Hei,
Etsin erittäin hitaasti pyörivää sähkömoottoria, jonka tarkoitus olisi pyörittää n. 2 kilon painoista päällystettyä styroksipalloa akselinsa ympäri. Pitäisi saada siis erittäin tasaisesti ja hitaasti pyörivä moottori, jossa riittäisi vääntöä tuon massan pyörittämiseen.
Tällä hetkellä minulla on Maxi Pile moottori, jossa kierroslukua saa vaihdepaloilla alennettua 1:360. Tällöinkin kierrosnopeus on liian nopea, ja koska paino jakautuu styroksipallolle hieman epätasaisesti, ei moottori jaksa pyörittää palloa ihan tasaisesti.
Onko hyviä ehdotuksia vaihtoehdoiksi? Olisi mahtavaa, jos löytyisi vaan portaattomasti säädettävä sähkömoottori riittävällä väännöllä.
Erittäin hitaasti pyörivä sähkömoottori
imleri
1
3563
Vastaukset
- olisiko kallis?
Askelmoottori voisi sopia? Askelmoottoria voi pyörittää askeleittain hyvinkin hitaasti, siis niin että askeleet toistuvat pitkin väliajoin. Aivan tasaista ei pyöriminen ole tuon askel-luonteisuuden takia, mutta keskimääräinen pyörimisnopeus saadaan pysymään tarkalleen samana. Vaihteistoa ei tarvita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3153714Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322048Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451664- 981656
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1041374- 1451215
- 821113
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1021113Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja100918Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.68836