tehdä. Nälkään ja janoon kuoleminenko muka on normaali kuolintapa hyvinvointivaltiossa? Joopa joo!


    • olevia paskiaisia!!!

      Saatana että pitää olla noin tyhmiä hallitsijoita maanme kansalla. Hallitus, Paaterot, ylet sun muut. Helsinkikeskeisyys from my ass.

      • Tomppak

        Mutta me täällä etelässä olemme milloin tahansa valmiit antamaan nuo rakkaat päättäjämme sinne teidän pohjoiseenne niin voitte sitten miettiä sitä rovaniemi keskeisyyttä:)
        Ihan turha se on helsinkiläisten syyksi laittaa jonkun vitun Vanhasen tuppeen sahaamiset sun muut.


      • PELASTAA SUOMEN KANSA

        Arkadianmäki ja raha- sekä valtaeliitin lymypaikat ovat ulottuvillanne, olisiko teillä parempi mahdollisuus alkaa osoittamaan mieltänne ja toimia pakkovallan pysäyttämiseksi paikan päällä. Kapulaa rattaisiin nyt kaikin mahdollisin tavoin. Kansanmurha on käynnissä ja tuhot hirvittävät. Älkää kuvitelko, että itse säästytte tuhomonopolin kaikkia kansoja orjuuttavalta vallalta. Koko Suomen itsenäisyys on myyty niille, se on RIKOS PERUSTUSLAKIAMME KOHTAAN. VIEKÄÄ RIKOLLISET VALTIONOIKEUTEEN VASTAAMAAN MAAMME ITSENÄISYYDEN MYYNNISTÄ JA KANSANMURHASTA.
        TÄMÄ EI OLE KIIHKOILUA - TÄMÄ ON TODELLISUUTTA.


      • Tomppak
        PELASTAA SUOMEN KANSA kirjoitti:

        Arkadianmäki ja raha- sekä valtaeliitin lymypaikat ovat ulottuvillanne, olisiko teillä parempi mahdollisuus alkaa osoittamaan mieltänne ja toimia pakkovallan pysäyttämiseksi paikan päällä. Kapulaa rattaisiin nyt kaikin mahdollisin tavoin. Kansanmurha on käynnissä ja tuhot hirvittävät. Älkää kuvitelko, että itse säästytte tuhomonopolin kaikkia kansoja orjuuttavalta vallalta. Koko Suomen itsenäisyys on myyty niille, se on RIKOS PERUSTUSLAKIAMME KOHTAAN. VIEKÄÄ RIKOLLISET VALTIONOIKEUTEEN VASTAAMAAN MAAMME ITSENÄISYYDEN MYYNNISTÄ JA KANSANMURHASTA.
        TÄMÄ EI OLE KIIHKOILUA - TÄMÄ ON TODELLISUUTTA.

        Aion ehkä osallistua ensi vaaleihin jos kaikki menee kuten pitääkin ja ihmiset vielä antaisi pari ääntäkin:)
        Jos sinne pääsisi niin periksi en antaisi vaikka heittäisi ulos:)
        Tähän asti kaikki sinne menneet ovat olleet paskanjauhajia, Soinista odotin jo paljon mutta takinkäännön jälkeen en ole aivan varma....missähän ne kaikki lupaukset työväen eteen on nyt?
        Tiedän kyllä tasan tarkkaan mitä kaikkea maassamme pitäisi parantaa ja töitä olisi vaikka kuinka.
        Pelkästään tuppeen sahaaminen ei oikein nyt riitä.

        http://personal.inet.fi/palvelu/maahanmuuttouutiset/Maahanmuuttouutiset/Tervetuloa.html


    • omainen

      mun isä oli mysö lähes viikon ilman ruokaa, kun tieto ei ollut mennyt perille terveyskeskuksesta, josta isä kotiutettiin ja luvattiin ilmoittaa!
      onneksi kodinhoitaja kävi ja huomasi vanhuksen nälän!

      • Lahjukset hallitaan!

        Varmasti siis on jo useita kuollut nälkään.
        Miksi rikollisia jotka vanhuksia tappavat nälkään ei laiteta linnaan? Helsingin kaupungin valtuusto ainakin
        http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Costa Rican ex-presidentille vankeustuomio Suomeen kytkeytyvässä lahjusjutussa/11352...
        Costa Ricassa laittavat linnaan lahjuksista kiinni jääneet.
        Sloveniassakin on korruption vastainen komitea ja lahjuksista voi jäädä kiinni ja joutua eromaan.
        http://ohjelmat.yle.fi/mot/arkisto/1_9_2008_mot_totuus_patriasta_toim_magnus_berglund/kasikirjoitus
        Milloin Suomi on edes eteläisen amerikan tai itä-euroopan tasolla?


      • Nälkäkuolema helppo tapa säästää.

        nostaa kapina eikö niille järjestetä bussikyytiä kauppaan;DD


      • 11+16

        Etkö huolehdi isästäsi kun sai olla ilman ruokaa? Puhelimet on keksitty yhteydenpitoa varten. Suututtaa kun lukee tuollaista välinpitämättömyyttä omista vanhemmista.


      • Auttakaa köyhiä ja maatamme
        Lahjukset hallitaan! kirjoitti:

        Varmasti siis on jo useita kuollut nälkään.
        Miksi rikollisia jotka vanhuksia tappavat nälkään ei laiteta linnaan? Helsingin kaupungin valtuusto ainakin
        http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Costa Rican ex-presidentille vankeustuomio Suomeen kytkeytyvässä lahjusjutussa/11352...
        Costa Ricassa laittavat linnaan lahjuksista kiinni jääneet.
        Sloveniassakin on korruption vastainen komitea ja lahjuksista voi jäädä kiinni ja joutua eromaan.
        http://ohjelmat.yle.fi/mot/arkisto/1_9_2008_mot_totuus_patriasta_toim_magnus_berglund/kasikirjoitus
        Milloin Suomi on edes eteläisen amerikan tai itä-euroopan tasolla?

        Mutta jokainen ainakin miljoonasta suomalaisesta tietää mitä se tarkoittaa. Kansanmurhaa on oikea sana kuvaamaan sitä mitä maassamme tällä hetkellä tapahtuu. Nälkään eivät kuole vain vanhukset, vaan kaikenikäiset ihmiset suoraan tai välillisesti sen aiheuttamiin sairauksiin , ahdinkoon, masennuksiin ja itsemurhiin.
        Älkää antako tämän tapahtua. Jos Suomi ja suomalaiset ihmiset ovat teille rakkaita, tehkää mitä tahansa maanpetturihallituksen valtionoikeuteen viemiseksi ja tuhon pysäyttämiseksi. Tehkää se heti


      • Auttakaa ihmisiä
        11+16 kirjoitti:

        Etkö huolehdi isästäsi kun sai olla ilman ruokaa? Puhelimet on keksitty yhteydenpitoa varten. Suututtaa kun lukee tuollaista välinpitämättömyyttä omista vanhemmista.

        Turha lähteä syyllistämään yksittäisiä ihmisiä, varsinkaan köyhiä ihmisiä tässä tilanteessa. Ketä sinä mahdoit äänestää vaaleissa ja mitä tällä hetkellä teet, muuta kuin yrität sälyttää rikoksen taakkaa niiden harteille, jotka eivät sitä ansaitse. Maanpetturit hallituksessa ovat kansanmurhan takana, ne on saatava nopeasti valtionoikeuteen. Auttakaa lainoppineet, tehkää jotain !


      • 6+3
        Auttakaa ihmisiä kirjoitti:

        Turha lähteä syyllistämään yksittäisiä ihmisiä, varsinkaan köyhiä ihmisiä tässä tilanteessa. Ketä sinä mahdoit äänestää vaaleissa ja mitä tällä hetkellä teet, muuta kuin yrität sälyttää rikoksen taakkaa niiden harteille, jotka eivät sitä ansaitse. Maanpetturit hallituksessa ovat kansanmurhan takana, ne on saatava nopeasti valtionoikeuteen. Auttakaa lainoppineet, tehkää jotain !

        Jos täällä valittaa isänsä nälkää nähneen niin ilmeisesti tietää tapahtuneesta. Miksi ei siis tehnyt asialle mitään? Se on heitteillejättö.


      • omaishoitaja maalta.
        6+3 kirjoitti:

        Jos täällä valittaa isänsä nälkää nähneen niin ilmeisesti tietää tapahtuneesta. Miksi ei siis tehnyt asialle mitään? Se on heitteillejättö.

        miksei se omainen sit ite voinu jollekin ilmoittaa et vanhus on ilman ruokaa, jos kerran siitä tiesi. Olis soittanu jollekin lähempänä olevalle tutulle tai sukulaiselle et veis vanhalle ruokaa. Ja kaupoista heitetään hyvää ruokaa rotille.....


