Autotallin hinta?

Autotalli?

Ajattelin rakentaa pihalle kahden auton tilavan autotalli / varastorakennuksen. Paljonkohan tällaiselle tulee hintaa jos tekee itse jostain talotoimittajan paketista? Entäs avaimet käteen hinta?

Ajattelin lämmintä autotallia.

Onkohan autotallin pohjien teko millainen urakka? Eli mitä vaatii, että autotallin voi perustaa?

19

36186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autotallin rakentaminen

      Kannattaa kilpaluttaa useammalla urakoitsijalla että saat hyvän hinta haarukan.
      kannattaa muistaa että halvin ei välttämättä ole halvin.
      Jos haluat kokonaishinnan urakallesi kannattaa pistää urakan www.duunarit.fi sivustolle.
      Sieltä löytää helposti urakoitsijat ja samalla kilpailuttaa heidät.

    • +++++++++

      Jos itse teet kaikki ja saat runko puut halvalla niin jotain 13-15000€.Tietysti millainen pohja maa on,saattaa nostaa pohjien teko hintaa

    • Teejii79

      Pohjan teko on samanlainen urakka, kuin minkä tahansa muunkin rakennuksen kohdalla, eli huomattavan suuri. Meille on tehty kaksi autotallia, parikymmentä vuotta sitten avaimet käteen / lämmin tiiliverhottu maksoi n. 10 000 euroa, mutta tänä vuonna tehty kylmä lautatalli tuli maksamaan vähintään kaksinkertaisesti (kirvesmiehet / pitkästä tavarasta).

    • raksaöööö

      Mulla 2 auton katos lämmin varasto, bruttoala 55 m2.

      Pohjat (massanvaihto) maksoi n. 2000e. 80 tonnia ajettiin pois ja saman verran takaisin. Sisältää konetyöt, murskeet ja kaatopaikkakuljetukset yms. Perustussyvyys n. 500 mm, juoksuanturat.

      Kokonaishinta tulee tässä olemaan n. 11000 e - kaikki timpurintyöt itse tehtynä. Kone- ja sähkötyöt ostettuna, ei LVI:a. Kustannuslaskelma 11 210 e (alv 22%) pitänyt aika hyvin, 0-littera (rakennuttajan kustannukset) meni perseelleen viranomaismaksujen, lupa ja mittaukset, takia. Maksoivat melkein 800e.

    • hausbauer

      N. 40m2:n talli kunnon perustuksilla ja ja eristyksillä maksoi väh. 25k€. Jos haet kylmää tuulensuojatallia niin asfaltti vain alle ja peltihökötys päälle, niin pääset kyllä halvemmalla. Perustuksista johtuen hinta voi vaihdella paljonkin.

      • asdfqwerty

        eli n. 800...900,- euroa oikeasti avaimet käteen hinta.


      • denn

    • Hirsitalli

      Kontion talli/katos/varasto -yhdistelmä reunavahvistetulle laatalle lämpimänä n. 24.000.
      Massanvaihdossa vieraita samoin sähkötöissä.

      • skodaL120

        Nimestä huolimatta tekevät kaikenlaisia piharakennuksia.

        www.leikkimokit.fi


      • kaarlo2
        skodaL120 kirjoitti:

        Nimestä huolimatta tekevät kaikenlaisia piharakennuksia.

        www.leikkimokit.fi

        On juuri näinä päivinä valmistumassa kokonaispinta-ala 76m2 3 auton kompleksi(1katos ja 2 tallipaikkaa varasto). Tallit ja varasto eristetty sen mukaan että voi pitää 20 eli oikeasti lämmin. Crawfordin ovet, koneellinen ilmanvaihto, lattialämmitykset, tiilikatto, puuverhoilu jne.. Kaikki muu tehty itse pitkästä tavarasta pohjien kaivuusta lähtien, lukuun ottamatta pohjalaatan pinnoitustöitä valun jälkeen (Liippaus ja rouhepinnoite) ja pientä räjäytys työtä ,jonka kaveri teki panosten hinnalla. Tarvikkeet hankittu työkuvioiden kautta tukkureilta tms.. hyvillä prosenteilla. Hintaa nosti rakennusvalvonnan määräämät paloluokitukset EI60 naapurin talon läheisyydestä johtuen(esim puolentunnin paloulkoovi 800€). Rahaa on palanut n.17000€. Vielä puuttuu kaapit, hyllyt ja työtasot vesivaraaja ja ilmalämpöpumppu). Kyllä sitä rahaa vaan kummasti saa palamaan, ja työn määrästä päätellen siitä joku muu tehdessään myös sievoisen summan ottaa. Itse aikaa kulunut toista vuotta, iltaisinhan ei hirveitä ehdi askartelemaan muun elämän ohella.


      • Kallis on maamme
        kaarlo2 kirjoitti:

        On juuri näinä päivinä valmistumassa kokonaispinta-ala 76m2 3 auton kompleksi(1katos ja 2 tallipaikkaa varasto). Tallit ja varasto eristetty sen mukaan että voi pitää 20 eli oikeasti lämmin. Crawfordin ovet, koneellinen ilmanvaihto, lattialämmitykset, tiilikatto, puuverhoilu jne.. Kaikki muu tehty itse pitkästä tavarasta pohjien kaivuusta lähtien, lukuun ottamatta pohjalaatan pinnoitustöitä valun jälkeen (Liippaus ja rouhepinnoite) ja pientä räjäytys työtä ,jonka kaveri teki panosten hinnalla. Tarvikkeet hankittu työkuvioiden kautta tukkureilta tms.. hyvillä prosenteilla. Hintaa nosti rakennusvalvonnan määräämät paloluokitukset EI60 naapurin talon läheisyydestä johtuen(esim puolentunnin paloulkoovi 800€). Rahaa on palanut n.17000€. Vielä puuttuu kaapit, hyllyt ja työtasot vesivaraaja ja ilmalämpöpumppu). Kyllä sitä rahaa vaan kummasti saa palamaan, ja työn määrästä päätellen siitä joku muu tehdessään myös sievoisen summan ottaa. Itse aikaa kulunut toista vuotta, iltaisinhan ei hirveitä ehdi askartelemaan muun elämän ohella.

        Meidän talli (täyseristetty) katos varasto tuli maksamaan avaimet käteen 35 000. Ei sisällä maaurakointia eikä sähköjä. Suhteessa siis älyttömän kallis verrattuna neliöihin.


      • Mansikan pomija
        Kallis on maamme kirjoitti:

        Meidän talli (täyseristetty) katos varasto tuli maksamaan avaimet käteen 35 000. Ei sisällä maaurakointia eikä sähköjä. Suhteessa siis älyttömän kallis verrattuna neliöihin.

        Olen aikeissa syksyllä tehdä tallin kahdelle autolle (toinen ainakin alkuun lämmin) sekä varasto päätyyn, koko siinä 60-80m2. Ensimmäisen firman jonka google löysi, on ultimatemarketin tallit, kaipaisin muitakin, etenkin sellaisia joista useammalla on positiivisia kokemuksia. Myös hinnat kiinnostaa


    • taidan päätyä tähän
    • anonyymi_WyT

      Kannattaa ehdottomasti tunnistaa pihaa häkkyröillä muumitaloilla lisää näkyvyyttä.

    • anonyymi_ZzA

      Pihasauna välttämätön komistus.

    • anonyymi_AG2

      Härvördin taiteovet välttämättömät!
      Mikä naks toimintaperiaate Kauko ohjaimella.
      Naksahtaa niitit kasaan.

    • anonyymi_NFD

      Moottorikelkoille oma rakennus.

    • Anonyymi

      mönkijälle ja mopoautolle myös sekä sähköpyörille

    • Anonyymi

      Sähköautolle ja skuuteille merikontti kauas pellolle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe