Heippa kaikki vauvamasuiset :) Kyselisin, onko teillä kellään taaksepäin kallistunut kohtu? Onko se vaikuttanut teillä raskaaksi tuloon? Kauanko on kestänyt raskaaksi tulo? Kiitos jos joku vastailee. Itselläni on taaksepäin kallistunut kohtu ja vauvakuume on kova ja esikoista yritetään :)
Hyvää odotusta kaikille
taaksepäin kallistunut kohtu..
9
1651
Vastaukset
- hhhhhhhhh
mutta sainpas sen tietää vasta 1. neuvolalääkärikäynnillä, kun hän sanoi asiasta. Mutta puoli vuotta meni raskautuessa. Peukkuja!
- jlömköpol
Mulle on sanottu jo kauan sitten, että mulla kohtu on erittäin taakse kallistunut. Ei sillä raskautumisen kanssa mitään merkitystä ole. Ja kun raskaus alkaa, kohtu nousee jo alkuraskauden aikana ylöspäin.
- 13+2
taaksepäin kallistunut kohtu, kuulin sen ekalla äitiysneuvola käynnillä. Mutta eipä sillä taida olla mitään merkitystä raskaaksi tuloon tai synnytykseen. Itselläni raskaaksitulo vei kauan aikaa, mutta tuo kohtu tuskin asiaan vaikutti mitenkään.
Onnea yritykseen :)
- Muimui
Minullekin on sanottu välillä että on taaksepäin kallistunut kohtu, välillä sitten ei... niin että ehkä se kohtu on elellyt omaa elämäänsä, kallistuen minne milloinkin huvittaa :D
No, sitten asiaan...lääkäri, joka ks. löydöksen ensi kerran teki (melkein 20v. sitten) sanoi, että sen vuoksi raskaaksituleminen voi olla hieman vaikeampaa. Sittemmin olen kuullut, ettei asialla olisi merkitystä. Eli näin ne käsitykset vaihtelee!
Itselläni raskautuminen vei 2v. kohtalaisen aktiivista yritystä, mutta näin jälkikäteen ajateltuna asiaan oli varmasti vaikuttamassa enemmänkin muut seikat, kuin kohdun asento. - myös..
Itsekin sain tietää asiasta ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä, rv 11 oli menossa tuolloin. Raskaaksi tulin kuitenkin pillerit jätettyäni 4. kierrolla :). Ja lääkärin mukaan kohdun asennolla ei ole mitään väliä raskauden kannalta. Hän vertasi sitä silmien väriin - toisilla on siniset silmät, toisilla ruskeat - sama kohdun kanssa, toisilla eteen-, toisilla taaksepäin kallistunut. Onnea yritykseen! :)
- rv31
Minulle on joskus taannoin gynekologi sanonut että on taaksepäin kallistunut kohtu, mutta ei joka kerta kun olen ollut tarkastuksessa. Ja 1. yrityskierrosta tuli plussa, vaikka ikääkin on jo 35 vuotta, eli ei ollut kyllä mitään merkitystä :). Nyt mennään 31. viikolla jo :D.
Ei muuta kuin tsemppiä yritykseen ja plussatuulia! :)- rv 23
raskaaksi olen tullut hyvinkin helposti.
- goggaa
rv 23 kirjoitti:
raskaaksi olen tullut hyvinkin helposti.
mulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu. ja tottakai sillä on vaikutusta raskauteen. meillä kesti 2v. aktiivista yritystä allmoust 7krt.viikossa ollut seksiä. halut olleet kovat koska yks keskenmeno takana...
sinuna en odottaisi että raskautuisit heti....mutta kyllä raskaudut, älä vain masennu jos se ei tapahdu heti...
muuten raskauden suhteen sillä ei ole mitään väliä paitsi että tunnet vauvan liikket paljon aiemmin kuin normaalisti esim.itse tunsin viikolla 12 - teille usein
goggaa kirjoitti:
mulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu. ja tottakai sillä on vaikutusta raskauteen. meillä kesti 2v. aktiivista yritystä allmoust 7krt.viikossa ollut seksiä. halut olleet kovat koska yks keskenmeno takana...
sinuna en odottaisi että raskautuisit heti....mutta kyllä raskaudut, älä vain masennu jos se ei tapahdu heti...
muuten raskauden suhteen sillä ei ole mitään väliä paitsi että tunnet vauvan liikket paljon aiemmin kuin normaalisti esim.itse tunsin viikolla 12keskenmenoja kun kohtu on kallistunut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789