    • lisää yksityistämistä kehiin seuraavaksi sähkönjakelu?

      Lisää yksityistämistä niin päässään muutkin nauttimaan tuosta ulkoistuksen ihanuudesta.

      • Vikaan meni

        Liikelaitos asialla, kaupungin. Ei yksityinen.


      • enole katkera, mutta kuitenkin..
        Vikaan meni kirjoitti:

        Liikelaitos asialla, kaupungin. Ei yksityinen.

        Bubissa Bubi-tikat kädessä.. olut lasi toisessa... ja EI ole Wanhuksia.... on vain ueinmiten Jonkun ÄITEJÄ.. tai ISIÄ... mutta heidän lapsensa syvältä anuksesta...


      • miksi näin....
        Vikaan meni kirjoitti:

        Liikelaitos asialla, kaupungin. Ei yksityinen.

        sehän on niin että hoitoloissa vähennetään koko ajan vanhukselle annettavaa ruokaa. se on tarkoituskin että ne laihtuu . niitä on helpompi nostella silloin. ja kun saavat vähän ruokaa niin eivät jaksa juosta käytävillä vaan makoilevat päivät sängyssä. hoitajilla on näin helpompaa. tiedän koska äitini oli vähän aikaa vanhainkodissa. kesällä meni sinne ja syksyllä kuoli. eli siellä 3 kuukautta nälässä. sanoi että tuodaan aina jotakin soppaa jossa on vain lientä. lihaa ei ollut juuri lainkaan. 3 kuukaudessa laihtui 30 kg.


      • 14+18
        miksi näin.... kirjoitti:

        sehän on niin että hoitoloissa vähennetään koko ajan vanhukselle annettavaa ruokaa. se on tarkoituskin että ne laihtuu . niitä on helpompi nostella silloin. ja kun saavat vähän ruokaa niin eivät jaksa juosta käytävillä vaan makoilevat päivät sängyssä. hoitajilla on näin helpompaa. tiedän koska äitini oli vähän aikaa vanhainkodissa. kesällä meni sinne ja syksyllä kuoli. eli siellä 3 kuukautta nälässä. sanoi että tuodaan aina jotakin soppaa jossa on vain lientä. lihaa ei ollut juuri lainkaan. 3 kuukaudessa laihtui 30 kg.

        Olen itse ollut Turun kotipalvelussa, jossa hoidimme myös niitä läskejä ihmisiä jotka eivät pystyneet enään kävelemään. Yleensä puoliso tai lapset omaishoitajina. Heidät nostettiin sängystä NOSTURILLA josta omaiset itse joutuivat maksamaan aikas paljon normaali taloudelle. Mutta kun nämä läskit eivät itse kyenneet kävelemään tai liikkumaan, emme MISSÄÄN HELVETIN NIMESSÄ antaneet heille pullia ja karkkeja lihottaaksemme heitä, vaikka eräs mieshenkilö oli rakastunut suklaamunkkeihin. Omaiset syöttivät miehelle niitä kunnes jouduimme kieltämään sellaisen, koska nyt jo seitsemän hengen porukasta joka hoisi päivittäin yli sata vanhusta, joutui neljä tulemaan pariksi tunniksi kaksi kertaa päivässä tämän miehen luokse NOSTAMAAN häntä vessaan, suihkuun, syömään pöydän ääreen ja takaisin sänkyyn KOSKA jotkut imbesillit syöttivät liikuntavammaiselle miehelle SUKLAADONITSEJA ja lihottavia ruokia!

        Eikä kyse ole suoranaisesti siitä että halusimme heidän laihtuvan, ei! Vaan syövän terveellisesti, eikä siihen sattumoisin kuulu viittä kiloa ruokaa kuusi kertaa päivässä! Siihen kuuluu pieni aamiainen, lämmin ateria, pieni välipala, sekä iltapala. Salaattia ja hedelmiä oli paljon, lämmin ateria oli tietysti päivän suurin ateria, mistä ei kyllä läski välttämättä saa aluksi niin että nälkä lähtisi, mutta paino putosi ja vuoden päästä oli 130kg painava mies enään 92kg, mikä on sen pituiselle vielä vähän suuri paino. Miehellä oli silti enemmän energiaa ja puhtia, parhaimpina päivinä hän ehkä kykeni JOPA kannattelemaan itseään hetken kun ennen tämä ei tullut kuuloonkaan painon takia! Uskoimme että pelasimme hänelle elinaikaa muutama vuosi, hän on paljon vireämpi nyt.

        Eri asia on, HALUSIKO mies todella lisää elinaikaa? Ainakin väsymys kaikkosi, hän on energisempi, ja hän hymyileekin paljon enemmän. Puheliaaksikin mies tuli, taitaa ainakin olla iloinen kun kaikki kehuvat kuinka hyvältä hän näyttää. Mies ei siis ole vanhus, taisi olla melkein viisikymppinen vasta, mutta sairauden vuoksi liikuntakyky heikkeni ettei itse pysty kävelemään tai nousemaan istumaan. Ennen ei tosiaan pystynyt kannattelemaankaan itseään, nykyään sekin onnistuu jotenkuten. Puhuminen sammalsi pahimpina päivinä, mutta kaikenkaikkiaan hän on 100% parempi.


      • nainen 50+
        14+18 kirjoitti:

        Olen itse ollut Turun kotipalvelussa, jossa hoidimme myös niitä läskejä ihmisiä jotka eivät pystyneet enään kävelemään. Yleensä puoliso tai lapset omaishoitajina. Heidät nostettiin sängystä NOSTURILLA josta omaiset itse joutuivat maksamaan aikas paljon normaali taloudelle. Mutta kun nämä läskit eivät itse kyenneet kävelemään tai liikkumaan, emme MISSÄÄN HELVETIN NIMESSÄ antaneet heille pullia ja karkkeja lihottaaksemme heitä, vaikka eräs mieshenkilö oli rakastunut suklaamunkkeihin. Omaiset syöttivät miehelle niitä kunnes jouduimme kieltämään sellaisen, koska nyt jo seitsemän hengen porukasta joka hoisi päivittäin yli sata vanhusta, joutui neljä tulemaan pariksi tunniksi kaksi kertaa päivässä tämän miehen luokse NOSTAMAAN häntä vessaan, suihkuun, syömään pöydän ääreen ja takaisin sänkyyn KOSKA jotkut imbesillit syöttivät liikuntavammaiselle miehelle SUKLAADONITSEJA ja lihottavia ruokia!

        Eikä kyse ole suoranaisesti siitä että halusimme heidän laihtuvan, ei! Vaan syövän terveellisesti, eikä siihen sattumoisin kuulu viittä kiloa ruokaa kuusi kertaa päivässä! Siihen kuuluu pieni aamiainen, lämmin ateria, pieni välipala, sekä iltapala. Salaattia ja hedelmiä oli paljon, lämmin ateria oli tietysti päivän suurin ateria, mistä ei kyllä läski välttämättä saa aluksi niin että nälkä lähtisi, mutta paino putosi ja vuoden päästä oli 130kg painava mies enään 92kg, mikä on sen pituiselle vielä vähän suuri paino. Miehellä oli silti enemmän energiaa ja puhtia, parhaimpina päivinä hän ehkä kykeni JOPA kannattelemaan itseään hetken kun ennen tämä ei tullut kuuloonkaan painon takia! Uskoimme että pelasimme hänelle elinaikaa muutama vuosi, hän on paljon vireämpi nyt.

        Eri asia on, HALUSIKO mies todella lisää elinaikaa? Ainakin väsymys kaikkosi, hän on energisempi, ja hän hymyileekin paljon enemmän. Puheliaaksikin mies tuli, taitaa ainakin olla iloinen kun kaikki kehuvat kuinka hyvältä hän näyttää. Mies ei siis ole vanhus, taisi olla melkein viisikymppinen vasta, mutta sairauden vuoksi liikuntakyky heikkeni ettei itse pysty kävelemään tai nousemaan istumaan. Ennen ei tosiaan pystynyt kannattelemaankaan itseään, nykyään sekin onnistuu jotenkuten. Puhuminen sammalsi pahimpina päivinä, mutta kaikenkaikkiaan hän on 100% parempi.

        hui kauhia kuinka rumasti puhut ylilihavista ihmisistä. muista että heilläkin on tunteet. kun luin kirjoituksesi ajattelin että parempi onkin että et ole enään töissä vanhusten parissa. ---vanhuksille pitää olla ystävällinen . ajattele heillä ei ole enään pitkä aika täällä maan päällä. miksi sen loppuajan pitäs olla nälissään ja sietää inhottavia hoitajia.


    • taivastelija2

      No saivathan valtion virkatyöläiset, ministerit, ym ymt vatsansa täyteen verorahoilla järjestetyllä 200-vuotisjuhlimisella.

