Onko kenellekään tuttu homma? Mitä varten tehty ja kauan tarvitsi olla sairaalassa?
Aivojen viipalekuvaus
5
1122
Vastaukset
- kokemusta löytyy!
magneettikuvausta?!? Siinätapauksessa "sessio" kestää n.30-50min...
- Telle
Ihan niin kuin tuossa joku toinen jo mainitsikin, ei se kauaa vie. Eikä se sairaalassa oloa vaadi. Viipalekuvaus tarkastelee aivoja monipuolisesti, sen tarkemmin en osaa sanoa, kaiketi tutkii aivojen eri osia pala palalta. Näin se asia minulle v. 2006 selitettiin. N. 30 minsaa putkessa (vähän meluisaa, mutta kyllä se siitä), sitten kotiin. Mitään kummempia esivalmisteluja ei ollut, musaa sai pyytää kuulokkeiden kautta halutessaan. No big deal.
Olen myöhemmin ollut ns. "putkessa" eri asian puitteissa, vanha konkari siis; kuvittelin viimeksi naapurin remppaa putken metelin vuoksi, naapurin remppa kun aiheutti kauheata mekkalaa kesäkuussa. Mieluvissani hakkasin naapurini hakkelukseksi mitä erinäisin keinoin. Lopuksi meinasin alkaa nauraa, ei hyvä, paikallaan kun piti olla ;) Selviytymisen keinot on siis monet ;)))
Usko pois, ei se ole paha juttu ollenkaan!- Marsu 32
Ok, mulla puretaan lääkitys pois sairaalassa, jotta saataisiin kohtauksia tulemaan ja nähtäis mistä ne lähtee. Mulla alkaa olemaan sellanen tilanne, et ei ole sellasia lääkkeitä, jotka mulle kävis, yksi laihduttaa, toinen aiheuttaa ihottumaa ja seuraava jatkuvaa päänsärkyä.
Marsu 32 kirjoitti:
Ok, mulla puretaan lääkitys pois sairaalassa, jotta saataisiin kohtauksia tulemaan ja nähtäis mistä ne lähtee. Mulla alkaa olemaan sellanen tilanne, et ei ole sellasia lääkkeitä, jotka mulle kävis, yksi laihduttaa, toinen aiheuttaa ihottumaa ja seuraava jatkuvaa päänsärkyä.
Viipalekuvaus on kyllä putkessa mutta ei se laite muistaakseni pidä mitään ääntä. Se kun ei ole sama kuin magneettikuvaus eli viipalekuvaus tehdään röntgensäteillä. Koitan linkata HUS:in linkin. Molemmissa putkissa olen joutunut olemaan ja monta kertaa. No ei onnistunut linkin kopiointi. Googleta viipaleukvaus niin saat ihan varmaan saman sivun esiin. MRI eli magneettikuvauslaite on se joka pitää mahtavaa ruminaa. Terveisin MLL
- t***a
Viipalekuvaus=tietokonetomografia. Vaikkapa tässä vähän juttua http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2050,11864,11867
Eka kerta tehtiin kauan sitten, ennenkuin magneettikuvausta oli olemassakaan, toinen kerta leikkauksen jälkeen. En tiedä, miksi tehtiin se magneettikuvan sijasta. Magneetti on kai tarkempi, tosin nuo TT-laitteetkin on kai kehittyneet mennen 30 vuoden kuluessa. Muistaakseni se laite ei melua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844