Minulla on lapsesta asti ollut oudohkoja kokemuksia. Pikkuisena näin tai kuvittelin, että usein mennessäni nukkumaan sänkyni vieressä seisoi mustaan kaapuun pukeutunut mies. Jos kävin laittamassa valot päälle, tämä mies luonnollisesti oli poissa. Minulla oli myös äitini mukaan mielikuvitusystävä, jonka kuitenkin muistan ihan todellisena ihmisenä, joka vain halusi aina leikkiä piilossa ja talon takana. Hänen kasvojaan en tosin muista, vain sen, ettei hän halunnut tulla vanhempieni luokse.
Olen saanut muutamia unihalvauksia teini-iässä, yhden parikymppisenä. Ensimmäiset unihalvaukset olivat todella tyypillisiä, samanlaisia kuin netistä löytyvät selostukset. Viimeinen oli erilainen; nukuin omassa sängyssä mieheni vieressä (mies oli umpiunessa) ja näin tämän tutun mustaviittaisen hahmon nojailevan makkarimme oveen. Jouduin paniikkiin, mutten kyennyt liikkumaan. Silmäni olivat kuitenkin auki toisin kuin aiemmissa halvauksissa. Hahmo näki, että olin hereillä, hän suoristautui ja kiersi sängyn päästäkseen viereeni. Hän kumartui siihen ja kuiskasi jotakin korvaani. Siihen nukahdin.
Tämä hahmo on aina ollut kasvoton ja nimetön, selvästi kuitenkin mies. Muutamia viikkoja sitten näin hänestä unta, jossa hän oli paljastanut kasvonsa ja antoi nimekseen Almond (googlasin ja on vissiin jonkinlainen pähkinä). Ei mitenkään erityisen kummallisen näköinen mies, todella pitkähiuksinen ja lempeän oloinen. Unessani käsitin hänet jonkinlaiseksi mentorikseni ja opettajakseni.
Tämä mystinen Almond-henkilö häiritsee todenteolla, koska samaan tapaan olen tavannut toistakin henkilöä. Tulin teini-iässä raskaaksi ja sain keskenmenon, mikä oli todella rankka kokemus. Heräsin öisin itkien etsimään lastani, kunnes unessa minua lähestyi poika, joka kertoi olevansa tuo lapsi. Hän pyysi lupaa tulla takaisin meille (minulle ja silloiselle poikaystävälleni, nyk. aviomiehelleni). Annoin hänelle luvan. Tämä poika tai hänen henkensä seurasi minua monta vuotta. Näin häntä välillä unessa ja välillä valveilla.
Yhdessä unessa ajoin autolla hiekkatietä pitkin ja näin tämän pojan (hän esiintyi kahdessa hahmossa, 5- ja 15-vuotiaana) ajavan leikkimopolla tien vieressä. Avasin hänelle auton oven ja pyysin häntä hyppäämään kyytiin. Poika katsoa minua silmiin ja sanoi, että hän odottaa vielä. Olen nähnyt hänet sen jälkeen odottamassa keittiössämme, yöllä sänkymme jalkopäässä. Hän on ollut mukana monissa unissa, muttei unihahmona vaan ikäänkuin ulkopuolisena tarkkailijana, joka ei osallistu itse uneen, mutta olen havainnut hänet taka-alalta. Yleensä hän ei puhunut. Äitini tapasi kertoa, etteivät kuolleet puhu unissa.
Näitä näkyjä oli todella paljon ja niitä tuli todella usein. Ne loppuivat kuitenkin kuin seinää, kun tulin raskaaksi. Poikani syntyi 2 vuotta sitten, enkä ole enää nähnyt vilaustakaan tästä unipojasta. Jollakin pelottavalla tavalla tiedän, että lapseni ja tämä henki ovat yksi ja sama henkilö. Ei se millään tavalla arjessa näy, toki meillä kahdella on uskomattoman tiivis yhteys, mutta kellepä äidillä ja lapsella ei olisi? Ja tavallaan olen myös huojentunut, sillä tiedän, että tämän lapsen piti ehdottomasti syntyä meille, hän oli valinnut minut äidikseen ja hän kuuluu tänne. Lapsi on aina myös ollut tunneälyltään uskomattoman kehittynyt, fiksu ja kaunis ja muutakin, mutta jotenkin hänessä on mieletöntä kärsivällisyyttä ja ymmärrystä.
En sitten tiedä... Olen aina uskonut jälleensyntymiseen, ihan lapsesta asti, ja minulla on vahva kuva siitä, että olen joskus aikoinani tehnyt jotain todella pahaa ja ollut todella paha. Minulla on esim. ollut vahvoja muistikuvia ja välähdyksiä raa'an lihan syömisestä. Tiedä sitten, liittyykö se mitenkään pahuuteen :) Olisin kiinnostunut näistä asioista, mutten oikein tiedä, miten pitäisi edetä. Olen aina ollut täynnä jonkinlaista sisäistä raivoa, joka ei ole löytänyt purkautumiskanavaa. Iän myötä se on hävinnyt ja vähentynyt ja tunnen ja uskon sen muuttuneen jonkinlaiseksi järjeksi :) Silti haluaisin tietää, vaikka edessä olisi kamalia asioita.
Outoja kokemuksia
48
2186
Vastaukset
- Aritta
Sellaista tapahtuu kyllä että kun on tehnyt abortin (sieluhan ei niin pienessä sikiössä vielä ole) niin se sielu jonka on ollut tarkoituksena syntyä tuleekin takaisin myöhemmin.
Almond voi olla henkioppaasi.
Kaikki olemme olleet "pahoja" entisissä elämissä. Elämien tarkoitus on että etenemme henkisessä kehityksessämme ja niinhän olet jo tehnytkin. Ja mnä en oikeastaan käytä paha-sanaa koska ihminen ei ole paha, vain ymmärtämätön ja oppimaton.
Elä tässä ja nyt. Entinen on mennyttä. Ehkä saisit apua oppaaltasi jos yrittäisit kuunnella häntä.
Nyt sitten palstan uskovaisilta tulee varoituksia demoneista jotka pukeutuvat oppaiksi, mutta sellaisia ei ole. Ne on uskontojen keksintöä. - Qadesha
Tuo onkin mielenkiintoinen juttu tuo "kuolleet eivät unessa puhu". Nimittäin kun itse kohtasin isäni kuoleman jälkeen hänet unessa, hän ei sanonut mitään. Entisen kumppanini, ystäväni, tapasin unessa jossa hän yritti sanoa jotakin, mutta minkäänlaista ääntä ei kuulunut vaikka hän kuinka puhui. Hänkin huomasi tämän ja tyytyi sitten vain hymyilemään.
En tiedä koskeeko tuo kaikkia unikohtaamisia ja voiko siitä tehdä sellaista johtopäätöstä että jos kuollut läheinen ei puhu, hän todella on tuo kuollut läheinen eikä pelkkä tavallisen unen hahmo? Ja onko niin että tarvitaan jonkinlaista harjaantumista tuossa asiassa että pystyy keskustelemaan fyysiseltä tasolta poistuneiden kanssa?
Jälleensyntymisjutuissa ei ole oikeastaan mitään pelottavaa siinä mielessä että onhan se lohdullista tietää että rakkaita ihmisiään ei koskaan lopullisesti menetä. Kamalat tapahtumat joissa on ollut tekijänä tai kokijana voivat tietenkin alkaa pelottamaan, jos niiden kanssa ei ole vielä sujut. Itsekin olen havainnut itsessäni jonkinlaista syvääkin raivoa aina kun tulee joistain tietyistä asioista kysymys, esim. ympärileikkauksen nimellä kulkevasta silvonnasta. Saatan ajoittain käsitellä asiaa niin paljon että uuvutan jopa minuun yhteydessä olevat ihmiset, kun ei voi antaa "maailmalle" anteeksi sitä että tällainenkin iljetys on keksitty eikä siitä suostuta luopumaan. Kuitenkin kun mainitsit tuon "raa'an lihan syömisen", niin siinä mennäänkin minun kohdallani mahdollisesti kamalimpiin asioihin mitä itse olen tahollani tehnyt: muistikuvieni perusteella arvelen olleeni jonkinlainen rituaalikannibaali joskus ammoisina aikoina. Tällaisen ajatuksen kanssa voisi hyvin helposti päästä vaikka järjestään, joten ainoa mitä voi näissä tällaisissa asioissa tehdä on punnita kaikkea huolellisesti ja lopulta todeta että mitä hyvänsä mahdollisesti menneisyyteen liittyykin, niin mennyttähän se on. Ei edellisestä elämästä kannata sen syvempiä traumoja ottaa kuin edellisestä päivästä tässä nykyisessä elämässä. Se että mennyt on tapahtunut vuosituhansia sitten ei tarkoita että se olisi jotenkin "raskauttavampaa" kuin se mikä tapahtui eilen. Ajalla ei ole mitään merkitystä. Ja mitä kaukaisemmista asioista on kyse, sitä suuremmalla todennäköisyydellä karman vaakakuppi on jo kilahtanut vaaka-asentoon, eli tehty on jo tasoitettu sillä että on itse ollut uhri. Minäkin muistelisin että toisessa elämässä minut haukkasi hai... ;)
Sitä onnea minulla ei ole ollut että kovin moni menneestä tuttu sielu olisi osunut kohdalle. Muutamia toki, mutta ei sellaisia joiden kanssa tuntisi jotain maailmat järisyttävää rakkautta ja yhteenkuuluvuutta. Tästä olen päätellyt että joitakin elämiä pitänee elää välillä melkolailla oman onnensa nojassa, omin voiminensa ja itseensä turvaten. Mutta onhan noita henkioppaita toki. Jos minullakin eräs on, niin joku niin kaukaisissa sfääreissä etten pysty häntä näkemään tai kokemaan sen konkreettisemmin, joten tässäkin asiassa voit katsoa itsesi todella onnekkaaksi ja harvinaisen edun omaavaksi yksilöksi. Enemmän kannattaa ajatella niitä hyviä ja ihania asioita muutenkin, kuin pieniä tai suuria henkilökohtaisia pelkojaan.- Aritta
ole unessa kuolleet omaiset puhuneet mitään, mutta oppaani on.
- heijahannula
Aritta kirjoitti:
ole unessa kuolleet omaiset puhuneet mitään, mutta oppaani on.
...;)
- kokija
Minulla oli pienenä kaveri jonka nimi oli NN (nimeä ei julkisesti mainita). Nähtävästi hän oli menneisyyteni eräs tuttu, tai muuten vain sielunsukua. Nimet hahmoille voivat olla unihenkilön sisäisiä nimiä, sellaisia jotka ilmentävät henkilön sisäistä luonnetta. Tai sitten ne ovat edellisen maaelämän oikeita nimiä, riippuen tilanteesta. NN:ää ei sittemmin näkynyt, eli kun hän jätti jäähyväisensä siinä unessa kun olin 10- vuotias niin hän todellakin lähti, ehkä tämän elämän ajaksi. Ei hän mitään puhunut, sellainen kaveri. Hauskaa sinänsä tuo nimi, olen googlettanut ja sen pitäisi olla sukunimi, ei etunimi niin kuin siinä unessa. Ilmeisesti se oli hänen sisäinen nimensä.
Tässä luokitus pääpiirteissään siitä minkälaisiksi olen unihenkilöt havainnut:
Unihenkilöt voivat olla
1. unikuvia, jotka on mielikuvissaan luonut ja ne heijastelevat päivätajuntaa ( on olemassa testejä joiden perusteella voi testata onko kuva oikea henkilö vai itse luotu kuva ---> tämä kuuluu unijoogaan, dream yoga )
2. toisia unennäkijöitä maatasolta
3. ns. kuolleita ihmisiä, jotka elävät toisella puolella
4. oppaita
Luokan yksi ja kaksi henkilöt puhuvat ja heijastelevat unennäkijän tietoja, luokka yksi vallitseva ihmisten unissa noin keskimäärin. Kaikki muutkin ovat peilejä unennäkijälle, mutta selkeämpiä, erottuvampia sekä puhuvat vähemmän tai ei ollenkaan. Opas voi puhua symbolien kuvakielellä; ristit, neliöt, tähdet, stereotyyppiset hahmot ja kaikenlaiset muut symbolit.
Luokan kolme ja neljä henkilöt voivat ehkä puhua jos unennäkijä pystyy kuulemaan. Kaikilla unennäkijöillä ei ole toimivia kuuloelimiä. Esim. jos päivätajunnassa kuuntelen taivasasukkaiden kommunikaatiota, niin kuulen kuin linnun sirkutusta tai korkeataajuista sähkömagneettista sirinää. Kun taas kuuntelee toisissa tietoisuuden tiloissa, vaikka selkeässä unitietoisuudessa (selkeä lucid dreaming) tai unettoman unen tietoisuudessa, niin taajuusero on pienentynyt jolloin informaatio on erottuvampaa.
Korkealaatuisimmat oppaat eivät puhu. He ovat aina hiljaa, koska puhuminen ehkä laskisi heidän tasoaan tai heidän puheensa olisi kuin ukkosen jyrinää tai linnun sirkutusta, ihmisen korvalle. He puhuvat intuitiolla, joka on ajatustoiminnan ulkopuolista viestintää (ei sanoja, ei käsitteitä, ei mitään kuuloaistiin verrattavaa).
Luokittelun sijasta voidaan voidaan puhua myös arkkityypeistä. " Mielikuvitusta, mutta silti todellista " - niinkuin C.G.Jung sanoi 1900-luvulla.- Aritta
Ei minunkaan oppaani sanonut suullaan mitään vaan se sanoma tuli minulle jotenkin, kait telepaattisesti.
- kokija
Aritta kirjoitti:
Ei minunkaan oppaani sanonut suullaan mitään vaan se sanoma tuli minulle jotenkin, kait telepaattisesti.
Nykyinen oppaani puhuu yleensä hiljaisuuden kautta, olemalla hiljaisesti läsnä. Vain jos vartavasten olen kysynyt ajatusten kautta jotain, niin silloin hän voi konkreettisemmin puhua joissain tapauksissa. Kun kutsuin hänet unenpuolella erään kerran kylään ja kysyin, "oletko oppaani", niin hän vastasi: "olen". Pystyin myös havainnoimaan, että hänen henkinen taso on korkea, siitä kunnioituksesta mitä tunnen häntä kohtaan. Se toimi vastauksen todenperäisyyden puolesta. Hänen hahmonsa ulkonainen muoto oli myös hieno ja jalo, mutta se ei olisi pelkästään voinut vakuuttaa.
- adkl
Voisivat antaa sielunhoitoa, jos ottaisit yhteyttä! Sellaisesta ei voi olla mitään vahinkoa!
- marcoco
Ei kivoi juttui.
Yks hyppäs mun sänkyyn mut ehdin alta pois. Valot kun laitoin päälle niin se katos.
V-mäisiä ne kyl on.
Ei millään taval kivoi.
Henkinen murrosikä.
Mun kehon tapa päästä stressistä eroon.
Nykyään en pelkää jos niitä tulee, oon 19v.
Tiedän et ne katoo paris sekunnis.
Ja nykyään mä vaan huudan ne veks.
Ei ne mitään pahoi henkii oo.
Vaik olis niin Jumala kyl suojelee Pyhällä Hengellään. - tanelitaneli
Itse nappulana näin harmaita miehiä, kuin lyijyä. Ne asustivat eräässä rakennuksessa, jossa kävin poikakerhossa ja pyhäkoulussa. Ihmettelin, kun huomasin jossain vaiheessa etteivät muut tienneet niistä mitään. Vielä yli 30v. jälkeen, kun joskus käyn samassa rakennuksessa, ihmettelen mitä näin.
Sain 10v. sitten burnoutin koska painoin liikaa töitä, tein useita vuosia putkeen pitkää päivää. Sain saikkaria ja jonkin "mieliala" lääkityksen. Pari kuukautta söin pillereitä, mutta oli pakko lopettaa. Minua seurasi musta kissa kaikkialle. Muut eivät nähneet sitä ollenkaan. Tiesin sen seuraavan minua ja näin sen aina vilaukselta ponkaisevan tai pinkaisevan johonkin piiloon. Tilanne häiritsi minua senverran liikaa, että jätin pillerit syömättä, kissakin katosi??
Hyvin tyypillistä on myös hahmo, tai tumma varjo seurassani yksinäisinä hetkinä. Lapsena pelkäsin sitä, enää en piittaa siitä paljoa, hiukan se saa oloni epämielyttäväksi vieläkin joskus. Tiedän aina kun se läsnä. joskus kyselen vaimolta huomaako hän mitään. Vaimoa kammottaa koko ajatus:)
Olen kuullut myös usein minua kutsuttavan nimeltä. Joskus olen etsiskellyt kuka minua kutsuu, mutta eipä ole löytynyt. Parhain oli tilanne jossa olin yksin meren rannalla. Kuulin kovalla äänellä nimeäni huudettavan lähipoukamalta. Etsin pitkät tovit, vaan ei löytynyt. Vielä vuosien jälkeen olen 100% vakuuttunut, että kuulin selvän ja puhtaan, hieman käskevän huudon.
Kerran kävelin iilytaisessa puistossa melko synkissä ajatuksissa. Havahduin että jotain oli vialla kun vastaantulevien kävelijöiden koirat pörhistelivät, haukkuivat ja murisivat raivokkaana minulle. Koirat olivat ihan karvat pystyssä ja todella peloissaan, omistajat ihan hämmästyksissään. Tunsin raskaan käden painavan niskassani ja tajusin syyn... Koirat näkivät jotain mitä ihmiset eivät.
Eräänkerran serkkuni kävi minulla kylässä. pari päivää myöhemmin heräsin yöllä kammottavaan tunteeseen. Valvoin pitkään järkyttyneenä, herätin vaimoni ja kerroin että nyt tapahtuu jotain pahaa... Aamulla veljeni tuli kertomaan että serkkuni oli tappanut itsensä.
Istuin yksin vaarini kuolinvuoteella, vieressäni odotteli tumma varjo. Tilanteen uskomaton levollisuus ja rauha jäi mieleeni loppuelämäksi. Vaarini vaipui tajuttomuuteen rauha valtasi huoneen. Molemmat poistuivat, jäin yksin. Vaari kuoli ja tunsin sen selvästi.
Voisin kertoa monista oudoista tapauksista lisää, minulle ne ovat todellisia vaikka olenkin perus-skeptinen ihminen. En osaa sanoa ovatko ne osa alitajuntaani, vai jotain "yliluonnollista". Jokainen tapaus on kuitenkin syöpynyyt tarkasti mieleeni, ja voin kuvailla ne samanlaisina aina vuosikymmenienkin päästä. - Usonlepo
Mitään jälleensyntymistä ei ole. se on saatanan suurimpia valheita tänä päivänä. vain ottamalla Jeesus Kristus henkilökohtaiseksi vapahtajaksi, vapapaudut näistä peloista ja harhoista.
- joku vaan
Kun ylitunteellisen ihmisen koettelemukset pyörivät mielessä niin mielikuvitus ottaa vallan ja tuottaa tälläistä. On tapauksia jossa ihminen suree kuollutta koiraansa vuosikymmeniä ja näkee siitä unta ja omistaa koko elämänsä sille ja silittää ja harjaa täytettyä lemmikkiään. Joihinkin asioihin ihminen uppoutuu liian syvällisesti ja siitä tulee hänelle noidankehä.
Viime sodassa ihmiset menettivät paljon omaisiaan ja asuinsijojaan. Heidän kuitenkin täytyi elää ja katsoa eteenpäin vaikka heidän asemansa oli todella vaikea. Tee sinä samoin, katso eteenpäin.
Ei muuta kuin uusia tuulia poistamaan vanhat tunkaiset ajatukset. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että pitäisi unohtaa vaan sitä että pitäisi oppia elämään tapahtuneen kanssa siten että se ei estä nykyelämää.- antiuskovainen
Kun ylitunteellinen ihminen saa kuulla Jeesuksesta, saatanasta tai helvetistä, mielikuvitus ottaa vallan ja tuottaa kaikenlaisia uhkakuvia joita torjumaan tarvitaan sitten se Jeesus.
Ketjuun viimeiseksi kirjoitelleet ovat kaikki uskovaisiksi tiedettäviä tai nähtäviä nimimerkkejä, joten Jeesus-kerhossa on ilmeisesti päätetty että nyt pitää aloittaa oikein massiivinen aivopesu.
- Mikael555
Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille. Siitä miten olemme syntyneet ja mitä varten täällä elämme. Se on matkamiehen ohjenuora siitä miten voi päästä ikuiseen elämään Jumalayhteydessä Jeesuksen Kristuksen kautta. Meillä jokaiselle on iankaikkinen sielu ja me emme elä kuin kerran täällä maan päällä sen jälkeen tulee joko armahdus tai tuomio Jeesuksen Kristuksen kautta. Ne kokemukset mitä olet kokenut tuosta mustasta hahmosta voin sanoa sen suoraan se on perkele ja sielunvihollinen joka odottaa sitä hetkeä että kuolet ja saa viedä sielusi mennessään helvetin syvyyteen. Jeesus sitä vastoin odottaa että otat hänen henkilökohtaisena pelastajanasi vastaan ja lähdet seuraamaan häntä kokosydämisesti.
Siunausta päivääsi
Jeesus on yhtä todellinen kuin perkelekin joka vuoteesi vieressä odottaa sieluasi, mutta Jeesus on voimallisempi käänny hänen puoleensa niin hän ottaa sinut vastaan.- ihmettelijä_minä
Pitääkö aloittaa spiritismi ennen kuin löytää? Jotenkin uskoo noihin juttuihin, mutta kun aika vähän kuluu niin into aina lopahtaa, kun mitään ei koskaan löydä. Ei jotenkaan jaksa uskotella itsekseen niitä jeesuksia ja piruja.
- kokija
ihmettelijä_minä kirjoitti:
Pitääkö aloittaa spiritismi ennen kuin löytää? Jotenkin uskoo noihin juttuihin, mutta kun aika vähän kuluu niin into aina lopahtaa, kun mitään ei koskaan löydä. Ei jotenkaan jaksa uskotella itsekseen niitä jeesuksia ja piruja.
Uskonnollista uskoa voi kasvattaa suggestioilla ja itsesuggestioilla. Mielestäni ei ole suurta väliä uskonnollisissa asioissa onko usko olentoon saatu suggeroimalla vai olento aidosti näkemällä. Henkilölle itselleen vaikutus ja teho lienee olennainen. Turvallisuudentarve, tarve kokea jotain suurta, tarve uskoa elävänsä ikuisesti jonkun uskon kautta yms. voivat olla motiiveina muiden muassa.
- *Daniel*
Maailmankaikkeuden synty
Jotkut väittävät että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, suuressa alkuräjähdyksessä. Jotkut väittävät myös, että ihminen olisi kehittynyt alkueliöstä apinavaiheen kautta ihmiseksi. Esitän lyhyehkön vertauskuvan siitä, miten epäloogiselta tuollainen väite kuulostaa.
Vertauskuva:
Ajatellaan vaikka että olemme lentokentällä. Meillä on kaikki lentokoneen osat valmiina laatikoissa: moottorit, siivet, pellit, mittaristot, ohjaimet, penkit, sylinterit, jarrut ja jopa pienet mutterit. Kaikki osat ovat kasaamista vaille valmiina. Saadaksemme osista lentokoneen, jonkun täytyy kasata osat lentokoneeksi. Vai mitä?
Jos siis ajattelemme että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, olisi aivan sama väittää, että kun kaikki lentokoneen osat olivat laatikoissa, tuli suuri hurrikaani, joka asetti kuin ihmeen kautta kaikki osat loogisesti paikoilleen aivan viimeistä mutteria myöten. Yhtä epäloogista on väittää, että luomakunta ja ihminen olisivat syntyneet sattumalta. Koko maailmankaikkeus on toimiva kokonaisuus: aurinko on juuri sopivalla etäisyydellä maasta, tähdet kiertävät radoillaan, painovoima ym. fysiikan ja kemian lait toimivat loogisten lainalaisuuksien mukaan. Onko tämä kaikki pelkkää sattumaa?
Tyhjästä tai sattuman kautta ei tämänkaltaista todellisuutta voi syntyä. Tarvitseehan talokin rakentajan, auto valmistajan ja kello suunnittelijan.
Joidenkin tiedemiesten kehittelemät teoriat ”alkuräjähdys” ja ”evoluutio” perustuvat oletuksiin, eivätkä ole absoluuttisia totuuksia.
Luomakunnalla ja ihmisellä on luoja, Jumala, josta Raamattu kertoo.
Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille: maailmankaikkeuden synnystä, siitä miten ihminen voi löytää yhteyden Jumalaan, millainen Jumala on ja mitä Jumala odottaa ihmiseltä
*** Luominen ***
1.Mooses 1 - 31: ”Alussa loi Jumala taivaan ja maan…”
Johanneksen evankeliumi 1. 1-5 ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.”
Kolossalaiskirje 1. 1:16 ”Sillä hänessä (Jeesuksessa) luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen.”
*** Jeesus, Jumalan Poika, on syntien sovittaja ja ainut tie Jumalan luo ***
Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo 14:6 ”Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
Johanneksen evankeliumi 3:16 ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
*** Mitä Jumala odottaa sinulta ***
Jumala rakastaa sinua ylenpalttisesti. Hän haluaa kaikesta sydämestään asettaa sinut Jumalan lapsen asemaan ja pelastaa sinut iankaikkiselta kadotukselta, Poikansa Jeesuksen ristin sovitustyön kautta. Jumala myös odottaa, että teet parannuksen tavassasi elää.
Markuksen evankeliumi: 16:16 ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”
Jesajan kirja: 55:7 ”Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.”
Suosittelen vakavasti Raamatun sanomaan tutustumista (joka kannattaa aloittaa Johanneksen evankeliumista) ja Raamatullisen opetuksen saamista Kristillisessä seurakunnassa.
” Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. ” - Mikael555
Raamattu on avain, se on muuttumaton Jumalan ilmoitus ihmiselle. Kannattaa hankki vuoden 1933/1938 käännös ja aloittaa lukeminen Johanneksen evankeliumista aina Uuden Testamentin loppuun saakka.
- väsykysy
kokija kirjoitti:
Uskonnollista uskoa voi kasvattaa suggestioilla ja itsesuggestioilla. Mielestäni ei ole suurta väliä uskonnollisissa asioissa onko usko olentoon saatu suggeroimalla vai olento aidosti näkemällä. Henkilölle itselleen vaikutus ja teho lienee olennainen. Turvallisuudentarve, tarve kokea jotain suurta, tarve uskoa elävänsä ikuisesti jonkun uskon kautta yms. voivat olla motiiveina muiden muassa.
Onko jälleensyntymiseen uskovalla tarve uskoa elävänsä ikuisesti? Entä onko syynä myös turvallisuudentarve?
Kysyn siksi, koska en tiedä jälleensyntyjien tarpeita jälleensyntymisuskoonsa. Kysynpä vielä, että onko jällensyntyjien uskon muodostumisessa suggeroinnilla osuutta? - Qadesha
väsykysy kirjoitti:
Onko jälleensyntymiseen uskovalla tarve uskoa elävänsä ikuisesti? Entä onko syynä myös turvallisuudentarve?
Kysyn siksi, koska en tiedä jälleensyntyjien tarpeita jälleensyntymisuskoonsa. Kysynpä vielä, että onko jällensyntyjien uskon muodostumisessa suggeroinnilla osuutta?Ns. jälleensyntymiseen uskovaisena voinen vastata, vaikka toinen ihminen olenkin.
Itselleni reinkarnaatio tuo elämään mielekkyyttä. Fyysisellä tasolla tämä yksi ainoa elämä tuntuu pelkältä pintaraapaisulta, ja tuntuu kenkkumaiselta että vasta kun ehkä on alkanut saada jotain tatsia siihen mitä elämä on ja ihmisenäkin on jo oppinut pääsemään joistain lapsellisuuksistaan, niin sitten pitääkin jo heittää veivinsä ja se oli siinä... Vielä kenkkumaisemmalta tuntuu että monilla ihmisillä ei näytä olevan minkäänlaista tsänssiä yhtään mihinkään. Alusta asti potkitaan päähän, ja sitten varmaan pitäisi sanoa vielä että "kiitos voinko saada lisää"... Juu ei.
En ole ihan varma kaipaanko jotain kuolemattomuutta, mutta ainakin siis jotain JÄRKEÄ, tolkkua tähän kaikkeen kaipaan. Minulle tuottaa tolkkua ajatus että elämä on olemassa
a) huvikseen - elämä on leikkiä
b) rikastuakseen ja kasvaakseen (kun olemassaolon Alkusyy haluaa kommunikoida jonkun kanssa ettei ikävysty yksinään, se ei voi kommunikoida kuin itsensä kanssa koska mitään muuta ei olekaan - ja siksi pitää hajaantua näennäisesti osasiksi jotta nämä voivat tuntea erillisyyttä ja tuntea iloa kohdatessaan toisiaan mitä moninaisimmin erilaisin tavoin)
c) tutkiakseen mikä kaikki on mahdollista ja mikä ei
Ilo, opinto ja laajeneminen on siis se pyhä kolminaisuus joka on keskeinen pointti minun katsomuksessani.
Kai tällaiseen voi ihan mainiosti itsensä suggeroidakin. Jos olen suggeroinut itselleni muistoja menneistä elämistä, aloitin sitten ilmeisesti jo alle kouluikäisenä, joten suggeroiminen ei tapahdu välttämättä mitenkään tietoisesti. Tosin siinä 5-vuotiaana en tiennytkään että minulla on "tarve" uskoa reinkarnaatioon, voi tietysti ajatella että sen ikäisenä näkemäni näky eli kokemani muistikuva olisikin jotain muuta kuin miksi sen vanhempana tulkitsin. Aivan samoinhan jos joku näkee 3-vuotiaana Jeesuksen, hän voi tuota näkyään aikuisena tulkita ihan miten huvittaa. - sdfdsfdfd
*Daniel* kirjoitti:
Maailmankaikkeuden synty
Jotkut väittävät että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, suuressa alkuräjähdyksessä. Jotkut väittävät myös, että ihminen olisi kehittynyt alkueliöstä apinavaiheen kautta ihmiseksi. Esitän lyhyehkön vertauskuvan siitä, miten epäloogiselta tuollainen väite kuulostaa.
Vertauskuva:
Ajatellaan vaikka että olemme lentokentällä. Meillä on kaikki lentokoneen osat valmiina laatikoissa: moottorit, siivet, pellit, mittaristot, ohjaimet, penkit, sylinterit, jarrut ja jopa pienet mutterit. Kaikki osat ovat kasaamista vaille valmiina. Saadaksemme osista lentokoneen, jonkun täytyy kasata osat lentokoneeksi. Vai mitä?
Jos siis ajattelemme että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, olisi aivan sama väittää, että kun kaikki lentokoneen osat olivat laatikoissa, tuli suuri hurrikaani, joka asetti kuin ihmeen kautta kaikki osat loogisesti paikoilleen aivan viimeistä mutteria myöten. Yhtä epäloogista on väittää, että luomakunta ja ihminen olisivat syntyneet sattumalta. Koko maailmankaikkeus on toimiva kokonaisuus: aurinko on juuri sopivalla etäisyydellä maasta, tähdet kiertävät radoillaan, painovoima ym. fysiikan ja kemian lait toimivat loogisten lainalaisuuksien mukaan. Onko tämä kaikki pelkkää sattumaa?
Tyhjästä tai sattuman kautta ei tämänkaltaista todellisuutta voi syntyä. Tarvitseehan talokin rakentajan, auto valmistajan ja kello suunnittelijan.
Joidenkin tiedemiesten kehittelemät teoriat ”alkuräjähdys” ja ”evoluutio” perustuvat oletuksiin, eivätkä ole absoluuttisia totuuksia.
Luomakunnalla ja ihmisellä on luoja, Jumala, josta Raamattu kertoo.
Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille: maailmankaikkeuden synnystä, siitä miten ihminen voi löytää yhteyden Jumalaan, millainen Jumala on ja mitä Jumala odottaa ihmiseltä
*** Luominen ***
1.Mooses 1 - 31: ”Alussa loi Jumala taivaan ja maan…”
Johanneksen evankeliumi 1. 1-5 ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.”
Kolossalaiskirje 1. 1:16 ”Sillä hänessä (Jeesuksessa) luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen.”
*** Jeesus, Jumalan Poika, on syntien sovittaja ja ainut tie Jumalan luo ***
Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo 14:6 ”Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
Johanneksen evankeliumi 3:16 ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
*** Mitä Jumala odottaa sinulta ***
Jumala rakastaa sinua ylenpalttisesti. Hän haluaa kaikesta sydämestään asettaa sinut Jumalan lapsen asemaan ja pelastaa sinut iankaikkiselta kadotukselta, Poikansa Jeesuksen ristin sovitustyön kautta. Jumala myös odottaa, että teet parannuksen tavassasi elää.
Markuksen evankeliumi: 16:16 ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”
Jesajan kirja: 55:7 ”Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.”
Suosittelen vakavasti Raamatun sanomaan tutustumista (joka kannattaa aloittaa Johanneksen evankeliumista) ja Raamatullisen opetuksen saamista Kristillisessä seurakunnassa.
” Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. ”"Joidenkin tiedemiesten kehittelemät teoriat ”alkuräjähdys” ja ”evoluutio” perustuvat oletuksiin, eivätkä ole absoluuttisia totuuksia."
Tämä on siis oletus eikä absoluuttinen totuus? Kohta jatkat niistä absoluuttisista totuuksista, jotka omasta mielestä liittyvät Raamattuun? Millä lailla se Raamattu on absoluuttinen totuus? Millä sen mittaat ja todistat?
Ovatko kaikki raamatunkäännökset myös absoluuttisia totuuksia? - kokija
väsykysy kirjoitti:
Kysyn siksi, koska en tiedä jälleensyntyjien tarpeita jälleensyntymisuskoonsa. Kysynpä vielä, että onko jällensyntyjien uskon muodostumisessa suggeroinnilla osuutta?Vastauksesta tulee kimuranttinen koska ihminen on moniulotteinen kokonaisuus.
Persoona voi uskoa jälleensyntymiseen ja muihin asioihin. Se tietää kuitenkin että se on häviävä. Kuoleman jälkeen aikansa tuonpuoleisessa elettyään se katoaa iäksi. Tämän se tietää ja on siitä jonkin verran haikea. Persoona perustaa elonsa mielikuvaperäisiin uskoihin ja uskomuksiin, joihin se koettaa takertua. Jälleensyntymisoppi on eräs uskomus.
Nyt annetaan korkeamman puolen vastata: " Minä sanon että elän ikuisesti en ole koskaan syntynyt enkä kuole. Minä en usko mihinkään ja samanaikaisesti sisällytän itseeni kaikki uskot. Minä olen sinä ja sinä olet minä "
Ihmisessä kun on kaksi puolta niin ne vastaavat eri tavoilla. Korkeamman puolen vastaus on ei-duaalinen, siksi sen vastaus rikkoo tavanomaisen logiikan. Sitä ei voi ilmaista tekstin kautta täydellisesti. Alempi puoli on loogisrationaalisempi ja sen voidaan ilmaista kirjaimilla. - kokija
kokija kirjoitti:
Vastauksesta tulee kimuranttinen koska ihminen on moniulotteinen kokonaisuus.
Persoona voi uskoa jälleensyntymiseen ja muihin asioihin. Se tietää kuitenkin että se on häviävä. Kuoleman jälkeen aikansa tuonpuoleisessa elettyään se katoaa iäksi. Tämän se tietää ja on siitä jonkin verran haikea. Persoona perustaa elonsa mielikuvaperäisiin uskoihin ja uskomuksiin, joihin se koettaa takertua. Jälleensyntymisoppi on eräs uskomus.
Nyt annetaan korkeamman puolen vastata: " Minä sanon että elän ikuisesti en ole koskaan syntynyt enkä kuole. Minä en usko mihinkään ja samanaikaisesti sisällytän itseeni kaikki uskot. Minä olen sinä ja sinä olet minä "
Ihmisessä kun on kaksi puolta niin ne vastaavat eri tavoilla. Korkeamman puolen vastaus on ei-duaalinen, siksi sen vastaus rikkoo tavanomaisen logiikan. Sitä ei voi ilmaista tekstin kautta täydellisesti. Alempi puoli on loogisrationaalisempi ja sen voidaan ilmaista kirjaimilla.Kerron millainen tämä ihminen on Raamatun kielelle käännettynä.
Ihmisessä on seitsemän persoonaa (esoteerikot sanovat: chakraa), jotka vastaavat Raamatun seitsemää perkelettä ja 7 lampunjalkaa ilmestyskirjassa. Ne uskovat kaikenlaista ja puhuvat mitä milloinkin näkökulmia vaihdellen. Niitä sanotaan myös 7 seurakunnaksi, joilla on erilaisia näkemyksiä.
Se joka sitoo nämä kaikki 7 yhteen on se 8:s, joka voi hallita 7 persoonaa (seurakuntaa, perkelettä, lampunjalkaa) käyttäen niitä työkaluinaan ja joka ilmentää itsensä näiden kautta. Tämä kähdeksas voi ottaa minkä uskomuksen "omakseen" tahansa, koska se ei ole niissä kiinni. Näin muodoin se voi olla kristitty, ateisti, buddhalainen, jälleensyntyjä, ufouskovainen, harhaoppinen, oikeauskovainen jehova, lestadiolainen, mitä milloinkin sille sattuu sopimaan. Todellinen minä uskoo tavallaan kaiken koska se elää kaikissa persoonissaan niihin kuitenkaan sitoutumatta.
Ihminen on tällainen neuroottinen kokonaisuus. Mutta kun 8:s ylläpitäjä on riittävästi voimissaan, niin nähdään metsä puilta. Ei siis seota puihin, jotka ovat näitä erilaisia ihmisen kuolevaisia persoonia. :) - *Mikael555*
kokija kirjoitti:
Kerron millainen tämä ihminen on Raamatun kielelle käännettynä.
Ihmisessä on seitsemän persoonaa (esoteerikot sanovat: chakraa), jotka vastaavat Raamatun seitsemää perkelettä ja 7 lampunjalkaa ilmestyskirjassa. Ne uskovat kaikenlaista ja puhuvat mitä milloinkin näkökulmia vaihdellen. Niitä sanotaan myös 7 seurakunnaksi, joilla on erilaisia näkemyksiä.
Se joka sitoo nämä kaikki 7 yhteen on se 8:s, joka voi hallita 7 persoonaa (seurakuntaa, perkelettä, lampunjalkaa) käyttäen niitä työkaluinaan ja joka ilmentää itsensä näiden kautta. Tämä kähdeksas voi ottaa minkä uskomuksen "omakseen" tahansa, koska se ei ole niissä kiinni. Näin muodoin se voi olla kristitty, ateisti, buddhalainen, jälleensyntyjä, ufouskovainen, harhaoppinen, oikeauskovainen jehova, lestadiolainen, mitä milloinkin sille sattuu sopimaan. Todellinen minä uskoo tavallaan kaiken koska se elää kaikissa persoonissaan niihin kuitenkaan sitoutumatta.
Ihminen on tällainen neuroottinen kokonaisuus. Mutta kun 8:s ylläpitäjä on riittävästi voimissaan, niin nähdään metsä puilta. Ei siis seota puihin, jotka ovat näitä erilaisia ihmisen kuolevaisia persoonia. :)Olen harhassa ja tiesi ei vie sinua sellaisenaan Jumalan luo kun kuolet vain Jeesus on tie totuus ja elämä ja kukaan ei tule Isän luo muuten kuin hänen kauttaan. Hän on alfa ja omega ensimmäinen ja viimeinen maailman lunastaja ja Jumalan ainosyntyinen Poika.
- kokija
*Mikael555* kirjoitti:
Olen harhassa ja tiesi ei vie sinua sellaisenaan Jumalan luo kun kuolet vain Jeesus on tie totuus ja elämä ja kukaan ei tule Isän luo muuten kuin hänen kauttaan. Hän on alfa ja omega ensimmäinen ja viimeinen maailman lunastaja ja Jumalan ainosyntyinen Poika.
Hyväksyn ajatuksesi sellaisenaan. Jeesus auttaa sinua kyllä :)
- Kritik
Mikael555 kirjoitti:
Raamattu on avain, se on muuttumaton Jumalan ilmoitus ihmiselle. Kannattaa hankki vuoden 1933/1938 käännös ja aloittaa lukeminen Johanneksen evankeliumista aina Uuden Testamentin loppuun saakka.
Tuntuu loogiselta teorialta. Jotenkin helpolta hyväksyä. Eikä ole vaikeutta niveltää se Raamatunkin sanomaan. Jonka alkulehtiltä ihmisen kehitys alkoi, ja päättyy sen loppulehdillä, johon tuo
"sielun kierrätys" viimein päättyy. Päättyy joko Jumalan tahdon, tai hänen vastustajansa saatanan
tahdon mukaiseen IKUISUUTEEN, jossa kierrätys on loppunut, ja perille päästy.
Ihmisen valittavaksi jää vain yksi kahdesta, joko Jeesus, tie ikuiseen elämään taivaassa,
tai sitten sielun vihollinen saatana ja sen tulijärvi helvetti. - Ingar
Kritik kirjoitti:
Tuntuu loogiselta teorialta. Jotenkin helpolta hyväksyä. Eikä ole vaikeutta niveltää se Raamatunkin sanomaan. Jonka alkulehtiltä ihmisen kehitys alkoi, ja päättyy sen loppulehdillä, johon tuo
"sielun kierrätys" viimein päättyy. Päättyy joko Jumalan tahdon, tai hänen vastustajansa saatanan
Ihmisen valittavaksi jää vain yksi kahdesta, joko Jeesus, tie ikuiseen elämään taivaassa,
tai sitten sielun vihollinen saatana ja sen tulijärvi helvetti.Tosin epätieteellisiä, mutta sehän on vain nykytieteen heikkous.
On monia jotka muistaa edellisen elämän päättynee lapsena. Ja uuden elämän alkaneen hyvin pian.
joten on ollut helppo tarkistaa hänen kertomansa edellisestä ingarnaatiosta. - *Uskovainen*
Kritik kirjoitti:
tai sitten sielun vihollinen saatana ja sen tulijärvi helvetti.Viisi todistusta: Nämä ovat tavallisia ihmisiä, jotka kertovat totuudellisesti mitä heille tapahtui kun he kuolivat. Kannattaa tutustua (kieli englanti).
http://www.youtube.com/watch?v=LBu5V_-M2Dc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8UlsbfU7U_8
http://www.youtube.com/watch?v=CB6_QMHf0Uk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LoG0Gh1WB0s&feature=rec-LGOUT-farside_rev-rn-HM
http://www.youtube.com/watch?v=NPabMyVvC9s
Siunausta
Eräs kaidan tien kulkija ja Jeesuksen seuraaja Jumalan armosta - kokija
*Mikael555* kirjoitti:
Olen harhassa ja tiesi ei vie sinua sellaisenaan Jumalan luo kun kuolet vain Jeesus on tie totuus ja elämä ja kukaan ei tule Isän luo muuten kuin hänen kauttaan. Hän on alfa ja omega ensimmäinen ja viimeinen maailman lunastaja ja Jumalan ainosyntyinen Poika.
Olin meditaatiossa ja näin seuraavan reinkarnaationi olevan näitä aikuiskasteen ottajia, baptisteja vai mitä lie. Amerikan maalla. Ei se Billy Graham mikään hullumpi saarnamies ole, melko positiivinen on hän.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Billy_Graham
Kävi täällä Helsingissä joskus 1980-luvulla. Olin aika pieni nassikka silloin. Näin seuraavalla persoonallani 3 lasta ja se oli kunnon USA:lainen baptisti :D
No, se on vain yksi mahdollisuus monista syntymistä.
Ilmeisesti Torinon käärinliinasta hahmoteltu Jeesus:
http://teachings-of-jesus-christ.org/pic/Jesus_Christ.jpg
On muuten hänellä siistit silmät? Miellyttävät mielestäni. - *uskovainen*
kokija kirjoitti:
Olin meditaatiossa ja näin seuraavan reinkarnaationi olevan näitä aikuiskasteen ottajia, baptisteja vai mitä lie. Amerikan maalla. Ei se Billy Graham mikään hullumpi saarnamies ole, melko positiivinen on hän.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Billy_Graham
Kävi täällä Helsingissä joskus 1980-luvulla. Olin aika pieni nassikka silloin. Näin seuraavalla persoonallani 3 lasta ja se oli kunnon USA:lainen baptisti :D
No, se on vain yksi mahdollisuus monista syntymistä.
Ilmeisesti Torinon käärinliinasta hahmoteltu Jeesus:
http://teachings-of-jesus-christ.org/pic/Jesus_Christ.jpg
On muuten hänellä siistit silmät? Miellyttävät mielestäni.Ikävä puuttua asiaan mutta olet nyt ottanut ja hyväksynyt saatanan valheen elämäsi pohjaksi. se tieto on valhetta ja tulee pimeydestä mitä meditaatiossa saa. Kaikki tieto ihmisestä ja siitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu löytyy Raamatusta. Kerran me kaikki joudumme tekemään tiliä Herralle Jeesukselle Kristukselle siitä miten olemme täällä ajassa eläneet ja toimineet ja siinä vaiheessa ei auta muu kuin vastaanotettu Jeesuksen Kristuksen sovintoveri.
- kokija
*uskovainen* kirjoitti:
Ikävä puuttua asiaan mutta olet nyt ottanut ja hyväksynyt saatanan valheen elämäsi pohjaksi. se tieto on valhetta ja tulee pimeydestä mitä meditaatiossa saa. Kaikki tieto ihmisestä ja siitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu löytyy Raamatusta. Kerran me kaikki joudumme tekemään tiliä Herralle Jeesukselle Kristukselle siitä miten olemme täällä ajassa eläneet ja toimineet ja siinä vaiheessa ei auta muu kuin vastaanotettu Jeesuksen Kristuksen sovintoveri.
Tuo nyt on melko kesyä. On ihan mukavaa että löytyy monenlaisia mielipiteitä. Kun katson näkökulmastasi ja sinun pääsi kautta, niin sinun pitää sanoa näin tietojesi pohjalta. Sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa. Siksi pidän sanomaasi oikeana ja sinulle ehdottomasti totuudellisena.
- kokija
*Uskovainen* kirjoitti:
Viisi todistusta: Nämä ovat tavallisia ihmisiä, jotka kertovat totuudellisesti mitä heille tapahtui kun he kuolivat. Kannattaa tutustua (kieli englanti).
http://www.youtube.com/watch?v=LBu5V_-M2Dc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8UlsbfU7U_8
http://www.youtube.com/watch?v=CB6_QMHf0Uk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LoG0Gh1WB0s&feature=rec-LGOUT-farside_rev-rn-HM
http://www.youtube.com/watch?v=NPabMyVvC9s
Siunausta
Eräs kaidan tien kulkija ja Jeesuksen seuraaja Jumalan armostaNäyttää olevan jokaisen todistus aito. Jeesus Kristus on edelleenkin olemassa ja hän on Buddhan kaveri.
- iiiic
kokija kirjoitti:
Näyttää olevan jokaisen todistus aito. Jeesus Kristus on edelleenkin olemassa ja hän on Buddhan kaveri.
Ja ne todisteet kaivataan sille, että Jeesus on Buddhan kaveri?
- kokija
iiiic kirjoitti:
Ja ne todisteet kaivataan sille, että Jeesus on Buddhan kaveri?
Uskonnolliset todisteet löytyvät kunkin omasta olemuksesta. Jos joku ei löydä niitä todisteita niin hänelle joku asia ei ole totta. Toiselle ne voivat olla.
Totuus on aina kunkin oma totuus. - Qadesha
*uskovainen* kirjoitti:
Ikävä puuttua asiaan mutta olet nyt ottanut ja hyväksynyt saatanan valheen elämäsi pohjaksi. se tieto on valhetta ja tulee pimeydestä mitä meditaatiossa saa. Kaikki tieto ihmisestä ja siitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu löytyy Raamatusta. Kerran me kaikki joudumme tekemään tiliä Herralle Jeesukselle Kristukselle siitä miten olemme täällä ajassa eläneet ja toimineet ja siinä vaiheessa ei auta muu kuin vastaanotettu Jeesuksen Kristuksen sovintoveri.
Kuka tai mikä taho on väittänyt että meditaatiossa tulee vastaan valheita, pimeyttä ja jopa Saatana?
Kun Jeesus paastosi erämaassa 40 pv hän mitä todennäköisimmin ajautui meditatiiviseen tietoisuudentilaan, koska paastoaminen on NIMENOMAAN yksi juuri niitä menetelmiä joilla moiseen voi päätyä. Luonnonkansoille tuttu juttu. Jeesus kohtasi Saatanan joka ehdotteli yhtä sun toista. Näin voi siis käydä. Mutta mitä sitten? Jeesus pärjäsi kiusaajalle, aivan kuten Buddhakin suhtautui tyynesti Maraan joka oli hänen kiusaajansa juuri ennen valaistumista.
Ei pimeyttä, valheita ja Saatanaa kannata pelätä eli VASTUSTAA, Jeesuskin sanoo että älkää tehkö pahalle vastarintaa. Tarkoitan siis nimenomaan että ei näitä kannata pelätä. Mitä pelkää, siinä mieli askartelee ja siinä se sydän on kokoajan mukana. Et ehdi ajatella Jeesusta etkä Jumalaa jos ajattelet kokoajan että pimeys, valhe ja Saatana väijyy kaikkialla.
Lopultakin se kaikki on vain ihmisen omaa tietoisuutta. Kun menee syvälle omaan itseensä, voi kohdata hirvittäviä asioita. Jos ei ole niitä valmis kohtaamaan niin on tietysti parempi kuin ei ollenkaan mene sinne itseensä, ei ikinä hiljenny, ei meditoi. Mutta ei sitä voi väittää että kaikille käy ihan hullusti jos niin tekevät, kaikki me emme ole samanlaisia.
Munkit ja erakot päätyvät yhtälailla meditatiiviseen mielentilaan rukoillessaan, ja harvemmin heikäläisiä kuskataan esim. lataamoon. Jos he kestävät ja sietävät omaa sisäistä pimeyttään, niin eipä sillä tarvitse taviksiakaan pelotella, ellei sitten ole syytä uskoa että joku tietty ihminen ei kestä tosiaankaan yhtään mitään omasta itsestään esiin kumpuavaa materiaalia. Tällöin tietysti kannattaa jättää myös esim. psykoanalyysi väliin kokonaan. - *Mikael555*
Qadesha kirjoitti:
Kuka tai mikä taho on väittänyt että meditaatiossa tulee vastaan valheita, pimeyttä ja jopa Saatana?
Kun Jeesus paastosi erämaassa 40 pv hän mitä todennäköisimmin ajautui meditatiiviseen tietoisuudentilaan, koska paastoaminen on NIMENOMAAN yksi juuri niitä menetelmiä joilla moiseen voi päätyä. Luonnonkansoille tuttu juttu. Jeesus kohtasi Saatanan joka ehdotteli yhtä sun toista. Näin voi siis käydä. Mutta mitä sitten? Jeesus pärjäsi kiusaajalle, aivan kuten Buddhakin suhtautui tyynesti Maraan joka oli hänen kiusaajansa juuri ennen valaistumista.
Ei pimeyttä, valheita ja Saatanaa kannata pelätä eli VASTUSTAA, Jeesuskin sanoo että älkää tehkö pahalle vastarintaa. Tarkoitan siis nimenomaan että ei näitä kannata pelätä. Mitä pelkää, siinä mieli askartelee ja siinä se sydän on kokoajan mukana. Et ehdi ajatella Jeesusta etkä Jumalaa jos ajattelet kokoajan että pimeys, valhe ja Saatana väijyy kaikkialla.
Lopultakin se kaikki on vain ihmisen omaa tietoisuutta. Kun menee syvälle omaan itseensä, voi kohdata hirvittäviä asioita. Jos ei ole niitä valmis kohtaamaan niin on tietysti parempi kuin ei ollenkaan mene sinne itseensä, ei ikinä hiljenny, ei meditoi. Mutta ei sitä voi väittää että kaikille käy ihan hullusti jos niin tekevät, kaikki me emme ole samanlaisia.
Munkit ja erakot päätyvät yhtälailla meditatiiviseen mielentilaan rukoillessaan, ja harvemmin heikäläisiä kuskataan esim. lataamoon. Jos he kestävät ja sietävät omaa sisäistä pimeyttään, niin eipä sillä tarvitse taviksiakaan pelotella, ellei sitten ole syytä uskoa että joku tietty ihminen ei kestä tosiaankaan yhtään mitään omasta itsestään esiin kumpuavaa materiaalia. Tällöin tietysti kannattaa jättää myös esim. psykoanalyysi väliin kokonaan.On eri asia lähestyä hiljaisessa rukouksessa Jumalaa Jeesuksen kautta, kuin harjoittaa meditaatiota johon Herran Henki ei yhdy.
- *Mikael555*
kokija kirjoitti:
Näyttää olevan jokaisen todistus aito. Jeesus Kristus on edelleenkin olemassa ja hän on Buddhan kaveri.
Jeesus itse sanoo evankeliumissaan: "Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän(Jumalan) luo muuten kuin minun kauttani."
Maailma on harhaoppeja täynnä ja kaikenlaista ekstytystä. buddha, harekrisnat ja muhammed ovat tällä hetkellä yhdessä epäuskoisten ja jumalattomien kanssa helvetin tulessa ja sinne menevät myös auttamattomasti kaikki heidän seuraajansa. Sillä on kirjoitettu että epäjumalanpalvelijat eivät peri taivasten valtakuntaa. Ei ole olemasssa kuin yksi vakaaa totuus ja se löytyy Raamatusta. - Aritta
*Mikael555* kirjoitti:
Jeesus itse sanoo evankeliumissaan: "Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän(Jumalan) luo muuten kuin minun kauttani."
Maailma on harhaoppeja täynnä ja kaikenlaista ekstytystä. buddha, harekrisnat ja muhammed ovat tällä hetkellä yhdessä epäuskoisten ja jumalattomien kanssa helvetin tulessa ja sinne menevät myös auttamattomasti kaikki heidän seuraajansa. Sillä on kirjoitettu että epäjumalanpalvelijat eivät peri taivasten valtakuntaa. Ei ole olemasssa kuin yksi vakaaa totuus ja se löytyy Raamatusta.Kerro minulle mitä olisi tapahtunut jos Adam ja Eeva eivät olisi syöneet sitä kiellettyä hedelmää?
Minun käsittääkseni he olisivat jääneet asumaan paratiisiin ikuisiksi ajoiksi, vain he kaksi. Miten he olisivat saaneet aikansa kulumaan iäisyyden kun seksiäkään ei olisi ollut? Ja miksi Jumala olisi luonut miehen ja naisen, miksei vain kahta miestä? Olisihan heillä enemmän yhteistä keskusteltavaa - siis ikuisuuden ajan.
Kyllä kristinusko on yhtä paljon harhaoppia kuin muutkin uskonnot mutta ketään ei heitetä helvettiin sen takia mihin he uskovat. - Qad
*Mikael555* kirjoitti:
On eri asia lähestyä hiljaisessa rukouksessa Jumalaa Jeesuksen kautta, kuin harjoittaa meditaatiota johon Herran Henki ei yhdy.
Jankutan sen vuoksi että olen kyllästynyt perustelemattomiin uskonnollisiin väitteisiin. Ymmärrän kyllä että kun kyse on USKOSTA niin ihan kaikkea ei pysty perustelemaan, mutta meditoinnin haukkumisessa ei vaan yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Kysehän ei ole mistään muusta kuin siitä että höpöttävä mieli hiljenee - mitä pahaa tuollaisessa on? En siis puhu mistään sellaisesta meditoinnista missä hoetaan jonkun jumaluuden nimeä tms. vaan siitä meditoinnista missä lopetetaan verbaalinen ajattelu. Ei puhuta oman pään sisällä, siis.
Raamatussa ei sanota missään että älä meditoi. Jeesus ei missään vaiheessa sanonut että älkää olko sisäisesti hiljaa. Kaikki meditointia koskevat haukuskelut perustuvat uskojien omiin henkilökohtaisiin näkemyksiin, ja mikä pätee johonkin Matti Virtaseen ei välttämättä pädekään Teppo Järviseen, koska jälkimmäinen ajattelee toisin kuin ensimmäinen.
Voisi jopa mainostaa että se Jumalakin voi tulla ihmistä lähemmäs kun jäkättävä mieli hiljenee edes hetkeksi. Mitenkään helppoa ajatusten vaientaminen ei kyllä ole, ei ainakaan itselleni. Ehkä juuri sen vuoksi että se on niin vaikeaa pidän sitä arvokkaana asiana ja on vaikea ymmärtää miksi sekin pitää k-uskovaisten taholta mustamaalata. Uskon kyllä että aivan takuulla on myös meditoivia uskovaisia... Sitä vain ei tiedä että tiedostavatko he nimenomaan "meditoivansa". - Qad
Aritta kirjoitti:
Kerro minulle mitä olisi tapahtunut jos Adam ja Eeva eivät olisi syöneet sitä kiellettyä hedelmää?
Minun käsittääkseni he olisivat jääneet asumaan paratiisiin ikuisiksi ajoiksi, vain he kaksi. Miten he olisivat saaneet aikansa kulumaan iäisyyden kun seksiäkään ei olisi ollut? Ja miksi Jumala olisi luonut miehen ja naisen, miksei vain kahta miestä? Olisihan heillä enemmän yhteistä keskusteltavaa - siis ikuisuuden ajan.
Kyllä kristinusko on yhtä paljon harhaoppia kuin muutkin uskonnot mutta ketään ei heitetä helvettiin sen takia mihin he uskovat.Miksi tosiaan pitää olla kaksi eri sukupuolta? Jännä juttu muuten että lisääntymisestä ihmisen kohdalla ei puhuta vasta kuin "syntiinlankeamuksen" jälkeen. Sitä ennen nainen on vain avuksi annettu ja sanotaan että tulevat yhdeksi lihaksi, mutta ei sanota vielä ennen synt.lankeamusta että lisääntykää.
Lisääntymiskyky vaikuttaakin rangaistukselta joka tuli vasta tottelemattomuuden vuoksi. Nyt jos se _on_ rangaistus, niin moisessa ei ole mitään järkeä siltä kantilta että jos kaksi ihmistä oli tottelemattomia, niin eikö ole todennäköistä että kun ihmisiä on miljardimäärin, niin sitten sitä tottelemattomuutta vasta riittääkin! Vai oliko rankaisemus siinä että ihminen alennettiin elämien tasolle lisääntymään kuin eläin, paritellen? Ettei ihmisten määrää lisätty jotenkin siten että Jahve luo kokoajan uusia kappaleita, kuten ilmeisesti enkeleiden kohdalla on aiemmin käynyt...
Mutta miksi jo ennen lankeamusta piti olla olla kaksi sukupuolta, olisihan Aatamia voinut avustaa Beetamikin. Vai oliko niin että Adam sekaantui eläimiin, Jahve katseli sitä karsaasti ja loi naisen yhdyttäväksi...
VT:n versio luomisjutusta niin kuin moni muukin asia juutalaisuudessa pönkittää miesten valtaa naisten yli, kun naisen apuriluontoisuutta (side kick) on haluttu korostaa. Oikeastihan VT:ssa lomittuu useampikin luomiskertomus toisiinsa ja yhden version mukaan kumpikin sukupuoli luodaan samaan aikaan. Naisten päähänpotkiminen keinolla millä hyvänsä lienee myöhempää perua.
Itsehän en tietenkään usko sellaisenaan minkään eepoksen, myytin, kansansadun luomiskertomukseen. Jotain viitteellistä niissä voi olla filosofisella tasolla ajateltuna, mutta kuitenkin kun niitä alkaa kirjaimellisella tasolla purkaa niin eihän niistä saa kuin naurua aikaiseksi. Se joka ei naura, uskoo, ja se joka ei usko, nauraa.
Sitähän emme tiedä miten vakavasti ihmiset alunperin ovat noita tarinoitaan ottaneet. Tuskin esim. joku sademetsän porukka ahteriaan repii jos joku vähän naurahtaa _heidän_ luomiskertomuksilleen. - Dokumentti
Qad kirjoitti:
Miksi tosiaan pitää olla kaksi eri sukupuolta? Jännä juttu muuten että lisääntymisestä ihmisen kohdalla ei puhuta vasta kuin "syntiinlankeamuksen" jälkeen. Sitä ennen nainen on vain avuksi annettu ja sanotaan että tulevat yhdeksi lihaksi, mutta ei sanota vielä ennen synt.lankeamusta että lisääntykää.
Lisääntymiskyky vaikuttaakin rangaistukselta joka tuli vasta tottelemattomuuden vuoksi. Nyt jos se _on_ rangaistus, niin moisessa ei ole mitään järkeä siltä kantilta että jos kaksi ihmistä oli tottelemattomia, niin eikö ole todennäköistä että kun ihmisiä on miljardimäärin, niin sitten sitä tottelemattomuutta vasta riittääkin! Vai oliko rankaisemus siinä että ihminen alennettiin elämien tasolle lisääntymään kuin eläin, paritellen? Ettei ihmisten määrää lisätty jotenkin siten että Jahve luo kokoajan uusia kappaleita, kuten ilmeisesti enkeleiden kohdalla on aiemmin käynyt...
Mutta miksi jo ennen lankeamusta piti olla olla kaksi sukupuolta, olisihan Aatamia voinut avustaa Beetamikin. Vai oliko niin että Adam sekaantui eläimiin, Jahve katseli sitä karsaasti ja loi naisen yhdyttäväksi...
VT:n versio luomisjutusta niin kuin moni muukin asia juutalaisuudessa pönkittää miesten valtaa naisten yli, kun naisen apuriluontoisuutta (side kick) on haluttu korostaa. Oikeastihan VT:ssa lomittuu useampikin luomiskertomus toisiinsa ja yhden version mukaan kumpikin sukupuoli luodaan samaan aikaan. Naisten päähänpotkiminen keinolla millä hyvänsä lienee myöhempää perua.
Itsehän en tietenkään usko sellaisenaan minkään eepoksen, myytin, kansansadun luomiskertomukseen. Jotain viitteellistä niissä voi olla filosofisella tasolla ajateltuna, mutta kuitenkin kun niitä alkaa kirjaimellisella tasolla purkaa niin eihän niistä saa kuin naurua aikaiseksi. Se joka ei naura, uskoo, ja se joka ei usko, nauraa.
Sitähän emme tiedä miten vakavasti ihmiset alunperin ovat noita tarinoitaan ottaneet. Tuskin esim. joku sademetsän porukka ahteriaan repii jos joku vähän naurahtaa _heidän_ luomiskertomuksilleen.Muutoma Fakta johon kannattaa tutustua:
http://www.youtube.com/watch?v=K-eSRcr9CWw - Qadesha
Qad kirjoitti:
Miksi tosiaan pitää olla kaksi eri sukupuolta? Jännä juttu muuten että lisääntymisestä ihmisen kohdalla ei puhuta vasta kuin "syntiinlankeamuksen" jälkeen. Sitä ennen nainen on vain avuksi annettu ja sanotaan että tulevat yhdeksi lihaksi, mutta ei sanota vielä ennen synt.lankeamusta että lisääntykää.
Sitähän emme tiedä miten vakavasti ihmiset alunperin ovat noita tarinoitaan ottaneet. Tuskin esim. joku sademetsän porukka ahteriaan repii jos joku vähän naurahtaa _heidän_ luomiskertomuksilleen....Jahve itse houkutteli ihmisiä syömään kielletystä puusta ilmoittamalla ääneen että sellainen puu on olemassa mistä ei saa ottaa. Tuskinpa kaksi hassua ihmistä olisi ehtinyt joka kolkka paratiisissa läpi luuhata ja ei olisi välttämättä tullut mieleenkään käydä käsiksi juuri siihen tiettyyn puuhun, jos ei olisi vartavasten kielletty. Olisi Jahve samantien pannut suuren mainoskyltin puun eteen ja vilkkuvalot oksille välkkymään...
Varmaan Jahve pani vielä sen käärmeenkin asialle kun eivät pöllöpäät muuten tajunneet heti toimeen käydä... Mikäs siinä on sitten oloihinsa tympiintyneen jumalan pällistellessä sitä draamaa minkä ihmiskunta saa aikaiseksi näennäisen möhläyksensä johdosta pihalle viskattuna. Ihmiskunta on Jahven "Kauniit ja rohkeat". - iiiic
Qadesha kirjoitti:
...Jahve itse houkutteli ihmisiä syömään kielletystä puusta ilmoittamalla ääneen että sellainen puu on olemassa mistä ei saa ottaa. Tuskinpa kaksi hassua ihmistä olisi ehtinyt joka kolkka paratiisissa läpi luuhata ja ei olisi välttämättä tullut mieleenkään käydä käsiksi juuri siihen tiettyyn puuhun, jos ei olisi vartavasten kielletty. Olisi Jahve samantien pannut suuren mainoskyltin puun eteen ja vilkkuvalot oksille välkkymään...
Varmaan Jahve pani vielä sen käärmeenkin asialle kun eivät pöllöpäät muuten tajunneet heti toimeen käydä... Mikäs siinä on sitten oloihinsa tympiintyneen jumalan pällistellessä sitä draamaa minkä ihmiskunta saa aikaiseksi näennäisen möhläyksensä johdosta pihalle viskattuna. Ihmiskunta on Jahven "Kauniit ja rohkeat".Tämä palsta taitaa sitten olla sinun "Kauniit ja rohkeat" :)
Sanot että 'jankutat sen vuoksi, että olet kyllästynyt perustelemattomiin uskonnollisiin väitteisiin'.
Voisin yhtyä sanoihisi, mutta vaihdan sanan 'uskonnollisiin' sanaksi 'newage'. - Aritta
Qad kirjoitti:
Sitähän emme tiedä miten vakavasti ihmiset alunperin ovat noita tarinoitaan ottaneet. Tuskin esim. joku sademetsän porukka ahteriaan repii jos joku vähän naurahtaa _heidän_ luomiskertomuksilleen.voivat myös olla meidän intelligentti ja intuitiivinen puolemme. :-)
- Aritta
Qadesha kirjoitti:
...Jahve itse houkutteli ihmisiä syömään kielletystä puusta ilmoittamalla ääneen että sellainen puu on olemassa mistä ei saa ottaa. Tuskinpa kaksi hassua ihmistä olisi ehtinyt joka kolkka paratiisissa läpi luuhata ja ei olisi välttämättä tullut mieleenkään käydä käsiksi juuri siihen tiettyyn puuhun, jos ei olisi vartavasten kielletty. Olisi Jahve samantien pannut suuren mainoskyltin puun eteen ja vilkkuvalot oksille välkkymään...
Varmaan Jahve pani vielä sen käärmeenkin asialle kun eivät pöllöpäät muuten tajunneet heti toimeen käydä... Mikäs siinä on sitten oloihinsa tympiintyneen jumalan pällistellessä sitä draamaa minkä ihmiskunta saa aikaiseksi näennäisen möhläyksensä johdosta pihalle viskattuna. Ihmiskunta on Jahven "Kauniit ja rohkeat".Varsinkin "Kauniit ja rohkeat". :-)
- Aritta
iiiic kirjoitti:
Tämä palsta taitaa sitten olla sinun "Kauniit ja rohkeat" :)
Sanot että 'jankutat sen vuoksi, että olet kyllästynyt perustelemattomiin uskonnollisiin väitteisiin'.
Voisin yhtyä sanoihisi, mutta vaihdan sanan 'uskonnollisiin' sanaksi 'newage'.joka ei pysty selittämään raamatun ristiriitaisuuksia. :-)
- Qad
Aritta kirjoitti:
voivat myös olla meidän intelligentti ja intuitiivinen puolemme. :-)
Kyllähän siitä tarinasta saa vaikka mitä irti. Toisin kuin k-uskovainen ehkä luulisi niin en minä sitä pelkästään hirnu päivät pääksytysten että heh heh kun yksinkertaiset ihmiset ovat koonneet kirjoihin ja kansiin satuja & tarinoita. Myytti on kollektiivisen tietoisuuden tuotos ja siinä voi olla hyvinkin syvällistä filosofiaa ja ajatusta sisällä kun sitä lähtee kiihkottomasti avaamaan, eikä ota sitä jonain uskon asiana joka pitää kirjaimellisesti uskoa sellaisenaan.
Esim. sadut Prinsessa Ruususesta, Lumikista jne. voi analysoida mitä moninaisimmin tavoin, ja sama pätee myös uskontojen keskiöihin valittuihin tarinoihin. Pitäisi vain ymmärtää se pointti että ihmismieli on niin tavattoman hieno värkki koko tässä universumissa että mikään mitä me aivoillamme ajattelemme ei ole sellaisenaan jotain ihan typerää tai sen puoleen puolijumalaistakaan. Psykologit ja mytologit ovat mielestäni niitä jotka tänäpänä ovat vähän paremmin hajulla jostakin kuin yksikään uskonnot fanaattisesti kieltävä tai fanaattisesti uskova. Vaikka itse olenkin kieltämiseen kallellaan, niin aivan niin pöljä en ole ettäkö tuosta noin vain olisin valmis nakkaamaan kaikki ihmistietoisuuden aikaansaannokset kuten myytit huitsin Nevadaan vain siksi että niiden avulla ja vuoksi on tehty pirun paljon pahaa. - Qad
iiiic kirjoitti:
Tämä palsta taitaa sitten olla sinun "Kauniit ja rohkeat" :)
Voisin yhtyä sanoihisi, mutta vaihdan sanan 'uskonnollisiin' sanaksi 'newage'.Miksei tiätty juu, toisinaan. Siitä ei tosin kovin kauaa ole kun tänne pöllähdin ja ei ikinä tiedä kuinka kauan tulen jatkossa olemaan. Välillä tulee niin tylsiä "Kauniiden ja rohkeiden" jaksoja että eihän sitä jaksa kokoaikaa olla silmämuna monitorissa kiinni.
Kategorisoida voi toki minut ihan miten vaan. Itse tällään yleensä tittelikseni panteisti, reinkarnationisti ja vaikka pakana, New Agessa on niin paljon kaikenlaisia hiihtelijöitä joiden touhuja en välttämättä hyväksy. Mutta miten vain, ei se häiritse jos sinne NA-kategoriaankin joku viskaa. Kun ei se minulla ole mikään elämän & kuoleman asia miksi sanotaan. Kunhan nyt ei sentään esmes muslimiksi... Siitä voisi joku muslimi nimittäin repiä kaapunsa. (Jotkut joskus luulevat nikkini vuoksi muslimiksi.)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284