      Katainen valtiovarainministerinä voisi kertoa paljonko verorahoja poltettiin kahden päivän aikana. Minullekin tuli postissa kutsu ja se laitos on panostanut koska kuvittelee olevansa suomen tärkein ja 'fiksuin' valtion laitos. Ne iltajuhlat varsinkin, siellä viina solisee, ruokaa riittää ja ketkä maksaa laskun.

      Korruptiotilaisuuksia on helppo järjestää, ruokitaan kunnolla.

      Nekin rahat olisi voitu käyttää järkevämpiin asioihin mutta ei täytyyhän sitä viinaa ja ruokaa ottaa kun tarjotaan, siis verorahoilla
      Verorahoilla voisi enemmän panostaa lasten ruokaan, vanhusten jne., ja KATAInenkin kertoo jotta näitähän voisi pitää joka vuosi, niinpä ahneet voi vielä tukehtua omaan sontaansa

      • Niinistö laittoi ostoille stopin

        ja lyhyen muistin mukaan (äänestäjillähän se on 3kk, minulla 3v) esim demari pääministeri Lipponen tilasi valtion rahoilla niihin juhliin viinejä 60.000 eurolla. Niinistö silloin älähti ja kielti enempää raha tuhlaamasta viinaan.
        Olisi tuollakin rahalla voinut demarit laittaa yhden vanhustenosaston ruokahuollon kuntoon!
        Rahaa on, mutta kummasti koskaan se ei kohtaa niitä heikommassa asemassa olevia.
        Oppositio hurskastelee, katsoisi itsekkin peiliin, mitä ovat tehneet ja jättäneet tekemättä vuosia.


      • Viekää rikollishallitus valtionoikeuteen
        Niinistö laittoi ostoille stopin kirjoitti:

        ja lyhyen muistin mukaan (äänestäjillähän se on 3kk, minulla 3v) esim demari pääministeri Lipponen tilasi valtion rahoilla niihin juhliin viinejä 60.000 eurolla. Niinistö silloin älähti ja kielti enempää raha tuhlaamasta viinaan.
        Olisi tuollakin rahalla voinut demarit laittaa yhden vanhustenosaston ruokahuollon kuntoon!
        Rahaa on, mutta kummasti koskaan se ei kohtaa niitä heikommassa asemassa olevia.
        Oppositio hurskastelee, katsoisi itsekkin peiliin, mitä ovat tehneet ja jättäneet tekemättä vuosia.

        Kuin mikään puolueitten välinen nahina. Kyse on maanpetturihallituksesta, joka tekee kansanmurhaa. Kyseisissä tahoissa ei ole yhtään puolusteltavaa. Rikosten hinta on Suomen kansalaisten henget.


    • parannettavaa

      Luulen, että lähes kaikkien kuntien arvauskeskuksissa ja vanhainkodeissa hoitohenkilökunta jättää huonokuntoiset vanhukset ruokkimatta, missä työvoimapulan takia, missä välinpitämättömyyden takia.

      Kuntien ja kuntayhtymien pitäisi laskea hallinnon palkkoja ja palkata hoitajia niillä rahoilla. Siten hoidon laatu paranisi, kun työvoimapula loppuisi. Nykyiset pätkätyöt eivät motivoi kuulemma alalle enää yhtä paljon kuin aikaisemmin. Yksi vaihtoehto olisi, että kunnat tulisivat yksityisten hoitoalan yritysten asiakkaiksi.

      Ruokinnan lisäksi mm. suihku ja WC jätetään avustamatta, jos vanhus on niitä pyytänyt.

    • eläkeläinen1

      Kyllä kulloinkin vallassa olevat puhuvat mitä on tehty ja mitä pitäisi tehdä, mutta kuitenkin vanhustenhoito on retuperällä. He eivät saa riittävästi liikuntaa, kuka heitä vie ulos - liian usein jäävät sängynpohjalle - niin oli myös edellisen hallituksen aikaan, eikä vanhustenhoito ole poropeukaloiden hommaa vaan ammatti-ihmisten, joilla on koulutusta ja kokemusta.

      • Valvojia ei valvota, korruptio lisääntyy

        Valvojia ei valvo kukaan, joten noinhan siinä käy. Kun vastuulliset ei joudu vastuuseen rikoksistaan, eikä niitä edes tutkita, eikä kukaan edes ole ehdottanut suurista puolueista, että tutkittaisiin, niin mikäs ihme tuo on. Muutos2011 puolue on kertonut että se kannattaisi kansanäänestyksiä. Eli jos niin on, sitten on kai äänestettävä sitä, jos niitä olisi, niin asiat saataisiin kuntoon.


    • Ei kyseessä ole tiedonkulkuongelmat vaan yleinen aliarvostava suhtautuminen vanhuksiin. Järjestelmää ei pitäisi luoda niin kaukana vanhuksista olevaksi ettei heitä henkilökohtaisesti tunnettaisi. Yhteiskunnan kehitystä ja arvoa pitäisi mitata sillä miten heikommista huolehditaan eikä sillä kuinka iso on valtion kassavaranto ja mikä on sotilaallinen puolustuskyky. Ehdotan kortteliemäntää joka vastaisi henkilökohtaisesti siitä että jokainen tarvitseva saa avun ja ruoan. Nykyinen keskittämishulabaloo vie siihen että apuatarvitseva kärsii ja herrat pyörittää isoja rahoja komiteoissaan. Pienimuotoisuudessa on lähelläolemisen voima, ja sen suomalainen yhteiskunta on jo monessa paikassa hukannut. On turha ihmetellä että kuis se nyt itseltään hengen riisti, kun ei edes ateriaa muisteta perille toimittaa, saati sitten kuulumisia kysellä.

      • Suomen häpeä

        Mitäpä Palmia siitä välittää kun vanhukset kuolee nälkään,niilläkin rahoilla voidaan taas ostaa puolen miljoonan kalusteita konttoreihin että on johtajien hyvä istua.Olen niin omakohtaisesti nähnyt tämän vanhusten ruokinnan,miten alas se on ajettu.Olen jakanut Vanhusten Palvelutalossa niin laihaa merimiespataa,että yritimme reikäkauhalla etsiä perunan tai lihanpalasta.Vanhukset totesivat että jopa pula-aikana söivät paremmin,kaiken huipuksi nämä vanhukset maksoivat korkean hinnan tästä ruokapalvelusta.Häpesin heidän puolestaan niin paljon,etten kyseiseen laitokseen enään mennyt keikkaa tekemään.Kauhulla odotan kun vuodenvaihteen jälkeen,Kustaankartano siirtyy Palmian ruokintaan,epäilen että Monosella riittää ajoa Kustaankartanoon.Kannattaakin käydä ennen vuodenvaihdetta,jo hyvästelemässä omaiset voi olla että ensi vuoden puolella,ei tarvitse enään poiketa.


    • Näps

      nyt ainakin antaa sellainen terveyskeskuksen vastaavan numero, jonne soittaa heti, jos yksikin ateria on jäämässä väliin. Lisäksi jokaisen kaapista pitäisi aina löytyä edes näkkäriä ja juustoa (mutta kyllä muutakin), jonkun pitäisi ottaa varmistaakseen tämä varastointi. Suositellaanhan muutenkin vähintään viikon hätävaraa kaikille.

      • 15+3

        Miksi Suomessa odotetaan aina että viranomaiset huolehtivat? Eikö omaisilla ole enää mitään vastuuta omista vanhuksistaan? Jos lapset pitävät yhteyttä omien vanhempiensa kanssa niin tuskin pääsee käymään niin että mummut ja vaarit on päiväkausia ilman mitään ruokaa.


    • Bon-es

      Palmian toimitukset...

      Ilmeisesti ainakin laskut on hoidettu puolin ja toisin...
      Mihin "ylijääneet" annokset on hävinnyt?
      Noh, pääasia lienee se laskutus...

      ES

      • Lopen kyllästynyt.

        Luulisi Helsingillä olevan vara ruokkia vanhuksiaan.

        Toista se on monissa pienemmissä kunnissa, joissa tämän hallituksen kuntia kurjistava politiikka on ajanut vanhushuollon kuilun partaalle ja samoin koulut ovat kovan alasajon kohteena.

        Tässäkin ketjussa syytetään, että Lipponen teki sitä ja sitä, mutta tämä hallitus on ollut kohta 3 vuotta maan johdossa, miksi se ei korjaa edellisen hallituksen virheitä?
        Tämä hallitus sanoo, että se ei leikkaa, mutta samalla se pakottaa kuntia leikkaamaan ja jäljet hirvittävät.


      • Korruptiosta vaan
        Lopen kyllästynyt. kirjoitti:

        Luulisi Helsingillä olevan vara ruokkia vanhuksiaan.

        Toista se on monissa pienemmissä kunnissa, joissa tämän hallituksen kuntia kurjistava politiikka on ajanut vanhushuollon kuilun partaalle ja samoin koulut ovat kovan alasajon kohteena.

        Tässäkin ketjussa syytetään, että Lipponen teki sitä ja sitä, mutta tämä hallitus on ollut kohta 3 vuotta maan johdossa, miksi se ei korjaa edellisen hallituksen virheitä?
        Tämä hallitus sanoo, että se ei leikkaa, mutta samalla se pakottaa kuntia leikkaamaan ja jäljet hirvittävät.

        Höpsis, ei kunnat ole erillisiä valtiosta vaan valtion osa.
        Tekosyy aina tuo että valtio leikkaa tms. Sitten on vain korotettava veroja - tai luovuttava johtajien etuisuuksista, jollain huonekaluilla, autoilla, ulkomaanmatkoilla joissa muka verkostaudutaan (kun omiakin tiloja on ja osa ei edes, ainakaan meistä taviksista siis, välitä tuollaisista ryyppyreissuista, oli ne sitten tallinnaan tai kauemmaksi, osa tykkää nukkua omassa sängyssä enempi kuin elämöidä huarran vieressä, miksi kunnallispäättäjät ei voisi kaupungin omistamissa tiloissa olla, onko se korruptio helpompaa vähän kauempana?), kaikenlaisista musiikkitaloista ja oopperoista nyt puhumattakaan.


      • Kaikki nettiin
        Korruptiosta vaan kirjoitti:

        Höpsis, ei kunnat ole erillisiä valtiosta vaan valtion osa.
        Tekosyy aina tuo että valtio leikkaa tms. Sitten on vain korotettava veroja - tai luovuttava johtajien etuisuuksista, jollain huonekaluilla, autoilla, ulkomaanmatkoilla joissa muka verkostaudutaan (kun omiakin tiloja on ja osa ei edes, ainakaan meistä taviksista siis, välitä tuollaisista ryyppyreissuista, oli ne sitten tallinnaan tai kauemmaksi, osa tykkää nukkua omassa sängyssä enempi kuin elämöidä huarran vieressä, miksi kunnallispäättäjät ei voisi kaupungin omistamissa tiloissa olla, onko se korruptio helpompaa vähän kauempana?), kaikenlaisista musiikkitaloista ja oopperoista nyt puhumattakaan.

        Jos oltaisiin rehellisiä eikä roistoja niin voisihan laittaa kaiken nettiin.
        Kunnan virkamiehen talo, jne. Nythän on vain yhden pääministerin talo netissä.
        Mitä on rehellisellä pelättävää?
        Samoin kaikki nuo keskustelut kaikenlaisten virkamiesten kanssa, kaikki nettiin. Valtio voisi maksaa kamerat ja kovalevytilahan ei nykyään maksa yhtään mitään.
        Tällöin vähitellen voisi muutama roistoista jäädä kiinni.
        Rehellisellä ei olisi huolta.


      • Orwelli
        Kaikki nettiin kirjoitti:

        Jos oltaisiin rehellisiä eikä roistoja niin voisihan laittaa kaiken nettiin.
        Kunnan virkamiehen talo, jne. Nythän on vain yhden pääministerin talo netissä.
        Mitä on rehellisellä pelättävää?
        Samoin kaikki nuo keskustelut kaikenlaisten virkamiesten kanssa, kaikki nettiin. Valtio voisi maksaa kamerat ja kovalevytilahan ei nykyään maksa yhtään mitään.
        Tällöin vähitellen voisi muutama roistoista jäädä kiinni.
        Rehellisellä ei olisi huolta.

        Kansaa kyllä valvotaan kameroilla. Taitaa olla Suomessa enemmän kuin missään muualla näitä kameroita ja vartijoita. Miksi ei virkamiehiä valvota?


      • Miettikää hetkinen

        olla tilanteessa, missä pitäisi olla tyytyväinen johonkin hikiseen työllä ja vaivalla kerjättyyn einesannokseen, kun meillä on perustuslakiin säädetty kunnollinen perusturva ja toimeentulo kaikille Suomen kansalaisille ? Nyt menette kyllä ojasta allikkoon, jos alatte vielä niistäkin hiuksiahalkomaan.
        Kyseessä on monikansallisten tuhomonopolien suorittama vallankaappaus maassamme, maanpetturit pitää saada valtionoikeuteen vastaamaan rikoksistaan.


    • Liikaruoka

      Äiti ja mummi, 93 v. joutui viikko sitten sunnuntaina sairaalaan. Ilmoitettiin heti asiasta kotihoitoyksikköön ja sieltä Sodexoon ja Palmiaan että ruokia ei nyt tarvita. Sukulaisen käydessä asunnossa pöydällä oli rivi avaamattomia aterioita. Oletan että niistä ei tarvitse maksaa (ja että Palmian työntekijä vie ne mukanaa haisemasta).

      • €-pohojalaanen

        ainakin tällä Pohjanmaalla - kuusi euroa pienestä ruoka-annoksesta eikä mitään maitoa,leipää voita ...kiskuritouhua ja vielä sosiaalitoimi järjestämässä ,eikä osaa hinnoitella kohtuullisesti.


      • Noinhan se on
        €-pohojalaanen kirjoitti:

        ainakin tällä Pohjanmaalla - kuusi euroa pienestä ruoka-annoksesta eikä mitään maitoa,leipää voita ...kiskuritouhua ja vielä sosiaalitoimi järjestämässä ,eikä osaa hinnoitella kohtuullisesti.

        Soppalan johtaja saanu parisataa lahjusta, tai se on kerran juotettu jossain.
        Silloin ei toimi. Pitsataksitkin tuo vitosella. Ne tekee voittoa, kunnanhan ei tarvitsisi tehdä?


    • katju11

      Kyllä oli vastuutonta olla toimittamatta tietoja sinne minne niiden piti mennä. Tässä se nyt nähdään ei millään muulla ole mitään väliä kunhan itsellä on hyvä olla muista viis. Miettikää kun itse olette vanhuksia ja teidät jätetään ilman ruokaa niin miltäs se mahtaa teistä tuntua

      • Suomesta puuttuu kunnollinen media

        Toimittajienkin ote on hiukka huono. Miksei kysytä valtuuston puheenjohtajalta että miksi hän tykkää murhata vanhuksia? Jos monta sataa on nälässä miten on voitu välttyä kuolemilta? Eihän se ole mahdollista. Eli nämä vanhukset ei jaksa edes lähteä ulos ostaan ruokaa ja ovat sen varassa että joku sitä tuo. Miten käy jos ei tuokaan?

        Jos tuota on jo pitkään jatkunut, vastuullisten olisi pitänyt olla asiasta tietoisia, tai jos eivät olleet, ovat väärässä työpaikassa.

        Toimittajat voisivat myös kysyä Helsingin poliisipäälliköltä miksei murhamiehiä saateta vastuuseen ja jos ei jotain asialle tee, vanhusten murhaajien osalta, sitten kertoa selkeästi että ei kiinnosta häntä vanhusten nälät.

        Jos toimittajat ei itse uskalla, voisivathan he palkata sellaisia jotka uskaltaa.
        Vaan tästä päästäänkin siihen että media on mukana hyväsiskosysteemissä. Kauniita ja rohkeita tarjotaan kansalle päivittäin, asioista ei ole väliksi kunhan oma palkka juoksee.


      • MILJOONA KÖYHÄÄ SUOMALAISTA

        PERUSTUSLAIN RIKKOJAT JA SUOMEN ITSENÄISYYDEN MYYJÄT KUULUVAT MAHDOLLISIMMAN NOPEASTI VALTIONOIKEUTEEN VASTAAMAAN RIKOKSISTAAN KANSAAMME JA MAATAMME KOHTAAN. EIKÖ TOSIAAN LÖYDY JURISTEISTA SITÄ ROHKEAA, JOKA VIE KOKO ROSKASAKIN OIKEUTEEN VASTAAMAAN IHMISIIN KOHDISTUVASTA VÄKIVALLASTA ?

        KAIKKEIN HEIKOMPIOSAISIA JA PUOLUSTUSKYVYTTÖMIÄ MURHAAVAT, SUORAAN SANOTTUNA ALHAISTA TOIMINTAAN, KULISSIT JA OMAISUUDET OVAT PRAMEAT, MUTTA SISÄLTÄ OVAT LIKAISIA, ALHAISIA SAASTALÄJIÄ. EIVÄTKÄ NE TAIDA OSATA EDES HÄVETÄ, MUTTA KANSA KOSTAA VIELÄ, AIVAN VARMASTI JA SINÄ PÄIVÄNÄ ON SITTEN TURHA ITKEÄ JA SELITELLÄ ENÄÄ MITÄÄN. LIIAN MONTA VUOTTA TÄTÄ PASKAA ON SEURATTU, LIIAN MONTA HYVÄÄ IHMISHENKEÄ ON MENETTY TURHAAN NIIDEN MAANPETTURIMURHAAJIEN TAKIA !

        NYT KAIKKI KYNNELLE KYKENEVÄT TAISTELUUN NIIDEN HEIVAAMISEKSI ULOS TÄSTÄ MAASTA JA SUOMEN ITSENÄISYYS TAKAISIN, IHMISILLE KUNNIALLISET JA ARVOKKAAT OLOT KEHDOSTA HAUTAAN SAAKKA. KIROAMME TEIDÄT ALIMPAAN HELVETTIIN, SINNE TE KUULUTTE FASISTIT !


      • KANNATAN
        MILJOONA KÖYHÄÄ SUOMALAISTA kirjoitti:

        PERUSTUSLAIN RIKKOJAT JA SUOMEN ITSENÄISYYDEN MYYJÄT KUULUVAT MAHDOLLISIMMAN NOPEASTI VALTIONOIKEUTEEN VASTAAMAAN RIKOKSISTAAN KANSAAMME JA MAATAMME KOHTAAN. EIKÖ TOSIAAN LÖYDY JURISTEISTA SITÄ ROHKEAA, JOKA VIE KOKO ROSKASAKIN OIKEUTEEN VASTAAMAAN IHMISIIN KOHDISTUVASTA VÄKIVALLASTA ?

        KAIKKEIN HEIKOMPIOSAISIA JA PUOLUSTUSKYVYTTÖMIÄ MURHAAVAT, SUORAAN SANOTTUNA ALHAISTA TOIMINTAAN, KULISSIT JA OMAISUUDET OVAT PRAMEAT, MUTTA SISÄLTÄ OVAT LIKAISIA, ALHAISIA SAASTALÄJIÄ. EIVÄTKÄ NE TAIDA OSATA EDES HÄVETÄ, MUTTA KANSA KOSTAA VIELÄ, AIVAN VARMASTI JA SINÄ PÄIVÄNÄ ON SITTEN TURHA ITKEÄ JA SELITELLÄ ENÄÄ MITÄÄN. LIIAN MONTA VUOTTA TÄTÄ PASKAA ON SEURATTU, LIIAN MONTA HYVÄÄ IHMISHENKEÄ ON MENETTY TURHAAN NIIDEN MAANPETTURIMURHAAJIEN TAKIA !

        NYT KAIKKI KYNNELLE KYKENEVÄT TAISTELUUN NIIDEN HEIVAAMISEKSI ULOS TÄSTÄ MAASTA JA SUOMEN ITSENÄISYYS TAKAISIN, IHMISILLE KUNNIALLISET JA ARVOKKAAT OLOT KEHDOSTA HAUTAAN SAAKKA. KIROAMME TEIDÄT ALIMPAAN HELVETTIIN, SINNE TE KUULUTTE FASISTIT !

        EIHÄNSE KOVIN LYHYT OLLU, MUTTA TULI SELVÄKSI,IHMETELLÄ TÄYTYY MIKS EI KUKAA O MÄELLE
        EREHTYNY RÄISKII ??


    • SYÖDÄ!

      Hotelleihin majoitettujen somalien huonepalvelu tuo ruoan valmistettuna suoraan huoneisiin. Tärkeintä onkin, että siinä palvelu pelaa.

      • Hallitus rikkoo perustuslakia, sen paikka valtionoikeudessa

        Turha yrittää kääntää vastuuta ja katsetta maanpetturimurhaajista ulkomaalaisvihaan, se viha kuuluu Arkadianmäellä istuvalle roskasakille, joka juhlii ja mellestää kansan verorahoilla samaan aikaan kun ihmisiä kuolee nälkään. Eikö teistä rasistiruikuttajistakaan ole muuhun, kuin puolustelemaan niitä saastaläjiä ? Menkää nyt herran tähden sinne Arkadianmäelle kuljettamaan se kansanmurhaajat niskavilloista pihalle sieltä.


      • totta...

        he saa kyllä ruokaa ja oikeutta, mutta suomessa ei edes saa lapsiaan tavata kun sossut tekee väärän päätöksen...


      • 2+13
        totta... kirjoitti:

        he saa kyllä ruokaa ja oikeutta, mutta suomessa ei edes saa lapsiaan tavata kun sossut tekee väärän päätöksen...

        Taisipa olla lastesi etu että et saa heitä tavata.


      • siitintä!
        Hallitus rikkoo perustuslakia, sen paikka valtionoikeudessa kirjoitti:

        Turha yrittää kääntää vastuuta ja katsetta maanpetturimurhaajista ulkomaalaisvihaan, se viha kuuluu Arkadianmäellä istuvalle roskasakille, joka juhlii ja mellestää kansan verorahoilla samaan aikaan kun ihmisiä kuolee nälkään. Eikö teistä rasistiruikuttajistakaan ole muuhun, kuin puolustelemaan niitä saastaläjiä ? Menkää nyt herran tähden sinne Arkadianmäelle kuljettamaan se kansanmurhaajat niskavilloista pihalle sieltä.

        Älä aina nuole mustaa persettä, ime välillä myös mustaa munaa!


      • 19+10
        siitintä! kirjoitti:

        Älä aina nuole mustaa persettä, ime välillä myös mustaa munaa!

        Taas on palstan homo päässyt nettiin.


    • HYI P@"*`#*E

      Näin saadaan "vanhusvuori kuntoon! Heikoimmat kuolee pois ja valtio säästää!!!

      • Kansanmurhaajat valtionoikeuteen !

        kimpussa, vaan käynnissä on maanpettureitten suorittama kansanmurha ja kotimaamme täydellinen tuhoaminen. Rikollishallitus jatkaa toimiaan niin kauan , kunnes ne pysäytetään, joku, mikä tahansa taho, vie ne valtionoikeuteen vastaamaan rikoksistaan.

        Haluatteko tosiaan nykymenon jatkuvan ? Siinä tapauksessa jatkatte eliitin pikku salaisuuksien tonkimista ja juonenkäänteiden mukana huokailua: VANHUKSET NÄKEVÄT NÄLKÄÄ, ihmisiä kuolee nälkään maassamme, maassa jonka itsenäisyys on myyty, kansaan kohdistuva väkivalta jatkuu, korruptio jatkuu, valehtelu jatkuu, tätäkö te haluatte ?

        Tässä vaiheessa vielä moni ns. keskiluokkainen, suhteellisen hyväosaiseksi itsensä tunteva, vielä epäröi ja täyttää päänsä tyhjällä hötöllä, ajatellen, että kaikki menee hyvin, mutta totuus tulee paljastumaan pian teillekin. Kaaos ja maan lokaan saattaminen tulee lopulta koskemaan aivan takuuvarmasti ihan jokaista, kaikkia, paitsi ehkä sitä pienenpientä raha- ja valtaeliittiä, joita omaisuudet suojelevat, ja joilla on asunnot monissa eri maissa, siltäkin varalta, että kansa todellakin päättää kääntää nykyisen suunnan ja vaatia kyseiset maanpetturit ja rikolliset vastuuseen teoistaan !

        Rakkaat ihmiset, älkää enää hidastako kansan takaisin iskua maanpettureita kohtaan, sortumalla seurailemaan eliitin pikku tempauksia, nyt ovat viimeiset ajat laittaa se KOVA KOVAA VASTAAN kaikin mahdollisin tavoin, erityisesti tämä koskee lakitieteellisen opinnot suorittaneita, älkää antako kansanmurhan jatkua, viekää ne rikolliset oikeuteen !


      • Kansanmurhaajat valtionoikeuteen
        Kansanmurhaajat valtionoikeuteen ! kirjoitti:

        kimpussa, vaan käynnissä on maanpettureitten suorittama kansanmurha ja kotimaamme täydellinen tuhoaminen. Rikollishallitus jatkaa toimiaan niin kauan , kunnes ne pysäytetään, joku, mikä tahansa taho, vie ne valtionoikeuteen vastaamaan rikoksistaan.

        Haluatteko tosiaan nykymenon jatkuvan ? Siinä tapauksessa jatkatte eliitin pikku salaisuuksien tonkimista ja juonenkäänteiden mukana huokailua: VANHUKSET NÄKEVÄT NÄLKÄÄ, ihmisiä kuolee nälkään maassamme, maassa jonka itsenäisyys on myyty, kansaan kohdistuva väkivalta jatkuu, korruptio jatkuu, valehtelu jatkuu, tätäkö te haluatte ?

        Tässä vaiheessa vielä moni ns. keskiluokkainen, suhteellisen hyväosaiseksi itsensä tunteva, vielä epäröi ja täyttää päänsä tyhjällä hötöllä, ajatellen, että kaikki menee hyvin, mutta totuus tulee paljastumaan pian teillekin. Kaaos ja maan lokaan saattaminen tulee lopulta koskemaan aivan takuuvarmasti ihan jokaista, kaikkia, paitsi ehkä sitä pienenpientä raha- ja valtaeliittiä, joita omaisuudet suojelevat, ja joilla on asunnot monissa eri maissa, siltäkin varalta, että kansa todellakin päättää kääntää nykyisen suunnan ja vaatia kyseiset maanpetturit ja rikolliset vastuuseen teoistaan !

        Rakkaat ihmiset, älkää enää hidastako kansan takaisin iskua maanpettureita kohtaan, sortumalla seurailemaan eliitin pikku tempauksia, nyt ovat viimeiset ajat laittaa se KOVA KOVAA VASTAAN kaikin mahdollisin tavoin, erityisesti tämä koskee lakitieteellisen opinnot suorittaneita, älkää antako kansanmurhan jatkua, viekää ne rikolliset oikeuteen !

        Ja tosiaan te itsenne hyväosaisiksi tunteva keskiluokka, tulette vielä pettymään karvaasti, jos nyt ette asetu köyhien ja heikompiosaisten puolelle maanpetturihallitusta vastaan. Tämän todistavat jo niin monet älykkäät, fiksut ja korkeissa asemissa olevat ihmiset, meidän tavallisten kansalaisten (ei eu- vaan Suomen kansalaisten) lisäksi, että jos elämänne on teille kallis, pankaa nyt kaikki peliin Suomen itsenäisyyden takaisin saamiseksi ja kansaan kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi.


    • Häkä-Pökö

      Tsori, nyt vaan on ihan törkee rysis ja ruuhka. Menen hetkeksi mäkkäriin juustolle ja laitan safkaa tulee heti huomen. Moikka, Moi vaan!

    • LOPPU KÄRSIMYS VIELÄ

      TOSI TÖRKEETÄ! KYLLÄ SAA HÄVETÄ SUOMEA JA PÄÄTTÄJIÄ EDUSKUNNAN.
      YMPÄRI KORVIA OLISI AIHETTA JO VEDELLÄ SYYLLISIÄ!

    • enole katkera, mutta kuitenkin..

      hän on on bubissa heittämässä tikkaa. ja työssäkäyvien veronmaksajien rahoilla.. mutta niin kiireinen, että äiti tai isä unohtuu ruokkia,, ja sossu-täti todella vittumainen. koska ei tilaaa/kuljeta äidille pizza-taxia yms...

      • Suomen itsenäisyys takaisin

        Saatat itse olla seuraavana maanpettureiden tappolistalla. Ihmisten hätä on valtava ja todellinen, jokainen joka sitä pilkkaa joutaa maanpettureitten kanssa samaan leiriin ja joutaa ulos maastamme.


      • 15+18
        Suomen itsenäisyys takaisin kirjoitti:

        Saatat itse olla seuraavana maanpettureiden tappolistalla. Ihmisten hätä on valtava ja todellinen, jokainen joka sitä pilkkaa joutaa maanpettureitten kanssa samaan leiriin ja joutaa ulos maastamme.

        Ja tappolistoja laativat voivat löytää itsensä kaltereiden takaa.


    • haba,

      Olen tiennyt vanhustenhoidon tilan jo ennen ylen uutista. On ollut tämän hallituksen, edellisen hallituksen jnejne... ajan sama juttu.
      Hyvä kuitenkin että mainittiin.
      Lääninhallitus on jo tutkinut asioita ja toivottavasti saadaan viimeinkin jotain virallista aikaan.

    • Ostopäällikkö

      Tiedonkatkokset ovat tyypillisiä pitkälle viedystä rationalisoinnista. Tavoitteena on ollut taloudellinen palveluketju. Kun se on hiottu aivan viimeisen päälle, siitä on tullut todella haavoittuvainen.
      Jos asia on pitänyt hoitaa soittamalla, on soitto ehkä unohtunut vakituiselta soittajalta tai sijaiselta. Voi olla myös niin, että soittoon ei ole vastatta ja usean yrityksen jälkeen soittaja on hetkeksi keskittynyt muuhun asiaan. Sitten koko homma on unohtunut, soittajalla on saattanut paineessa syntyä jopa mielikuva, että tilasinhan minä.
      Jos niitä hoidetaan sähköpostilla, joku hetkellinen häiriö on voinut estää sähköpostin perille menon.
      Virhemahdollisuuksia on useita.

      Kaikki kääntyy kuitenkin takaisin nykyiseen toimintaperiaatteeseen. "Ihmisistä ja työntekijöistä ei huolehdita. Tärkeintä on että halvin tarjous valitaan"
      Todellisuudessa se halvin tarjous ei läheskään aina ole kokonaistaloudellisin edes tilavaan laitoksen tai yhtiön kannalta. Puhumattakaan kunnan tai Suomen kannalta.

      Osaava ostaminen ei ole halvimman vaan kokonaistaloudellisimman vaihtoehdon hakemista.

    • Bon-es

      Palmian johtaja Maija laine, 10.09. ; Tavoitteena 40 hengen vähentäminen ja kahden miljoonan säästöt vuositatolla...1.10.2009 Palmialle KOKO Hgin kotiateriatoimitukset. (Julkista tietoa).
      Onko Palmiasta potkastu 40 henkeä pihalle? Ainakin tänään Palmialla oli vapaita työpaikkoja, oisko osa työntekijöistä lähtenyt ihan itte?
      Onko miljoona säästöt aloitettu vanhuksista, jotka on viikon nälissään ennen kuin valittavat? Eli säästetään sieltä mistä helpoiten voidaan? Jos koululaiset jäisi yhtenä päivänä ilman ruokaa, mitä tapahtuisi? Ainakin seuraavana päivänä koulun puhelin ja sähköposti olisi tukossa. Päiväkotilapset? Ei, Maija Laineen lapsenlapsikin syö päiväkodissa, jonne Palmia toimittaa ruuan....

      40 henkeä pihalle....aikamoinen yhtälö, mutta mutta...Palmia onkin Hgin kaupunkin omistama liikelaitos, säästöjä säästöjen päälle ja TULOSTA....Entä Hgin terveyskeskus? Lomautuksia, henkilökuntaa sairastunut, henkilökuntaa liian vähän? Jossain mättää, jos tietoja ei pystytä pitämään ajantasalla.

      Ja oliko se niin, että kotiateriatoimituksia ei kilpailutettu vaan ne annettiin Palmialle, koska kaupunki omistaa sen? Eli vähän niin ku hki maksais itelleen peruspalveluista? Ymmärsinkö oikein?

      ES

      • Edustajienruokailutaksi

        Olisisin varovainenen Hesalaisena. Mitälie ratin takana . Joten ei siellä täysjärkinen ole ?


    • Pää mää pää kiinni

      kansansa nälkään. Tämä on suomen lammas kansan kohtalo.

    • PeteTheMad

      Jos minun Vanhemmat jäävät PÄIVÄKSIKIN ilman ruokaa niin TULEN varmasti henkilökohtaiselle käynnille "puhumaan" tahoille jotka vastaavat ruokahuollosta.
      Ennen vanhaan sanottiin että käydään "Nurkan takana" vähän juttelemassa.....

      • Köyhyys tappaa

        Ja lapset ilman ruokaa, kaikki niin heikkoja sairaita, etteivät pysty itseään puolustamaan, mutta verenimijät jatkavat kuppaustaan. siellä ne bailaavat Cayman saarilla kansan rahoilla. Valtiovallan suojaavien siipien alla. Kansan- ja maanpetturit johtavat tätä maata. Ihmiset älkää enää ottako väkivaltaa vastaan, vaan vastatkaa samalla mitalla. Ei itseen, eikä viattomiin, vaan valtiovaltaan joka tietoisesti tappaa heikompiosaisia.

        Älkää olko kuin natsit ja miettikö vain "minun vanhempiani" tai "minun lähipiiriäni" tms, vaan kyseessä on kaikkien kansalaisten hätä, jotka ahdingossa joutuvat elämään. Sen verran me henkeä pitäisi löytyä.


    • onko äidällä perittävää??

      näin vapauttaisivat itsensä. koska wanhainkodissa joku aina todistaa, että ruokaa on tullut.. näiden wanhusten lapset. vois viedä sossussta saamistaan ruuista osan äidilleen.. esm. lapsi vois käydä äitinsä/isänsä puolesta leipäjonossa. jos ei viitsi kuselle haisevaa äitiä/isäänsä kotiinsa "yhteiskunnan tarjoamaan vuokraasuntoon" tuoda.. siinä malleja...

      • Miljoona köyhää suomalaista

        Huomio kiinnitetään pikkurikoksiin sen sijaan, että perustuslakimme rikkojat, eli maanpetturihallitus laitettaisiin vastaamaan perustuslakiimme kohdistuviin valtaviin rikoksiin. Maamme itsenäisyys myyty monikansallisille tuhomonopoleille eu:n kautta, miljoona suomalaista köyhyysrajan alapuolella, massiivista valehtelua ja korruptiota. Rikollishallituksen paikka olisi valtionoikeudessa vastaamassa perustuslain rikkomisistaan.


    • soppakuski

      Ymmärrän, että tilanne vakava, jos ruoka on useita päiviä tulematta sopimuksista huolimatta.
      Omakohtainen kokemus palveluauton kuljettajana on myös tällainen: Viikonloppuruokien jaossa (pe lämmin ruoka ja lau- su kylmät, lämmitettävät ruuat) menee kauemmin, kuin muina viikonpäivinä. Jopa "aktiivisimmat vanhukset" soittelevat keittiölle johtavalle kodinhoitajalle, että missä ruoka viipyy kun on "jo puolisen tuntia myöhässä".. Hah! Ottaisivat odotellessa jo sen voileivän ja maidon! Sattuu niitä sekannuksia meilläkin: keittiöllä voi olla uusi ihminen joka laskee/ ymmärtää jotain väärin , keli on liukas, jossain joku tarvitse muutakin apua kuin ruoan nakkaamisen nenän alle( ambulanssia esim. Jos ei toimi, niin tulee syyte heitteille panosta jne.) Yleensä ne on tietyt kitinämikot, jotka narisee.
      Suomessa ei niin vaan kuollakaan nälkään. Kyllä usein niissä paikoissa, joista soitellaan, on vehnä- ja ohrapirtelöt jo avattu ja antimia nautittu. Toinen soittajaryhmä ovat omaiset, joille ikäihminen on ehtinyt jo soittaa ja valitella nälkää ja viivästystä. Omaiset soittavat haukkumapuheluita tunteidensa vallassa muutaman minuutin viiveen takia. On se sitten kiva ja ystävällinen olo kun menee sen ruoan viemään. Ei juurikaan juttu luista. Ja taas valitetaan... Vanhusten kanssa työskentely on erittäin HAASTAVAA. Kannattaa kokeilla pitemmän aikaa..

      • Takatuuppari

        Ylilihavat läskit on pahimpia, ne kun sekoaa kun niitä hiukoo. Niiltä loppuu happikin.
        Laihat taas kestää olla syömättä vaikka kuinka kauan. Läski kuolee nälkäänkin pikemmin kuin laiha.


      • Kantansa kertoneet
        Takatuuppari kirjoitti:

        Ylilihavat läskit on pahimpia, ne kun sekoaa kun niitä hiukoo. Niiltä loppuu happikin.
        Laihat taas kestää olla syömättä vaikka kuinka kauan. Läski kuolee nälkäänkin pikemmin kuin laiha.

        Viis vanhuksista,katsotaan jos vuonna 2011 ehditään tai halutaan jotain
        tehdä.
        TÄMÄ HALLITUS ON LÄPI MÄTÄ!VAI KUVITTELEEKO JOKU ETTEI VANHENE?
        TAI TULE VANHUKSEKSI?KUKA HALUAA MOISTA,ENTISESSÄ HYVINVOINTIVALTIOSSA?HALLITUS,MUISTAKAA TÄMÄ KUN ÄÄNESTÄTTE PORVAREITA SINNE.


      • Ihmiset Ensin
        Kantansa kertoneet kirjoitti:

        Viis vanhuksista,katsotaan jos vuonna 2011 ehditään tai halutaan jotain
        tehdä.
        TÄMÄ HALLITUS ON LÄPI MÄTÄ!VAI KUVITTELEEKO JOKU ETTEI VANHENE?
        TAI TULE VANHUKSEKSI?KUKA HALUAA MOISTA,ENTISESSÄ HYVINVOINTIVALTIOSSA?HALLITUS,MUISTAKAA TÄMÄ KUN ÄÄNESTÄTTE PORVAREITA SINNE.

        Kirjoitin pidemmän viestin EU=100%:n HUIJAUS otsikon alle. Lukekaa se ja pian meillä on hyviä uutisia kaikille meille, joille Itsenäinen Suomi on itsestäänselvyys, miljoonaan suomalaiseen kohdistuva köyhyyteen pakottaminen perustuslain vastainen rikos, ym

        Kansan- ja maanpetturivaltiovalta kuuluu valtionoikeuteen vastaamaan rikoksistaan.

        Me jatkamme hyvässä alussa olevaa taisteluamme vääryyksiä vastaan ja tulemme varmasti voittamaan !


      • Ihmiset Ensin
        Ihmiset Ensin kirjoitti:

        Kirjoitin pidemmän viestin EU=100%:n HUIJAUS otsikon alle. Lukekaa se ja pian meillä on hyviä uutisia kaikille meille, joille Itsenäinen Suomi on itsestäänselvyys, miljoonaan suomalaiseen kohdistuva köyhyyteen pakottaminen perustuslain vastainen rikos, ym

        Kansan- ja maanpetturivaltiovalta kuuluu valtionoikeuteen vastaamaan rikoksistaan.

        Me jatkamme hyvässä alussa olevaa taisteluamme vääryyksiä vastaan ja tulemme varmasti voittamaan !

        Näillä sivuilla esittävät "taviksia" ja kuuluvansa kansaan haistattelemalla, kiroilemalla ja sodalla uhkailemalla, ei mene kansalle läpi. Suomi on sotansa käynyt ja siksikin itsenäinen Suomi on meidän paras henkivakuutuksemme.

        Laittomasta eu:sta irrottautuminen mahdollisimman nopeasti sinetti sen päälle. Kansan- ja maanpetturit on vietävä mahdollisimman nopeasti valtionoikeuteen ja Suomi irrotettava monikansallisten pääomamonopolien yhteenliittymästä ja kansojen orjuuttamisesta. Perustuslain rikkojat pelleilevät kansan hengellä, me emme suostu siihen. Kaikki nyt kova kovaa vastaan. Meitä on suurin osa kansasta ja yhdessä meissä on voimaa !


      • Ihmiset Ensin
        Ihmiset Ensin kirjoitti:

        Näillä sivuilla esittävät "taviksia" ja kuuluvansa kansaan haistattelemalla, kiroilemalla ja sodalla uhkailemalla, ei mene kansalle läpi. Suomi on sotansa käynyt ja siksikin itsenäinen Suomi on meidän paras henkivakuutuksemme.

        Laittomasta eu:sta irrottautuminen mahdollisimman nopeasti sinetti sen päälle. Kansan- ja maanpetturit on vietävä mahdollisimman nopeasti valtionoikeuteen ja Suomi irrotettava monikansallisten pääomamonopolien yhteenliittymästä ja kansojen orjuuttamisesta. Perustuslain rikkojat pelleilevät kansan hengellä, me emme suostu siihen. Kaikki nyt kova kovaa vastaan. Meitä on suurin osa kansasta ja yhdessä meissä on voimaa !

        Että ainoa tie kansan ja maamme hyvinvointiin on valtiovallan perustuslain ylitse kävelleitten edustajien vieminen valtionoikeuteen vastaamaan rikoksistaan: Suomen itsenäisyyden myyminen monikansallisille tuhomonopoleille, ainakin miljoonan suomalaisen köyhyyteen pakottaminen, suurtyöttömyys, äärioikeiston takia otettu hirvittävä valtionvelka, valehtelu, korruptio ym ym

        Suomen nopea irrottaminen eu:sta tulee olemaan tavoite ja ihmisten kannalta kullanarvoinen ratkaisu.


    • Discorahaa sompuille
      • Irti eu:sta

        Rikolliset löytyvät Arkadianmäeltä ja valtiovallan niistä edustajista, jotka Suomen Perustuslain vastaista eu:ta vetävät. Niiden paikka on valtionoikeudessa vastaamassa rikoksistaan.


      • Kunnes apua tulee
        Irti eu:sta kirjoitti:

        Rikolliset löytyvät Arkadianmäeltä ja valtiovallan niistä edustajista, jotka Suomen Perustuslain vastaista eu:ta vetävät. Niiden paikka on valtionoikeudessa vastaamassa rikoksistaan.

        Nostetaan ylös


      • Erottakaa hallitus
        Kunnes apua tulee kirjoitti:

        Nostetaan ylös

        Ne pidetään mielessä kunnes apua saadaan ja syylliset valtionoikeuteen.


      • Köyhyys tappaa
        Erottakaa hallitus kirjoitti:

        Ne pidetään mielessä kunnes apua saadaan ja syylliset valtionoikeuteen.

        Ei ole kaamosta eikä masennusta, siellä ne hengailevat Cayman saarilla "I´m travellin ´till januari" lukee meileissä. Samaan aikaan kansa kuolee köyhyyteen.


      • Köyhyys tappaa
        Köyhyys tappaa kirjoitti:

        Ei ole kaamosta eikä masennusta, siellä ne hengailevat Cayman saarilla "I´m travellin ´till januari" lukee meileissä. Samaan aikaan kansa kuolee köyhyyteen.

        Pistäkää samalla mitalla takaisin. Mutta älkää kohdistako sitä itseenne, viattomiin tms, vaan valtiovaltaan ja heidän elätteihinsä, jotka juhlivat kansan rahoilla.


      • Ihmiset Ensin
        Köyhyys tappaa kirjoitti:

        Pistäkää samalla mitalla takaisin. Mutta älkää kohdistako sitä itseenne, viattomiin tms, vaan valtiovaltaan ja heidän elätteihinsä, jotka juhlivat kansan rahoilla.

        Miettikää ja tehkää jotain ihmisten auttamiseksi.


      • Köyhyys tappaa
        Ihmiset Ensin kirjoitti:

        Miettikää ja tehkää jotain ihmisten auttamiseksi.

        tyhjänkitinällä. Tälläkin hetkellä ihmisiä kuolee nälkään, puutteelliseen hoitoon, asunnottomuuteen, köyhyyden ahdinkoon yleensä ja täällä eräät oikein asiakseen haluavat vaieta heidät kuoliaiksi.


      • Kansa kostaa
        Köyhyys tappaa kirjoitti:

        tyhjänkitinällä. Tälläkin hetkellä ihmisiä kuolee nälkään, puutteelliseen hoitoon, asunnottomuuteen, köyhyyden ahdinkoon yleensä ja täällä eräät oikein asiakseen haluavat vaieta heidät kuoliaiksi.

        On pitää ääntä niiden puolesta, jotka eivät itse siihen enää pysty.


      • Elämän puolella
        Kansa kostaa kirjoitti:

        On pitää ääntä niiden puolesta, jotka eivät itse siihen enää pysty.

        Vain politiikan sanojen , pankkitilien ja kovien arvojen taakse piiloutuvia raukkiksia. Kaikkien kuuluisi nyt olla puolustamassa heikompiosaisia ja puolustuskyvyttömiä, auttamassa siellä missä apua tarvitaan. Ihmisiin kannattaa sijoittaa !


      • Ihmiset Ensin
        Elämän puolella kirjoitti:

        Vain politiikan sanojen , pankkitilien ja kovien arvojen taakse piiloutuvia raukkiksia. Kaikkien kuuluisi nyt olla puolustamassa heikompiosaisia ja puolustuskyvyttömiä, auttamassa siellä missä apua tarvitaan. Ihmisiin kannattaa sijoittaa !

        puolustuskyvyttömiä, älkää asettuko murhaajien puolelle eliittiä elättämään. Kansa on todella vihainen ja kostaa varmasti. Nyt on kaikkien aika alkaa toimimaan kaikin mahdollisin tavoin. Jos ette muuhun pysty, olkaa edes piikki niiden lihassa.


      • Ihmiset Ensin
        Ihmiset Ensin kirjoitti:

        puolustuskyvyttömiä, älkää asettuko murhaajien puolelle eliittiä elättämään. Kansa on todella vihainen ja kostaa varmasti. Nyt on kaikkien aika alkaa toimimaan kaikin mahdollisin tavoin. Jos ette muuhun pysty, olkaa edes piikki niiden lihassa.

        auttakaa kun vielä voitte


      • Kansa kostaa
        Ihmiset Ensin kirjoitti:

        auttakaa kun vielä voitte

        Siellä on sen roskasakin oikea paikka vastaamassa perustuslain raiskaamissyytteisiin.


      • Ihmiset Ensin
        Kansa kostaa kirjoitti:

        Siellä on sen roskasakin oikea paikka vastaamassa perustuslain raiskaamissyytteisiin.

        Nostakaa syytteet kirkkoa vastaan, joka ei nosta syytettä perustuslakia ja ihmisten oikeuksia rikkovaa valtiovaltaa vastaan !


      • Kirkko tappaa köyhiä
        Ihmiset Ensin kirjoitti:

        Nostakaa syytteet kirkkoa vastaan, joka ei nosta syytettä perustuslakia ja ihmisten oikeuksia rikkovaa valtiovaltaa vastaan !

        Ja miettikää minkälainen omaisuus kirkolla on Suomessa hallussaan. Miksi kirkko vehkeilee itse saatanan kanssa, eikä auta köyhiä ihmisiä kuten sen pitäisi ? Kirkon omilla varoilla saataisiin helposti asunnot kaikille tarvitseville.

        Tampereellakin asunnottomia käytetään julkkisnäyttelijöitten ym oikeistoväen kilven kiilloitukseen hyväntekijöinä, mutta edelleen ne samat valokuviin hymyilemään kelpaavat asunnottomat ovat kadulla. Todellista auttamista kirkosta ei löydy, vaikka omaisuutta on pilvin pimein.

        Kirkko vehkeilee itse paholaisen kanssa ja rikkoo raamatun oppia vastaan. Halutessaan se pystyisi poistamaan asunnottomuuden ja nälän, mutta ennen kaikkea viemään perustuslakia rikkovan valtiovallan valtionoikeuteen.


      • Kansaa kuolee
        Kirkko tappaa köyhiä kirjoitti:

        Ja miettikää minkälainen omaisuus kirkolla on Suomessa hallussaan. Miksi kirkko vehkeilee itse saatanan kanssa, eikä auta köyhiä ihmisiä kuten sen pitäisi ? Kirkon omilla varoilla saataisiin helposti asunnot kaikille tarvitseville.

        Tampereellakin asunnottomia käytetään julkkisnäyttelijöitten ym oikeistoväen kilven kiilloitukseen hyväntekijöinä, mutta edelleen ne samat valokuviin hymyilemään kelpaavat asunnottomat ovat kadulla. Todellista auttamista kirkosta ei löydy, vaikka omaisuutta on pilvin pimein.

        Kirkko vehkeilee itse paholaisen kanssa ja rikkoo raamatun oppia vastaan. Halutessaan se pystyisi poistamaan asunnottomuuden ja nälän, mutta ennen kaikkea viemään perustuslakia rikkovan valtiovallan valtionoikeuteen.

        Valtiovalta joka on pahin uhka kansalaisille on erotettava välittömästi !


      • Köyhyys tappaa
        Kansaa kuolee kirjoitti:

        Valtiovalta joka on pahin uhka kansalaisille on erotettava välittömästi !

        Tähänkin avaukseen yli sata vastausta ja ei vaan sitä liekkiä otsikon eteen tule. Vanhukset vaietaan kuoliaiksi.


      • Kansa kostaa
        Köyhyys tappaa kirjoitti:

        Tähänkin avaukseen yli sata vastausta ja ei vaan sitä liekkiä otsikon eteen tule. Vanhukset vaietaan kuoliaiksi.

        Että kaikilla köyhillä on perusturva ja toimeentulo kunnollisella tasolla.


      • Köyhiä kuolee
        Kansa kostaa kirjoitti:

        Että kaikilla köyhillä on perusturva ja toimeentulo kunnollisella tasolla.

        Asialle ei ole tehty yhtään mitään. Rikolliset perustuslain rikkojat jatkavat likaisia puuhiaan niin kauan, kunnes ne viedään valtionoikeuteen vastaamaan rikoksistaan.


      • Näitä lisää !
        Köyhiä kuolee kirjoitti:

        Asialle ei ole tehty yhtään mitään. Rikolliset perustuslain rikkojat jatkavat likaisia puuhiaan niin kauan, kunnes ne viedään valtionoikeuteen vastaamaan rikoksistaan.

        Asia-avaukset takaisin keskusteluun


      • Köyhyys tappaa
        Näitä lisää ! kirjoitti:

        Asia-avaukset takaisin keskusteluun

        Niin kauan kuin yksikin vanhus tai kukaan tässä maassa kärsii köyhyydestä, kaikki viha mitä maa päällään kantaa kohdistuu valtiovallan perustuslain rikkojiin, murhaajat !


      • Kyllä varoja olisi
        Köyhyys tappaa kirjoitti:

        Niin kauan kuin yksikin vanhus tai kukaan tässä maassa kärsii köyhyydestä, kaikki viha mitä maa päällään kantaa kohdistuu valtiovallan perustuslain rikkojiin, murhaajat !

        loputtomiin. Hävittäjät pyörivät kaiken päivää taivaalla miljardeja kuluttamassa, ja jopa tiet tukitaan sotaleikkejä varten!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1635
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1312
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1059
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      897
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      815
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      729
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      711
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      694
    Aihe