cavalier-tytölle nimi

nirsoilija

Aiomme ottaa talvella cavalier kingcharlesin spanielin pennun. Väri ei ole vielä tiedossa mutta ensisijaisesti toiveissa olisi joko blenheim tai black&tan. Sukupuoltakaan emme vielä tiedä, katsotaan nyt mitä eteen tulee kun aletaan kasvattajilta kysellä.

Pojalle nimi on jo tiedossa, (en kerro sitä täällä koska en halua että se yleistyy... tiedän oon itsekäs) mutta tytölle on vaikeampi keksiä. Varsinkin kun olen varsin nirso nimien suhteen. seuraavaksi hiukan kriteereitä:
- EI hienosto/pissisnimiä!!!!!!
- pissisnimissä on usein kirjaimia q w y å g f d z x c joten jätetään niiden käyttö suosiolla vähemmälle kiitos!
- jos on ulkomaalaisperäinen, sen pitää olla suomalaistunut sana.
- kirjoitetaan miten lausutaan!!
- mielellään 5-7 kirjainta mutta kuitenkaan ei enempää eikä vähempää kuin 2 tavua. (4 kirjainta sallitaan)
- jos nimi tarkoittaa jotain muutakin niin aina parempi, mutta ei välttämätöntä. Varsinkin musiikkiin liittyvät sanat ovat suosiossa ruudun tällä puolen.

Tiedän ei oo mikään helppo tehtävä! :D Mutta arvostaisin jos joku keksis näihin raameihin sopivia nimiä! Mielessä on jo Molli ja miehen ehdottama Siru, mutta ne ei tunnu yhtä oikeelta kun mitä poikakoiralle ollaan keksitty.

6

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chiwawa

      Jade, Isa, Iro, Ira, Minja (voidaan kirjottaa myös Minya) tai Milja? Itsestä nättejä nimiä :)

      • nirsoilija

        eivät oikein istu makuuni nuo 3 kirjaimiset nimet. Myöskin Jade kuulostaa korvaani hiukan hienostelevalta ainakin omaa koiraa ajatellessa... Ei vaan oo mun tyylinen... Minja ja Milja alkavat kuulostaa paremmilta kriteereitä ajatellen ja muutenkin ovat kauniita mutta eivät nekään kuitenkaan täysin kolahda :) ja kuten sanottu se nimi pitää kirjottaa niinkun lausutaan eli ei Minya-tyyppisiä nimiä mun koiralle :D


      • nämä
        nirsoilija kirjoitti:

        eivät oikein istu makuuni nuo 3 kirjaimiset nimet. Myöskin Jade kuulostaa korvaani hiukan hienostelevalta ainakin omaa koiraa ajatellessa... Ei vaan oo mun tyylinen... Minja ja Milja alkavat kuulostaa paremmilta kriteereitä ajatellen ja muutenkin ovat kauniita mutta eivät nekään kuitenkaan täysin kolahda :) ja kuten sanottu se nimi pitää kirjottaa niinkun lausutaan eli ei Minya-tyyppisiä nimiä mun koiralle :D

        Nämä: Stella(tähti), Aurora(aurinko), Luna(kuu), Bella tai Star


    • koirakuisk.

      Ool rait.

      Mieleen tulee:

      Tanhu (oikein kansallismielinen nimi ja musiikkiin päin viittaa eritt. vahvasti),
      Poppi (hauska ja musiikkiin päin viittava),
      Rokki (rokkitypylle oikein passeli, ei ole pelkkä poikain nimi lainkaan),
      Tahti (pomon oloiselle pennulle, oli sitten tyttö tai poika, viittaus vahvasti musiikkiin),
      Jatsi (hauska ja naseva, musiikista insoiraatio, etenkin musta-valkokirjavalle pennulle)
      Carmen (jos C häiritsee suunnattomasti, vaihtakaa se K:hen, helppoa kuin heinänteko, oopperaan viittavaa)
      Aaria (ei tarvine perusteluita, sopii yksilölle jonka voisi kuvitella ottavan haltuunsa paikan ja pistävän laulun tulemaan yleisölle)
      Humppa (jos huumoria löytyy ja pentu näyttää humpalle lähtevältä tapaukselta...)

      • nirsoilija

        koirakuisk. siinäpä oli nerokkaita nimiä!! Humppa ja Tanhu oli etenkin mieleen!!! Täytyy kysästä jos toi mies tykkäis yhdestäkään noista :D


      • Marabro
        nirsoilija kirjoitti:

        koirakuisk. siinäpä oli nerokkaita nimiä!! Humppa ja Tanhu oli etenkin mieleen!!! Täytyy kysästä jos toi mies tykkäis yhdestäkään noista :D

        No esim.
        Sävel
        Nuotti
        Hymni
        Muusa
        Hevi
        Baletti
        Tango
        Balladi
        Polkka
        Flamenco (Uukhei,vähän yli)
        Mambo
        Siinä nimiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe