kullan hinta ! mistä saa parhaan hyvityksen?

sollo

on kerääntynyt vähän romukultaa ja pieniä koruja, missä hyvitetään parhaiten näistä?

24

4317

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mannekiäk

      Siinä Ympyrätalon puolella

      • Ilmari81

        Noita firmoja on paljon, eikä kannata summassa lähettää minne vaan vaan hieman vertailla. Tärkeintä on valita yritys jonka lähetyspaketti on vakuutettu.
        http://www.kullanhintavertailu.fi/ sivuilla on listaa ja juttua eri toimijoista.


    • Kultaulla

      Minäkin olisin todella kiinnostunut tietämään missä kannattaisi myydä laatikon pohjalle kertyneet vanhat kultakorut plus muutamat sijoituskultalaatat.

      Vaikka unssi on nyt yli 1000 US dollaria, niin euroissa unssista ei makseta merkittävästi johtuen
      dollarin heikosta vaihtokurssista.

      Kannattaisi kai mennä USAan myymään, saada dollareita ja odottaa sitten että dollari arvo nousee :))

      Kaikki hyvät vinkit tervetulleita, kiitos!

      • lkjuio

        Maksaa 10 euroa/ Gramma


      • GoldORSilver
        lkjuio kirjoitti:

        Maksaa 10 euroa/ Gramma

        Riippuu varmaan kultapitoisuudesta se hinta minkä saat. Muuten olet tyhmä ja menetät.

        yksi unssi on siinä 700 euron paikkeilla. Dollarihinta on yli tuhat johtuen alkaneesta dollarin alas-ajosta. Yhä harvempi "iso taho" enää käyttää dollareita koska sen arvo tippuu kuin lyijy piimään.

        Jos olet fiksu, vaihdat kullan hopeaan. Hopea on tällä hetkellä aliarvostetuin metalli. Sitä tarvitaan koko ajan suuria määriä teollisuudessa, ja sitä on jäljellä vähemmän kuin kultaa koko planeetalla. Menneiden vuosien suuret hopeavarastot ovat nyt tyhjiksi koluttuja ja hopeaa käytetään joka vuosi enemmän kuin sitä saadaan kaivoksista.

        Hopea on vaikea kierrättää kun sitä tarvitaan niin pieniä määriä/laite. Toisinsanoen laitteessa on hopeaa niin vähän että vaikka metallin hinta kymmenkertaistuisi, mikä on todennäköistä lähitulevaisuudessa, ei se paljoa vaikuta laitteen hintaan. Tämä pätee moniin muihin sovelluksiin, kuten mm. lääkkeet ja desinfisoiva hopea miljoonissa lenkkeily- ja urheiluasuissa. Lue hopean kohtalosta seuraavana ihmisten rikastuttajana:

        http://news.silverseek.com/SilverSeek/1244583240.php

        lisää www.hopea.fi


      • Alkoi?

        "Kannattaisi kai mennä USAan myymään, saada dollareita"

        Maat painavat valuuttojaan vimmatusti laimentaakseen nykylaman vaikutuksia.

        Kannattaako silloin pitää varojaan paperinpalasina tai bittivirtoina, pankkiirien keinotteluvälineinä joilla ostavat kilpailijat pois häiritsemästä omien supertehtaidensa kvartaalitulosta?

        Jos uskot dollarin tulevaan ylämäkeen nyt kun jopa Kiina sekä öljymaat haluavat päästä eroon dollarista kaupankäyntivaluuttana, niin helmpompaa (ja halvempaa) on myydä kultasi euroina ja avata forex valuutta-kaupankäynti-tili.

        Silloin määräät itse tarkkaan milloin ostat dollareita ja milloin myyt ne. Lue aiheesta lisää:

        www.babypips.com

        Tuossa ilmainen valuuttakauppa-koulu.

        Tässä on taas taho jossa voit harjoitella valuuttakaupankäyntiä ilmaiseksi. Tuo on tosi hyvä koska siinä on treidausikkunassa chatti jossa saa vinkkejä ja opetusta. Itse käytän tuota jollain veroparatiisilla sijaitsevaa Marketivaa lähinnä chatin ja harjoittelun takia. Rahani ovat Saxobankin luotettavassa Forex-treidaajassa.

        http://www.marketiva.com/?gid=2550


    • kultainennainen

      http://www.kultaporssi.fi/

      En tiedä saako parhaimman hinnan,mutta nopea ja helppo ainakin. raha näkyi parissa päivässä lähettämisestä.

      • koruntekijä

        Kulta ja Hopea.. varmaan myös muut jalometallit ..
        http://www.rasmussen.fi/

        joku koru harrastaja voi myös haluta ostaa ja maksaa paremman hinnan..


    • kultameklari...

      siell a paaset kullasta allle aikayksikon! -olipa se lihaa tai metallia!

      • PEEAAA

        JOS EHJIÄ KORUJA,NIIN AINA KANNATTA MYYDÄ KORU KORUNA,KUIN ROMUKULTANA!


    • sukankuluttaja

      meinaatko myydä kihlasormukses...?

    • Kultaa

      www.KultaRahaksi.fi on musta hyvä. En ensin uskaltanu myydä kaikkea, vaan testasin muutamalla korviksella, mutta kun osottautui kunnolliseksi ja sain rahaakin sen verran kun mun kultaseppä-siä arvoi niin päätin myydä loputkin.

      • Jasse32

        Itse käytin tuota korutrahaksi.fi palvelua, toimi tosi hyvin sain juuri sen mitä pitääkin. Eli kyllä näihin nettifirmoihin voi luottaa.


    • Ostavat

      Parhaiten maksaa K.A. Rasmussen. Helsingin etelärannassa. www.rasmussen.fi

    • HYVIÄ LINKKEJÄ

      Televisiosta tuli hyvä dokumentti aiheesta ja kannattaa ehkä varoa lähettämästä ainakaan postitse kultaansa minnekään jollei ole varma firmasta. Aiheesta on nyt paljon keskustelua ja hyviä myyntivinkkejä ja -linkkejä näytti olevan tuollakin:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/891027

      Ei kannata pelkkien mainoksien perässä lähteä myymään kultaansa alihintaan, vaikka nyt tosi hyvän hinnan kullasta saakin.

    • vierailija111

      Parhaillaan tosiaan saa hyvän hinnan kullasta, on tosin vähän jo laskenutkin huipusta.. Rasmussenille kannattaa myydä jos haluaa menna itse paikan päälle. Netistä löytyy kanssa monia hyviä. Itse valitsisin jonkun nettifirman jossa postimaksut on jo maksettu, eli esim. www.kultajahopea.fi Tuosta ainakin duunikaverilta kuulin että oli sinne lähettänyt ja kaikki oli OK ja saatu hinta kutakuinkin sama kuin jos olisi ajellut Rasmussenille:

      • Hintavertailu

        Katselin noita hintoja ja Rasmussen maksaa tohon kultajahopea.fi verrattuna 3-5 € paremmin grammalta, riippuen pitoisuuksista. Eli jos on enemmän kuin 5 grammaa tavaraa, niin kannattaa lähettää sinne kirjattuna niin saa kyllä enemmän, vaikka postimaksut joutuisi itse maksamaan. Ja Kultarahaksi.fi maksaa noin kymmenen euroa vähemmän per gramma... Aika hurjia eroja...


    • cxz

      Väitetään että myös panttilainaamot maksaisivat aika hyvin.

      Jossain vertailussa Rasmussen maksoi parhaiten mutta panttilainaamo (Helsingin Pantti???) oli ihan kintereillä.

      Kannattaanee kysyä molemmilta.

    • WXZ

      JOO MUTTA JOS PANTTI EI KATA KULUJA, JOUDUT MAKSAMAAN TAKAISIN HEILLE. ELI JOS EIVÄT SAA KULLASTA KOLMEN KUUKAUDEN PÄÄSTÄ PAREMPAA HINTAA NIIN MAKSAT EROTUKSEN HEILLE TAKAISIN. TUOHON TOI PANTTAAMINEN PERUSTUU.

    • vertaa

      kullanostopaikka.fi

    • kannattaa käydä

      kullanostopaikka.fi

    • Vertaa hintoja

      Kultaruhtinaalla on kattava vertailu eri ostajista.
      www.kultaruhtinas.fi

    • Late1111
    • ROMUA1

      MISTÄ TIETÄÄ VARMASTI MIKÄ KARAATTI ON .JOS LEIMASTA EI SAA SELVÄÄ . JOS TILAAN 14KARAATIN PUSSIN JA ONKIN 24 KARAATIN KULTA NIIN SAANKO VAAN 14 KAR. MUKAAN.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe